Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Translate the following sentences into English using Participle or Gerund.




1. Она любит смотреть на играющих детей.

2. Вы ничего не имеете против того, чтобы он зашел к нам сегодня?

3. Она сидела и улыбалась.

4. Мои часы нужно починить.

5. Она показала мне письмо, написанное в 1941 году.

6. Он не выносит, когда ему лгут.

7. Не желая прерывать разговор, он ушел, не прощаясь.

8. После сдачи экзамена я поехал к своим родителям.

9. Потеряв ключ, я не мог войти в комнату.

10. Недавно он бросил курить.

11. Услышав шаги, он поднял голову.

12. Я был рад, что нашел своего друга.

13. Не зная причины ее отсутствия, я решил позвонить ей.

14. Дождь прекратился?

15. Купив билеты, он пошел на платформу.

16. Мы отложим обсуждение доклада.

17. Просмотрев журналы, он включил телевизор.

18. Он не возражал против того, чтобы его осмотрели.

19. Играя в саду, он упал и ушибся.

20. Мы с нетерпением ждем вашего ответа.

21. Том подошел к смеющейся девочке.

22. Вы не возражаете, если я буду курить здесь?

23. Он лежал, на диване и читал книгу.

24. Его коллекцию марок стоит посмотреть.

25. Потерянную книгу, наконец, нашли.

26. Терпеть не могу, когда меня ждут.

27. Будучи расстроенным, он решил уйти, не прощаясь.

28. После проверки, контрольные работы были возвращены студентам.

29. Прочитав доклад, я нашел в нем несколько ошибок.

30. Я не могла не рассмеяться.

31. Она ушла, оставив ребенка с няней.

32. Я гордился тем, что работал с ним раньше.

33. Не чувствуя себя виноватым, он отказался извиниться.

34. Я предлагаю пойти домой.

35. Сделав уроки, он пошел гулять.

 

12. Fill in the correct tense of the infinitive or the -ing form.

1. We'd better not bother her - she seems to be studying(study).

2. The accused denied … (do) anything wrong.

3. Paul pretended......................................................... (win) a lot of money but in fact he had won nothing at all.

4. She must … (work) outdoors when we rang. She didn't answer the phone.

5. Jane hoped ….................................................... (give) the prize, but someone else won it.

6. He seemed …............................................................. (swim). He was all wet.

7.1 should …(give) him some money before I went out, but I forgot.

8. She says she would love............................. …(come) to dinner with us tonight.

9. He must … (practise) that piece for hours - he plays it very well now.

10.The athlete seemed....................... (be) out of breath - he must …(run) for hours.

11.Peter claims … (choose) as the best-dressed man of the year.

12.They could…(prepare) a meal for us last night instead of making us go out to eat.

13.John must … (be) very busy these days - I never see him.

14.The house looks so clean now. They must … (clean) all day.

15.Jan should …........................................ (give) us her new address before she left.

16.The two men appeared …(try) to break into the building when the police arrived.

17.You should … (study) now instead of watching TV.

 

13. Fill in the -ing form or the infinitive in the appropriate tense.

Tom: Do you think Mary would like 1) to go (go) to the theatre with me tonight?

Jo: I don't think so. She seems 2)...(study) very hard at the moment.

Tom: That's a shame! I would have liked 3)... (go) out with her.

Jo: I wouldn't mind 4)...(come) with you.

Tom: OK. But I think you should 5)...(talk) to Mary. The last time I saw her she claimed 6)... (work) till 2 o'clock every morning for the past month. It's not good for her, you know.

Jo: I know. I must 7) (talk) to her about it. But you know how she hates 8)...(tell) what to do.

 

14. Complete the conversation between a travel agent and a woman, using the infinitive or the -ing form.

A: Good morning, madam. Can I 1) help................ (help) you?

W: Yes. I'd like 2)............................................ (book) a holiday please.

A: Certainly. I must 3)................................. (ask) you a few questions. Now... where would you like 4)...(go)? How long are you going 5).................................................... (stay)? Would you prefer… 6) (have) a relaxing beach holiday or 7)...(go) sightseeing? Which countries are you interested in 8) (visit)? What means of transport do you prefer?

W: Well, young man. I don't know where 9) (go) or how long 10) (stay). I hate 11) (go) to the beach and I don't enjoy sightseeing. I don't want 12) (visit) any foreign countries because foreign food makes me 13) (feel) ill. As for means of transport, I'm too frightened 14) (fly) in an aeroplane. I hate 15) (go) on boats, I don't like 16) (travel) by train and 17) (travel) on a coach makes me 18) (feel) sick.

A: Well madam, I don't know what 19)............................ (suggest). I don't want 20) (appear).......... rude, but I really think you should 21)...................................................................................... (stay) at home!!

 

15. Put the verbs in brackets into the -ing form or the infinitive without "to".

Last night I heard car breaks screeching (screech) and people 2)...(shout) in the street. When I looked out of the window I saw a crowd of about twenty people 3)...(stand) around a young boy 4) (lie) in the street. Next. I saw the driver of the car 5) (approach) the crowd and 6) (kneel down) by the boy. he was 7)...(look) very anxious. 8)...(watch) the drama from my window, I began 9) (consider) the boy's family. Then a few minutes later. I saw a young woman 10)... (run) towards the scene and 11)... (push) her way through the crowd. Soon, I heard an ambulance siren 12) (scream) in the distance 13) (get) closer and closer. Then I saw the ambulance stop in front of my house. I watched the ambulance men 14) (get out) and 15) (run) to the injured boy. Minutes later I saw them 16) (run back) to their ambulance with the boy on a stretcher followed by his mother.

 

16. Fill in infinitive with or without "to", or the -ing form.

1. Charlie goes.................. swimming…(swim) every morning in summer.

2. Thompson admitted … (murder) his wife.

3. He left England … (live) in another country.

4.1 think you'd better … (go) home.

5. It was kind of you … (lend) me your jacket.

6. He ran all the way home without … (stop).

7.The teacher made him … (write) the composition again.

8. What's the use of … (cry)?

 

17. Fill in the infinitive or -ing form.

The rules in my new school are very strict. The teachers don't allow 1)..talking (talk) in class at all. We are only permitted 2) (speak) if they ask us a question. On the first day. the headmaster advised us all 3) (work) very hard. In fact, he recommended 4) (study) for at least four hours every evening! We are not allowed 5) (leave) the school at lunchtime but we are encouraged 6) (join) one of the school clubs. Next week I'm starting chess.

 

18. Fill in the infinitive or -ing form in the appropriate tense.

My uncle Ted likes 1).. to tell/telling..(tell) stories. He claims 2) (meet) lots of famous people and 3) (see) many strange things in his life. Many people believe him because he seems 4) (tell) the truth. Even if they didn't believe him, nobody would risk 5) (say) so, because he's a very big and frighte­ning man. One day he pretended 6).... (talk) to the President on the phone while my brother and I were in the room. "Hello, Mr President," he said. "You seem 7) (have) some problems running the country and I would like 8) (offer) you some advice." My brother and I started 9) (laugh) and my uncle Ted slammed down the receiver. "You must 10) (hear) something amusing," he shouted. "What is it?" We were very frightened. We hated 11) (think) what he would do to us if he thought we were laughing at him, so we pretended 12) (tell) jokes to each other.

 

19. Fill in the gaps with the verbs in brackets in the infinitive or the -ing form.

1. Remember............................. to go…..(go) to the bank. You've got to pay the bills.

2.1 don't remember … (see) this film before.

3. When he had written his first book he went on … (write) seven more.

4. She went on … (talk) even after her friend had fallen asleep.

5.1 regret … (leave) school at the age of 16.

6.1 regret … (tell) you that you have failed the test.

7. He means … (build) a boat and travel round the world.

8. Doing well on this course means … (study) very hard.

9. I've been trying … (start) this car for hours.

10. Why don't you try … (put) some petrol in the tank?

11.1 don't want to drive a car; I'm afraid of … (have) an accident.

12.He's afraid … (walk) alone at night.

13.She forgot … (invite) her best friend to the party.

14.I'll never forget….. (see) snow for the first time.

15.On the way home he stopped ….. (buy) some chocolate.

16.The baby didn't stop ….. (cry) all night.

17.These windows are dirty. They need ….. (wash).

18. I want ….. (speak) to Sally, please.


Chapter 10

Conditionals

 

Сослагательное наклонение используется в тех случаях, когда выражаются: сомнение, неуверенность, предположение, приказание, совет, требование, чувство радости или сожаления.

It is desirable you should take part in the conference. Желательно, чтобы ты принял участие в конференции

 

В русском языке сослагательное наклонение выражается сочетанием глагола в форме прошедшего времени с частицей «бы».

Сослагательное наклонение в английском языке выражается:

1) синтетическими формами – be, were, have, go, ask;

2) аналитическими формами – should, would, may, could, might + Infinitive Indefinite или Infinitive Perfect;

3) формами, совпадающими с формами изъявительного наклонения следующих времен – Past Simple, Past Progressive, Past Perfect, Past Perfect Progressive.

 

1. Формы сослагательного наклонения служат для выражения совета, предложения, требования, предположения и т.п., относящихся к настоящему и будущему времени:

1) в простом предложении:

There would be no life without water. Без воды не было бы жизни
They could do it tomorrow. Они смогли бы сделать это завтра.

 

2) В сложноподчиненных предложениях, вводимых союзом после безличных оборотов типа:

it is necessary – необходимо it is strange – странно
it is important – важно it is likely – вероятно
it is essential – существенно it is unlikely – маловероятно

it is desirable – желательно it is probable – вероятно

It is important that the law be observed. Важно, чтобы соблюдался этот закон.
It is likely you should find this book in the library. Вы, вероятно, найдетеэту книгу в библиотеке.

В таких предложениях сослагательное наклонение часто переводится на русский язык изъявительным наклонением.

 

3) В придаточных предложениях сказуемых:

 

My advice was that you should do two experiments more. Я советовал, чтобывы сделали еще два эксперимента.
Their request is that she agree (should agree) with their conditions. Они требуют, чтобы онасогласилась с их условиями.

 

4) В дополнительных придаточных предложениях после глаголов advise, demand, desire, insist, order, propose, request, require, suggest, suppose, want, wish:

He advised that I should read this book. Он советовал, чтобы я прочитал эту книгу.

 

5) После глагола to wish для выражения сожаления о том, чего нет:

 

I wish more of our people would listen to you. Жаль, что к вам многие не прислушиваются.
I wish you came Жаль, что ты не придешь.

 

6) В обстоятельственных придаточных предложениях цели после союзов so that, in order that:

You must repeat this work so that you may (might) remember it. Вы должны повторить это слово, чтобы запомнить.

 

7) В условных придаточных предложениях:

а) вводимых союзами if, provided (при условии, если), unless (если не):

If the acid were purified, the reaction would take place. Если бы кислота была очищена, произошла бы реакция.

Однако, когда излагается содержание обсуждаемого плана, предложения, проекта, то сослагательное наклонение переводится на русский язык изъявительным наклонением.

Ifaccepted, the plan would enable to send a fact‑finding mission to investigate the incident on the spot. Если планбудет принят, то это позволит направить на место инцидента комиссию по расследованию.

 

б) с опущенным союзом и с инвертированным сказуемым в сослагательном наклонении, выраженным глаголом should, were, had, could.

 

Were this another devaluation, there would have to be a fundamental review of the economy. Случись еще одна девальвация, пришлось бы произвести коренной пересмотр экономики.

В русском языке для передачи различных оттенков предположения и вероятности используются лексические средства: случись, если вдруг.

 

2. Формы сослагательного наклонения служат для выражения сожаления, досады, упрека, возмущения, относящихся к прошедшему времени:

1) в простых предложениях:

He would have helped you but he couldn’t come. Он помог бы вам, но он не смог прийти.
They could have done it. Они могли бы это сделать (но не сделали).

 

2) в дополнительных придаточных предложениях после глагола wish для выражения сожаления:

 

I wish I had been together with you yesterday. Как жаль, что меня вчера не было с вами.

 

3) в обстоятельственных придаточных предложениях условия и сравнения после союзов if; as if, as though ( как если бы); provided (при условии):

 

Each delegation laid down its original proposals as though there had not been any agreement reached. Каждая делегация выдвинула свои первоначальные предложения, как если бы не было достигнуто никакой договоренности.

Условное придаточное предложение является частью сложноподчиненного предложения, где главное выражает следствие условия, заключенного в придаточном. Условные предложения могут выражать реальное и нереальное условие, а главное предложение, соответственно, может выражать реальное и нереальное следствие.

Придаточные предложения условия соединяются с главным предложением союзами if (если), in case (в случае), unless (если …не), when, as/so long as, until, even if, no matter how/who/what/where/when, provided (that)

He won’t go there unless he is invited. He wouldn’t cough if he didn’t smoke.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...