Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

На хвалитех стихиры воскресны, Осмогласника 4, и анатолиевы 4.




Песнь 5.

Ирмос: Вску́ ю мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те Незаходи́ мый, / и покры́ ла мя есть чужда́ я тьма, окая́ нного, / но обрати́ мя и к све́ ту за́ поведей Твои́ х / пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся.

На Авраа́ млих не́ дрех, Ла́ заря бога́ тый егда́ узре́, / во све́ те и сла́ ве веселя́ щася, / о́ тче, взыва́ ше, Авраа́ ме, поми́ луй мя / во огни́ осужде́ ннаго, и язы́ ком лю́ те пла́ менуема.

Наслади́ лся еси́ бога́ тством жития́ веселя́ ся, / Авраа́ м глаго́ лаше бога́ тому, / отню́ дуже му́ чишися зде ве́ чно во огни сый, / ни́ щий же в весе́ лии несконча́ емом ра́ дуется, Ла́ зарь.

Жития́ пре́ лестию бога́ тый бых, / я́ коже бога́ тый житие́ все сластьми́ ижди́ вый, Человеколю́ бче, / но молю́ Твои́ х щедро́ т, / е́ же свободи́ ти ми ся огня́, я́ коже спасе́ ся Ла́ зарь.

Богородичен: Ма́ тернее дерзнове́ ние к Сы́ ну стяжа́ вши, Всечи́ стая, / сро́ днаго промышле́ ния о нас не пре́ зри, мо́ лимся, / я́ ко Тя и еди́ ну, христиа́ не ко Влады́ це, / умилостивле́ ние благоприя́ тное предлага́ ем.

Иный.

Ирмос: Богоявле́ ния Твоего́, Христе́:

Моисе́ й просла́ вися иногда́ на Сина́ и, / Бо́ жия за́ дняя та́ инственно ви́ дев пресла́ вный, / подпису́ я стра́ нное та́ инство: / манноприе́ млющия же ста́ мны ны́ не, / о́ бразу пречи́ стому те́ пле припа́ дши, / Мари́ я а́ нгельское житие́ но́ сит.

Храм благоле́ пия Твоего́ вожделе́ вши псало́ мски ви́ дети, / у́ мное же селе́ ние сла́ вы Твоея́, Твой храм оскверни́ вшая, / у́ мными моли́ твами, Христе́, Твоего́ хра́ ма неискусому́ жныя бы́ вшия, / храм мя вседе́ тельнаго сотвори́ Ду́ ха.

У́ дою пло́ ти, очесы́ мно́ гих улови́ вшая, сла́ стию кра́ ткою, / снедь же диа́ волу сих сотво́ ршая, / уловлена́ бысть всеи́ стинно / Боже́ ственною благода́ тию Креста́ честна́ го / сладча́ йшая Христо́ ви снедь бы́ вши.

Богородичен: Науче́ н лик проро́ ческий та́ инству е́ же в Тебе́, / та́ инственными богоглаго́ ланьми, Пречи́ стая, / Тебе́ многообра́ зно предглаго́ ла: / манноприе́ млющия же ста́ мны ны́ не, / о́ бразу пречи́ стому сия́ припа́ дши, / Мари́ я спору́ чница гре́ шных к Бо́ гу.

Катавасия: Ужасо́ шася вся́ ческая / о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й: / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га / и родила́ еси́ Безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя / мир подава́ ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Очи́ сти мя, Спа́ се, / мно́ га бо беззако́ ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ ся: / к Тебе́ бо возопи́ х и услы́ ши мя, / Бо́ же спасе́ ния моего́.

Бога́ тый себе́ пла́ меню о́ гненному осуди́ сла́ стным житие́ м, / убо́ гий же Ла́ зарь нищету́ избра́ в в сем житии́, / сподо́ бися несконча́ емыя ра́ дости.

В не́ дрех Авраа́ млих Ла́ зарь сподо́ бися, / ве́ чнаго живота́ наслажда́ яся, / огню́ же бога́ тый душе́ ю и те́ лом осуди́ ся му́ чася.

Осужде́ н есть во огнь бога́ тый Ла́ заря ра́ ди: / не осуди́ мене́ окая́ ннаго молю́ ся, человеколю́ бче Го́ споди, / но я́ ко Ла́ заря, све́ та мя Твоего́ сподо́ би.

Богородичен: Да изба́ вимся лю́ тых прегреше́ ний / моли́ твами Твои́ ми Богома́ ти Чи́ стая, / и да получи́ м Боже́ ственное просвеще́ ние, / из Тебе́ несказа́ нно вопло́ щшагося Сы́ на Бо́ жия.

Иный.

Ирмос: Бе́ здна после́ дняя грехо́ в:

Ра́ дуются, Мари́ е, а́ нгельская во́ инства, / ра́ вное преподо́ бная житие́ сим в тебе́ зря́ ще, / и сла́ ву Го́ сподеви зову́ т.

Ужаса́ ются бесо́ в мра́ чных состоя́ ния, / терпели́ ваго твоея́ кре́ пости, / я́ ко жена́ пресла́ вно, и нага́ я, / и еди́ ная сим возмогла́ еси́.

Просия́ ла еси́ а́ ки со́ лнце Мари́ е всехва́ льная, / и пусты́ ню чудесы́ всю просвети́ ла еси́. / Те́ мже и мене́ све́ том уясни́.

Богородичен: А́ нгели, просвети́ вшеся сла́ вою Рождества́ Твоего́, / на земли́ мир всем нам, / и благоволе́ ние челове́ ком, Де́ во, возопи́ ша.

Катавасия: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е / соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим.

Кондак, глас 3:
Подобен: Де́ ва днесь:

Блуда́ ми пе́ рвее преиспо́ лнена вся́ ческими, / Христо́ ва неве́ ста днесь покая́ нием яви́ ся, / А́ нгельское жи́ тельство подража́ ющи, / де́ моны Креста́ ору́ жием погубля́ ет. / Сего́ ра́ ди Ца́ рствия неве́ ста яви́ лася еси́, / Мари́ е пресла́ вная.

Икос: А́ гницу Христо́ ву и дщерь пе́ сньми восхва́ лим ны́ не, / Мари́ ю приснопа́ мятную, я́ вльшуюся Еги́ петское овча́: / и пре́ лести сих всея́ избеже́, / и еди́ на принесе́ ся Це́ ркви соверше́ нное возраще́ ние, / воздержа́ нием и моли́ твою подвиза́ ющися па́ че ме́ ры челове́ ческаго естества́. / Те́ мже и возвы́ си ея́ и житие́ и дея́ ние, еди́ н Вседержи́ тель, / Мари́ и пресла́ вныя.

Песнь 7.

Ирмос: От Иуде́ и доше́ дше, о́ троцы / в Вавило́ не иногда́ / ве́ рою Тро́ ическою пла́ мень пе́ щный попра́ ша, пою́ ще: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

И́ ов я́ коже дре́ вле во гно́ ищи черве́ й и ка́ ле лежа́ ше, / та́ коже и пред враты́ бога́ таго Ла́ зарь седя́ ше, вопия́: / оте́ ц Бо́ же благослове́ н еси́.

Валя́ яся пред враты́ немилосе́ рдаго бога́ таго дре́ вле Ла́ зарь, / крупи́ ц жела́ ше его́ трапе́ зы, но никто́ же дая́ ше ему́, / и вме́ сто сих обре́ те Авраа́ мля не́ дра.

Немилосе́ рдаго бога́ таго ча́ сти, Христе́ мой изба́ ви мя, молю́ ся, / и убо́ гому Ла́ зарю счини́ в мя, вопи́ ти Тебе́ благода́ рно сподо́ би: / оте́ ц на́ ших Бо́ же благослове́ н еси́.

Богородичен: Из утро́ бы де́ вственныя Воплоти́ выйся, яви́ лся еси́ на спасе́ ние на́ ше. / Те́ мже Твою́ Ма́ терь ве́ дуще Богоро́ дицу, благода́ рно зове́ м: / оте́ ц на́ ших Бо́ же благослове́ н еси́.

Иный.

Ирмос: О́ троцы в Вавило́ не:

Превели́ кий во отце́ х, обхожда́ пусты́ ню, Зоси́ ма му́ дрый, / преподо́ бную ви́ дети сподо́ бися: / благослове́ н еси́, зове́ т же, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Что о́ тче, стра́ нное вся́ кия доброде́ тели де́ тельныя, / ви́ дети прише́ л еси́ жени́ ще? / Преподо́ бная вопия́ ше ста́ рцу: / благослове́ н еси́, зове́ т же, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Умертви́ вши, блаже́ нная, страсте́ й твои́ х взыгра́ ния, / к безстра́ стия ны́ не устреми́ лася еси́ приста́ нищу, зову́ щи: / благослове́ н еси́ Го́ споди Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Богородичен: Зачала́ еси́ неизрече́ нно, Де́ ва пребы́ вши Пречи́ стая, / и родила́ еси́ ми́ рови спасе́ ние, Христа́ Бо́ га на́ шего, / те́ мже Тя вси пе́ сньми ве́ рнии велича́ ем.

Катавасия: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии / па́ че Созда́ вшаго, / но, о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Седмери́ цею пещь / халде́ йский мучи́ тель / Богочести́ вым неи́ стовно разжже́, / си́ лою же лу́ чшею спасе́ ны, сия́ ви́ дев, / Творцу́ и Изба́ вителю вопия́ ше: / о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Во оде́ жду багря́ ную и ви́ ссон, и порфи́ ру / бога́ тый дре́ вле облача́ шеся све́ тло окая́ нный; / убо́ гий же Ла́ зарь во врате́ х сего́ лю́ те лежа́ ше, / крупи́ ц па́ дающих трапе́ зы хотя́ насы́ титися, / и никто́ же подая́ ше ему́, / те́ мже в сла́ ве Христу́ сца́ рствует.

Во врате́ х лежа́ ше бога́ таго Ла́ зарь, согни́ в те́ лом ра́ нами, / и хотя́ ше насыща́ тися сне́ ди, и никто́ же дая́ ше ему́, / но и пси сострада́ тельно язы́ ком облизова́ ху гной и стру́ пы его́. / Те́ мже в раи́ сла́ дости сподо́ бися.

В сласте́ х обогате́ х, я́ коже дре́ вле бога́ тый, / облача́ яся на всяк день в багряни́ цу, и аз, Многоми́ лостиве, / в сла́ дости жития́ сего́ себе́ осужда́ ю, сластьми́ и пре́ лестьми. / Те́ мже молю́ ся Тебе́, / от огня́ изба́ витися, Христе́, ве́ чнаго, во вся ве́ ки.

Троичен: Трисве́ тлое Божество́, еди́ нственную сия́ ющую зарю́, / от еди́ наго триипоста́ снаго Естества́, / Роди́ теля безнача́ льна, / единоесте́ ственна же Сло́ ва Отцу́, / и сца́ рствующа единосу́ щна Ду́ ха, / де́ ти благослови́ те, свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

Иный.

Ирмос: Ужасни́ ся, боя́ йся, Не́ бо:

Глубины́ се́ рдца испыту́ яй, / пре́ жде бытия́ предве́ дый вся на́ ша, / ну́ жнаго жития́ исхити́ л еси́ прибе́ гшую к Тебе́, Спа́ се, / ну́ ждно Твоему́ человеколю́ бию вопию́ щую немо́ лчно: / свяще́ нницы благослови́ те, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

О измене́ ния честна́ го, к лу́ чшему преложе́ ния твоего́ честна́ я! / О любве́ Боже́ ственныя, возненави́ девшия плотски́ я сла́ сти! / О ве́ ры горя́ щия и Боже́ ственныя, всехва́ льная Мари́ е! / Ю́ же ве́ рно хва́ лим, и превозно́ сим во ве́ ки.

Обрела́ еси́ боле́ зней возме́ здие, / и трудо́ в твои́ х воздая́ ние честна́ я Мари́ е, / и́ миже низложи́ ла еси́ уби́ йцу врага́, / и ны́ не со а́ нгелы зове́ ши, песнь немо́ лчно вопию́ щи, / и превознося́ щи Христа́ во ве́ ки.

Богородичен: Всего́ обнови́ мя бла́ гости ра́ ди, во утро́ бе Твое́ й, Чи́ стая, / не растли́ в обоего́ естества́ свойств, / я́ ко всех веко́ в Влады́ ка, / отню́ дуже Тя, я́ ко вину́ на́ шего спасе́ ния, / пе́ сньми пое́ м во вся ве́ ки.

Катавасия: О́ троки благочести́ выя в пе́ щи / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть; / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте, дела́, / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Песнь 9.

Ирмос: Тя Неискусобра́ чную Ма́ терь Бо́ га Вы́ шняго: / Тя па́ че ума́ ро́ ждшую сло́ вом вои́ стинну Бо́ га, / вы́ шшую пречи́ стых сил, / немо́ лчными славословле́ нии велича́ ем.

Убо́ гаго мя Ла́ заря, Христе́, молю́ ся, соде́ лай, / сласте́ й возжеле́ ния моя́ потребля́ я, я́ ко естество́ м Бог: / доброде́ тельми же мя бога́ та сотвори́, / да ве́ рою в песнопе́ ниих велича́ ю Тя.

Бога́ тый и немилосе́ рдый, ум мой презре́ х, / ве́ рою Твои́ х за́ поведей, Человеколю́ бче, / пред враты́ пове́ ржен лю́ те, / но я́ ко сострада́ телен и любоще́ др возста́ ви, / я́ коже дре́ вле четверодне́ внаго дру́ га Ла́ заря.

Вси извыко́ хом при́ тче Влады́ чней, / вси у́ бо ве́ рнии возненави́ дим бога́ таго немилосе́ рдное, да му́ ки избе́ гнем, / и в не́ дрех Авраа́ млих при́ сно лику́ им.

Богородичен: Тя неви́ димаго Бо́ га носи́ вшую объя́ тии, / на небесе́ х пева́ емаго от вся́ кия тва́ ри, / и Тобо́ ю нам да́ рующаго всегда́ спасе́ ние, / в ве́ ре велича́ ем.

Иный.

Ирмос: Не рыда́ й Мене́, Ма́ ти:

Удо́ бь претерпе́ ла еси́, ма́ ти, пусты́ нный труд, / укрепля́ ема держа́ вною си́ лою Христо́ вою, / скве́ рная бо помышле́ ния находя́ щая, / струя́ ми боже́ ственных слез угаси́ ла еси́, чи́ стая, / по́ стников высото́, преподо́ бных похвало́.

Пресветле́ йшими луча́ ми, / просвеща́ ет тя еди́ на свет ро́ ждшая Христа́, Де́ ва и Чи́ стая, / стра́ шную враго́ м тя поставля́ ет, честна́ я, / я́ вственную же всем, Мари́ е, явля́ ет тя, / страда́ лец красото́, преподо́ бных утвержде́ ние.

Оста́ вивши му́ дренно земна́ я вся, / жили́ ще честно́ е Ду́ ха яви́ лася еси́, / мирски́ х у́ бо лю́ тых свободи́ тися, / моли́ еди́ наго Христа́ свободи́ теля, / ве́ рно соверша́ ющим Боже́ ственную па́ мять твою́.

Богородичен: Зако́ нов естества́, Де́ во, па́ че естества́ утаи́ вшися, / но́ вое Отроча́ на земли́ родила́ еси́, Чи́ стая, / Законода́ вца су́ ща и Ве́ тха де́ ньми, / мы́ сленное не́ бо всех Творца́, / тем ве́ рою и любо́ вию Тя ублажа́ ем.

Катавасия: Всяк земноро́ дный / да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умо́ в естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, Всеблаже́ нная, / Богоро́ дице, Чи́ стая Присноде́ во.

Светилен воскресный. Таже преподобныя.
Подобен: Не́ бо звезда́ ми:

О́ браз покая́ ния тебе́ иму́ ще, всепреподо́ бная Мари́ е, Христа́ моли́, / во вре́ мени поста́, сему́ нам дарова́ тися, / я́ ко да в ве́ ре и любви́, тя пе́ сньми восхва́ лим.

Богородичен: Сла́ досте а́ нгелов, скорбя́ щих ра́ досте, христиа́ н предста́ тельнице, / Де́ во Ма́ ти Госпо́ дня, / заступи́ нас и изба́ ви ве́ чных мук.

На хвалитех стихиры воскресны, Осмогласника 4, и анатолиевы 4.

Таже глаголем стих: Воскресни́, Го́ споди Бо́ же мой, да вознесе́ тся рука́ Твоя́, / не забу́ ди убо́ гих Твои́ х до конца́.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...