Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Песнь 3.. НА ЛИТУРГИИ




Песнь 3.

Ирмос: Утверди́ мене́, Христе́, / на недви́ жимом ка́ мени за́ поведей Твои́ х, / и просвети́ мя све́ том лица́ Твоего́, / несть бо свят па́ че Тебе́, Человеколю́ бче.

Но́ выя вме́ сто ве́ тхих, / вме́ сто же тле́ нных нетле́ нныя, / Кресто́ м Твои́ м, Христе́, соверши́ в нас, / во обновле́ нии жи́ зни жи́ тельствовати досто́ йно повеле́ л еси́.

Во гро́ бе заключе́ н опи́ санною пло́ тию Твое́ ю, / неопи́ санный, Христе́, воскре́ сл еси́, / две́ рем же заключе́ нным, / предста́ л еси́ Твои́ м ученико́ м, Всеси́ льне.

Я́ звы Твоя́, Христе́, / я́ же во́ лею претерпе́ л еси́ за нас, / ученико́ м Твои́ м сохрани́ в, свиде́ тельство показа́ л еси́ / Твоего́ сла́ внаго Воскресе́ ния.

Катавасия: Прииди́ те, пи́ во пие́ м но́ вое, / не от ка́ мене непло́ дна чудоде́ емое, / но нетле́ ния исто́ чник / из гро́ ба одожди́ вша Христа́, / в Не́ мже утвержда́ емся.

Ипакои, глас 6:

Я́ ко посреде́ ученико́ в Твои́ х прише́ л еси́, Спа́ се, мир дая́ им, / прииди́ и к нам и спаси́ нас.

И чтение в Богослове, егоже начало: Обновле́ нием чти́ тися:

Песнь 4.

Ирмос: Ве́ лия та́ йна Твоего́, Христе́, смотре́ ния, / сию́ бо свы́ ше прови́ дя богозри́ тельно Авваку́ м, / изше́ л еси́, вопия́ ше Тебе́, / во спасе́ ние люде́ й Твои́ х, Человеколю́ бче.

Же́ лчи у́ бо вкуси́, дре́ внее вкуше́ ние исцеля́ я, / ны́ не же с со́ том ме́ да, просвеще́ ние подая́ Христо́ с пра́ отцу, / и Свое́ сла́ дкое прича́ стие.

Ра́ дуешися испыта́ емь, / те́ мже, Человеколю́ бче, на сие́ повелева́ еши Фоме́, / простира́ я неве́ рующу ре́ бра, / ми́ рови уверя́ я Твое́, Христе́, тридне́ вное воста́ ние.

Бога́ тство поче́ рп / от сокро́ вища некра́ домаго Боже́ ственнаго, Благоде́ телю, / копие́ м прободе́ ннаго Твоего́ ребра́, / прему́ дрости и ра́ зума наполня́ ет мир Близне́ ц.

Твой всеблаже́ нный хва́ лится язы́ к, о Бли́ знче! / Пе́ рвый бо благоче́ стно пропове́ дует / Жизнода́ вца Иису́ са, Бо́ га же и Го́ спода, / от осяза́ ния испо́ лнься благода́ ти.

Катавасия: На Боже́ ственней стра́ жи / богоглаго́ ливый Авваку́ м / да ста́ нет с на́ ми и пока́ жет / светоно́ сна А́ нгела / я́ сно глаго́ люща: / днесь спасе́ ние ми́ ру, / я́ ко воскре́ се Христо́ с, / я́ ко всеси́ лен.

Песнь 5.

Ирмос: От но́ щи у́ тренююще пое́ м Тя, Христе́, / Отцу́ собезнача́ льна, и Спа́ са душ на́ ших, / мир ми́ рови пода́ ждь, Человеколю́ бче.

Предста́ в друго́ м скорбя́ щим Спас, / прише́ ствием всю отъе́ млет скорбь, / и игра́ ти воздвиза́ ет Свои́ м Воскресе́ нием.

О вои́ стинну похваля́ емаго Фомы́ стра́ шнаго начина́ ния! / Де́ рзостно бо осяза́ ре́ бра, / Боже́ ственным огне́ м блиста́ ющая.

Неве́ рие Фомино́, ве́ ры роди́ тельное нам показа́ л еси́, / Ты бо вся прему́ дростию Твое́ ю / промышля́ еши поле́ зно, Христе́, я́ ко Человеколю́ бец.

Катавасия: У́ тренюем у́ треннюю глубоку́, / и вме́ сто ми́ ра песнь принесе́ м Влады́ це, / и Христа́ у́ зрим / пра́ вды Со́ лнце, / всем жизнь возсия́ юща.

Песнь 6.

Ирмос: Проро́ ка спасл еси́ от ки́ та, Человеколю́ бче, / и мене́ из глубины́ прегреше́ ний возведи́, молю́ ся.

Фомы́ не оста́ вил еси́, Влады́ ко, / погружа́ ема глубино́ ю неве́ рия, / дла́ ни просте́ р на испыта́ ние.

Спас наш глаго́ лаше: / осяза́ вше Мя ви́ дите ко́ сти плоть нося́ ща, / Аз не премени́ хся.

Ре́ бра осяза́ и ве́ ровав позна́ Фома́, / не сый в пе́ рвом вхо́ де Твое́ м, Спа́ се наш.

Катавасия: Снизше́ л еси́ в преиспо́ дняя земли́, / и сокруши́ л еси́ вереи́ ве́ чныя, / содержа́ щия свя́ занныя, Христе́, / и тридне́ вен, я́ ко от ки́ та Ио́ на, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба.

Кондак, глас 8:

Любопы́ тною десни́ цею / жизнопода́ тельная Твоя́ ре́ бра Фома́ испыта́, Христе́ Бо́ же, / созаключе́ нным бо две́ рем я́ ко вшел еси́, / с про́ чими апо́ столы вопия́ ше Тебе́: / Госпо́ дь еси́ и Бог мой.

Икос: Кто сохрани́ учени́ чу длань тогда́ неопали́ му, / егда́ ко о́ гненным ре́ бром приступи́ Госпо́ дним? / Кто даде́ ей де́ рзость, и возмо́ же осяза́ ти / пла́ менную кость, вся́ ко неосяжи́ мую? / А́ ще бо не бы ребро́ си́ лу по́ дало бре́ нней десни́ це, / ка́ ко можа́ ше осяза́ ти, / страда́ ньми поколеба́ вшая я́ же вы́ ше и я́ же ни́ зу? / Сия́ благода́ ть Фоме́ даде́ ся, е́ же сия́ осяза́ ти, / Христо́ ви же вопи́ ти: Госпо́ дь еси́ и Бог мой.

Синаксарь.

Песнь 7.

Ирмос: О́ бразу служи́ ти мусики́ йскому согла́ сию созыва́ ющу лю́ ди, / от пе́ сней Сио́ нских пою́ ще оте́ чески о́ троцы Дави́ довы, / мучи́ телево разори́ ша злочести́ вое веле́ ние, / и пла́ мень в ро́ су преложи́ ша, песнь воспева́ юще: / превозноси́ мый отце́ в и наш Бо́ же, благослове́ н еси́.

Я́ ко пе́ рвый есть дней и госпо́ дственный светоно́ сный сий, / во́ ньже ра́ доватися досто́ йно но́ вым и боже́ ственным лю́ дем с тре́ петом: / прино́ сит бо и ве́ ка о́ браз, / я́ ко осми́ ца соверша́ я бу́ дущаго, / превозноси́ мый отце́ в и наш Бо́ же, благослове́ н еси́.

Еди́ н дерзну́ вый, неве́ рною же ве́ рою / облагоде́ тельствовавый нас Фома́ Близне́ ц, / реши́ т у́ бо мра́ чное неве́ дение всех конце́ в, ве́ рным неве́ рствием, / себе́ же вене́ ц плете́ т я́ ве глаго́ ля. / Ты еси́ Госпо́ дь превозноси́ мый, отце́ в и наш Бо́ же, благослове́ н еси́.

Не всу́ е усумне́ вся Фома́ о воста́ нии Твое́ м, не низложи́ ся, / но несумне́ тельное тща́ шеся показа́ ти сие́, Христе́, всем язы́ ком. / Отону́ дуже неве́ рием уве́ рив, всех научи́ глаго́ лати: / Ты еси́ Госпо́ дь превозноси́ мый, отце́ в и наш Бо́ же, благослове́ н еси́.

Со стра́ хом ру́ ку Фома́ в ре́ бра Твоя́ живоно́ сная, Христе́, вложи́ в, / тре́ петен ощути́ де́ йство, Спа́ се, сугу́ бое / двема́ естество́ ма в Тебе́ соединя́ емыма неслия́ нно, / и ве́ рою взыва́ ше, глаго́ ля: / Ты еси́ Госпо́ дь превозноси́ мый, отце́ в и наш Бо́ же, благослове́ н еси́.

Катавасия: О́ троки от пе́ щи изба́ вивый, / быв Челове́ к, / стра́ ждет я́ ко сме́ ртен, / и стра́ стию сме́ ртное, / в нетле́ ния облачи́ т благоле́ пие, / Еди́ н благослове́ н / отце́ в Бог и препросла́ влен.

Песнь 8.

Ирмос: В пла́ мени о́ гненне горя́ щия пе́ щи сохра́ ншаго де́ ти, / и во зра́ це а́ нгела снизше́ дшаго к ним, / по́ йте Го́ спода и превозноси́ те Его́ во ве́ ки.

Возжеле́ вый Твое́ ра́ достное виде́ ние, / пре́ жде не ве́ роваше Фома́: / сподо́ блься же того́, Бо́ га и Го́ спода Тя нарица́ ше, Влады́ ко, / Его́ же превозно́ сим во вся ве́ ки.

Претерпе́ вшаго Фомино́ неве́ рие и показа́ вшаго ре́ бра, / и того́ дла́ нию осяза́ нна бы́ вша, / по́ йте Го́ спода и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Твое́ неудо́ бное сокро́ вище, утае́ ное нам отве́ рзе Фома́: / богосло́ вив бо язы́ ком богоно́ сным, / по́ йте Го́ спода, глаго́ лаше, / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Катавасия: Сей нарече́ нный и святы́ й день, / Еди́ н суббо́ т Царь и Госпо́ дь, / пра́ здников пра́ здник / и торжество́ есть торже́ ств, / во́ ньже благослови́ м Христа́ во ве́ ки.

На 9-й песни, Честне́ йшую: не поем: но ирмос кийждо лик.

Песнь 9.

Ирмос: Тебе́, све́ тлую свещу́ и Ма́ терь Бо́ жию, / пречу́ дную сла́ ву и вы́ шшую всех тварей, / пе́ сньми велича́ ем.

Твой све́ тлый день и пресве́ тлый, Христе́, всесве́ тлую благода́ ть, / во́ ньже кра́ сный добро́ тою ученико́ м Твои́ м предста́ л еси́, / в пе́ снех велича́ ем.

Тебе́, бре́ нною дла́ нию осяза́ ема в ре́ бра, / и не опали́ вша сию́, огне́ м невеще́ ственнаго Боже́ ственнаго существа́, / в пе́ снех велича́ ем.

Тя, я́ ко Бо́ га, из гро́ ба воскре́ сша Христа́, / не очи́ ма ви́ девше, но серде́ чною любо́ вию ве́ ровавше, / пе́ сньми велича́ ем.

Катавасия: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́.

И поклон. Таже, Свят Госпо́ дь Бог наш: на глас 1, трижды.

Ексапостиларий, глас 1.
Подобен: Не́ бо звезда́ ми:

Мои́ х удо́ в руко́ ю твое́ ю испыта́ вый я́ звы, / не неве́ руй Ми, Фомо́, / уя́ звленному тебе́ ра́ ди, / со ученики́ единому́ дрствуй, / и живу́ щаго пропове́ дуй Бо́ га. [Дважды. ]

Слава, и ныне: Днесь весна́ благоуха́ ет, / и но́ вая тварь лику́ ет. / Днесь взима́ ются ключи́ двере́ й, / и неве́ рия Фомы́ дру́ га вопию́ ща: / Госпо́ дь и Бог мой.

На хвалитех стихиры, на 4, глас 1.
Подобен: Прехва́ льнии му́ ченицы:

По е́ же из гро́ ба Твое́ м стра́ шном, Жизнода́ вче, воста́ нии, / я́ коже печа́ тей не разруши́ л еси́, Христе́, гро́ бных, / та́ ко заключе́ нным две́ рем вшел еси́ к пресла́ вным апо́ столом Твои́ м, / радостотворя́ их, и Пра́ вый Твой Дух подая́ им, / за безме́ рную Твою́ ми́ лость.

Фома́ и́ же и Близне́ ц не бе прише́ л, / егда́ Ты ученико́ м яви́ лся еси́, Го́ споди. / Те́ мже не ве́ рова Твоему́ Воскресе́ нию, / и ви́ девшим Тя вопия́ ше: / а́ ще не вложу́ пе́ рста в ре́ бра Его́ и гвозде́ й я́ звы, / не ве́ рую, я́ ко воста́ л есть.

Я́ коже хо́ щеши, осяжи́, Христо́ с Фоме́ вопия́ ше: / вложи́ ру́ ку и позна́ й Мя, ко́ сти иму́ ща и земно́ е те́ ло, / и не бу́ ди неве́ рен, ра́ вно же со ине́ ми уве́ рися. / Он же возопи́: / Бог мой и Госпо́ дь Ты еси́, / сла́ ва воста́ нию Твоему́.

Слава, глас 6: По днех осми́ х воста́ ния Твоего́, Иису́ се Царю́, / единоро́ дный Сло́ ве О́ тчий / яви́ лся еси́ ученико́ м Твои́ м, заключе́ нным две́ рем, / мир Твой подая́, / и неве́ рующему ученику́ зна́ мения показа́ л еси́: / прииди́ и осяжи́ ру́ це и но́ зе, и нетле́ нная Моя́ ре́ бра. / Он же ве́ ровав, вопия́ ше Тебе́: / Госпо́ дь мой и Бог мой, сла́ ва Тебе́.

И ныне, глас 2: Преблагослове́ нна еси́:

Славословие великое. И тропарь праздника. Ектении, и отпуст. Начинаются же от днесь литии, сиречь исхождения в притвор. Такожде и оглашения преподобнаго отца нашего Феодора Студита, в нихже поем:

Сла́ ва, и ны́ не,
стихиру Евангельскую, глас 1:

На го́ ру ученико́ м иду́ щим, за земно́ е Вознесе́ ние, / предста́ Госпо́ дь и поклони́ вшеся Ему́, / и да́ нныя вла́ сти везде́ научи́ вшеся, / в поднебе́ сную посыла́ хуся, / пропове́ дати е́ же из ме́ ртвых Воскресе́ ние, / и е́ же на небеса́ возше́ ствие. / И́ мже и во ве́ ки спребыва́ ти нело́ жный обеща́ ся Христо́ с Бог, / и Спас душ на́ ших.

Внемли, яко литии в притворе прежде перваго часа бывают и оглашения Студитова. И час 1. И прочее обычное. И совершенный отпуст.

Ведомо буди, яко воследование случившихся святых во всех Неделях святыя Пятдесятницы поем в Повечериях.

Литургиа бывает порану труда ради бденнаго. Часы поются трипсалмнии по Уставу в притворе, на нихже глаголем тропарь и кондак праздника.

Ведомо буди, яко от Недели новыя и до отдания праздника Пасхи, начало Литургии сице бывает:

По еже рещи диакону: Благослови́ влады́ ко: И иерею: Благослове́ но Ца́ рство: Поет иерей: Христо́ с воскре́ се: трижды, весь тропарь кроме стихов: Да воскре́ снет Бог: Таже, ектениа, и прочая Литургии. Вместо же Достойно: поем: А́ нгел вопия́ ше Благода́ тней: Таже ирмос, глас 1: Свети́ ся, свети́ ся: Егда же речет иерей: Со стра́ хом Бо́ жиим: И мы: Благослове́ н гряды́ й во и́ мя Госпо́ дне, Бог Госпо́ дь и яви́ ся нам. Иерей: Спаси́ Бо́ же лю́ ди Твоя́: И мы вместо тропаря: Ви́ дехом свет и́ стинный: поем: Христо́ с воскре́ се: единожды: и до отдания Пасхи. Бывает же и прочее Литургии по обычаю. Во отпусте же егда речет: Сла́ ва Тебе́ Христе́ Бо́ же, упова́ ние на́ ше, сла́ ва Тебе́. И мы: Христо́ с воскре́ се: трижды. Таже отпуст Литургии по обычаю.

НА ЛИТУРГИИ

Начинаем изобразительная, и поем во блаженнах, от канона праздника, песнь 3 и 6.

По входе тропарь, глас 7:

Запеча́ тану гро́ бу, / Живо́ т от гро́ ба возсия́ л еси́, Христе́ Бо́ же, / и две́ рем заключе́ нным, / ученико́ м предста́ л еси́, / всех Воскресе́ ние, / дух пра́ вый те́ ми обновля́ я нам, / по вели́ цей Твое́ й ми́ лости.

Сла́ ва, и ны́ не: кондак, глас 8:

Любопы́ тною десни́ цею / жизнопода́ тельная Твоя́ ре́ бра Фома́ испыта́, Христе́ Бо́ же, / созаключе́ нным бо две́ рем я́ ко вшел еси́, / с про́ чими апо́ столы вопия́ ше Тебе́: / Госпо́ дь еси́ и Бог мой.

Прокимен Апостола, глас 3:

Ве́ лий Госпо́ дь наш, и ве́ лия кре́ пость Его́, / и ра́ зума Его́ несть числа́. Стих: Хвали́ те Го́ спода я́ ко благ псало́ м: Бо́ гови на́ шему да услади́ тся хвале́ ние.

Апостол в Деяниих, зачало 14.
[Деян. 5, 12 – 20. ]

Во дни о́ ны, рука́ ми апо́ стольскими бы́ ша зна́ мения и чудеса́ в лю́ дех мно́ га: и бя́ ху единоду́ шно вси в притво́ ре Соломо́ ни. От про́ чих же никто́ же сме́ яше прилепля́ тися им, но велича́ ху их лю́ дие. Па́ че же прилага́ хуся ве́ рующии Го́ сподеви, мно́ жество муже́ й же и жен. Я́ ко и на сто́ гны износи́ ти неду́ жныя и полага́ ти на посте́ лех и на одре́ х, да гряду́ щу Петру́, поне́ сень его́ осени́ т не́ коего от них. Схожда́ ше же ся и мно́ жество от окре́ стных градо́ в во Иерусали́ м, принося́ ще неду́ жныя и стра́ ждущия от дух нечи́ стых, и́ же исцелева́ хуся вси. Воста́ в же архиере́ й, и вси и́ же с ним, су́ щая е́ ресь саддуке́ йская, испо́ лнишася за́ висти. И возложи́ ша ру́ ки своя́ на апо́ столы, и посла́ ша их в соблюде́ ние о́ бщее. А́ нгел же Госпо́ день но́ щию отве́ рзе две́ ри темни́ цы, изве́ д же их, рече́: Иди́ те и ста́ вше глаго́ лите в це́ ркви лю́ дем вся глаго́ лы жи́ зни сея́.

Аллилуиа, глас 8: Прииди́ те возра́ дуемся Го́ сподеви, воскликнем Бо́ гу Спаси́ телю на́ шему. Стих: Я́ ко Бог ве́ лий Госпо́ дь, и Царь ве́ лий по всей земли́.

Евангелие Иоанна, зачало 65.
[Ин. 20, 19 – 31. ]

Су́ щу по́ зде в день той, во еди́ ну от суббо́ т, и две́ рем затворе́ нным, иде́ же бя́ ху ученицы́ Его́ со́ брани, стра́ ха ра́ ди иуде́ йска, прии́ де Иису́ с и ста посреде́, и глаго́ ла им: мир вам. И сие́ рек, показа́ им ру́ це и но́ зе и ре́ бра Своя́. Возра́ довашася же ученицы́, ви́ девше Го́ спода. Рече́ же им Иису́ с па́ ки: мир вам. Я́ коже посла́ Мя Оте́ ц, и Аз посыла́ ю вы. И сие́ рек, ду́ ну и глаго́ ла им: приими́ те Дух Свят. И́ мже отпустите́ грехи́, отпу́ стятся им: и и́ мже держите́, держа́ тся. Фома́ же, еди́ н от обоюна́ десяте, глаго́ лемый Близне́ ц, не бе ту с ни́ ми, егда́ прии́ де Иису́ с. Глаго́ лаху же ему́ друзи́ и ученицы́: ви́ дехом Го́ спода. Он же рече́ им: а́ ще не ви́ жу на руку́ Его́ я́ звы гвозди́ нныя, и вложу́ пе́ рста моего́ в я́ звы гвозди́ нныя, и вложу́ ру́ ку мою́ в ре́ бра Его́, не иму́ ве́ ры. И по днех осми́ х па́ ки бя́ ху внутрь ученицы́ Его́, и Фома́ с ни́ ми. Прии́ де Иису́ с две́ рем затворе́ нным, и ста посреде́ их и рече́: мир вам. Пото́ м глаго́ ла Фоме́: принеси́ перст твой се́ мо, и виждь ру́ це Мои́, и принеси́ ру́ ку твою́, и вложи́ в ре́ бра Моя́, и не бу́ ди неве́ рен, но ве́ рен. И отвеща́ Фома́ и рече́ Ему́: Госпо́ дь мой и Бог мой. Глаго́ ла ему́ Иису́ с: я́ ко ви́ дев Мя, ве́ рова: блаже́ ни не ви́ девшии и ве́ ровавше. Мно́ га же и и́ на зна́ мения сотвори́ Иису́ с пред ученики́ Свои́ ми, я́ же не суть пи́ сана в кни́ гах сих. Сия́ же пи́ сана бы́ ша, да ве́ руете, я́ ко Иису́ с есть Христо́ с Сын Бо́ жий, и да ве́ рующе живота́ и́ мате во и́ мя Его́.

Вместо же Достойно: поем:

А́ нгел вопия́ ше Благода́ тней: / Чи́ стая Де́ во, ра́ дуйся! / И па́ ки реку́: ра́ дуйся! / Твой Сын воскре́ се / тридне́ вен от гро́ ба, / и ме́ ртвыя воздви́ гнувый: / лю́ дие, весели́ теся.

Таже ирмос, глас 1: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́.

Причастный:

Похвали́ Иерусали́ ме Го́ спода, / хвали́ Бо́ га твоего́ Сио́ не. / Аллилуиа. Трижды.

На трапезе бывает утешение братии велие. И воставше, от трапезы, глаголем преждеписанная вся в субботу Светлыя седмицы.

 


Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...