Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Седмица Ваий. В пяток Ваий на 6-м часе. В пяток Ваий вечера. Самогласен, глас 8, дважды. . Таже поем святаго Лазаря, самогласны 5. Творение благочестиваго царя, господина Льва премудраго. Глас 6.




СЕДМИЦА ВАИЙ

В ПЯТОК ВАИЙ НА 6-М ЧАСЕ

Тропарь пророчества. Глас 3:

Нестерпи́ мый есть, Го́ споди, гнев на гре́ шники преще́ ния Твоего́, / и не́ смы досто́ йни воззре́ ти, и проси́ ти от Тебе́ ми́ лости: / да не я́ ростию Твое́ ю, ни гне́ вом Твои́ м погуби́ ши нас, / и́ хже от земли́ руко́ ю Твое́ ю созда́ л еси́.

Прокимен, псалом 121. Глас 4:

До́ му ра́ ди Го́ спода Бо́ га на́ шего / взыска́ х блага́ я тебе́. Стих: Возвесели́ хся о ре́ кших мне: в дом Госпо́ день по́ йдем.

Пророчества Исаиина чтение.
[Глава 66, ст. 10 – 24. ]

Весели́ ся Иерусали́ ме, и торжеству́ йте в нем вси лю́ бящии его́, и живу́ щии в нем ра́ дуйтеся вку́ пе с ним ра́ достию, вси ели́ цы пла́ касте о нем. Да ссе́ те и насы́ титеся от сосца́ утеше́ ния его́, да сса́ вше насладите́ ся от вхо́ да сла́ вы его́. Я́ ко сия́ глаго́ лет Госпо́ дь: се Аз уклоня́ ю на ня, а́ ки реку́ ми́ ра, и а́ ки пото́ к наводня́ емый, сла́ ву язы́ ков: де́ ти их на ра́ мена взя́ ты бу́ дут, и на коле́ ну уте́ шатся. Я́ коже а́ ще кого́ ма́ ти утеша́ ет, та́ ко и Аз уте́ шу вы, и во Иерусали́ ме уте́ шитеся. И у́ зрите, и возра́ дуется се́ рдце ва́ ше, и ко́ сти ва́ ша я́ ко трава́ прозя́ бнут: и позна́ ется рука́ Госпо́ дня боя́ щимся Его́, и запрети́ т непокаря́ ющимся. Се бо Госпо́ дь, я́ ко огнь прии́ дет, и я́ ко бу́ ря колесни́ цы Его́, возда́ ти я́ ростию отмще́ ние Свое́, и преще́ ние во пла́ мени о́ гненне. Огне́ м бо Госпо́ дним суди́ тися бу́ дет вся земля́, и мече́ м Его́ вся́ ка плоть: мно́ зи я́ звени бу́ дут от Го́ спода. Очища́ ющиися и освяща́ ющиися в вертогра́ дех, и в преддве́ риих яду́ щии мя́ со свино́ е, и ме́ рзости, и мы́ ши, вку́ пе поги́ бнут, рече́ Госпо́ дь. И Аз дела́ их и помышле́ ния их вем, и гряду́ собра́ ти вся наро́ ды и язы́ ки, и прии́ дут, и у́ зрят сла́ ву Мою́. И оста́ влю на них зна́ мение, и послю́ от них спасе́ ных во язы́ ки, в Фарси́ с, и в Фуд, и в Луд, и в Мосо́ х, и в Фове́ ль, и во Елла́ ду, и во о́ стровы да́ льныя, и́ же не слы́ шаша и́ мене Моего́, ниже́ ви́ деша сла́ ву Мою́, и возвестя́ т сла́ ву Мою́ во язы́ цех. И приведу́ т бра́ тию ва́ шу от всех язы́ к дар Го́ сподеви, с ко́ ньми и колесни́ цами и с носи́ лами мсков, под се́ ньми во святы́ й град Иерусали́ м, рече́ Госпо́ дь: а́ ки бы принесли́ сы́ нове Изра́ илевы же́ ртвы своя́ Мне со псалмы́ в дом Госпо́ день. И от тех пойму́ Себе́ жерцы́ и леви́ ты, рече́ Госпо́ дь. Я́ коже бо не́ бо но́ во, и земля́ нова́, я́ же Аз творю́, пребыва́ ют пре́ до Мно́ ю, глаго́ лет Госпо́ дь: та́ ко ста́ нет се́ мя ва́ ше, и и́ мя ва́ ше. И бу́ дет ме́ сяц от ме́ сяца, и суббо́ та от суббо́ ты, прии́ дет вся́ ка плоть поклони́ тися пре́ до Мно́ ю во Иерусали́ м, рече́ Госпо́ дь. И изы́ дут, и у́ зрят тру́ пы челове́ ков преступи́ вших Мне, червь бо их не сконча́ ется, и огнь их не уга́ снет, и бу́ дут в позо́ р вся́ кой пло́ ти.

Прокимен, псалом 122, глас 6:

Поми́ луй нас, Го́ споди, / поми́ луй нас. Стих: К Тебе́ возведо́ х о́ чи мои́ живу́ щему на небеси́.

В ПЯТОК ВАИЙ ВЕЧЕРА

Во светильничное обычное стихословие. На Го́ споди воззва́ х, поставим стихов, 10. И поем самогласен дне дважды, и мученичен: и праведнаго Лазаря самогласных 5, творяще я седмь.

Самогласен, глас 8, дважды.

Душеполе́ зную соверши́ вше Четыредеся́ тницу, / и святу́ ю седми́ цу стра́ сти Твоея́, / про́ сим ви́ дети, Человеколю́ бче, / е́ же просла́ вити в ней вели́ чия Твоя́, / и неизрече́ нное нас ра́ ди смотре́ ние Твое́, / единому́ дренно воспева́ юще: / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Мученичен: Му́ ченицы Госпо́ дни моли́ те Бо́ га на́ шего, / и испроси́ те душа́ м на́ шим мно́ жество щедро́ т, / и очище́ ние мно́ гих прегреше́ ний, мо́ лимся.

Таже поем святаго Лазаря, самогласны 5. Творение благочестиваго царя, господина Льва Премудраго. Глас 6.

Го́ споди, Ла́ зарев хотя́ гроб ви́ дети, / во́ лею хотя́ й во гроб всели́ тися вопроша́ л еси́: / где положи́ сте его́? / Уве́ дев же, е́ же не неве́ дал еси́, / и возглаша́ л, его́ же люби́ л еси́: / Ла́ заре гряди́ вон. / И послу́ ша бездыха́ нный, / дыха́ ние даю́ щаго ему́, / Тебе́, Спа́ са душа́ м на́ шим. [Дважды. ]

Го́ споди, на гроб четвероднев́ наго прише́ л еси́ Ла́ заря, / и над гро́ бом сле́ зы пролия́ в, / мертвеца́ четверодне́ вна возста́ вил еси́, кла́ се живота́. / Те́ мже смерть свя́ зана бысть гла́ сом: / пелены́ разреши́ шася рука́ ми. / Тогда́ ра́ дости испо́ лнися мно́ жество учени́ к, / и еди́ но от всех служа́ шеся согла́ сие: / благослове́ н еси́ Спа́ се, поми́ луй нас. [Дважды. ]

Го́ споди, глас Твой разруши́ а́ дово ца́ рствие, / и сло́ во вла́ сти Твоея́ возста́ ви из гро́ ба четверодне́ внаго, / и бысть Ла́ зарь пакибытия́ проображе́ ние спаси́ тельное. / Вся возмо́ жна Тебе́, Влады́ ко всех Царю́, / да́ руй рабо́ м Твои́ м очище́ ние, и ве́ лию ми́ лость. [Единожды. ]

Го́ споди, уве́ рити хотя́ / ученико́ м Твои́ м из ме́ ртвых Твое́ Воскресе́ ние, / на гроб Ла́ зарев прише́ л еси́, / и возгласи́ вшу Ти сего́, ад плени́ ся, / и отпусти́ четверодне́ вна, вопию́ ща Тебе́: / благослове́ нный Го́ споди, сла́ ва Тебе́. [Единожды. ]

Го́ споди, пое́ мь ученики́ Твоя́, / в Вифа́ нию прише́ л еси́, / да возста́ виши Ла́ заря, / и прослези́ вся над ним зако́ ном естества́ челове́ ча, / я́ ко Бог того́ четверодне́ вна воздви́ гл еси́, / и вопия́ ше Ти, Спа́ се: / благослове́ нный Го́ споди, сла́ ва Тебе́. [Единожды. ]

Слава, глас 8: Предста́ в гро́ бу Ла́ зареву Спа́ се наш, / и возгласи́ в ме́ ртваго, я́ ко от сна воскреси́ л еси́: / оттрясе́ тле́ ние нетле́ ния ма́ нием, / и изы́ де сло́ вом, свя́ занный укро́ йми. / Вся мо́ жеши, вся Тебе́ рабо́ тают, Человеколю́ бче, / вся повину́ ются Ти, Спа́ се наш, сла́ ва Тебе́.

И ныне, глас тойже: Душеполе́ зную соверши́ вше Четыредеся́ тницу, возопии́ м: / ра́ дуйся гра́ де Вифа́ ние, оте́ чество Ла́ зарево. / Ра́ дуйтеся Ма́ рфа и Мари́ а, того́ сестры́, / зау́ тра бо Христо́ с прихо́ дит, / оживи́ ти глаго́ лом уме́ ршаго бра́ та. / Его́ же глас услы́ шав, го́ рький и несы́ тый ад, / стра́ хом вострепета́ в, и вельми́ возстена́ в, / отпу́ стит Ла́ заря укро́ йми обя́ зана. / Его́ же чудеси́ собо́ р евре́ йский удиви́ вся, / с ва́ ием и ве́ твьми Того́ сря́ щут, / и явя́ тся похваля́ ющии де́ ти, / Ему́ же зави́ дят отцы́. / Благослове́ н гряды́ й во и́ мя Госпо́ дне Царь Изра́ илев.

Вход. Све́ те ти́ хий:

Прокимен, псалом 123, глас 6:

По́ мощь на́ ша во и́ мя Го́ спода, / сотво́ ршаго не́ бо и зе́ млю. Стих: Я́ ко а́ ще не Госпо́ дь бы был в нас, да рече́ т у́ бо Изра́ иль.

Бытия чтение.
[Глава 49, ст. 33, глава 50, ст. 1 – 26. ]

Преста́ Иа́ ков завеща́ я сыно́ м свои́ м: и возложи́ в Иа́ ков но́ зе свои́ на одр, у́ мре, и приложи́ ся к лю́ дем свои́ м. И припа́ д Ио́ сиф на лице́ отца́ своего́, пла́ кася [го́ рько] о нем, и облобыза́ его́. И повеле́ Ио́ сиф рабо́ м свои́ м погреба́ телем погребсти́ отца́ своего́: и погребо́ ша погреба́ тели Изра́ иля. И испо́ лнишася ему́ четы́ редесять дней, та́ ко бо исчисля́ ются дни́ е погребе́ ния: и пла́ кася его́ Еги́ пет се́ дмьдесят дней. Егда́ же преидо́ ша дни́ е пла́ ча, глаго́ ла Ио́ сиф к вельмо́ жам фарао́ новым, глаголя: а́ ще обрето́ х благода́ ть пред ва́ ми, рцы́ те о мне во у́ ши фарао́ ну, глаго́ люще: оте́ ц мой закля́ мя пре́ жде сконча́ ния [своего́ ], глаго́ ля: во гро́ бе, его́ же ископа́ х себе́ в земли́ Ханаа́ ни, та́ мо мя погреби́ ны́ не у́ бо возше́ д погребу́ отца́ моего́, и возвращу́ ся. И реко́ ша фарао́ ну по словеси́ Ио́ сифову. И рече́ фарао́ н к Ио́ сифу: взы́ ди, погреби́ отца́ твоего́, я́ коже закля́ тя. И взы́ де Ио́ сиф погребсти́ отца́ своего́: и совзыдо́ ша с ним вси раби́ фарао́ ни, и старе́ йшины до́ му его́, и вси старе́ йшины земли́ Еги́ петския. И весь дом Ио́ сифов, и бра́ тия его́, и весь дом отца́ его́, и сро́ дницы его́: о́ вцы же и волы́ оста́ виша в земли́ Гесе́ м. И совзыдо́ ша с ним и колесни́ цы и ко́ нницы, и бысть полк вели́ к зело́. И приидо́ ша на гумно́ Ата́ дово, е́ же есть об он пол Иорда́ на, и рыда́ ша его́ рыда́ нием ве́ лиим и кре́ пким зело́: и сотвори́ плачь отцу́ своему́ седмь дней. И ви́ деша жи́ тели земли́ Ханаа́ нския плач на гумне́ Ата́ дове, и ре́ ша: плач вели́ к сей есть еги́ птяном: сего́ ра́ ди нарече́ ся и́ мя ме́ сту тому́, Плачь Еги́ петск, е́ же есть об он пол Иорда́ на. И сотвори́ ша ему́ та́ ко сы́ нове его́, я́ коже запове́ да им. И взя́ ша его́ сы́ нове его́, в зе́ млю Ханаа́ ню: и погребо́ ша его́ в пеще́ ре сугу́ бей, ю́ же стяжа́ Авраа́ м, пеще́ ру в стяжа́ ние гро́ ба от Ефро́ на Хетте́ анина, пря́ мо Мамври́ и. И возврати́ ся Ио́ сиф во Еги́ пет, сам и бра́ тия его́, и вси совозше́ дшии погребсти́ отца́ его́. Ви́ девше же бра́ тия Ио́ сифовы, я́ ко у́ мре оте́ ц их, ре́ ша: да не когда́ воспомяне́ т зло́ бу на́ шу Ио́ сиф, и воздая́ нием возда́ ст нам за вся зла́ я, я́ же показа́ хом ему́. И прише́ дше ко Ио́ сифу, реко́ ша: оте́ ц твой закля́ пре́ жде кончи́ ны своея́, глаго́ ля: Та́ ко рцы́ те Ио́ сифу: оста́ ви им непра́ вду и грех их, я́ ко лука́ вая тебе́ показа́ ша, и ны́ не приими́ непра́ вду рабо́ в Бо́ га отца́ твоего́. И пла́ кася Ио́ сиф, глаго́ лющим им к нему́. И прише́ дше к нему́ реко́ ша: се мы тебе́ раби́. И рече́ к ним Ио́ сиф: не бо́ йтеся, Бо́ жий бо есмь аз. Вы совеща́ сте на мя зла́ я, Бог же совеща́ о мне во блага́ я, дабы́ бы́ ло я́ коже днесь, и препита́ лися бы лю́ дие мно́ зи. И рече́ им: не бо́ йтеся, аз препита́ ю вас, и до́ мы ва́ ши. И уте́ ши их, и глаго́ ла им по се́ рдцу их. И всели́ ся Ио́ сиф во Еги́ пте сам и бра́ тия его́, и весь дом отца́ его́: и поживе́ Ио́ сиф лет сто де́ сять. И ви́ де Ио́ сиф Ефре́ мли де́ ти до тре́ тияго ро́ да: и сы́ нове Махи́ ра сы́ на Манасси́ ина роди́ шася при бе́ дрех Ио́ сифовых. И рече́ Ио́ сиф бра́ тии свое́ й, глаго́ ля: аз умира́ ю, посеще́ нием же посети́ т вас Бог, и изведе́ т вас от земли́ сея́ в зе́ млю, о не́ йже кля́ тся Бог отце́ м на́ шим, Авраа́ му, Исаа́ ку, и Иа́ кову. И закля́ Ио́ сиф сы́ ны Изра́ илевы, глаго́ ля: в посеще́ нии, и́ мже посети́ т вас Бог, совознеси́ те и ко́ сти моя́ отсю́ ду с ва́ ми. И сконча́ ся Ио́ сиф сый лет ста десяти́, и погребо́ ша его́, и положи́ ша в ра́ це во Еги́ пте.

Прокимен, псалом 124, глас 4:

Наде́ ющиися на Го́ спода, я́ ко гора́ Сио́ н / не подви́ жится во век. Стих: Я́ ко не оста́ вит Госпо́ дь жезла́ гре́ шных на жре́ бий пра́ ведных.

Притчей чтение.
[Глава 31, ст. 8 – 32. ]

Сы́ не, отверза́ й уста́ твоя́ сло́ ву Бо́ жию, и суди́ вся здра́ во. Отверза́ й уста́ твоя́, и суди́ пра́ ведно, разсужда́ й же убо́ га и не́ мощна. Жену́ до́ блю кто обря́ щет, дража́ йши есть ка́ мения многоце́ ннаго такова́ я. Дерза́ ет на ню се́ рдце му́ жа ея́: такова́ я до́ брых коры́ стей не лиши́ тся. Де́ лает бо му́ жу своему́ блага́ я во все житие́. Обре́ тши во́ лну и лен, сотвори́ благопотре́ бное рука́ ма свои́ ма. Бысть я́ ко кора́ бль ку́ плю де́ ющий, издале́ ча собира́ ет себе́ бога́ тство. И востае́ т из но́ щи, и даде́ бра́ шна до́ му, и дела́ рабы́ ням. Узре́ вши село́ купи́: от плодо́ в же рук свои́ х насади́ стяжа́ ние. Препоя́ савши кре́ пко чре́ сла своя́, утверди́ т мы́ шцы своя́ на де́ ло. И вкуси́, я́ ко добро́ есть де́ лати, и не угаса́ ет свети́ льник ея́ всю нощь. Ла́ кти своя́ простира́ ет на поле́ зная, ру́ це же свои́ утвержда́ ет на вретено́. И ру́ це свои́ отверза́ ет убо́ гому, длань же простре́ ни́ щу. Не пече́ тся о су́ щих в дому́ муж ея́, егда́ где заме́ длит: вси бо у нея́ оде́ яни суть. Сугу́ ба одея́ ния сотвори́ му́ жу своему́, от виссо́ на же и порфи́ ры себе́ одея́ ния. Сла́ вен быва́ ет во врате́ х муж ея́, внегда́ а́ ще ся́ дет в со́ нмищи со старе́ йшины жи́ тельми земли́. Плащани́ цы сотвори́, и продаде́ финики́ аном, опоя́ сания же ханане́ ом. Уста́ своя́ отве́ рзе внима́ тельно и зако́ нно, и чин запове́ да язы́ ку своему́. Кре́ постию и ле́ потою облече́ ся, и возвесели́ ся во дни после́ дния. Те́ сны стези́ до́ му ея́: бра́ шна же ле́ ностнаго не яде́. Уста́ своя́ отве́ рзе му́ дро и зако́ нно. Ми́ лостыня же ея́ возста́ ви ча́ да ея́, и обогати́ шася: и муж ея́ похвали́ ю. Мно́ ги дще́ ри стяжа́ ша бога́ тство, мно́ ги сотвори́ ша си́ лу: ты же предуспе́ ла и превознесла́ ся еси́ над все́ ми. Ло́ жнаго угожде́ ния, и су́ етныя добро́ ты же́ нския несть в тебе́: жена́ бо разу́ мная благослове́ на есть. Страх же Госпо́ день сия́ да хвали́ т. Дади́ те ей от плодо́ в усте́ н ея́, и да хвали́ мь бу́ дет во врате́ х муж ея́.

И прочее последование Преждеосвященных яко обычно.

Ведомо буди, яко от днесь ниже мученичен, ниже Богородичен, ниже Осмогласник поется, даже до субботы святаго Фомы.

 


Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...