Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

В тойже святый и великий вторник, вечера




Во светильничное, обычное стихословие, на Го́ споди воззва́ х, поставим стихов 10, и поем стихиры самогласны.

Глас 1: Во све́ тлостех святы́ х Твои́ х, ка́ ко вни́ ду недосто́ йный? / А́ ще бо дерзну́ совни́ ти в черто́ г, / оде́ жда мя облича́ ет, я́ ко несть бра́ чна, / и свя́ зан изве́ ржен бу́ ду от а́ нгелов. / Очи́ сти, Го́ споди, скве́ рну души́ моея́, / и спаси́ мя, я́ ко Человеколю́ бец.

Глас 2: Душе́ вною ле́ ностию воздрема́ вся, / не стяжа́ х, Женише́ Христе́, / горя́ ща свети́ льника и́ же от доброде́ телей, / и де́ вам уподо́ бихся бу́ им, / во вре́ мя де́ лания глумля́ ся: / утро́ бы щедро́ т Твои́ х не затвори́ мне, Влады́ ко, / но оттря́ с мой омраче́ нный сон, возста́ ви, Ми́ лостиве, / и с му́ дрыми введи́ де́ вами в черто́ г Твой, / иде́ же глас чи́ стый пра́ зднующих, / и вопию́ щих непреста́ нно: / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Глас 4: Скры́ вшаго тала́ нт осужде́ ние слы́ шавши, о душе́, / не скрыва́ й словесе́ Бо́ жия, / возвеща́ й чудеса́ его́, / да умножа́ ющи дарова́ ние, / вни́ деши в ра́ дость Го́ спода твоего́.

Глас 6: Прииди́ те, ве́ рнии, де́ лаим усе́ рдно Влады́ це, / подава́ ет бо рабо́ м бога́ тство, / и по ра́ венству ки́ йждо многоусугу́ бим благода́ ти тала́ нт. / Ов у́ бо му́ дрость да прино́ сит де́ лы благи́ ми, / ов же слу́ жбу све́ тлости да соверша́ ет, / да приобща́ ется же сло́ вом ве́ рный, та́ йны ненауче́ нному, / и да расточа́ ет бога́ тство убо́ гим други́ й. / Си́ це бо заимова́ нное многоусугу́ бим, / и я́ ко строи́ телие ве́ рнии благода́ ти, / Влады́ чния ра́ дости сподо́ бимся. / Тоя́ нас сподо́ би, Христе́ Бо́ же, / я́ ко Человеколю́ бец.

Егда́ прии́ деши во сла́ ве со а́ нгельскими си́ лами, / и ся́ деши на престо́ ле, Иису́ се, разсужде́ ния, / да мя, Па́ стырю Благи́ й, не разлучи́ ши, / пути́ бо десны́ я ве́ си, / развраще́ ни же суть шу́ ии. / Да не у́ бо с ко́ злищи гру́ баго мя грехо́ м погуби́ ши, / но десны́ м мя сочета́ в овца́ м, / спаси́, я́ ко Человеколю́ бец.

Женише́ добро́ тою кра́ сный па́ че всех челове́ к, / призва́ вый нас к трапе́ зе духо́ вней черто́ га Твоего́, / неле́ пый мой зрак прегреше́ ний совлецы́, / прича́ стием страда́ ний Твои́ х, / и оде́ ждею сла́ вы украси́ в Твоея́ красоты́, / сообе́ дника све́ тла мя покажи́ Твоего́ Ца́ рствия, / я́ ко Милосе́ рд.

Слава, и ныне, глас 7: Се тебе́ тала́ нт Влады́ ка вверя́ ет, душе́ моя́, / стра́ хом приими́ дар, заи́ мствуй да́ вшему ти, / раздава́ й ни́ щим и стяжи́ дру́ га Го́ спода, / да ста́ неши одесну́ ю Его́, егда́ прии́ дет во сла́ ве, / и услы́ шиши блаже́ нный глас: / вни́ ди, ра́ бе, в ра́ дость Го́ спода твоего́. / Тоя́ досто́ йна мя сотвори́, Спа́ се, заблуди́ вшаго, / вели́ кия ра́ ди Твоея́ ми́ лости.

Вход со Евангелием. Све́ те ти́ хий:

Прокимен, псалом 131, глас 6: Воскресни́, Го́ споди, в поко́ й Твой, / Ты и киво́ т Святы́ ни Твоея́. Стих: Помяни́, Го́ споди, Дави́ да и всю кро́ тость его́.

Исхода чтение.
[Глава 2, ст. 5 – 10. ]

Сни́ де дщерь фарао́ нова измы́ тися на реку́, и рабы́ ни ея́ прохожда́ ху при реце́: и ви́ девши ковче́ жец в лучи́ це, посла́ вши рабы́ ню, взя и́. Отве́ рзши же, ви́ дит отроча́ пла́ чущееся в ковче́ жце, и пощаде́ е́ дщерь фарао́ ня, и рече́: от дете́ й евре́ йских сие́. И рече́ сестра́ его́ дще́ ри фарао́ нове: хо́ щеши ли призову́ ти жену́ корми́ лицу от евре́ й, и воздои́ т ти отроча́? И рече́ ей дщерь фарао́ нова: иди́. Ше́ дши же отрокови́ ца, призва́ ма́ терь отроча́ те. Рече́ же к ней дщерь фарао́ нова: соблюди́ ми отроча́ сие́, и воздо́ й ми е́: аз же дам ти мзду. Взя же отроча́ жена́, и доя́ ше е́. Возмужа́ вшу же отроча́ ти, введе́ е́ ко дще́ ри фарао́ нове, и бысть ей в сы́ на: и нарече́ и́ мя ему́ Моисе́ й, глаго́ лющи: от воды́ взях его́.

Прокимен, псалом 132, глас 4: Се что добро́, или́ что красно́, / но е́ же жи́ ти бра́ тии вку́ пе. Стих: Я́ ко ми́ ро на главе́, сходя́ щее на браду́, браду́ Ааро́ ню.

Иова чтение.
[Глава 1, ст. 13 – 22]

Бысть я́ ко день сей, сы́ нове И́ овлевы и дще́ ри его́ пия́ ху вино́ в дому́ бра́ та своего́ старе́ йшаго. И се ве́ стник прии́ де ко И́ ову и рече́ ему́: супру́ зи воло́ в оря́ ху, и осли́ цы пася́ хуся близ их, и прише́ дше плени́ телие, плени́ ша их и о́ троки изби́ ша мече́ м, и спасо́ хся аз еди́ н и приидо́ х возвести́ ти тебе́. Еще́ сему́ глаго́ лющу, прии́ де ин ве́ стник и рече́ ко И́ ову: огнь спаде́ с небесе́, и пожже́ о́ вцы, и па́ стыри пояде́ подо́ бне, спасо́ хся же аз еди́ н и приидо́ х возвести́ ти тебе́. Еще́ ему́ глаго́ лющу, прии́ де ин ве́ стник и рече́ ко И́ ову: ко́ нницы сотвори́ ша нача́ льства три и окружи́ ша велблю́ ды и плени́ ша их, и о́ троки изби́ ша мечми́, спасо́ хся же аз еди́ н и приидо́ х возвести́ ти тебе́. Еще́ сему́ глаго́ лющу, ин ве́ стник прии́ де, глаго́ ля И́ ову: сыно́ м твои́ м и дще́ рем твои́ м, яду́ щим и пию́ щим у бра́ та своего́ старе́ йшаго, внеза́ пу ветр вели́ к на́ йде от пусты́ ни и косну́ ся четыре́ м угло́ м хра́ мины, и паде́ хра́ мина на де́ ти твоя́, и сконча́ шася; спасо́ хся же аз еди́ н и приидо́ х возвести́ ти тебе́. Та́ ко услы́ шав И́ ов, воста́ в, растерза́ ри́ зы своя́ и остриже́ власы́ главы́ своея́, и посы́ па пе́ рстию главу́ свою́, и пад на зе́ млю, поклони́ ся Го́ сподеви и рече́: сам наг изыдо́ х от чре́ ва ма́ тере моея́, наг и оты́ ду та́ мо. Госпо́ дь даде́, Госпо́ дь отъя́ т, я́ ко Го́ сподеви изво́ лися, та́ ко бысть. Бу́ ди И́ мя Госпо́ дне благослове́ нно во ве́ ки. Во всех сих, приключи́ вшихся ему́, ничто́ же согреши́ И́ ов пред Го́ сподем, ниже́ устна́ ма свои́ ма, и не даде́ безу́ мия Бо́ гу.

И абие, Да испра́ вится моли́ тва моя́:

Евангелие от Матфеа, зачало 102.
[Мф. 24, 36 – 26, 2. ]

Рече́ Госпо́ дь Свои́ м ученико́ м: о дни и часе́ прише́ ствия Сы́ на Челове́ ческаго никто́ же весть, ни а́ нгели небе́ снии, то́ кмо Оте́ ц Мой еди́ н. Я́ коже бо бысть во дни Но́ евы, та́ ко бу́ дет и прише́ ствие Сы́ на Челове́ ческаго. Я́ коже бо бе́ ху во дни пре́ жде пото́ па, яду́ ще и пию́ ще, женя́ щеся и посяга́ юще, до него́ же дне вни́ де Но́ е в ковче́ г, и не уве́ деша, до́ ндеже прии́ де вода́, и взят вся: та́ ко бу́ дет и прише́ ствие Сы́ на Челове́ ческаго. Тогда́ два бу́ дета на селе́: еди́ н пое́ млется, а други́ й оставля́ ется. Две ме́ люще в же́ рновах: еди́ на пое́ млется, и еди́ на оставля́ ется. Бди́ те у́ бо, я́ ко не ве́ сте, в кий час Госпо́ дь ваш прии́ дет. Сие́ же ве́ дите, я́ ко а́ ще бы ве́ дал до́ му влады́ ка, в ку́ ю стра́ жу тать прии́ дет, бдел у́ бо бы, и не бы дал подкопа́ ти хра́ ма своего́. Сего́ ра́ ди и вы бу́ дите гото́ ви, я́ ко, во́ ньже час не мните́, Сын Челове́ ческий приидет. Кто у́ бо есть ве́ рный раб и му́ дрый, его́ же поста́ вит господи́ н его́ над до́ мом свои́ м, е́ же дая́ ти им пи́ щу во вре́ мя их? Блаже́ н раб той, его́ же, прише́ д господи́ н его́, обря́ щет та́ ко творя́ ща. Ами́ нь, глаго́ лю вам, я́ ко над всем име́ нием свои́ м поста́ вит его́. А́ ще ли же рече́ т злый раб той в се́ рдцы свое́ м: косни́ т господи́ н мой приити́. И на́ чнет би́ ти клевре́ ты своя́, я́ сти же и пи́ ти с пия́ ницами. Прии́ дет господи́ н раба́ того́ в день, во́ ньже не ча́ ет, и в час, во́ ньже не весть. И проте́ шет его́ полма́, и часть его́ с неве́ рными положи́ т: ту бу́ дет плачь и скре́ жет зубо́ м. Тогда́ уподо́ бися Ца́ рствие Небе́ сное десяти́ м де́ вам, я́ же прия́ ша свети́ льники своя́, и изыдо́ ша в сре́ тение жениху́. Пять же бе от них мудры́, и пять юро́ дивы. Юро́ дивыя же прие́ мша свети́ льники своя́, не взя́ ша с собо́ ю еле́ а. Му́ дрыя же прия́ ша еле́ й в сосу́ дех со свети́ льники свои́ ми. Косня́ щу же жениху́, воздрема́ шася вся, и спа́ ху. Полу́ нощи же вопль бысть: се, жени́ х гряде́ т, исходи́ те в сре́ тение его́. Тогда́ воста́ вше вся де́ вы ты́ я, и украси́ ша свети́ льники своя́. Юро́ дивыя же му́ дрым ре́ ша: дади́ те нам от еле́ а ва́ шего, я́ ко свети́ льницы на́ ши угаса́ ют. Отвеща́ ша же му́ дрыя, глаго́ люще: еда́ ка́ ко не доста́ нет нам и вам: иди́ те же па́ че к продаю́ щим и купи́ те себе́. Иду́ щим же им купи́ ти, прии́ де жени́ х, и гото́ выя внидо́ ша с ним на бра́ ки, и затворе́ ны бы́ ша две́ ри. Последи́ же приидо́ ша и про́ чия де́ вы, глаго́ люще: Го́ споди, Го́ споди, отве́ рзи нам. Он же отвеща́ в рече́ им: ами́ нь глаго́ лю вам, не вем вас. Бди́ те у́ бо, я́ ко не ве́ сте дне, ни часа́, во́ ньже Сын Челове́ ческий прии́ дет. Я́ коже бо челове́ к не́ кий отходя́ призва́ своя́ рабы́, и предаде́ им име́ ние свое́. И о́ вому у́ бо даде́ пять тала́ нт, о́ вому же два, о́ вому же еди́ н, кому́ ждо проти́ ву си́ лы его́: и оты́ де а́ бие. Шед же прие́ мый пять тала́ нт, де́ ла в них и сотвори́ други́ я пять тала́ нт. Та́ кожде и и́ же два, приобре́ те и той друга́ я два. Прие́ мый же еди́ н, шед вкопа́ его́ в зе́ млю, и скры сребро́ господи́ на своего́. По мно́ зе же вре́ мени прии́ де господи́ н раб тех, и стяза́ ся с ни́ ми о словеси́. И присту́ пль пять тала́ нт прие́ мый, принесе́ други́ я пять тала́ нт, глаго́ ля: го́ споди, пять тала́ нт ми еси́ пре́ дал, се, други́ я пять тала́ нт приобрето́ х и́ ми. Рече́ же ему́ госпо́ дь его́: до́ брый ра́ бе, благи́ й и ве́ рный, о ма́ ле был еси́ ве́ рен, над мно́ гими тя поста́ влю: вни́ ди в ра́ дость го́ спода твоего́. Присту́ пль же и и́ же два тала́ нта прие́ мый, рече́: го́ споди, два тала́ нта ми еси́ пре́ дал: се, друга́ я два тала́ нта приобрето́ х и́ ма. Рече́ же ему́ госпо́ дь его́: до́ брый ра́ бе, благи́ й и ве́ рный, о ма́ ле ми был еси́ ве́ рен, над мно́ гими тя поста́ влю: вни́ ди в ра́ дость го́ спода твоего́. Присту́ пль же и прие́ мый еди́ н тала́ нт, рече́: го́ споди, ве́ дях тя, я́ ко же́ сток еси́ челове́ к: жне́ ши, иде́ же не се́ ял еси́, и собира́ еши, ю́ дуже не расточи́ л еси́. И убоя́ вся, шед скрых тала́ нт твой в земли́, и се и́ маши твое́. Отвеща́ в же госпо́ дь его́, рече́ ему́: лука́ вый ра́ бе и лени́ вый, ве́ дяше, я́ ко жну, иде́ же не се́ ях, и собира́ ю, ю́ дуже не расточи́ х. Подоба́ ше у́ бо тебе́ вда́ ти сребро́ мое́ торжнико́ м, и прише́ д аз взял бых свое́ с ли́ хвою. Возми́ те у́ бо от него́ тала́ нт, и дади́ те иму́ щему де́ сять тала́ нт. Иму́ щему бо везде́ дано́ бу́ дет, и преизбу́ дет: от неиму́ щаго же, и е́ же мни́ тся име́ я, взя́ то бу́ дет от него́. И неключи́ маго раба́ вве́ рзите во тьму кроме́ шнюю: ту бу́ дет плач и скре́ жет зубо́ м. Сия́ глаго́ ля возгласи́: име́ яй у́ ши слы́ шати, да слы́ шит. Егда́ же прии́ дет Сын Челове́ ческий в сла́ ве Свое́ й, и вси святи́ и а́ нгели с Ним, тогда́ ся́ дет на престо́ ле сла́ вы Своея́. И соберу́ тся пред Ним вси язы́ цы, и разлучи́ т их друг от дру́ га, я́ коже па́ стырь разлуча́ ет о́ вцы от ко́ злищ. И поста́ вит о́ вцы одесну́ ю Себе́, а ко́ злища ошу́ юю. Тогда́ рече́ т Царь су́ щим одесну́ ю Его́: прииди́ те, благослове́ ннии Отца́ Моего́, насле́ дуйте угото́ ванное вам Ца́ рствие от сложе́ ния ми́ ра. Взалка́ хся бо, и да́ сте Ми я́ сти; возжада́ хся, и напои́ сте Мя; стра́ нен бех, и введо́ сте Мене; наг, и оде́ ясте Мя; бо́ лен, и посети́ сте Мене́; в темни́ це бех, и приидо́ сте ко Мне. Тогда́ отвеща́ ют Ему́ пра́ ведницы, глаго́ люще: Го́ споди, когда́ Тя ви́ дехом а́ лчуща, и напита́ хом; или́ жа́ ждуща, и напои́ хом? Когда́ же Тя ви́ дехом стра́ нна, и введо́ хом; или́ на́ га, и оде́ яхом? Когда́ же Тя ви́ дехом боля́ ща, или́ в темни́ це, и приидо́ хом к Тебе́? И отвеща́ в Царь рече́ т им: ами́ нь глаго́ лю вам, поне́ же сотвори́ сте еди́ ному сих бра́ тий Мои́ х ме́ ньших, Мне сотвори́ сте. Тогда́ рече́ т и су́ щим ошу́ юю Его́: иди́ те от Мене́, прокля́ тии, во огнь ве́ чный, угото́ ванный диа́ волу и а́ нгелом его́. Взалка́ хся бо, и не да́ сте Ми я́ сти; возжада́ хся, и не напои́ сте Мене́. Стра́ нен бех, и не введо́ сте Мене́; наг, и не оде́ ясте Мене́; бо́ лен, и в темни́ це, и не посети́ сте Мене́. Тогда́ отвеща́ ют Ему́ и ти́ и, глаго́ люще: Го́ споди, когда́ Тя ви́ дехом а́ лчуща, или́ жа́ ждуща, или́ странна, или́ на́ га, или́ бо́ льна, или́ в темни́ це, и не послужи́ хом Тебе́? Тогда́ отвеща́ ет им, глаго́ ля: ами́ нь, глаго́ лю вам, поне́ же не сотвори́ сте еди́ ному сих ме́ ньших, ни Мне сотвори́ сте. И и́ дут си́ и в му́ ку ве́ чную, пра́ ведницы же в живо́ т ве́ чный. И бысть, егда́ сконча́ Иису́ с вся словеса́ сия́, рече́ ученико́ м Свои́ м: ве́ сте, я́ ко по двою́ дню Па́ сха бу́ дет, и Сын Челове́ ческий пре́ дан бу́ дет на пропя́ тие.

И прочая Преждеосвященных.

 


Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...