Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Во святую и великую среду, на утрени




ВО СВЯТУЮ И ВЕЛИКУЮ СРЕДУ, НА УТРЕНИ

По шестопсалмии поем Аллилу́ иа, на глас 8, велегласно, и со сладкопением, и поем тропарь косно и велегласно, и со сладкопением равно.

Тропарь, глас 8:

Се, Жени́ х гряде́ т в полу́ нощи, / и блаже́ н раб, его́ же обря́ щет бдя́ ща, / недосто́ ин же па́ ки, его́ же обря́ щет уныва́ юща. / Блюди́ у́ бо, душе́ моя́, / не сном отяготи́ ся, / да не сме́ рти предана́ бу́ деши, / и Ца́ рствия вне затвори́ шися, / но воспряни́ зову́ щи: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́ же, Богоро́ дицею поми́ луй нас. (3)

Таже обычное стихословие с поклоны.

По 1 стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте́ де́ вства:

Блудни́ ца приступи́ к Тебе́, / ми́ ро со слеза́ ми излива́ ющи на но́ зе Твои́, Человеколю́ бче, / и смра́ да зол избавля́ ется повеле́ нием твои́ м! / Ды́ ша же благода́ ть Твою́ учени́ к неблагода́ рный, / сию́ отлага́ ет и смра́ дом одева́ ется, / сребролю́ бием продая́ Тебе́. / Сла́ ва Христе́ благоутро́ бию Твоему́.

Слава, и ныне, тойже.

По 2-м стихословии седален, глас 4.
Подобен: Удиви́ ся Ио́ сиф:

Иу́ да льстец, сребролю́ бия рачи́ тельствуяй, / преда́ ти Тя, Го́ споди, сокро́ вище живота́, ле́ стно поуча́ шеся, / отону́ дуже и упи́ вся, тече́ т ко иуде́ ом, / глаго́ лет беззако́ нным: / что ми хо́ щете да́ ти, и аз вам преда́ м, / во е́ же распя́ ти Его́?

Слава, и ныне, тойже.

По 3-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Гроб Твой:

Блудни́ ца в пла́ че вопия́ ше, Ще́ дре, / отира́ ющи те́ пле пречи́ стеи Твои́ но́ зе власы́ главы́ своея́, / и из глубины́ стеня́ щи: / не отри́ ни мя, ниже́ омерзи́, Бо́ же мой, / но приими́ мя ка́ ющуюся, / и спаси́ я́ ко еди́ н Человеколю́ бец.

Слава, и ныне, тойже.

Чтения же вся от сказания, еже от Матфеа святаго Евангелия дне. Таже:

Евангелие от Иоанна, зачало 41.
[Ин. 12, 17 – 50. ]

Во вре́ мя о́ но, свиде́ тельствоваше наро́ д сый со Иису́ сом, егда́ Ла́ заря возгласи́ от гро́ ба и воскреси́ его́ от ме́ ртвых. Сего́ ра́ ди и сре́ те Его́ наро́ д, я́ ко слы́ шаша Его́ сие́ сотво́ рша зна́ мение. Фарисе́ е у́ бо ре́ ша к себе́: ви́ дите, я́ ко ника́ яже по́ льза есть, се мир по Нем и́ дет. Бя́ ху же не́ цыи Е́ ллини от вше́ дших, да покло́ нятся в пра́ здник. Си́ и у́ бо приступи́ ша к Фили́ ппу, и́ же бе от Вифсаи́ ды Галиле́ йския, и моля́ ху его́, глаго́ люще: го́ споди, хо́ щем Иису́ са ви́ дети. Прии́ де Фили́ пп, и глаго́ ла Андре́ ови: и па́ ки Андре́ й и Фили́ пп глаго́ ласта Иису́ сови. Иису́ с же отвеща́ и́ ма, глаго́ ля: прии́ де час, да просла́ вится Сын Челове́ ческий. Ами́ нь, ами́ нь глаго́ лю вам: а́ ще зе́ рно пшени́ чно пад на земли́ не у́ мрет, то еди́ но пребыва́ ет: а́ ще ли у́ мрет, мног плод сотвори́ т. Любя́ й ду́ шу свою́, погуби́ т ю́: и ненави́ дяй ду́ шу свою́ в ми́ ре сем, в животе́ ве́ чнем сохрани́ т ю́. А́ ще кто Мне слу́ жит, Мне да после́ дствует: и иде́ же есмь Аз, ту и слуга́ Мой бу́ дет. И а́ ще кто Мне слу́ жит, почти́ т его́ Оте́ ц Мой. Ны́ не душа́ Моя́ возмути́ ся, и что реку́? О́ тче, спаси́ Мя от часа́ сего́, но сего́ ра́ ди приидо́ х на час сей. О́ тче, просла́ ви и́ мя Твое́. Прии́ де же глас с небесе́: и просла́ вих, и па́ ки просла́ влю. Наро́ д же стоя́ й слы́ шав, глаго́ лаху: гром бысть. Ини́ и глаго́ лаху: а́ нгел глаго́ ла Ему́. Отвеща́ Иису́ с, и рече́: не Мене́ ра́ ди глас сей бысть, но наро́ да ра́ ди. Ны́ не суд есть ми́ ру сему́: ны́ не князь ми́ ра сего́ изгна́ н бу́ дет вон. И а́ ще Аз вознесе́ н бу́ ду от земли́, вся привлеку́ к Себе́. Сие́ же глаго́ лаше, назна́ менуя, ко́ ею сме́ ртию хотя́ ше умре́ ти. Отвеща́ Ему́ наро́ д: мы слы́ шахом от зако́ на, я́ ко Христо́ с пребыва́ ет во ве́ ки: ка́ ко Ты глаго́ леши, вознести́ ся подоба́ ет Сы́ ну Челове́ ческому? Кто есть Сей Сын Челове́ ческий? Рече́ же им Иису́ с: еще́ ма́ ло вре́ мя свет в вас есть. Ходи́ те, до́ ндеже свет и́ мате, да тьма вас не и́ мет: и ходя́ й во тме, не весть, ка́ мо и́ дет. До́ ндеже свет и́ мате, ве́ руйте во свет, да сы́ нове све́ та бу́ дете. Сия́ глаго́ ла Иису́ с, и отше́ д скры́ ся от них. Толи́ ка зна́ мения сотво́ ршу Ему́ пред ни́ ми, не ве́ роваху в Него́. Да сбу́ дется сло́ во Иса́ ии проро́ ка, е́ же рече́: Го́ споди, кто ве́ рова слу́ ху на́ шему; и мы́ шца Госпо́ дня кому́ откры́ ся? Сего́ ра́ ди не можа́ ху ве́ ровати, я́ ко па́ ки рече́ Иса́ иа: ослепи́ о́ чи их, и ока́ менил есть сердца́ их, да не ви́ дят очи́ ма, ни разуме́ ют се́ рдцем, и обратя́ тся, и исцелю́ их. Сия́ рече́ Иса́ иа, егда́ ви́ де сла́ ву Его́, и глаго́ ла о Нем. Оба́ че у́ бо и от князь мно́ зи ве́ роваша в Него́, но фарисе́ й ра́ ди не испове́ доваху, да не из со́ нмищ изгна́ ни бу́ дут. Возлюби́ ша бо па́ че сла́ ву челове́ ческую, не́ же сла́ ву Бо́ жию. Иису́ с же воззва́, и рече́: ве́ руяй в Мя, не ве́ рует в Мя, но в Посла́ вшаго Мя. И ви́ дяй Мя, ви́ дит Посла́ вшаго Мя. Аз свет в мир приидо́ х, да всяк ве́ руяй в Мя, во тме не пребу́ дет. И а́ ще кто услы́ шит глаго́ лы Моя́, и не ве́ рует, Аз не сужду́ ему́: не приидо́ х бо, да сужду́ ми́ рови, но да спасу́ мир. Отмета́ яйся Мене́ и не прие́ мляй глаго́ л Мои́ х, и́ мать судя́ щаго ему́: сло́ во, е́ же глаго́ лах, то су́ дит ему́ в после́ дний день. Я́ ко Аз от Себе́ не глаго́ лах, но посла́ вый Мя Отец, Той Мне за́ поведь даде́, что реку́, и что возглаго́ лю. И вем, я́ ко за́ поведь Его́ живо́ т ве́ чный есть: я́ же у́ бо Аз глаго́ лю, я́ коже рече́ Мне Оте́ ц, та́ ко глаго́ лю.

Псалом 50, и трипеснец, творение господина Космы, егоже краестрочие: Тетра́ ди псало́. Сиесть В Сре́ ду воспою́. Ирмосы по дважды. Тропари на 12. Последи же ирмос оба лика вкупе. Глас 2.

Песнь 3.

{Τ } Ирмос: На ка́ мени мя ве́ ры утверди́ в, / разшири́ л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, / возвесели́ бо ся дух мой внегда́ пе́ ти: / несть свят, я́ коже Бог наш, / и несть пра́ веден па́ че Тебе́, Го́ споди.

{Ε } Во тще́ тных собо́ рище беззако́ нных, / и мы́ слию собира́ ется злонра́ вною, / осужде́ на Изба́ вителя изрещи́ Тя, Христе́. / Ему́ же пое́ м: Ты еси́ Бог наш, / и несть свят па́ че Тебе́, Го́ споди.

{Τ } Лю́ тый сове́ т беззако́ нных, / притворя́ ется богобо́ рныя души́ су́ щий, / я́ ко злопотре́ бна пра́ веднаго уби́ ти Христа́. / Ему́ же пое́ м: Ты еси́ Бог наш, / и несть свят па́ че Тебе́, Го́ споди.

Кондак, глас 4.
Подобен: Вознесы́ йся:

Па́ че блудни́ цы, Бла́ же, беззако́ нновав, / слез ту́ чи ника́ коже Тебе́ принесо́ х, / но молча́ нием моля́ ся, припа́ даю Ти, / любо́ вию облобыза́ я пречи́ стеи Твои́ но́ зе, / я́ ко да оставле́ ние мне, я́ ко Влады́ ка, пода́ си долго́ в, / зову́ щу Ти, Спа́ се: / от скве́ рных дел мои́ х изба́ ви мя.

Икос: Я́ же пе́ рвее блудни́ ца жена́, / внеза́ пу целому́ дренна яви́ ся, / возненави́ девши дела́ сту́ днаго греха́ и сла́ дости теле́ сныя, / помина́ ющи студ мно́ гий и суд муче́ ния, / его́ же претерпя́ т блудни́ цы и скве́ рнии, / от ни́ хже пе́ рвый есмь аз и бою́ ся, / но пребыва́ ю в злом обы́ чаи, безу́ мный. / Блу́ дная же жена́ убоя́ вшися и потща́ вшися ско́ ро прии́ де, / вопию́ щи ко Изба́ вителю: / Человеколю́ бче и Ще́ дре, / от скве́ рных дел мои́ х изба́ ви мя.

Синаксарий.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...