Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Детальный анализ IELTS Writing Task Academic по всем пунктам. Часть 2




Детальный анализ IELTS Writing Task Academic по всем пунктам. Часть 2

Продолжаем наш разбор, следующий критерий - GRAMMATICAL RANGE/ACCURACY и LEXICAL RESOURCE.

GRAMMATICAL RANGE/ACCURACY
LEXICAL RESOURCE

One important stage in a child’s growth is certainly (наречие) the development of a conscience, which is linked to the ability to tell right from wrong (предложение состоит из 2х частей и связано which). This skill comes with time and good parenting (отличное сочетание слов), and my firm conviction is that (крутые слова, выражающие позицию автора, лучше чем ‘I think’ – да? ) punishment does not have much of a role to play in this (хор. конструкция). Therefore, I have to disagree almost entirely with (уже другие слова, выражающие позицию + наречие) the given statement.

To some extent the question depends on the age of the child. To punish (начало предложения с инфинитива! ) a very young child is both wrong and foolish as an infant (чёткое слово, передающее возраст ребенка) will not understand what is happening (Present Continuous) or why he or she is being punished (Present Continuous PASSIVE – огонь! ). Once the age of reason is reached however (клёвая конструкция с once), a child can be rewarded (модальный глагол и Passive) for good behavior and discouraged from bad. This kind but firm approach (отличное сочетание слов) will achieve (Future Simple) more than (Comparative) harsh punishments (отличное сочетание слов), which might entail (модальный глагол, чтобы смягчить точку зрения) many negative consequences (entail negative consequences – огонь! ) unintended (конструкция с причастием) by the parents.

To help a child learn the difference between right and wrong, teachers and parents should (другой модальный глагол) firstly provide good role modeling (хор. сочетание слов) in their own behavior. After that, if sanctions are needed (1-й тип условного предложения с if + Пассив), the punishment should not be of a physical nature, as (синоним because) that merely (крутейшее слово) sends the message that it is acceptable for larger people to hit smaller ones — an outcome which may well result in the (сложная конструкция) child starting to bully (хорошее слово) others. Nor should the punishment be in any way cruel (ИНВЕРСИЯ! ОГО! Абсолютно НЕ натянутая, но использованная естественно и непринуждённо!! ).

Rather, teachers and parents can use a variety of (вместо many – пишем вот это словосочетание) methods to discipline (хороший глагол! ) their young charges (ЭТО БОМБА! СИНОНИМ НА ВСЕ 200 БАЛЛОВ))), such as detention (супер слово), withdrawal of (это тоже) privileges, and time-out. Making the punishment fit (хорошая конструкция) the crime is a useful notion, which would see (добавление с which и would из 2-го типа условного предложения) children being made to (прекрасная конструкция с пассивном) pick up rubbish they have dropped (Present Perfect наконец-то! ), clean up graffiti they have drawn (и еще Present Perfect), or apologise to someone they have hurt (и 3-й Present Perfect). In these ways, responsibility is developed in (Пассив) the child, which leads to (эффектное добавление с which + результатом) much better (усиление сравнения перед прилагательным - much) future behaviour than does punishment.

WOW. WOW. WOW!! СТОЛЬКО ВСЕГО, ДА?

ГЛАВНОЕ: вся эта красота НЕ натянута, а использована естественно! И если прочитать эссе без этих подчеркиваний вы даже и не заметите некоторых моментов))) СЛОЖНОЕ И РАЗНООБРАЗНОЕ В ПРОСТОЙ ОБОЛОЧКЕ))

Детальный анализ IELTS Writing Task Academic по всем пунктам. Часть 3

Финишируем критерием COHERENCE/COHESION (связывание идей и логика изложения).

COHERENCE/COHESION

One important stage in a child’s growth is certainly the development of a conscience, which (соединяем идею с другой при помощи which) is linked to the ability to tell right from wrong. This skill (ссылаемся на skill из предыдущего предложения с помощью this) comes with time and good parenting, and my firm conviction is that punishment does not have much of a role to play in this. Therefore, (слово связка – поэтому) I have to disagree almost entirely with the given statement (ссылаемся на утверждение в задании).

To some extent the question depends on the age of the child. To punish a very young child is both wrong and foolish as (слово связка as=because) an infant will not understand what is happening or why he or she is being punished. Once the age of reason is reached however, a child can be rewarded for good behavior and discouraged from bad. This kind but firm approach (ссылается на идею предыдущего предложения с помощью this approach) will achieve more than harsh punishments, which (соединяем идеи и эффективно добавляем детали с помощью which) might entail many negative consequences unintended by the parents.

To help a child learn the difference between right and wrong, teachers and parents should firstly (организуем идеи и добавляем слово – firstly) provide good role modeling in their (ссылка на teachers/parents из предложения выше, чтобы не повторять эти слова) own behavior. After that, (соединяем идеи словом связкой – выше написали firstly, теперь пишем after that, …) if sanctions are needed, the punishment should not be of a physical nature, as that (слово связка as = because) merely sends the message that it is acceptable for larger people to hit smaller ones (ссылка на people) — an outcome which (соединяем идеи и добавляем результат с помощью which) may well result in the child starting to bully others. Nor should the punishment be in any way cruel.

Rather, teachers and parents can use a variety of methods to discipline their young charges, such as (пишем пример) detention, withdrawal of privileges, and (соединяем идеи, используя AND – да, используйте это слово и избегайте просто перечислений через запятую!!! ) time-out. Making the punishment fit the crime is a useful notion, which would see children being made to pick up rubbish they (соединяем идеи и добавляем результат с помощью which) have dropped, clean up graffiti they have drawn, or apologise to someone they (ссылаемся на children с помощью they) have hurt. In these ways, responsibility is developed in the child, which leads to much better future behaviour than does punishment.

WOW!!! Увидели, что связывание идей – это не только слова связки? Это ещё и which, that, they, this, ones и т. д на высокий балл нужно именно это, а не 500 слов связок, которые вы заучили и вбухиваете их в эссе везде. Сколько слов связок в этом эссе? Они есть, но незаметны!! )


Вот мы с пристрастием разложили по полочкам все критерии оценки IELTS эссе. Спасибо, что внимательно дочитали до конца! Мы гордимся вами!! Урааа!

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...