Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Песнь 4.. НА ЛИТУРГИИ




Песнь 4.

Ирмос: Ты моя́ кре́ пость Го́ споди, / Ты моя́ и си́ ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́ дование, / не оста́ вль не́ дра О́ тча, / и на́ шу нищету́ посети́ в. / Тем с проро́ ком Авваку́ мом зову́ Ти: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче.

Ты врага́ су́ ща мя зело́ возлюби́ л еси́, / Ты истоща́ нием стра́ нным соше́ л еси́ на зе́ млю, Благоутро́ бне Спа́ се, / после́ дняго моего́ досажде́ ния не отве́ ргся, / и пребы́ в на высоте́ пречи́ стыя Твоея́ сла́ вы, / пре́ жде безче́ ствованнаго просла́ вил еси́.

Кто зря, Влады́ ко, ны́ не не ужаса́ ется, / стра́ стию смерть разруша́ ему; / Кресто́ м бежа́ щее тле́ ние, / и сме́ ртию ад бога́ тства истощава́ емый, / Боже́ ственною си́ лою Тебе́ распя́ таго; / чу́ дно де́ ло, Человеколю́ бче!

Богородичен: Ты ве́ рным похвала́ еси́, Безневе́ стная, Ты Предста́ тельнице, / Ты и прибе́ жище христиа́ н, стена́ и приста́ нище, / к Сы́ ну бо Твоему́ мольбы́ но́ сиши, Всенепоро́ чная, и спаса́ еши от бед, / ве́ рою и любо́ вию Богоро́ дицу Чи́ стую Тебе́ зна́ ющих.

 

Ин. Ирмос: Услы́ шах Го́ споди:

На Кресте́ Тя пригвозди́ ша законопресту́ пных де́ ти, Христе́ Бо́ же, / и́ мже спасл еси́ я́ ко Благоутро́ бен, сла́ вящия Твоя́ страда́ ния.

Воскре́ с от гро́ ба, вся совоскреси́ л еси́ су́ щия во а́ де ме́ ртвыя, / и просвети́ л еси́ я́ ко Благоутро́ бен, сла́ вящия Твое́ воскресе́ ние.

 

Ин. Ирмос тойже.

Клас возрасти́ вшая животво́ рный, неора́ нная Ни́ во, / подаю́ щаго ми́ рови жизнь, Богоро́ дице, / спаса́ й пою́ щия Тя.

Богоро́ дицу Тя, Всечи́ стая, просве́ щшиися вси пропове́ дуем, / Со́ лнце бо пра́ вды родила́ еси́, Присноде́ во.

 

Ин. Ирмос: Ты моя́ кре́ пость Го́ споди:

Совоку́ плься собо́ р святы́ х Твои́ х любо́ вию, / и Тебе́ наслажда́ яйся, / и́ стинно же и чи́ сто в ра́ дости, / лик неразруша́ емый а́ нгелом слику́ ет, / о Тебе́, Всеви́ дче, Бо́ зе всех и Го́ споде. [Дважды. ]

Ю́ ношески сла́ внии священному́ ченицы, / му́ ченическим венце́ м увязо́ стеся, богоде́ тельным пома́ занием, / е́ же пе́ рвее свяще́ нства укра́ шени пребога́ тии. / Те́ мже сугу́ бы венцы́ досто́ йно прие́ мше, / со Христо́ м ве́ чно ра́ дуетеся.

Плотско́ е мудрова́ ние все ду́ ху, богоно́ снии, вои́ стинну повину́ сте, / по́ стнически сего́ стремле́ ния неудержи́ мая посто́ м увяди́ вше, / и ны́ не безстра́ стия све́ том просвети́ вшеся, / мзды трудо́ в прия́ сте.

Слава: Я́ ко Христа́, му́ ченицы, Первому́ ченика, му́ ки зело́ претерпе́ сте, / терпели́ во же и до́ блественне, / я́ ко в чужди́ х страда́ льчествующе телесе́ х, сла́ внии, / и ны́ не Ца́ рствия насле́ дницы показа́ вшеся, / ве́ рным исцеле́ ния источа́ ете.

И ныне, Богородичен: Неве́ ста Бо́ жия была́ еси́, Богороди́ тельнице, / Сего́ бо Сло́ во преве́ чное, теле́ сне родила́ еси́ нам, / в Не́ мже и жены́ свя́ то пожи́ вше, / и страда́ льчествы всеразли́ чными Тобо́ ю украси́ вшеся, / прама́ тернее паде́ ние испра́ виша.

Катавасия: Седя́ й в Сла́ ве / на Престо́ ле Божества́ / во о́ блаце ле́ гце, / прии́ ди Иису́ с Пребоже́ ственный, / Нетле́ нною Дла́ нию / и спасе́ зову́ щия: / сла́ ва, Христе́, си́ ле Твое́ й.

Песнь 5.

Ирмос: Вску́ ю мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те Незаходи́ мый, / и покры́ ла мя есть чужда́ я тьма, окая́ ннаго; / но обрати́ мя, / и к све́ ту за́ поведей Твои́ х / пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся.

Оде́ ятися претерпе́ л еси́ в багряни́ цу / пре́ жде стра́ сти Твоея́, Спа́ се, поруга́ емь, / первозда́ ннаго покрыва́ я безобра́ зное обнаже́ ние, / и наг пригвозди́ лся еси́ на Кресте́ пло́ тию, / совлача́ я, Христе́, ри́ зу умерщвле́ ния.

От пе́ рсти сме́ ртныя, / Ты па́ дшее мое́ па́ ки назда́ л еси́ существо́, воскре́ с, / и нестаре́ ющееся, Христе́ устро́ ил еси́, / яви́ в па́ ки я́ коже ца́ рский о́ браз, / нетле́ ния жизнь блиста́ ющ.

Богородичен: Ма́ тернее дерзнове́ ние, е́ же к Сы́ ну Твоему́ иму́ щи, Всечи́ стая, / сро́ днаго промышле́ ния, е́ же о нас, не пре́ зри, мо́ лимся, / я́ ко Тебе́ и Еди́ ну христиа́ не ко Влады́ це очище́ ние ми́ лостивно предлага́ ем.

 

Ин. Ирмос: Просвети́ нас:

Наста́ ви нас си́ лою Креста́ Твоего́, Христе́, / тем бо Тебе́ припа́ даем, / мир пода́ ждь нам Человеколю́ бче.

Окорми́ живо́ т наш, я́ ко Преблаги́ й, / пою́ щих Твое́ воста́ ние, / и мир пода́ ждь нам, Человеколю́ бче.

 

Ин. Ирмос: У́ тренююще, вопие́ м Ти:

Утоли́ нестерпи́ мую бу́ рю страсте́ й мои́ х, / Я́ же Бо́ га ро́ ждшая, Окорми́ теля и Го́ спода.

Слу́ жат рождеству́ Твоему́, Пречи́ стая Богоро́ дице, / а́ нгельстии чи́ нове, и челове́ ков собра́ ние.

 

Ин. Ирмос: Вску́ ю мя отри́ нул еси́:

Предзре́ ти, я́ коже проро́ цы боже́ ственнии, / хотя́ щая бы́ ти сподо́ бистеся, / и возжеле́ сте благоро́ дию души́ / очи́ ститися житие́ м чи́ стым, о богоно́ снии, / просвеща́ еми си́ лою Духо́ вною. [Дважды. ]

Лик святы́ х ны́ не све́ тится Боже́ ственными дарова́ ньми, / и́ же пре́ жде зако́ на вси патриа́ рси, проро́ цы, / апо́ столи и му́ ченик собо́ ри, / и по́ стников, и учи́ телей, / и пра́ ведных со священному́ ченики. [Дважды. ]

Слава: Светя́ щееся зря́ ще Твои́ х святы́ х днесь собра́ ние, / Твое́ ю, Спа́ се, све́ тлостию, и свеща́ ми неугаса́ емыми благода́ ти, / Твое́ Боже́ ственное бога́ тство благи́ х и изоби́ лие / воспева́ ем непреста́ нно, Человеколю́ бче.

Богородичен: Преди́ вное Твое́ Рождество́ возлюби́ вше жены́ пречестны́ я, / кра́ сная жития́ нивочто́ же вмени́ ша, Всечи́ стая, / Его́ еди́ ни рачи́ тельно жела́ юще све́ тлости и Боже́ ственнаго осия́ ния.

Катавасия: Ужасо́ шася вся́ ческая / о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й, / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га / и родила́ еси́ Безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя / мир подава́ ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Очи́ сти мя, Спа́ се, / мно́ га бо беззако́ ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ ся, / к Тебе́ бо возопи́ х, / и услы́ ши мя, / Бо́ же спасе́ ния моего́.

Дре́ вом кре́ пко низложи́ мя началозло́ бный, / Ты же, Христе́, возне́ сся на Кресте́, / крепча́ е низложи́ л еси́, посрами́ в сего́, / па́ дшаго же воскреси́ л еси́.

Ты уще́ дрил еси́ Сио́ на, возсия́ вый от гро́ ба, / но́ ваго вме́ сто ве́ тхаго соверши́ в, я́ ко Благоутро́ бен, Боже́ ственною Твое́ ю кро́ вию, / и ны́ не ца́ рствуеши в нем во ве́ ки, Христе́.

Богородичен: Да изба́ вимся от лю́ тых прегреше́ ний, / мольба́ ми Твои́ ми, Богороди́ тельнице Чи́ стая, / и да улучи́ м, Пречи́ стая, Боже́ ственное сия́ ние, / из Тебе́ неизрече́ нно воплоще́ ннаго Сы́ на Бо́ жия.

 

Ин. Ирмос: Моли́ тву пролию́ ко Го́ споду:

Дла́ ни на Кресте́ распросте́ рл еси́, / исцеля́ яй неудержа́ нно просте́ ртую во Еде́ ме ру́ ку первозда́ ннаго, / и Твое́ ю во́ лею же́ лчи вкуси́ в, / и спасл еси́, Христе́, я́ ко Си́ лен, / сла́ вящия Твоя́ страда́ ния.

Сме́ рти Изба́ витель вкуси́, дре́ вняго осужде́ ния, / я́ ко да и тле́ ния ца́ рство разруши́ т, / и во а́ дская сшед, воскре́ се Христо́ с, / и спасе́, я́ ко Си́ лен, пою́ щия Его́ воскресе́ ние.

 

Ин. Ирмос: Ри́ зу мне пода́ ждь све́ тлу:

Храм Тя Бо́ жий и Ковче́ г, / и черто́ г одушевле́ нный, и дверь Небе́ сную, / Богоро́ дице, ве́ рнии возвеща́ ем.

Тре́ бищ разруши́ тель, я́ ко Бог, / бы́ вшее рождество́ Твое́, Мари́ е Богоневе́ сто, / покланя́ емо есть со Отце́ м и Ду́ хом.

 

Ин. Ирмос: Очи́ сти мя Спа́ се:

Я́ ко честны́ й, избра́ нный, положе́ нный ка́ мень краеуго́ льный, / святи́ и в Сио́ не обре́ тше Тя, Влады́ ко, основа́ ние непоколеби́ мое, / избра́ нное ка́ мение себе́ назда́ ша. [Дважды. ]

Пронзе́ нным Твои́ м ре́ бром, / ка́ пли кро́ ве иска́ паша, с водо́ ю богоде́ тельно, / мiр обнови́ ша, / и боже́ ственный собо́ р святы́ х всех Благоде́ телю призда́ ша. [Дважды. ]

Слава: Пое́ м всеблагоче́ стно / му́ ченик о́ блак боже́ ственный, благода́ тию просвеще́ нный, / и возсия́ вший светле́ е багряни́ цею кро́ ве, / и червлени́ цею их тве́ рдаго страда́ ния.

Богородичен: Ма́ терь всеи́ стинную Бо́ жию Тя вси зна́ ем, / Е́ юже естество́ же́ нское изба́ вльшееся, Всенепоро́ чная, о Христе́ предпострада́, / доброде́ тели же вся́ кия благоче́ стно бысть испо́ лнено.

Катавасия: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е / соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим.

Кондак святым, глас 8:

Я́ ко нача́ тки естества́, Насади́ телю тва́ ри, / вселе́ нная прино́ сит Ти, Го́ споди, богоно́ сныя му́ ченики, / тех моли́ твами в ми́ ре глубо́ це / Це́ рковь Твою́, жи́ тельство Твое́, / Богоро́ дицею соблюди́, Многоми́ лостиве.

Икос: И́ же по всей земли́ му́ чившиися и на небеса́ пресели́ вшиися, / и́ же стра́ сти Христо́ вы подража́ вшии и стра́ сти на́ ша отъе́ млющии, / зде днесь собира́ ются, перворожде́ нных показу́ юще Це́ рковь, / я́ ко го́ рния о́ браз содержа́ щу и Христу́ вопию́ щу: / Бог мой еси́ Ты, Богоро́ дицею соблюди́ мя, Многоми́ лостиве.

И чтем Пролог. Синаксарь в Неделю всех святых.

Песнь 7.

Ирмос: Бо́ жия снизхожде́ ния / огнь устыде́ ся в Вавило́ не иногда́. / Сего́ ра́ ди о́ троцы в пещи́ ра́ дованною ного́ ю, / я́ ко во цве́ тнице лику́ юще поя́ ху: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Сла́ вное истоща́ ние, / Боже́ ственное бога́ тство Твоея́ нищеты́, Христе́, удивля́ ет а́ нгелы, / на Кресте́ зря́ щия Тя пригвожда́ ема, / за е́ же спасти́ ве́ рою зову́ щия: / благослове́ н еси́ Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Боже́ ственным Твои́ м соше́ ствием све́ та испо́ лнил еси́ преиспо́ дняя, / и тьма прогна́ на бысть пре́ жде гоня́ щая. / Отню́ дуже воскресо́ ша и́ же от ве́ ка ю́ зницы, зову́ ще: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Троичен: Всем у́ бо Го́ спода, / Еди́ наго же еди́ ному Единоро́ дному Сы́ ну правосла́ вно Отца́, / богосло́ вяще Тя возвеща́ ем, / и Еди́ наго ве́ дяще от Тебе́ исходя́ ща Ду́ ха Пра́ ваго, / Соесте́ ственна и Соприсносу́ щна.

 

Ин. Ирмос: От Иуде́ и доше́ дше:

Спасе́ ние соде́ лал еси́ посреде́ вселе́ нныя, проро́ чески Бо́ же, / на дре́ во бо вознесе́ н быв, вся призва́ л еси́ ве́ рою зову́ щия: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

Воскре́ с от гро́ ба, я́ коже от сна, Ще́ дре, / всех изба́ вил еси́ от тли, / тварь же уверя́ ется апо́ столы пропове́ дающими воста́ ние: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

 

Ин. Ирмос тойже.

От Де́ вственных ложе́ сн вопло́ щься, / яви́ лся еси́ на Спасе́ ние на́ ше. / Те́ мже Твою́ Ма́ терь ве́ дяще Богоро́ дицу, правосла́ вно зове́ м: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Жезл прорасти́ ла еси́, Де́ во, / от ко́ рене Иессе́ ова, Всеблаже́ нная, / Плод цветонося́ щи спаси́ тельный, / ве́ рою Сы́ ну Твоему́ зову́ щим: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

 

Ин. Ирмос: Бо́ жия снисхожде́ ния:

Святы́ х чи́ нове, / во святы́ х почива́ ющаго немо́ лчно пою́ ще, / сла́ дости боже́ ственныя ны́ не наслажда́ ются, / и ра́ дующеся, лику́ ют пою́ ще: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Боже́ ственными сия́ ньми трисо́ лнечнаго светопроли́ тия, / че́ стне святы́ х собо́ ри осия́ вшеся, / Еди́ ницу тричи́ сленную богосло́ вят, / Отца́ безнача́ льна, и Сы́ на благоче́ стно, и Ду́ ха Свята́ го.

Неизрече́ нною сла́ вою Твое́ ю, / егда́ яви́ шися, Бо́ же, посреде́ бого́ в, / досто́ йная подая́, и да́ ры раздая́, и венцы́ дая́, / тогда́, Спа́ се, сподо́ би пе́ ти Тебе́: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Слава: Ра́ дующеся пои́ м святы́ х всех собо́ р, отвсю́ ду собра́ вшихся, / и ро́ ды вку́ пе и досто́ инства, и жи́ тельства, и с ни́ ми пое́ м: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

И ныне, Богородичен: Мари́ ю Пречи́ стую и Пресвяту́ ю Богороди́ тельницу, / отрокови́ цы вся, лик боже́ ственный ку́ пно соста́ вивше, / велегла́ сно ра́ дующеся возопи́ йте: / ра́ дуйся, ра́ дости исто́ чник нам источа́ ющая.

Катавасия: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии / па́ че Созда́ вшаго, / но, о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог благослове́ н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Седмери́ цею пещь халде́ йский мучи́ тель / Богочести́ вым неи́ стовно разжже́, / си́ лою же лу́ чшею спасе́ ны сия́ ви́ дев, / Творцу́ и Изба́ вителю вопия́ ше: / о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Иису́ сова Божества́ Пребоже́ ственная си́ ла, / в нас боголе́ пно возсия́ ла есть, / пло́ тию бо вкуш за всех смерть кре́ стную, / разруши́ а́ дову кре́ пость. / Его́ же непреста́ нно де́ ти благослови́ те, свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

Распны́ йся воста́, великовы́ йный паде́, / пады́ й и сокруше́ нный испра́ вися, / тля отве́ ржена бысть, и нетле́ ние процвете́, / Жи́ знию бо ме́ ртвенное поже́ рто бысть. Де́ ти благослови́ те, свяще́ нницы воспо́ йте, лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

Троичен: Трисве́ тлое Божество́, / Еди́ ну сия́ ющее зарю́ от Еди́ наго Триипоста́ снаго Естества́, Роди́ теля Безнача́ льна, / Единоесте́ ственно же Сло́ во Отцу́, и Сца́ рствующаго Единосу́ щнаго Ду́ ха, / де́ ти благослови́ те, свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

 

Ин. Ирмос: Победи́ тели мучи́ теля:

На дре́ ве ру́ це мне просте́ ршаго, обнаже́ нному, призыва́ юща мя, / Свое́ ю благообра́ зною согре́ яти нагото́ ю, / благослови́ те вся дела́ Госпо́ дня, / и превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Из преиспо́ дняго а́ да возне́ сша мя, па́ дшаго, / и высокопресто́ льною сла́ вою Роди́ теля поче́ тшаго, / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / и превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

 

Ин. Ирмос: Царя́ Небе́ снаго:

Сопроти́ вных разжже́ нныя и пламенови́ дныя на нас угаси́ стре́ лы, / я́ ко да пое́ м Тя во вся ве́ ки.

Преесте́ ственне Соде́ теля и Спа́ са, / Бо́ га Сло́ ва родила́ еси́, Де́ во, / те́ мже Тя пое́ м, и превозно́ сим во вся ве́ ки.

 

Ин. Ирмос: Седмери́ цею пещь:

Ра́ дуйтеся му́ ченицы, проро́ цы, апо́ столи, / священному́ ченик честны́ й собо́ ре, / пра́ ведных, преподо́ бных же и учи́ телей боже́ ственный ли́ че, / с мироно́ сицами жена́ ми сладкопою́ ще: / о́ троцы благослови́ те, свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

Я́ же па́ че ума́ све́ тлостию, / насыща́ еми святи́ и боже́ ственнаго весе́ лия, / и ра́ дости исполня́ еми, / бо́ зи быва́ ете, к Бо́ гу приближе́ нием, / богоде́ тельным све́ тлостем обща́ ющеся, / и сла́ вы неизрече́ нныя просвети́ вшеся луча́ ми, / Христа́ превозноси́ те во вся ве́ ки.

Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода.

Яви́ вшеся святи́ и, я́ ко зве́ зды многосве́ тлыя, / церко́ вное не́ бо уясня́ ете разли́ чными дарова́ ньми и разли́ чными добро́ тами, / в пра́ вде, целому́ дрии, му́ жестве, ра́ зуме, / Влады́ ку свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.

С весе́ лием вся жены́ богому́ дрыя, сконча́ вшияся, / пою́ т Ду́ хом Де́ ву Пречи́ стую, / и́ стинную Ма́ терь Бо́ жию, / от кля́ твы прама́ тере Е́ вы нас изба́ вившую, / благогове́ йно предстоя́ ще, / Тоя́ воспо́ йте Плод во ве́ ки.

Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки.

Катавасия: О́ троки благочести́ выя в пе́ щи / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть; / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте, дела́, / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Таже поем: Честне́ йшую херуви́ м:

Песнь 9.

Ирмос: Ужасе́ ся о сем Не́ бо, / и земли́ удиви́ шася концы́, / я́ ко Бог яви́ ся челове́ ком пло́ тски, / и чре́ во Твое́ бысть простра́ ннейшее Небе́ с. / Тем Тя, Богоро́ дицу, / А́ нгелов и челове́ к чинонача́ лия велича́ ют.

Боже́ ственным и Безнача́ льным Естество́ м прост сый, / сложи́ лся еси́ прия́ тием пло́ ти, в Тебе́ Само́ м Сию́ соста́ вив, Сло́ ве Бо́ жий, / и пострада́ в я́ ко челове́ к, пребы́ л еси́ кроме́ страсте́ й, я́ ко Бог. / Те́ мже Тя во Двою́ Существу́ неразде́ льно и неслия́ нно велича́ ем.

Отца́ по Существу́ Боже́ ственному, / я́ коже естество́ м быв челове́ к, / рекл еси́ Бо́ га Вы́ шний, рабо́ м снизходя́, / воскре́ с от гро́ ба, благода́ тию Отца́ / земноро́ дным поло́ ж, и́ же по естеству́ Бо́ га же и Влады́ ку, / с Ни́ мже Тя вси велича́ ем.

Богородичен: Яви́ лася еси́, о Де́ во Ма́ ти Бо́ жия, / па́ че естества́ ро́ ждши пло́ тию Бо́ га Сло́ ва, / Его́ же Оте́ ц отры́ гну от се́ рдца Своего́ пре́ жде всех век, я́ ко Благ, / Его́ же ны́ не и теле́ с превы́ шша разуме́ ем, а́ ще и в те́ ло облече́ ся.

 

Ин. Ирмос: Устраши́ ся:

Бо́ жия Тя естество́ м у́ бо Сы́ на, / зача́ таго во утро́ бе све́ мы Богома́ тере, / и бы́ вшаго нас ра́ ди Челове́ ка, / и зря́ ще Тя на Кресте́ естество́ м у́ бо стра́ ждуща челове́ ческим, / безстра́ стна же, я́ ко Бо́ га пребыва́ юща, велича́ ем.

Разруши́ ся тьма дря́ хлая, / от а́ да бо возсия́ Со́ лнце Пра́ вды Христо́ с, / земли́ просвеща́ я вся концы́, / сия́ я Божества́ све́ том, Небе́ сный Челове́ к, Бог земны́ й, / Его́ же во двою́ естеству́ велича́ ем.

 

Ин. Ирмос: Вои́ стинну Богоро́ дицу:

Ра́ дости и весе́ лия испо́ лнь есть па́ мять Твоя́, / приступа́ ющим исцеле́ ния точа́ щи, / и благоче́ стно Богоро́ дицу Тя возвеща́ ющим.

Псалмы́ Тя воспева́ ем Благода́ тная, / и немо́ лчно, е́ же ра́ дуйся, прино́ сим, / Ты бо источи́ ла еси́ всем ра́ дость.

 

Ин. Ирмос: Ужасе́ ся о сем не́ бо:

Наде́ ждею и любо́ вию вооруже́ нно, / и ве́ рно огражде́ нно счине́ ние избра́ нных, / вся мучи́ телей преще́ ния, му́ ки, и ра́ ны ра́ дующеся претерпе́ ша, / благосла́ вно от Христа́ обогати́ вшеся, / победотворя́ щаго в страда́ ниих и́ стины, первому́ ченики.

Приста́ нище спасе́ ния, / Крести́ теля, апо́ столы, проро́ ки / и му́ ченики с по́ стники, / боже́ ственныя учи́ тели и свяще́ нники, / патриа́ рхов же собра́ ние, и священному́ ченики благосла́ вныя, / жены́ боголюби́ выя, преподо́ бныя и пра́ ведныя / ны́ не досто́ йно восхва́ лим.

Слава: Огне́ м искуси́ вшеся искуше́ ний, / и сластьми́ не прельсти́ вшеся, ра́ дуетеся чи́ сте, / престо́ лу Влады́ чню светови́ дному предстоя́ ще, / сла́ внии собо́ ри святы́ х на небесе́ х, / разреши́ вшимся зерца́ лом, / се́ ни же мимоше́ дшей и́ стинными явле́ ньми.

И ныне, Богородичен: Яви́ лася еси́ разстоя́ щимся совокупи́ тельная, / Тобо́ ю бо а́ нгелом единосе́ льницы на небесе́ х челове́ цы бы́ ша вои́ стинну, / и свиде́ тельствуют чи́ нове всех святы́ х, / ны́ не с ни́ ми пою́ ще Твое́ Рождество́, Де́ во Богоро́ дице, в ве́ чных пе́ снех.

Катавасия: Всяк земноро́ дный / да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умо́ в естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, Всеблаже́ нная, / Богоро́ дице, Чи́ стая Присноде́ во.

Свят Госпо́ дь Бог наш: поем по гласу.

Таже експостиларий воскресен:

Со ученики́ взы́ дем на го́ ру Галиле́ йскую, / ве́ рою Христа́ ви́ дети / глаго́ люща власть прия́ ти вы́ шних и ни́ жних, научи́ мся, / ка́ ко учи́ т креща́ ти во и́ мя Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, язы́ ки вся, / и пребыва́ ти с таи́ нники, я́ коже обеща́ ся, до сконча́ ния ве́ ка.

Слава:
Светилен всем святым. Подобен:

Крести́ теля и Предте́ чу, / апо́ столы, проро́ ки, му́ ченики, / священнонача́ льники же, по́ стники / и преподо́ бныя, священному́ ченики, / ку́ пно боголюби́ выя жены́ и пра́ ведныя вся, и а́ нгелов чи́ ны, / до́ лжно пе́ сньми увязе́ м моля́ щеся, / сла́ ву сих получи́ ти от Христа́ Спа́ са.

И ныне, Богородичен: И́ же горе́ прославля́ емый боже́ ственне от а́ нгелов, / от недр О́ тчих, Пречи́ стая, не отсту́ пль неизрече́ нно, с до́ льними поживе́, / Ты же Сего́ была́ еси́ спасе́ ния хода́ таица, / от чи́ стых Твои́ х крове́ й Сему́, Чи́ стая, па́ че сло́ ва плоть заимода́ вши. / Его́ же моли́ рабо́ м Твои́ м избавле́ ние да́ ти прегреше́ ний.

На хвалитех,
Вся́ кое дыха́ ние: поставим стихов 8,
и поем стихиры воскресны, глас 8:

Го́ споди, а́ ще и суди́ лищу предста́ л еси́ от Пила́ та суди́ мый, / но не отступи́ л еси́ от престо́ ла со Отце́ м седя́, / и воскре́ с из ме́ ртвых, / мiр свободи́ л еси́ от рабо́ ты чужда́ го, / я́ ко Щедр и Человеколю́ бец.

Го́ споди, а́ ще и я́ ко ме́ ртва / во гро́ бе иуде́ и положи́ ша, / но я́ ко Царя́ спя́ ща во́ ини Тя стрежа́ ху, / и я́ ко живота́ сокро́ вище, печа́ тию печа́ таша, / но воскре́ сл еси́, / и по́ дал еси́ нетле́ ние душа́ м на́ шым.

Го́ споди, ору́ жие на диа́ вола / Крест Твой дал еси́ нам, / трепе́ щет бо и трясе́ тся, не терпя́ взира́ ти на си́ лу Его́, / я́ ко ме́ ртвыя возставля́ ет, и смерть упраздни́. / Сего́ ра́ ди покланя́ емся / погребе́ нию Твоему́ и воста́ нию.

А́ нгел Твой, Го́ споди, / Воскресе́ ние пропове́ давый, / стра́ жи у́ бо устраши́, / жена́ м же возгласи́, глаго́ ля: / что и́ щете Жива́ го с ме́ ртвыми; / воскре́ се Бог сый, / и вселе́ нней жизнь дарова́.

Ина стихира восточная [анатолиева]
тогожде гласа:

Пострада́ л еси́ Кресто́ м, Безстра́ стный Божество́ м, / погребе́ ние прия́ л еси́ тридне́ вное, / да нас свободи́ ши от рабо́ ты вра́ жия, / и обезсме́ ртив оживотвори́ ши нас Христе́ Бо́ же, / воскресе́ нием Твои́ м, Человеколю́ бче.

Ины стихиры всем святым, глас 4.
Подобен: Я́ ко до́ бля:

Святы́ я Госпо́ дь и́ же на земли́ удиви́, / Того́ бо ра́ ны и страда́ ния в пло́ ти восприя́ ша, / в сих крася́ щеся, / и боже́ ственными удобре́ ньми явле́ нно удобря́ еми, / я́ же воспои́ м я́ ко неувяда́ ющия цве́ ты, / я́ ко зве́ зды непреле́ стныя Це́ ркве, / я́ ко во́ льная заколе́ ния.

Стих: Воззва́ ша пра́ веднии / и Госпо́ дь услы́ ша их.

С проро́ ки апо́ столи, / с преподо́ бными учи́ телие, / со священному́ ченики вси пра́ веднии, / и жен пострада́ вшее, и любо́ вию пости́ вшееся святы́ х мно́ жество, / и пра́ ведных чи́ нове, / да восхва́ лятся свяще́ нными пе́ сньми, / я́ ко го́ рняго Ца́ рствия насле́ дницы, / я́ ко рая́ жи́ телие.

Стих: Ди́ вен Бог во святы́ х Свои́ х, / Бог Изра́ илев.

И́ же зе́ млю онебеси́ вшии доброде́ телей све́ тлостию, / и́ же Христо́ ву смерть подража́ вшии, / безсме́ ртия хода́ тайственный путь ше́ ствовавшии, / и́ же стра́ сти челове́ ком рукоде́ йствием благода́ ти очи́ стившии, / и́ же во всем ми́ ре единоду́ шно страда́ льчествовавшии, / до́ блественне да восхва́ лятся му́ ченицы.

Слава:
стихира утренняя евангельская, 1-я. Глас 1:

На го́ ру ученико́ м иду́ щим за земно́ е вознесе́ ние, / предста́ Госпо́ дь, и поклони́ вшеся Ему́, / и да́ нныя вла́ сти везде́ научи́ вшеся, / в поднебе́ сную посыла́ хуся / пропове́ дати е́ же из ме́ ртвых воскресе́ ние, / и е́ же на небеса́ возше́ ствие, / и́ мже и во ве́ ки спребыва́ ти нело́ жный обеща́ ся Христо́ с Бог, / и Спас душ на́ ших.

И ныне: Преблагослове́ нна еси́ Богоро́ дице Де́ во:

Славословие великое. По Трисвятом тропарь воскресен точию, ектении и отпуст. И час 1-й в притворе, и поучение Студитово, и совершенный отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженна воскресна гласа, на 4. Глас 8:

Помяни́ нас, Христе́ Спа́ се мí ра, / я́ коже помяну́ л еси́ разбо́ йника на дре́ ве, / и сподо́ би всех, Еди́ не Ще́ дре, / Небе́ снаго Ца́ рствия Твоего́.

На дре́ ве пригво́ ждся, Спа́ се наш, во́ лею, / дре́ вом Ада́ ма от кля́ твы изба́ вил еси́, / воздава́ я, я́ ко Щедр, е́ же по о́ бразу, и рая́ вселе́ ние.

Слы́ ши, Ада́ ме, и ра́ дуйся со Е́ вою, / я́ ко обнажи́ вый дре́ вле обои́ х, / и пре́ лестию взе́ мый плене́ нны нас, / Кресто́ м Христо́ вым упраздни́ ся.

Днесь Христо́ с воскре́ с от гро́ ба, / всем ве́ рным подая́ нетле́ ние, / и ра́ дость обновля́ ет мvроно́ сицам по стра́ сти и воста́ нии.

И от канона всех святых песнь 6-я, на 4.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...