Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Песнь 4.. НА ЛИТУРГИИ




Песнь 4.

Ирмос: Го́ ру Тя благода́ тию Бо́ жиею приосене́ нную, / прозорли́ выма Авваку́ м / усмотри́ в очи́ ма, / из Тебе́ изы́ ти Изра́ илеву провозглаша́ ше Свято́ му, / во Спасе́ ние на́ ше / и обновле́ ние.

Кто сей Спас и́ же из Едо́ ма и́ сходя, вене́ ц нося́ терно́ вен, / очервле́ нну ри́ зу имы́ й, на дре́ ве ви́ ся? / Изра́ илев есть Сей Святы́ й, / во Спасе́ ние на́ ше и обновле́ ние.

Ви́ дите лю́ дие непокори́ вии, и устыди́ теся, / Его́ же бо я́ ко злоде́ я вы вознести́ на крест у Пила́ та испроси́ сте умовре́ дне, / сме́ рти разруши́ в си́ лу, боголе́ пно воскре́ с из гро́ ба.

Богородичен: Дре́ во Тя, Де́ во, жи́ зни ве́ мы, / не бо сне́ ди плод смертоно́ сный челове́ ком из Тебе́ прозябе́, / но живота́ присносу́ щнаго наслажде́ ние, / во Спасе́ ние нас пою́ щих Тя.

 

Ин, ирмос: Го́ ру Тя благода́ тию:

Слы́ ши чуде́ с не́ бо, и внуша́ й земле́, / я́ ко Дщи пе́ рстнаго у́ бо па́ дшаго Ада́ ма, Бо́ гу нарече́ на бысть, / и Своему́ Соде́ телю Роди́ тельница, / на Спасе́ ние на́ ше и обновле́ ние.

Пое́ м вели́ кое и стра́ шное Твое́ та́ инство, / преми́ рных бо утаи́ вся чинонача́ лий, / на Тя И́ же сый сни́ де я́ ко дождь на руно́, Всепе́ тая, / на Спасе́ ние нас пою́ щих Тя.

 

Ин, ирмос: Из горы́ приосене́ нныя Сло́ ве, проро́ к, / еди́ ныя Богоро́ дицы, / хотя́ ще воплоти́ тися, богови́ дно усмотри́, / и со стра́ хом славосло́ вяше си́ лу Твою́.

Основа́ теля и первонача́ льника гра́ да Москвы́, / Богоблаже́ нный кня́ же Дании́ ле, показа́ тя Госпо́ дь; / к Нему́ же непреста́ нно моля́ ся, / град Москву́, и всю зе́ млю ру́ сскую от бед спаси́, / и благове́ рныя лю́ ди ми́ лостивно посети́.

Мо́ лим вас, святи́ телие Христо́ вы / Пе́ тре, Алекси́ е, Ио́ но и Фили́ ппе, и вси про́ чии Моско́ встии чудотво́ рцы, / душе́ вное смуще́ ние и печа́ ли бу́ рю разори́ ти / и тишину́ нам пода́ ти к Бо́ гу ва́ шими моли́ твами.

Первопресто́ льник Апо́ стольския Це́ ркве, / и испове́ дник Правосла́ вныя ве́ ры, / и други́ й Златоу́ ст во обличе́ ние грехолю́ бных и мяте́ жных, / и строи́ тель правосла́ внаго ца́ рствия был еси́, святи́ телю Ермоге́ не, / и за сие́ темни́ цею и гла́ дом му́ чим был еси́, / и прия́ т от Бо́ га неувяда́ емый вене́ ц. / Те́ мже с му́ ченики весели́ шися.

Днесь ра́ дуется сла́ вный град Москва́, / и весе́ лия исполня́ ется вся Росси́ я; / честна́ я же оби́ тель твоя́, Богоблаже́ нне Се́ ргие, хва́ лящися украша́ ется, / име́ ющи в себе́ честны́ я мо́ щи твоя́, / я́ ко сокро́ вище неоску́ дное и пречу́ дное.

Пе́ сньми свяще́ нными восхва́ лим / преподо́ бнаго Ни́ кона, послуша́ ния рачи́ теля, / с ни́ мже воспои́ м и Стефа́ на, Са́ вву, Андрони́ ка / и вся преподо́ бныя ученики́ и собесе́ дники вели́ каго Се́ ргия, / и́ хже моли́ твами сы́ нове росси́ йстии спаса́ ются.

Егда́ не бысть ни гра́ да, ни ве́ си, ни де́ бри, / во е́ же укры́ тися лю́ дем росси́ йским от мучи́ тельства враго́ в, / и́ мже грех ра́ ди свои́ х пре́ дани бы́ ша, / тогда́ ты, преподо́ бне Диони́ сие, / кре́ пкое прибе́ жище всем стра́ ждущим яви́ лся еси́.

Слава: О прему́ дрии Васи́ лие, Макси́ ме и Иоа́ нне Моско́ встии, / и вси Христа́ ра́ ди юро́ дивии Росси́ йстии, чу́ днии житие́ м и ра́ зумом! / Мо́ лим вас, блаже́ ннии, / моли́ те Христа́ Бо́ га на́ шего за земно́ е Оте́ чество ва́ ше, / и всем ве́ рным спасе́ ние испроси́ те.

И ныне: Богоро́ дице Де́ во, упова́ ние христиа́ ном, / проба́ ви и нам дре́ вния ми́ лости Твоя́, бы́ вшия отце́ м на́ шим, / покры́ й и соблюди́ нас от вся́ каго зла.

Катавасия: Седя́ й в Сла́ ве / на Престо́ ле Божества́ / во о́ блаце ле́ гце, / прии́ ди Иису́ с Пребоже́ ственный, / Нетле́ нною Дла́ нию / и спасе́ зову́ щия: / сла́ ва, Христе́, си́ ле Твое́ й.

Песнь 5.

Ирмос: Просвети́ вый сия́ нием прише́ ствия Твоего́, Христе́, / и освети́ вый Кресто́ м Твои́ м / ми́ ра концы́, / сердца́ просвети́ / све́ том Твоего́ Богоразу́ мия, / правосла́ вно пою́ щих Тя.

Па́ стыря овца́ м вели́ каго и Го́ спода, / иуде́ и дре́ вом кре́ стным умертви́ ша, / но Той я́ ко о́ вцы, ме́ ртвыя, во а́ де погребе́ нныя, / держа́ вы сме́ ртныя изба́ ви.

Кресто́ м Твои́ м мир благовести́ в, / и пропове́ дав пле́ нным, Спа́ се мой, оставле́ ние, / держа́ ву иму́ щаго посрами́ л еси́, Христе: ́ / на́ га, обнища́ вша показа́ вый Боже́ ственным воста́ нием Твои́ м.

Богородичен: Проше́ ния ве́ рно прося́ щих, Всепе́ тая, не пре́ зри, / но приими́, и сия́ доноша́ й Сы́ ну Твоему́, Пречи́ стая, / Бо́ гу Еди́ ному Благоде́ телю, / Тебе́ бо Предста́ тельницу стяжа́ хом.

 

Ин, ирмос: Просвети́ вый сия́ нием:

Веселя́ тся небе́ сныя си́ лы зря́ ще Тя, / ра́ дуются с ни́ ми челове́ ков собра́ ния, / Рождество́ м бо Твои́ м совокупи́ шася, Де́ во Богоро́ дице, / е́ же досто́ йно сла́ вим.

Да дви́ жатся вси язы́ цы челове́ честии и мы́ сли, / к похвале́ челове́ ческаго вои́ стинну удобре́ ния, / Де́ ва предстои́ т я́ ве сла́ вящи, / ве́ рою Тоя́ пою́ щих чудеса́.

 

Ин, ирмос: Страсте́ й мя мглы, / я́ ко от глубо́ кия но́ щи избавля́ яй, / у́ треневати сподо́ би дух мой, молю́ ся, / во све́ те дне повеле́ ний Твои́ х, Христе́.

Вели́ каго Нова́ града первопа́ стырие, / Ники́ то, Иоа́ нне и Григо́ рие, / Феокти́ сте, Евфи́ мие, и Серапио́ не, / вы в дому́ Прему́ дрости Бо́ жия, я́ ко фи́ никсы, процвели́ есте́, / словесы́ благопло́ дными и непоро́ чным житие́ м.

Све́ тло да похва́ лятся кня́ зи Новгоро́ дстии, / Влади́ мир, Святы́ я Софи́ и пречу́ дныя устрои́ тель, / с ма́ терию свое́ ю А́ нною, и Мстисла́ в, и Фео́ дор, / с ни́ ми же и вси от ро́ да князе́ й Росси́ йских житие́ м богоуго́ дным просия́ вшии, / Боже́ ственными да воспою́ тся пе́ сньми.

Ди́ внаго Варлаа́ ма, Новгоро́ дскую добро́ ту, всеросси́ йскаго свети́ льника, / и Анто́ ния, от Ри́ ма на ка́ мени по волна́ м морски́ м преплы́ вшаго, / кто досто́ йно просла́ вит от земны́ х?

Еде́ мскаго рая́, прииди́ те, ви́ дим цве́ ты присножи́ зненныя и богопрозябе́ нныя, / по́ двиги отце́ в, в преде́ лех Новгоро́ дских просия́ вших, / и́ хже есть еди́ н де́ латель Госпо́ дь.

Все́ волод кро́ ткий и Довмо́ нт, Пско́ ву стена́ необори́ мая, / и Нико́ ла блаже́ нный и Корни́ лий, / Ливо́ нскую чудь святы́ м креще́ нием просвети́ вый, / пе́ сньми да воспою́ тся.

Ве́ ру правосла́ вную пред лати́ ны пропове́ давшии, / к ве́ чным востеко́ ша оби́ телем, Иси́ дор пресви́ тер, / и с ним собо́ р му́ ченический во Ю́ рьеве, гра́ де Ливо́ нстем, / и све́ тло Царе́ ви сил предстоя́ ще, / мо́ лятся о нас, почита́ ющих па́ мять их.

Слава: Евфроси́ нию, ра́ дование По́ лотское и де́ вам сия́ ние, / Христе́ мой, Тебе́ приво́ дим моли́ твенницу, / ея́ же ра́ ди спаси́ ны.

И ныне: Те́ плая Засту́ пница к Тебе́ прибега́ ющим и ненаде́ ющихся наде́ жда, / виждь озлобле́ ние люде́ й Твои́ х / и зна́ мение ми́ лости яви́ нам, Пречи́ стая.

Катавасия: Ужасо́ шася вся́ ческая / о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й, / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га / и родила́ еси́ Безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя / мир подава́ ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Обы́ де нас после́ дняя бе́ здна, / несть избавля́ яй, / вмени́ хомся, / я́ ко о́ вцы заколе́ ния, / спаси́ лю́ ди Твоя́, Бо́ же наш, / Ты бо кре́ пость немощству́ ющих и исправле́ ние.

Согреше́ нием первозда́ ннаго, Го́ споди, лю́ те уязви́ хомся, / ра́ ною же исцели́ хомся Твое́ ю, / е́ юже за ны уязви́ лся еси́, Христе́, / Ты бо кре́ пость немощству́ ющих и исправле́ ние.

Возве́ л ны еси́ из а́ да, Го́ споди, / ки́ та уби́ в всея́ дца, Всеси́ льне, / Твое́ ю держа́ вою низложи́ в того́ си́ лу, / Ты бо Живо́ т, и Свет еси́, и Воскресе́ ние.

Богородичен: Веселя́ тся о Тебе́, Де́ во Пречи́ стая, / ро́ да на́ шего пра́ отцы, Еде́ м восприе́ мше Тобо́ ю, / его́ же преступле́ нием погуби́ ша, / Ты бо, Чи́ стая, и пре́ жде Рождества́, и по Рождестве́ еси́.

 

Ин, ирмос: Обы́ де нас:

Предстоя́ т раболе́ пне Рождеству́ Твоему́ чи́ ни небе́ снии, / дивя́ щеся досто́ йно Твоему́ безсе́ менному Рождеству́, Присноде́ во, / Ты бо, Чи́ стая, и пре́ жде Рождества́, и по Рождестве́ еси́.

Воплоти́ ся пре́ жде сый Безпло́ тен, Сло́ во из Тебе́, Пречи́ стая, / вся́ ческая во́ лею творя́ й, / безтеле́ сных во́ инства приведы́ й от небытия́, я́ ко Всеси́ лен.

 

Ин, ирмос: Содержи́ ма мя приими́, Человеколю́ бче, грехи́ мно́ гими / и припа́ дающа щедро́ там Твои́ м, / я́ ко проро́ ка, Го́ споди, и спаси́ мя.

Ева́ нгельски, преподо́ бнии Зоси́ мо, Савва́ тие и Ге́ рмане, Христа́ возлюби́ вше, / мiра отврати́ стеся, / в непроходи́ мыя же пусты́ я о́ стровы Солове́ цкия заше́ дше, / вся́ кия доброде́ тели о́ бразу навыко́ сте, / му́ дрей пчеле́ подо́ бящеся, / и прия́ телище изря́ дно Ду́ ху Свято́ му бы́ сте, прему́ дрии.

Вели́ каго в чудесе́ х преподо́ бнаго Три́ фона воспои́ м, Ко́ льскаго просвети́ теля, / в после́ дних конце́ х се́ верныя страны́ возсия́ вша, / и от го́ рькия рабо́ ты бесо́ вския лю́ ди изба́ вльша, / и святы́ м креще́ нием просвети́ вша.

Ра́ дуйся, пусты́ не, пре́ жде безпло́ дная и необита́ емая, / ны́ не же, я́ ко крин, цвету́ щая и и́ ноков мно́ жеством испо́ лненная; / взыгра́ йте, го́ ры Валаа́ ма и вся древа́ дубра́ вная, / хва́ ляще Се́ ргия и Ге́ рмана, / вку́ пе же и Арсе́ ния Коне́ вскаго со Алекса́ ндром Сви́ рским, / отцы́ всехва́ льныя.

Жития́ сего́ непостоя́ нную пучи́ ну / немяте́ жно преше́ л еси́, преподо́ бне Кири́ лле, / ко́ рмчую Ма́ терь Бо́ жию име́ я, / и ты, Ио́ сифе, Во́ лоцкая похвало́, и Ни́ ле нестяжа́ телю, / на воде́ поко́ йне и на зла́ це воздержа́ ния / учени́ к ва́ ших стада́ му́ дре упа́ сшии, / и ны́ не с ни́ ми неви́ димо водворя́ ющеся, / моли́ теся о чту́ щих па́ мять ва́ шу.

Я́ ко со́ лнце просия́ л еси́ в мона́ шеских собо́ рех, / от ю́ наго во́ зраста освяще́ н был еси́, / я́ коже зарю́ испуща́ я доброде́ тели твоего́ жития́, Прилу́ цкий Дими́ трие, / Богоно́ се о́ тче преподо́ бне.

Богоуго́ дно пожи́ в, пусты́ ни, я́ ко гра́ ды, сотвори́ л еси́ потре́ бны и душеполе́ зны, / исто́ чник исцеле́ ний пролива́ я ве́ рою чту́ щим тя, Диони́ сие преподо́ бне.

Слава: Лику́ й, Фиваи́ до Ру́ сская, / красу́ йтеся, пусты́ ни и де́ бри Оло́ нецкия, Белозе́ рския и Волого́ дския, / возрасти́ вшия свято́ е и сла́ вное отце́ в мно́ жество, / чу́ дным житие́ м всех наставля́ ющих мiру не прилепля́ тися, / крест же свой на ра́ мена взя́ ти и во след Христу́ ше́ ствовати.

И ныне: Твое́ ю Де́ во, всечестно́ ю ико́ ною Творе́ ц всех чудоде́ йствова, / спасе́ ца́ рский град от нахожде́ ния иноплеме́ нных; / си́ це и Росси́ йстей стране́ бу́ ди, Госпоже́ Цари́ це, покро́ в и заступле́ ние, / спаса́ ющи от всех наве́ т вра́ жиих.

Катавасия: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е / соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим.

Кондак воскресен, глас 1.
Подобен: Егда́ прии́ деши:

Воскре́ сл еси́, я́ ко Бог, из гро́ ба во сла́ ве, / и мир совоскреси́ л еси́; / и естество́ челове́ ческое я́ ко Бо́ га воспева́ ет Тя, и смерть исчезе́; / Ада́ м же лику́ ет, Влады́ ко; / Е́ ва ны́ не от уз избавля́ ема ра́ дуется, зову́ щи: / Ты еси́, И́ же всем подая́, Христе́, воскресе́ ние.

Икос воскресен: Воскре́ сшаго тридне́ вно воспои́ м я́ ко Бо́ га Всеси́ льна, / и врата́ а́ дова сте́ ршаго, / и я́ же от ве́ ка из гро́ ба воздви́ гшаго, / мvроно́ сицам я́ вльшагося, я́ коже благоизво́ лил есть, / пре́ жде сим е́ же ра́ дуйтеся, реки́ й, / и апо́ столом ра́ дость возвеща́ я, я́ ко Еди́ н Жизнода́ вец. / Те́ мже ве́ рою жены́ ученико́ м зна́ мения побе́ ды благовеству́ ют, / и ад стене́ т, и смерть рыда́ ет, / мiр же весели́ тся, и вси с ним ра́ дуются. / Ты бо по́ дал еси́, Христе́, всем Воскресе́ ние.

Песнь 7.

Ирмос: Тебе́ у́ мную, Богоро́ дице, пещь / разсмотря́ ем, ве́ рнии, / я́ коже бо о́ троки спасе́ три Превозноси́ мый, / мир обнови́, / во чре́ ве Твое́ м всеце́ л, / хва́ льный отце́ в Бог и препросла́ влен.

Убоя́ ся земля́, сокры́ ся со́ лнце, и поме́ рче свет, / раздра́ ся церко́ вная боже́ ственная заве́ са, / ка́ мение же разсе́ деся, / на кресте́ бо ви́ сит Пра́ ведный, / Хва́ льный отце́ в Бог, и препросла́ влен.

Ты быв а́ ки безпомо́ щен, / и уя́ звен в ме́ ртвых во́ лею нас ра́ ди / превозноси́ мый, вся свободи́ л еси́, / и держа́ вною руко́ ю совоскреси́ л еси́, / хва́ льный отце́ в Бог, и препросла́ влен.

Богородичен: Ра́ дуйся, исто́ чниче присноживы́ я воды́. / Ра́ дуйся, раю́ пи́ щный. / Ра́ дуйся, стено́ ве́ рных. / Ра́ дуйся, Неискусобра́ чная. / Ра́ дуйся, всемí рная Ра́ досте, / Е́ юже нам возсия́ / Хва́ льный отце́ в Бог, и препросла́ влен.

 

Ин, ирмос: Тебе́ у́ мную:

Тя, Богоро́ дице, ле́ ствицу Иа́ ков проро́ чески разумева́ ет, / Тобо́ ю бо Превозноси́ мый на земли́ яви́ ся, / и с челове́ ки поживе́, я́ ко благоволи́, / Хва́ льный отце́ в Бог и Препросла́ влен.

Ра́ дуйся, Чи́ стая, из Тебе́ про́ йде Па́ стырь, / И́ же во Ада́ мову ко́ жу обо́ лкся вои́ стинну Превозноси́ мый, / во всего́ мя челове́ ка, за благоутро́ бие непости́ жное, / Хва́ льный отце́ в Бог и Препросла́ влен.

 

Ин, ирмос: На по́ ле Деи́ ре / иногда́ мучи́ тель пещь поста́ ви на муче́ ние богоно́ сных, / в не́ йже три о́ троки песносло́ вяху Еди́ наго Бо́ га, / тро́ ично воспева́ ху, глаго́ люще: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Лео́ нтий, Иса́ ия и Игна́ тий, Иа́ ков и Фео́ дор, / честни́ и Ду́ ха сосу́ ды и Росто́ ву честно́ е украше́ ние, / Авраа́ мий, бесо́ в лука́ вых му́ жественный томи́ тель, / и други́ й Иоаса́ ф, в Росси́ и просия́ вый, Петр царе́ вич / и Ирина́ рх, самопроизво́ льный страда́ лец, / со ины́ ми Росто́ вскими чудотво́ рцы Боже́ ственными да воспою́ тся пе́ сньми.

Засту́ пницы и покрови́ телие гра́ ду Влади́ миру вы есте́ по Бо́ зе, / му́ жественный Алекса́ ндре, Све́ ев победи́ телю, / Гео́ ргие, ду́ шу свою́ на бра́ ни за це́ рковь Бо́ жию и за лю́ ди положи́ вый; / Андре́ е, Ру́ сския земли́ устрои́ телю, с целому́ дренным Гле́ бом, и Авраа́ мие преподо́ бне, / я́ ко Ева́ нгельский купе́ ц страда́ ньми свои́ ми Ца́ рство Небе́ сное купи́ вый; / напра́ вите нас ко приста́ нищу спасе́ ния, / вы бо есте́ ве́ рным огражде́ ние.

Иоа́ нну и Фео́ дору сла́ ва, Су́ ждальским свети́ льником, / с ни́ ми да пою́ тся и Евфи́ мий, в по́ двизех превысо́ кий, / вели́ каго Се́ ргия собесе́ дник, / и Евфроси́ ния, пресве́ тлая Су́ ждальская звезда́.

Да почте́ н бу́ дет Ники́ та, / покая́ ния о́ браз, на столпе́ подвиза́ выйся / и от сро́ дник смерть прие́ мый, / и Дании́ л, ме́ ртвых погреба́ тель; / с ни́ миже и Андре́ й, сла́ ву княже́ ния оста́ вивый / и в нище́ тне о́ бразе житие́ сконча́ вый, / Переясла́ встии чудотво́ рцы.

Константи́ не, апо́ столе и просвети́ телю Му́ ромския земли́, / с благоро́ дными ча́ ды твои́ ми Фео́ дором и Михаи́ лом, / и Пе́ тре хра́ брый и благочести́ вый, го́ рдости зми́ я победи́ вый, / с му́ дрою супру́ жницею твое́ ю Февро́ ниею / и с пра́ ведною Иулиани́ ею ми́ лостивою / о нас Христа́ моли́ те.

Тверска́ я похвало́, Арсе́ ние святи́ телю, / Михаи́ ле кня́ же и му́ чениче, / и А́ нно, гра́ да Ка́ шина сокро́ вище; / Ни́ ле и Мака́ рие преподо́ бнии, / Ефре́ ме, гра́ да Торжка́ просвети́ телю, / со Арка́ дием и Иулиани́ ею, цве́ том целому́ дрия, / о нас Христа́ умоли́ те.

Слава: Ору́ жием ва́ ших моли́ тв, / благове́ рнии кня́ зи и преподо́ бнии Фео́ доре и Дави́ де с Константи́ ном, / победи́ сте де́ моны и с Небесе́ благода́ ть прия́ сте / исцеля́ ти боле́ зни и отгоня́ ти ду́ хи лука́ выя от взыва́ ющих: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

И ныне: Пода́ ждь нам по́ мощь мольба́ ми Твои́ ми, Пречи́ стая Богоро́ дице; / ско́ рби у́ бо нахо́ дят на ны и печа́ ли умножа́ ются, врази́ ополча́ ются. / Но Ты, Пречи́ стая, предста́ вши, изба́ ви, / враго́ в на́ ших возноше́ ние низложи́, / побе́ ду нам да́ руй, / да посра́ мятся вси, явля́ ющии рабо́ м Твои́ м зла́ я.

Катавасия: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии / па́ че Созда́ вшаго, / но, о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог благослове́ н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: В пещи́ о́ троцы Изра́ илевы, / я́ коже в горни́ ле, / добро́ тою благоче́ стия чисте́ е зла́ та блеща́ хуся, глаго́ люще: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / по́ йте и превозноси́ те во вся ве́ ки.

И́ же во́ лею вся творя́ й, и претворя́ яй, / обраща́ яй сень сме́ ртную в ве́ чную жизнь, / стра́ стию Твое́ ю, Сло́ ве Бо́ жий, / Тебе́ непреста́ нно вся дела́ Госпо́ дня, / Го́ спода пои́ м, и превозно́ сим во вся ве́ ки.

Ты разори́ л еси́ сокруше́ ние, Христе́, и окая́ нство, / во врате́ х и тверды́ нях а́ довых, / воскре́ с из гро́ ба тридне́ вен. / Тебе́ непреста́ нно вся дела́, я́ ко Го́ спода, пою́ т, / и превозно́ сят во вся ве́ ки.

Богородичен: Я́ же без се́ мене и преесте́ ственне от облиста́ ния Боже́ ственнаго / Ро́ ждшую би́ сера многоце́ ннаго Христа́, воспои́ м глаго́ люще: / благослови́ те вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / по́ йте и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

 

Ин, ирмос: В пещи́ о́ троцы Изра́ илевы:

Черто́ г светови́ дный, из него́ же всех Влады́ ка, / я́ ко Жени́ х произы́ де Христо́ с, / воспои́ м вси вопию́ ще: / вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода по́ йте, / и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Ра́ дуйся, Престо́ ле сла́ вный Бо́ жий, / ра́ дуйся, ве́ рных стено́, / Е́ юже су́ щим во тьме возсия́ свет Христо́ с, / Тебе́ блажа́ щим, и вопию́ щим: / вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода по́ йте, / и превозноси́ те во вся ве́ ки.

 

Ин, ирмос: Победи́ тели мучи́ теля и пла́ мене / благода́ тию Твое́ ю бы́ вше, / за́ поведей Твои́ м зело́ прилежа́ ще, / о́ троцы вопия́ ху: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Красу́ йся, гра́ де Каза́ нь, име́ я моли́ твенники своя́, / преподо́ бных Гу́ рия, Варсоно́ фия и Ге́ рмана, отгна́ вших от тебе́ тьму неве́ рия, / и Иоа́ нна му́ ченика, и Стефа́ на, и Петра́, / оте́ ческое нече́ стие оста́ вльших и мече́ м от соплеме́ нник в Небе́ сное оте́ чество преше́ дших.

Свяще́ ннаго Писа́ ния от ю́ ности научи́ вся, богоно́ се Стефа́ не, / ра́ лом слове́ с твои́ х оледене́ вшая Пе́ рмских люде́ й сердца́ возде́ лал еси́, / и Боже́ ственное се́ мя в них все́ яв, / плод кра́ сный Христу́ прине́ сл еси́.

Да весели́ тся Сиби́ рская страна́; / в тебе́ бо Госпо́ дь яви́ уго́ дники Своя́, / пра́ веднаго Симео́ на Верхоту́ рскаго, и Ирку́ тския святи́ тели: Инноке́ нтия, Софро́ ния и Иоа́ нна, / но́ выя ди́ вныя свети́ льники и чудотво́ рцы.

Иера́ рше Богому́ дре Дими́ трие, / жити́ й святы́ х списа́ телю и ревни́ телю о́ нем до́ брый, / тех сла́ вы моли́ твами твои́ ми яви́ ны о́ бщники.

Святи́ телю о́ тче Митрофа́ не, пе́ рвый Воро́ нежу па́ стырю, / му́ жество ве́ лие яви́ вый, / преще́ ния царе́ ва и сме́ рти не убоя́ вся / и в простоте́ ду́ шу свою́ спасы́ й, моли́ Бо́ га о нас.

Я́ ко пчела́, мед сла́ дкий от цве́ тов скороувяда́ ющих собра́ л еси́, о́ тче Ти́ хоне, / от тле́ ннаго мiра духо́ вное сокро́ вище, / и́ мже всех нас услажда́ еши.

Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода.

Вои́ стинну ди́ вна и па́ че сло́ ва чудеса́ Твоя́, Феодо́ сие, о́ тче наш; / яви́ лся бо еси́ красота́ гра́ ду Черни́ гову, / сла́ ва це́ ркви Росси́ йстей, / правосла́ вныя ве́ ры небе́ сный пропове́ дник, / и́ стины свиде́ тель непрело́ жный.

И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.

Ты похвала́ христиа́ ном еси́, Влады́ чице, / Ты ору́ жие на враги́ и стена́ к Тебе́ прибега́ ющим. / Тя и ны́ не на по́ мощь призыва́ ем, Госпоже́, / не даждь вознести́ ся на лю́ ди Твоя́ враго́ м, / и́ же Тебе́ не хва́ лят, ни Сы́ на Твоего́, Богоро́ дице, / и Твое́ й ико́ не не кла́ няются; / сих победи́, и ду́ ши на́ ша спаси́.

Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки.

Катавасия: О́ троки благочести́ выя в пе́ щи / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть; / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте, дела́, / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Поем, Честне́ йшую:

Песнь 9.

Ирмос: О́ браз чи́ стаго рождества́ Твоего́, / огнепали́ мая купина́ / показа́ неопа́ льная; / и ны́ не на нас / напа́ стей свире́ пеющую угаси́ ти, мо́ лимся, пещь, / да Тя, Богоро́ дице, / непреста́ нно велича́ ем.

О ка́ ко, лю́ дие беззако́ ннии и непокори́ вии, / лука́ вая совеща́ вше, / го́ рдаго и нечести́ ваго оправди́ ша, / Пра́ веднаго же на дре́ ве осуди́ ша Го́ спода сла́ вы, / Его́ же досто́ йно велича́ ем!

Спа́ се А́ гнче Непоро́ чне, / И́ же мí ра грехи́ взе́ мый, / Тебе́ сла́ вим воскре́ сшаго тридне́ вно, / со Отце́ м и Боже́ ственным Твои́ м Ду́ хом, / и Го́ спода сла́ вы, / Его́ же богосло́ вяще, велича́ ем.

Богородичен: Спаси́ лю́ ди Твоя́, Го́ споди, / и́ хже стяжа́ л еси́ честно́ ю Твое́ ю кро́ вию, / це́ рквам Твои́ м подая́ мир, Человеколю́ бче, / Богоро́ дицы моли́ твами.

 

Ин, ирмос: О́ браз чи́ стаго:

Из ко́ рене Дави́ дова прозябла́ еси́ проро́ ческаго, Де́ во, и богооте́ ческаго, / но и Дави́ да я́ ко вои́ стинну Ты просла́ вила еси́, / я́ ко ро́ ждши проро́ чествованнаго Го́ спода сла́ вы, / Его́ же досто́ йно велича́ ем.

Всяк похва́ льный, Пречи́ стая, зако́ н / побежда́ ется вели́ чеством сла́ вы Твоея́. / Но о, Влады́ чице, от раб Твои́ х недосто́ йных, / от любве́ Тебе́ приноси́ мое приими́, Богоро́ дице, / со усе́ рдием пе́ ние похва́ льное.

 

Ин, ирмос: О де́ вства край, Богоро́ дице! / Пе́ сньми же сла́ вными / пра́ здники возвыша́ ющая благода́ тей Твои́ х / и ны́ не де́ вственною Сло́ ва Твоего́ па́ мятию / наи́ тием та́ йным украша́ ющая в ней / Тя велича́ ющия.

О ра́ досте на́ ша, Серафи́ ме преподо́ бне! / Вели́ кия твоя́ пусты́ нныя по́ двиги и труды́, / и сла́ дость уче́ ния твоего́ почита́ ем, / и́ миже мно́ гия приходя́ щия к тебе́ просвети́ л еси́, / и научи́ л еси́ воспева́ ти единосу́ щную Тро́ ицу.

О святи́ телю Белогра́ дский Иоаса́ фе! / Пра́ вило ве́ ры и о́ браз милосе́ рдия / благочести́ вым житие́ м твои́ м всем яви́ вый, / ко Го́ споду непреста́ нно моли́ ся, / да утверди́ т в земли́ ру́ сской правове́ рие, мир и благоче́ стие.

О Ио́ сифе, святи́ телю и му́ чениче! / Град А́ страхань и вся Во́ лжская страна́ тобо́ ю хва́ лится / и почита́ ет тя, за пра́ вду от безбо́ жных мяте́ жников лю́ те пострада́ вшаго.

О но́ вых страстоте́ рпцев! / По́ двиг проти́ ву зло́ бы у́ бо претерпе́ ша, / ве́ ру Христо́ ву я́ ко щит пред уче́ нии мiра сего́ держа́ ще, / и нам о́ браз терпе́ ния и злострада́ ния досто́ йно явля́ юще.

О тве́ рдости и му́ жества по́ лка му́ ченик Христо́ вых, / за Христа́ убие́ нных! / Ти́ и бо Це́ рковь Правосла́ вную украси́ ша / и в стране́ свое́ й кро́ ви своя́, я́ ко се́ мя ве́ ры да́ ша, / и ку́ пно со все́ ми святы́ ми досто́ йно да почту́ тся.

О вели́ цыи на́ ши отцы́, имени́ тии и безыме́ ннии, явле́ ннии и неявле́ ннии, / Небе́ снаго Сио́ на дости́ гшии, и сла́ ву мно́ гу от Бо́ га прии́ мшии, / утеше́ ние нам в ско́ рби су́ щим испроси́ те, / страну́ на́ шу па́ дшую возста́ вите, и лю́ ди расточе́ нныя собери́ те, / от нас я́ ко дар песнь благодаре́ ния прие́ млюще.

Слава: О Тро́ ице Пресвята́ я! / Приими́, я́ же Ру́ сская земля́ прино́ сит Ти, / я́ ко нача́ тки и я́ ко фимиа́ м избра́ нный, / вся угоди́ вшия и пре́ жде, и по́ слежде в ней, / зна́ емыя и незна́ емыя, / моли́ твами их от вся́ каго вре́ да сию́ сохраня́ й.

И ныне: О Де́ во Благода́ тная! / Гра́ ды и ве́ си на́ ша честна́ го зра́ ка Твоего́ изображе́ нии, / я́ ко благоволе́ ния зна́ меньми, обогати́ вшая, / благодаре́ ние на́ ше приими́ и от бед лю́ тых оте́ чество на́ ше изба́ ви; / вси бо Тя, я́ ко Покро́ в всемо́ щный страны́ на́ шея, велича́ ем.

Катавасия: Всяк земноро́ дный / да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умо́ в естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, Всеблаже́ нная, / Богоро́ дице, Чи́ стая Присноде́ во.

По 9-й песни ектения и Свят Госпо́ дь Бог наш:

Ексапостила́ рий воскресный 2-й:

Ка́ мень узре́ вша отвале́ н, мироно́ сицы ра́ довахуся, / ви́ деша бо ю́ ношу седя́ ща во гро́ бе, / и той тем рече́: се Христо́ с воста́ л есть, / рцы́ те с Петро́ м ученико́ м, / на го́ ру приспе́ йте Галиле́ йскую, та́ мо вам яви́ тся, / я́ коже предрече́ друго́ м.

Слава, светилен святых:

В пе́ снех восхва́ лим свети́ ла незаходи́ мая земли́ Росси́ йския, / таи́ нники Боже́ ственнаго Сло́ ва, Христа́ сла́ вяще, / сих просвети́ вшаго и возлюби́ вшаго, / и помо́ щники нам да́ вшаго в ско́ рби.

И ныне, Богородичен воскресен:

А́ нгел у́ бо принесе́ Де́ ве, е́ же ра́ дуйся, / пре́ жде Твоего́ зача́ тия, Христе́, / А́ нгел же ка́ мень отвали́ гро́ ба Твоего́, / вме́ сто печа́ ли ов у́ бо ра́ дости неизрече́ нныя зна́ мения, / ов же в сме́ рти ме́ сто пода́ теля Тя жи́ зни пропове́ дуя и велича́ я, / и глаго́ ля воскресе́ ние жена́ м, и таи́ нником.

На хвалитех
стихиры воскресны 4, глас 1:

Стих: Сотвори́ ти в них суд напи́ сан: / сла́ ва сия́ бу́ дет всем преподо́ бным Его́.

Пое́ м Твою́, Христе́, спаси́ тельную страсть, / и сла́ вим Твое́ Воскресе́ ние.

Стих: Хвали́ те Бо́ га во святы́ х Его́, / хвали́ те Его́ в утверже́ нии си́ лы Его́.

Крест претерпе́ вый, и смерть упраздни́ вый, / и воскресы́ й из ме́ ртвых, / умири́ на́ шу жизнь, Го́ споди, / я́ ко еди́ н Всеси́ лен.

Стих: Хвали́ те Его́ на си́ лах Его́, / хвали́ те Его́ по мно́ жеству вели́ чествия Его́.

А́ да плени́ вый, и челове́ ка воскреси́ вый, / Воскресе́ нием Твои́ м, Христе́, / сподо́ би нас чи́ стым се́ рдцем / Тебе́ пе́ ти и сла́ вити.

Стих: Хвали́ те Его́ во гла́ се тру́ бнем, / хвалите Его́ во псалти́ ри и гу́ слех.

Боголе́ пное Твое́ снисхожде́ ние сла́ вяще, / пое́ м Тя, Христе́. / Роди́ лся еси́ от Де́ вы, / и не разлуче́ н был еси́ от Отца́, / пострада́ л еси́, я́ ко челове́ к, / и во́ лею претерпе́ л еси́ Крест, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба, я́ ко от черто́ га произше́ д, / да спасе́ ши мiр, / Го́ споди сла́ ва Тебе́.

И стихиры святых 4. Глас 1:

Стих: Хвали́ те Его́ в тимпа́ не и ли́ це, / хвали́ те Его́ во стру́ нах и орга́ не.

Ду́ ха Твоего́, Го́ споди, / посла́ л еси́ в разу́ мную ду́ шу кня́ зя Влади́ мира / позна́ ти Тя, Еди́ наго в Тро́ ице Бо́ га. / Те́ мже креще́ нием просвети́ в избра́ нныя своя́, / Тобо́ ю поруче́ нныя ему́ лю́ ди, / приведе́ их ве́ рою, / в Це́ ркви Твое́ й вопию́ щия: / Изба́ вителю наш, сла́ ва Тебе́.

Глас 2: Стих: Хвали́ те Его́ в кимва́ лех доброгла́ сных, хвали́ те Его́ в кимва́ лех восклица́ ния, / вся́ кое дыха́ ние да хва́ лит Го́ спода.

Свети́ ла ру́ сския земли́, му́ ченики прехва́ льныя, / святи́ тели, просвети́ тели на́ ша и ве́ ры утвержде́ ние, / преподо́ бныя же гра́ жданы пусты́ нныя и наста́ вники благоче́ стия, / соше́ дшеся согла́ сно ублажи́ м, вопию́ ще к ним: / преподо́ бнии и му́ ченицы, и пра́ веднии, и вси Росси́ йстии святи́ и, / моли́ те Христа́ Бо́ га, / дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость.

Стих: Воззва́ ша пра́ веднии, / и Госпо́ дь услы́ ша их.

Преподо́ бнии отцы́, / бы́ сте цве́ ти духо́ внии Росси́ йстей земли́, / похвала́ на́ ша и утвержде́ ние, / и всем благоути́ шное приста́ нище, / о вас бо земля́ на́ ша хва́ лится, / стяжа́ вши вас я́ ко неистощи́ мое сокро́ вище. / И ны́ не а́ ще теле́ сне язы́ к ваш умолче́, / оба́ че чудеса́ свиде́ тельствуют просла́ вившаго вас Го́ спода. / Ему́ же моли́ теся, дарова́ ти душа́ м на́ шим ве́ лию ми́ лость.

Глас 4. Стих: Блаже́ ни вси боя́ щиися Го́ спода, / ходя́ щии в путе́ х Eгó.

Глас Ева́ нгельский услы́ шавше / и апо́ стольскою ре́ вностию распали́ вшеся, / к науче́ нию неве́ рных язы́ ков устреми́ стеся, / Богоблаже́ ннии и равноапо́ стольнии / Ку́ кшо, Лео́ нтие, Стефа́ не и Гу́ рие, / и досточу́ дный Инноке́ нтие, / вели́ кия Сиби́ рския страны́ апо́ столе / и просвеще́ ния за мо́ рем су́ щих, / но́ вых стран первонача́ льниче. / Те́ мже со все́ ми про́ чими, / в благове́ стии Христо́ ве потруди́ вшимися, / досто́ йно ублажа́ етеся.

Слава, стихира евангельская вторая, глас 2:

С ми́ ры прише́ дшим я́ же с Мари́ ею жена́ м, / и недоумева́ ющимся, / ка́ ко бу́ дет им улучи́ ти жела́ ние, / яви́ ся ка́ мень взят, / и Боже́ ственный ю́ ноша утоля́ я мяте́ ж душ их, / воста́ бо, глаго́ лет, Иису́ с Госпо́ дь. / Те́ мже пропове́ дите пропове́ дником Его́, / ученико́ м в Галиле́ ю тещи́, / и ви́ дети Его́ воскре́ сша из ме́ ртвых, / я́ ко Жизнода́ вца и Го́ спода.

И ныне, глас тойже: Преблагослове́ на еси́, Богоро́ дице Де́ во, / Вопло́ щшим бо ся из Тебе́ ад плени́ ся, / Ада́ м воззва́ ся, / кля́ тва потреби́ ся, / Е́ ва свободи́ ся, / смерть умертви́ ся, и мы ожи́ хом. / Тем воспева́ юще вопие́ м: / благослове́ н Христо́ с Бог, / благоволи́ вый та́ ко, сла́ ва Тебе́.

Славословие великое.

По Трисвятом тропарь воскресен:

Днесь спасе́ ние мiру бысть, / пое́ м Воскре́ сшему из гро́ ба, / и Нача́ льнику жи́ зни на́ шея: / разруши́ в бо сме́ ртию смерть, / побе́ ду даде́ нам и ве́ лию ми́ лость.

Ектения и отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженна воскресна 1-го гласа на 6:

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...