Loiming teiste ainetega. Erinevused riiklikust oppekavast. Иностранный язык. (а) Английский язык. 1 — 4-й классы. Подходы, лейтмотивы и возможное содержание преподавания
Loiming teiste ainetega Eesti keel loimub 3. klassis koigi seal opetatavate oppeainetega: • matemaatikas koostavad lapsed ise tekstulesandeid; • toojuhiste toel areneb tekstist arusaamine; • koduloos (loodusopetuses) opitakse tundma kodukoha vanu ameteid ning kasitletakse selleteemalisi tekste; • liikumismangudes kasutatakse dialooge, sonalisi juhtnoore; • maalimises on aines seotud pohiliselt varvilugude kuulamise ning kujutamisega, samuti Vana Testamendi loomislugude kujutamisega; • voorkeeli oppides arendatakse jatkuvalt keeletunnetust; • kasitoos arendatav peenmotoorika tuleb kasuks kirjutamisvilumusele; • liikumises, maalimises, voorkeeltses, koduloos kasitletakse pohikooli riikliku oppekava inimeseopetuse valdkonnas ette nahtud teemasid: mina; mina ja tervis; mina ja minu pere; mina ja kodumaa; mina, aeg ja asjad; mina ja meie; mina, teave ja asjad. Toojuhiste moistmine on vajalik koigis oppeainetes.
Erinevused riiklikust oppekavast 1. klassis kirjutatakse vahakriidiga joonistahti. Enamasti toimub kirjutamine arakirjana tah-vlilt. Esimeseks lugemisvaraks on arakirjana kirjutatud opilase enda ainevihik (aabits). Pedagoogilistel kaalutlustel kasutatakse 2. klassis kirjatahtede asemel valdavalt vaikseid trukitahti (nn raamatutahti). Teadliku grammatikaopetusega alustatakse 3. klassis. Grammatikareeglini joutakse praktil-iste harjutuste kaudu. Reegli sonastavad lapsed. Toimub uleminek seotud kirjale. Suurt tahelepanu pooratakse endiselt ka arakirjale. Lugemist harjutatakse eakohaseid juturaamatuid lugedes. Retsiteeritakse valdavalt uhiselt koos klassiga. Aasta valtel esitatakse mitmeid dramatiseer-inguid. 3. klassi lopuks taotletav oppe- ja kasvatuseesmark “…moistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi ja kaarti” leiab teadliku selgituse ja kasitlemise II kooliastmes. Vastavalt Pohikooli riikliku oppekava § 15 Oppe ja kasvatuse korralduse alustest (6): Kooli hoolekogu nousolekul voib pohikool oma tegevuses juhinduda Steineri-Waldorfi hariduse Euroopa Noukogu (European Council for Steiner WaldorfEducation) kinnitatud pohimote-test ja puudlustest ning korraldada sellest tulenevalt opet viisil, kus riikliku oppekava I ja II kooliastme opitulemusi ei taotleta vastava kooliastme lopuks. Иностранный язык Задачей и целью преподавания иностранного языка должно быть донесение до подрастающего человека звуковых и стилистических особенностей этого языка. Он воспринимает иностранный язык как дополнение к формам выражения, способу мыслить и способу поведения на родном языке. Иностранный язык служит культурному и краеведческому общению.
К «материалам для рассказов» основных уроков (1 — 8 классы) подключается и материал языкового обучения, и таким образом возникают дополнительные нюансы переживаний. В течение первых трех лет работа ведется только устно — слушая, понимая, говоря, исполняя песни, играя. Обучение опирается только на подражательную деятельность. В четвертом классе к этому добавляются фиксация речи в письме и проникновение в образы написанного, часто связанные с иными, чем в родном языке, звуками и звучанием (beat, high, two и т. д. ). В смысле методического оформления преподавания это значит, что на переднем плане оказывается множество репродуцирующихся и легко изменяющих свою форму упражнений. В последующие годы в преподавании на первый план выходят собственная деятельность и инициатива учащихся. Языковая способность расширяется и закрепляется; ученика побуждают к тому, чтобы он, познавая, внедрялся в язык и его содержание. Эти принципы могут быть суммированы следующим образом: Переживать и подражать Упражняться и учить Выявлять взаимосвязи На практике эти моменты естественно переходят один в другой.
(а) Английский язык
1 — 4-й классы Подходы, лейтмотивы и возможное содержание преподавания В 1 — 4-м классах с учениками работают устно, сначала целиком по принципу подражания, исходя из слушания и говорения. Песни, игры, небольшие стихотворения и постоянно рассказываемые истории позволяют познакомиться со звучанием и ритмом английского языка. Небольшие разговоры на иностранном языке по содержанию помогают уже теперь отдельным ученикам в активном употреблении словарного запаса. «В основе любой речи лежат грамматические структуры. Некоторые из них познаются в ходе упражнений в первые три года; дети используют их, будучи, однако, так же мало осведомленными о существовании грамматики, как и при изучении родного языка.
К важнейшим грамматическим явлениям первых школьных лет в английском языке относятся следующие: Present Simple и Continuous (Past Tense), единственное и множественное число существительных, личные и указательные местоимения (C. Jaffke in J. Kiersch, Stuttgart 1984, S. 86). Письмо и чтение в 4-м классе по содержанию, а часто и формально бывает связано с материалом первых школьных лет. Так ученики получают уже известные, услышанные, сыгранные, звучавшие тексты теперь в новой, письменной форме. С прочитанным связываются небольшие разговоры. Проделываются первые упражнения с целью закрепить образ слова (небольшие диктанты и записи по памяти). Можно использовать для начального чтения: The Gingerbread Boy, U. Taylor-Weaver, Pä dagogische Forschungsstelle Stuttgart.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|