Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

На велицей вечерни




Блаже́ н муж: кафизма вся.

На Го́ споди, воззва́ х: стихиры на 10,
воскресны 3, глас 1:

Вече́ рния на́ ша моли́ твы / приими́, Святы́ й Го́ споди, / и пода́ ждь нам оставле́ ние грехо́ в, / я́ ко Еди́ н еси́ / явле́ й в ми́ ре Воскресе́ ние.

Обыди́ те лю́ дие Сио́ н, / и обыми́ те Его́, / и дади́ те сла́ ву в нем Воскре́ сшему из ме́ ртвых, / я́ ко Той есть Бог наш, / Избавле́ й нас от беззако́ ний на́ ших.

Прииди́ те лю́ дие, / воспои́ м, и поклони́ мся Христу́, / сла́ вяще Его́ из ме́ ртвых Воскресе́ ние, / я́ ко Той есть Бог наш, / от пре́ лести вра́ жия мiр Избавле́ й.

И стихира Анатолиева едина, глас тойже:

Весели́ теся Небеса́, / воструби́ те основа́ ния земли́, / возопи́ йте го́ ры весе́ лие: / се бо Емману́ ил грехи́ на́ ша на Кресте́ пригвозди́, / и живо́ т дая́ й, смерть умертви́, / Ада́ ма Воскреси́ вый, я́ ко Человеколю́ бец.

Стихиры святых 6, глас 3. Самогласны:

Прииди́ те, собо́ ри Росси́ йстии, / су́ щия в стране́ на́ шей святы́ я восхва́ лим: / преподо́ бныя, и иера́ рхи, и кня́ зи благове́ рныя, / му́ ченики и священному́ ченики, / и Христа́ ра́ ди юро́ дивыя, и жен святы́ х сосло́ вие, / вку́ пе имену́ емыя и неимену́ емыя, / си́ и бо вои́ стинну де́ лы и словесы́, и многови́ дным житие́ м, / и от Бо́ га дарова́ нии / соде́ лашася святи́ и / и Руси́ тезоиме́ ние свя́ тости пода́ ша, / и́ хже и гро́ бы Бог чудесы́ просла́ ви, / и ны́ не несре́ дственне просла́ вльшему их Христу́ предстоя́ ще, / мо́ лятся приле́ жно о нас, / любо́ вию соверша́ ющих све́ тлое их торжество́.

Прииди́ те, правосла́ вия люби́ телие, / пе́ сненными добро́ тами похва́ лим богому́ дрыя святи́ тели Росси́ йския, / Христо́ вы Це́ ркве све́ тлое украше́ ние, / свяще́ нства венцы́, благоче́ стия пра́ вило, / исто́ чники Боже́ ственных исцеле́ ний неисчерпа́ емыя, / проли́ тие дарова́ ний духо́ вных, / ре́ ки мно́ гих чуде́ с, / зе́ млю Ру́ сскую веселя́ щия тече́ нием, / благове́ рным лю́ дем те́ плыя посо́ бники, / и́ хже ра́ ди Христо́ с враго́ в возноше́ ния низложи́, / име́ яй ве́ лию ми́ лость.

Земля́ весели́ тся и Не́ бо ра́ дуется, / отцы́ преподо́ бнии, / восхваля́ юще по́ двиги и труды́ ва́ ша, / душе́ вное благомо́ щие и ума́ чистоту́, / зако́ ном бо естества́ не победи́ стеся. / О собо́ ре святы́ й и по́ лче Боже́ ственный, / земли́ на́ шея утвержде́ ние вы есте́ вои́ стинну.

Ины стихиры, глас 8. Самогласны:

Блаже́ ннии богому́ дрии кня́ зие Росси́ йстии, / правосла́ вною му́ дростию сия́ ющии, / доброде́ телей же све́ тлостию блиста́ ющии, / озаря́ ете ве́ рных исполне́ ния, / бесо́ в тьму отгоня́ юще; / те́ мже, я́ ко прича́ стники невече́ рния благода́ ти / и насле́ дия ва́ шего храни́ тели непосты́ дныя, / вас почита́ ем, досточу́ днии.

Му́ ченицы Христо́ вы преблаже́ ннии, / на во́ льное заколе́ ние са́ ми себе́ преда́ сте, / и зе́ млю Ру́ сскую кровьми́ ва́ шими освяти́ сте, / и возду́ х просвети́ сте преставле́ нием; / ны́ не же живете́ на Небесе́ х, / во све́ те невече́ рнем, / о нас всегда́ моля́ щеся, богови́ дцы.

Блаже́ ннии Христа́ ра́ ди юро́ дивии и пра́ веднии, / в Росси́ и просия́ вшии, / вы, отверже́ нием себе́ Христу́ после́ довавше, / мудре́ йшим юро́ дством прехи́ трили есте́ диа́ вола, / сего́ связа́ вше по́ двиги ва́ шими, / и, бога́ тство нося́ ще в души́ некра́ домо, / вся Христо́ ва уче́ ния де́ лом испо́ лнисте, / и, ны́ не на Небесе́ х лику́ юще, / не преста́ йте моли́ тися о Ру́ сстей земли́ / и о всех почита́ ющих вас.

Слава, глас 1: Весели́ ся о Го́ споде, Русь Правосла́ вная, / ра́ дуйся и лику́ й, ве́ рою све́ тло оде́ явшися, / телеса́ подви́ жников ве́ ры и свиде́ телей и́ стины / в не́ дрех свои́ х иму́ щи, я́ ко сокро́ вище, / наслади́ ся чуде́ с, от них истека́ ющих, / и, ви́ дящи полк сей святы́ й, / от ви́ димых и неви́ димых враго́ в тя огражда́ ющий, / благода́ рно Спа́ су возопи́ й: / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

И ныне, Богородичен догматик, глас тойже: Всемiрную сла́ ву, / от челове́ к Прозя́ бшую, / и Влады́ ку Ро́ ждшую, / Небе́ сную Дверь, / воспои́ м Мари́ ю Де́ ву, / Безпло́ тных песнь, и ве́ рных удобре́ ние: / Сия́ бо яви́ ся Не́ бо, и Храм Божества́: / Сия́ прегражде́ ние вражды́ разруши́ вши, / мир введе́, и Ца́ рствие отве́ рзе. / Сию́ у́ бо иму́ ще ве́ ры Утвержде́ ние, / Побо́ рника и́ мамы из Нея́ Ро́ ждшагося Го́ спода. / Дерза́ йте у́ бо, дерза́ йте лю́ дие Бо́ жии: / и́ бо Той победи́ т враги́, я́ ко Всеси́ лен.

Вход. Прокимен дне и чтения три.

Пророчества Исаиина чтение
(глава 49, 8–15):

Та́ ко глаго́ лет Госпо́ дь: во вре́ мя прия́ тное послу́ шах тя и в день спасе́ ния помого́ х тебе́. И созда́ х тя и дах тя в заве́ т язы́ ков, е́ же устро́ ити зе́ млю и насле́ дити насле́ дие пусты́ ни. Глаго́ люща су́ щим во у́ зах: изыди́ те! И су́ щим во тьме: откры́ йтеся! На всех путе́ х пасти́ ся бу́ дут, и на всех стезя́ х па́ жить их. Не вза́ лчут, ниже́ вжа́ ждут, ниже́ порази́ т их зной, ниже́ со́ лнце, но Ми́ луяй их уте́ шит я́ и сквозе́ исто́ чники вод проведе́ т я́. И положу́ вся́ кую го́ ру в путь и вся́ кую стезю́ в па́ ству их. Се си́ и издале́ ча прии́ дут, си́ и от се́ вера и мо́ ря, ини́ и же от земли́ Пе́ рсския. Да веселя́ тся Небеса́, и ра́ дуется земля́, да отры́ гнут го́ ры весе́ лие и хо́ лми пра́ вду, я́ ко поми́ лова Бог лю́ ди Своя́ и смире́ нныя люде́ й уте́ ши. Рече́ же Сио́ н: оста́ ви мя Госпо́ дь, и Бог забы́ мя. Еда́ забу́ дет жена́ отроча́ свое́? Или́ не поми́ лует изча́ дия чре́ ва своего́? А́ ще ли же и сих забу́ дет жена́, но Аз не забу́ ду тебе́, – глаго́ лет Госпо́ дь.

Премудрости Иисуса, сына Сирахова, чтение
(глава 44, 1–14):

Восхва́ лим у́ бо му́ жи сла́ вны и отцы́ на́ ша в бытии́. Мно́ гу сла́ ву созда́ Госпо́ дь в них вели́ чием Свои́ м от ве́ ка. Госпо́ дствующе в ца́ рствиих свои́ х и му́ жи, имени́ ти си́ лою, сове́ тующе ра́ зумом свои́ м, провеща́ вшии во проро́ чествах; старе́ йшины люди́ й в сове́ тех и в ра́ зуме писа́ ния люди́ й. Прему́ драя словеса́ в наказа́ нии их; и́ щуще гла́ са мусики́ йска и пове́ дающе по́ вести во писа́ ниих, му́ жи бога́ тии, обдарова́ ни кре́ постию, ми́ рно живу́ ще в жили́ щих свои́ х. Вси си́ и в ро́ дех просла́ влени бы́ ша, и во днех их похвала́. Суть от них и́ же оста́ виша и́ мя, е́ же пове́ дати хвалы́. И суть, и́ хже несть па́ мяти, и погибо́ ша, я́ ко не су́ щии, и бы́ ша я́ ко не бы́ вше, и ча́ да их по них. Но си́ и му́ жие ми́ лостивии, и́ хже пра́ вды не забве́ ны бы́ ша, с се́ менем их пребу́ дет до́ брое насле́ дие, изча́ дия их в заве́ тех. Оста́ ся се́ мя их и ча́ да их по них, до ве́ ка пребу́ дет се́ мя их, и сла́ ва их не потреби́ тся. Телеса́ их в ми́ ре погребе́ на бы́ ша, а имена́ их живу́ т в ро́ ды. Прему́ дрость их пове́ дят лю́ дие, и похвалу́ их испове́ сть Це́ рковь.

Премудрости Соломоновы чтение
(глава 3, 1–9):

Пра́ ведных ду́ ши в руце́ Бо́ жией, и не прико́ снется их му́ ка. Непщева́ ни бы́ ша во очесе́ х безу́ мных умре́ ти, и вмени́ ся озлобле́ ние исхо́ д их. И е́ же от нас ше́ ствие сокруше́ ние, они́ же суть в ми́ ре. И́ бо пред лице́ м челове́ ческим, а́ ще и му́ ку прии́ мут, упова́ ние их безсме́ ртия испо́ лнено. И в ма́ ле нака́ зани бы́ вше, вели́ кими благоде́ тельствовани бу́ дут: я́ ко Бог искуси́ я́, и обре́ те их досто́ йны Себе́. Я́ ко зла́ то в горни́ ле искуси́ их: и я́ ко всепло́ дие же́ ртвенное прия́ т я́. И во вре́ мя посеще́ ния их возсия́ ют, и я́ ко и́ скры по сте́ блию потеку́ т. Су́ дят язы́ ком и облада́ ют людьми́, и воцари́ тся Госпо́ дь в них во ве́ ки. Наде́ ющиися Нань разуме́ ют и́ стину, и ве́ рнии в любви́ пребу́ дут Ему́. Я́ ко благода́ ть и ми́ лость в преподо́ бных Его́, и посеще́ ние во избра́ нных Его́.

На литии стихиры святых вси.
Самогласен, глас 8:

Сра́ дуйтеся с на́ ми, вси ли́ цы святы́ х / и вся а́ нгельская чинонача́ лия, / духо́ вне совоку́ пльшеся, / прии́ дем и воспои́ м благода́ рную песнь Христу́ Бо́ гу: / се бо безчи́ сленный сонм сро́ дников на́ ших / предстои́ т Царю́ Сла́ вы / и моле́ бно хода́ тайствует о нас. / Си́ и суть столпи́ и красота́ ве́ ры правосла́ вныя; / си́ и уче́ нии, и де́ лы, и крове́ й излия́ нии / Це́ рковь Бо́ жию просла́ виша; / си́ и от всех преде́ л земли́ на́ шея возсия́ ша, / и ве́ ру правосла́ вную в ней / чудесы́ и зна́ мении утверди́ ша, / и во ины́ я страны́ пронесо́ ша, / апо́ стольски ревну́ юще; / ини́ и же пусты́ ни и гра́ ды оби́ тельми святы́ ми украси́ ша, / а́ нгельское житие́ показу́ юще; / мно́ зи руга́ нии, и ра́ нами, и лю́ тою сме́ ртию / от сыно́ в ве́ ка сего́ искуси́ шася, / мно́ зи же и ине́ ми ви́ ды, / во вся́ цем чи́ не подвиза́ вшеся, / нам терпе́ ния и злострада́ ния о́ браз пода́ ша, / и вси вку́ пе мо́ лят ны́ не Го́ спода / от бед изба́ витися оте́ честву на́ шему / и всем нам спасти́ ся.

Ины стихиры, подобны на осмь гласов.
Глас 1. Подобен: О, ди́ вное чу́ до:

О, ди́ вное чу́ до! / Исто́ чницы благоче́ стия / в Росси́ и явля́ ются, / и путеводи́ телие к Небеси́ святи́ и сро́ дницы нам быва́ ют. / Весели́ ся, Русь Правосла́ вная, / сих оте́ чество земно́ е. / Возопии́ м, ве́ рнии, / таковы́ я иму́ ще в беда́ х засту́ пники: / блаже́ ннии и святи́ и, / Бо́ га не преста́ йте о нас моли́ ти, / подаю́ щаго ва́ ми земли́ на́ шей ве́ лию ми́ лость.

Глас 2. Подобен: Егда́ от Дре́ ва:

Све́ тите оте́ честву ва́ шему всегда́, / сла́ внии чудотво́ рцы ру́ сстии, / я́ коже зве́ зды све́ тлыя, / покрыва́ ете бо при́ сно сие́ от па́ губы враго́ в / и избавля́ ете озлобле́ ния и бу́ ри вся́ кия. / Те́ мже ра́ достно пра́ зднует, / ле́ тнюю па́ мять, блаже́ ннии, соверша́ юще, / ве́ рою и любо́ вию пою́ ще Го́ спода, / вас просла́ вльшаго.

Глас 3. Подобен: Ве́ лия му́ ченик:

Ве́ лия святы́ х Твои́ х, Христе́, си́ ла: / во гробе́ х бо лежа́ ще, / ду́ хи прогоня́ ют / и упраздни́ ша вра́ жию власть, / ве́ рою Тро́ ическою подви́ гшеся / во благоче́ стии.

Глас 4. Подобен: Дал еси́:

Дал еси́ зна́ мение / боя́ щимся Тебе́, Го́ споди, / Крест Твой честны́ й, / и́ мже ти́ и, посрами́ вше / нача́ ла тьмы и вла́ сти, / на Святе́ й Руси́ правосла́ вие утверди́ ша. / Те́ мже Твое́ человеколю́ бное смотре́ ние сла́ вим, / Иису́ се всеси́ льне, / Спа́ се душ на́ ших.

Глас 5. Подобен: Ра́ дуйся:

Прииди́ те, Небе́ снии предста́ телие на́ ши, к нам, / ва́ шего тре́ бующим ми́ лостивнаго посеще́ ния, / и изба́ вите озло́ бленныя мучи́ тельскими преще́ нии / и лю́ таго неи́ стовства неве́ рных, / от ни́ хже, я́ ко пле́ нницы и на́ зи, гони́ ми есмы́, / от ме́ ста на ме́ сто ча́ сто преходя́ ще / и заблужда́ юще в верте́ пех и гора́ х. / Уще́ дрите у́ бо, прехва́ льнии, / и да́ руйте нам осла́ бу, / утоли́ те бу́ рю / и угаси́ те е́ же на ны негодова́ ние, / Бо́ га моля́ ще, / подаю́ щаго ва́ ми земли́ на́ шей ве́ лию ми́ лость.

Глас 6. Подобен: Все отло́ жше:

Все отложи́ вше / жите́ йское томле́ ние и сла́ дость теку́ щую презре́ вше, / крест взя́ сте, я́ ко и́ го Боже́ ственное, / и Христу́ после́ довасте, / и к Небе́ сному поко́ ю чу́ дно всели́ стеся. / О дру́ зи Христо́ ви, сосу́ ди честни́ и, / святи́ и вси, в Росси́ и просия́ вшии, / прииди́ те посреде́ нас неви́ димо, / предначина́ юще торжество́ и пе́ ние / и сподобля́ юще даро́ в невеще́ ственных / ваш пра́ здник соверша́ ющих светоле́ пно.

Глас 7. Подобен: Не ктому́ возбраня́ еми:

Не лише́ ни есмы́ наде́ жди спасе́ ния, / святы́ я бо сро́ дники на́ ша и́ мамы, / о нас моля́ щияся. / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Глас 8. Подобен: Го́ споди, а́ ще и суди́ щу:

Го́ споди, / а́ ще и нам по всему́ подо́ бни бы́ ша святи́ и, / но, пристра́ стия земна́ го отве́ ргшеся, / любо́ вию к Тебе́ кре́ пко привяза́ шася, / и, венча́ вшеся ны́ не / руко́ ю Твое́ ю, / предзащища́ ют ду́ ши на́ ша.

Слава, и ныне,
Богородичен воскресен, глас 8:

Безневе́ стная Де́ во, / Я́ же Бо́ га неизрече́ нно заче́ нши пло́ тию, / Ма́ ти Бо́ га Вы́ шняго, / Твои́ х рабо́ в мольбы́ приими́, Всенепоро́ чная, / всем подаю́ щи очище́ ние прегреше́ ний: / ны́ не на́ ша моле́ ния прие́ млющи, / моли́ спасти́ ся всем нам.

Ин Богородичен минеи, глас тойже.
Самогласен:

Сра́ дуйтеся с на́ ми, у́ мная чинонача́ лия, / духо́ вный совоку́ пльше лик, / ви́ дяще Цари́ цу и Влады́ чицу всех, / многоиме́ нне ве́ рными сла́ виму: / ра́ дуются же и ду́ си пра́ ведных, / су́ щии зри́ телие виде́ ния, / на возду́ се моле́ бно простира́ ющу всечестне́ и Свои́ ру́ це, / прося́ щу умире́ ния ми́ ру, / и стране́ Росси́ йстей утвержде́ ния, / и спасе́ ния душ на́ ших.

 

На литии в молитве Спаси́, Бо́ же: поминает диакон избранных русских святых, в молитве же Влады́ ко, Многоми́ лостиве: поминает предстоятель всех святых, в земли Российстей просиявших.

И входим в храм,
поюще стихиры стиховны воскресны, глас 1:

Стра́ стию Твое́ ю, Христе́, / от страсте́ й свободи́ хомся, / и воскресе́ нием Твои́ м из истле́ ния изба́ вихомся, / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Стих: Госпо́ дь воцари́ ся, / в ле́ поту облече́ ся.

Да ра́ дуется тварь, небеса́ да веселя́ тся, / рука́ ми да воспле́ щут язы́ цы с весе́ лием: / Христо́ с бо Спас наш, на Кресте́ пригвозди́ грехи́ на́ ша: / и смерть умертви́ в, живо́ т нам дарова́, / па́ дшаго Ада́ ма всеро́ днаго Воскреси́ вый, / я́ ко Человеколю́ бец.

Стих: И́ бо утверди́ вселе́ нную, / я́ же не подви́ жется.

Царь сый небесе́ и земли́ непостижи́ ме, / во́ лею распя́ лся еси́ за человеколю́ бие. / Его́ же ад срет до́ ле, огорчи́ ся, / и пра́ ведных ду́ ши прие́ мша, возра́ довашася: / Ада́ м же, ви́ дев Тя, Зижди́ теля в преиспо́ дних, воскре́ се. / О чудесе́! Ка́ ко сме́ рти вкуси́ всех жизнь; / но я́ коже восхоте́ мiр просвети́ ти зову́ щий и глаго́ лющий: / Воскресы́ й из ме́ ртвых, Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Стих: До́ му Твоему́ подоба́ ет святы́ ня, / Го́ споди, в долготу́ дний.

Жены́ мvроно́ сицы, мv́ ра нося́ ща, / со тща́ нием и рыда́ нием гро́ ба Твоего́ достиго́ ша, / и не обре́ тша Пречи́ стаго Те́ ла Твоего́, / от А́ нгела же уве́ девша но́ вое и пресла́ вное чу́ до, / Апо́ столом глаго́ лаху: / воскре́ се Госпо́ дь, / подая́ мí рови ве́ лию ми́ лость.

Слава, святых, глас 2.
Подобен: До́ ме Евфра́ фов:

Но́ вый до́ ме Евфра́ фов, / уде́ ле избра́ нный, / Русь Свята́ я, / храни́ ве́ ру правосла́ вную, / в не́ йже тебе́ утвержде́ ние.

И ныне,
Богородичен воскресен, глас тойже:

О чудесе́ но́ ваго всех дре́ вних чуде́ с! / Кто бо позна́ ма́ терь без му́ жа ро́ ждшую, / и на руку́ нося́ щую, всю тварь Содержа́ щаго? / Бо́ жие есть изволе́ ние Ро́ ждшееся. / Его́ же, я́ ко Младе́ нца, Пречи́ стая, / Твои́ ма рука́ ма носи́ вшая, / и Ма́ тернее дерзнове́ ние к Нему́ иму́ щая, / не преста́ й моля́ щи о чту́ щих Тя, / уще́ дрити и спасти́ ду́ ши на́ ша.

Ин Богородичен минеи,
глас и подобен тойже:

Вы́ шнии ли́ цы, / Богоро́ дице Де́ во, / пою́ т с ни́ жними, / сла́ вяще непреста́ нно / Рождество́ Твое́ Пречи́ стое.

Ин Богородичен, глас 8.
Подобен: О, пресла́ внаго чудесе́:

О, пресла́ внаго чудесе́! / Небесе́ и земли́ Цари́ ца, / от святы́ х сро́ дников на́ ших умоля́ емая, / до ны́ не зе́ млю Ру́ сскую покрыва́ ет / и ли́ ка Своего́ изображе́ нии ми́ лостивно обогаща́ ет. / О Влады́ чице Держа́ вная! / Не преста́ ни и на бу́ дущее вре́ мя / во утвержде́ ние на Руси́ правосла́ вия / ми́ лости и чудеса́ излива́ ти до ве́ ка. Ами́ нь.

На благословении хлебов Богоро́ дице Де́ во: дважды. И тропарь святых, глас 8, единожды.

 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...