Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

НА ЛИТУРГИИ




Изобразительна, блаженна гласа, глас 4:

Дре́ вом Ада́ м рая́ бысть изселе́ н, / дре́ вом же кре́ стным разбо́ йник в рай всели́ ся. / Ов у́ бо вкуш, за́ поведь отве́ рже Сотво́ ршаго, / ов же сраспина́ емь, Бо́ га испове́ да Тая́ щагося, / помяни́ мя, вопия́, во Ца́ рствии Твое́ м.

Распны́ йся и воскресы́ й я́ ко Си́ лен из гро́ ба тридне́ вен, / и первозда́ ннаго Ада́ ма воскреси́ вый, Еди́ не Безсме́ ртне, / и мене́ на покая́ ние обрати́ тися, Го́ споди, сподо́ би от всего́ се́ рдца моего́, / и те́ плою ве́ рою при́ сно взыва́ ти Ти: / помяни́ мя, Спа́ се, во Ца́ рствии Твое́ м.

Вои́ стинну воскре́ се Христо́ с, / и свиде́ тельствует гроб к вам, законопресту́ пницы, / и́ бо гро́ бная Своя́ оставль, воскре́ се тридне́ вно. / Ка́ мень запеча́ тася, и пред гро́ бом стра́ жие предстоя́ ху, / ад плени́ ся, смерть умертви́ ся, / не укра́ ден бысть Христо́ с, / ве́ руйте с на́ ми Воскресе́ нию.

Воскре́ сшаго из ме́ ртвых, и а́ дову держа́ ву плени́ вшаго, / и ви́ дима жена́ ми мvроно́ сицами, ра́ дуйтеся, глаго́ лющаго, / ве́ рнии умо́ лим, от истле́ ния изба́ вити ду́ ши на́ ша, / зову́ ще всегда́ разбо́ йника благоразу́ мнаго гла́ сом к Нему́: / помяни́ и нас во Ца́ рствии Твое́ м.

И от канона самаряныни, песнь 3-я, и праздника, песнь 6-я.

По входе тропарь воскресен, глас 4:

Све́ тлую Воскресе́ ния про́ поведь / от А́ нгела уве́ девша Госпо́ дни учени́ цы / и пра́ деднее осужде́ ние отве́ ргша, / апо́ столом хва́ лящася глаго́ лаху: / испрове́ ржеся смерть, / воскре́ се Христо́ с Бог, / да́ руяй мiрови ве́ лию ми́ лость.

И праздника Преполовения, глас 8:

Преполови́ вшуся пра́ зднику, / жа́ ждущую ду́ шу мою́ благоче́ стия напо́ й вода́ ми, / я́ ко всем, Спа́ се, возопи́ л еси́: / жа́ ждай да гряде́ т ко Мне и да пие́ т. / Исто́ чниче жи́ зни на́ шея, Христе́ Бо́ же, сла́ ва Тебе́.

Слава, кондак самаряныни, глас 8:

Ве́ рою прише́ дшая на кла́ дязь самаряны́ ня, / ви́ де Тя, прему́ дрости во́ ду, / е́ юже напои́ вшися оби́ льно, / Ца́ рствие вы́ шнее насле́ дова ве́ чно, я́ ко присносла́ вная.

И ныне: Преполовения, глас 4:

Пра́ зднику зако́ нному преполовля́ ющуся, / всех Тво́ рче и Влады́ ко, / к предстоя́ щим глаго́ лал еси́, Христе́ Бо́ же: / прииди́ те и почерпи́ те во́ ду безсме́ ртия. / Те́ мже Тебе́ припа́ даем и ве́ рно вопие́ м: / щедро́ ты Твоя́ да́ руй нам, / Ты бо еси́ Исто́ чник жи́ зни на́ шея.

Прокимен, глас 3:

По́ йте Бо́ гу на́ шему, по́ йте, / по́ йте Царе́ ви на́ шему, по́ йте. Стих: Вси язы́ цы восплещи́ те рука́ ми, воскли́ кните Бо́ гу гла́ сом ра́ дования.

Апостол в Деяниих, зачало 28. [Деян. 11, 19 – 26, 29 – 30. ]

Во дни о́ ны, разсе́ явшиися апо́ столи от ско́ рби, бы́ вшия при Стефа́ не, проидо́ ша да́ же до Финики́ и, и Ки́ пра, и Антиохи́ и, ни еди́ ному же глаго́ люще сло́ ва, то́ кмо иуде́ ем. Бя́ ху же не́ цыи от них му́ жие ки́ прстии и кирине́ йстии, и́ же вше́ дше во Антиохи́ ю, глаго́ лаху к е́ ллином, благовеству́ юще Го́ спода Иису́ са. И бе рука́ Госпо́ дня с ни́ ми: мно́ гое же число́ ве́ ровавше обрати́ шася ко Го́ споду. Слы́ шано же бысть сло́ во о них во у́ шию це́ ркве су́ щия во Иерусали́ ме, и посла́ ша Варна́ ву преити́ да́ же до Антиохи́ и. И́ же прише́ д и ви́ дев благода́ ть Бо́ жию, возра́ довася и утеша́ ше вся изволе́ нием се́ рдца терпе́ ти о Го́ споде. Я́ ко бе муж благ, и испо́ лнь Ду́ ха Свя́ та и ве́ ры. И приложи́ ся наро́ д мног Го́ сподеви. Изы́ де же Варна́ ва в Тарс взыска́ ти Са́ вла, и обре́ т его́, приведе́ его́ во Антиохи́ ю. Бысть же им ле́ то це́ ло собира́ тися в це́ ркви, и учи́ ти наро́ д мног, нарещи́ же пре́ жде во Антиохи́ и ученики́, Христиа́ ны. От учени́ к же, по ели́ ку кто име́ яше что, изво́ лиша ки́ йждо их на слу́ жбу посла́ ти живу́ щим во Иуде́ и бра́ тиям, е́ же и сотвори́ ша, посла́ вше к ста́ рцем руко́ ю Варна́ влею и Са́ влею.

Аллилуиа, глас 4: Наляцы́, и успева́ й, и ца́ рствуй и́ стины ра́ ди, и кро́ тости, и пра́ вды. Стих: Возлюби́ л еси́ пра́ вду, и возненави́ дел еси́ беззако́ ние.

Евангелие от Иоанна, зачало 12.
[Ин. 4, 5 – 42. ]

Во вре́ мя о́ но, прии́ де Иису́ с во град Самари́ йский, глаго́ лемый Сиха́ рь, близ ве́ си, я́ же даде́ Иа́ ков Ио́ сифу сы́ ну своему́. Бе же ту исто́ чник Иа́ ковль. Иису́ с же тру́ ждься от пути́, седя́ ше та́ ко на исто́ чнице: бе же я́ ко час шесты́ й. Прии́ де жена́ от Самари́ и почерпа́ ти во́ ду. Глаго́ ла ей Иису́ с: даждь Ми пи́ ти. Ученицы́ бо Его́ отшли́ бя́ ху во град, да бра́ шно ку́ пят. Глаго́ ла Ему́ жена́ самаряны́ ня: ка́ ко Ты жидови́ н сый от мене́ пи́ ти про́ сиши, жены́ самаряны́ ни су́ щей, не прикаса́ ют бо ся жи́ дове самаря́ нех. Отвеща́ Иису́ с и рече́ ей: а́ ще бы ве́ дала дар Бо́ жий, и Кто есть глаго́ ляй ти: даждь Ми пи́ ти: ты бы проси́ ла у Него́, и дал бы ти во́ ду жи́ ву. Глаго́ ла Ему́ жена́: Го́ споди, ни почерпа́ ла и́ маши, и студене́ ц есть глубо́ к: отку́ ду у́ бо и́ маши во́ ду жи́ ву? Еда́ Ты бо́ лий еси́ отца́ на́ шего Иа́ кова, и́ же даде́ нам студене́ ц сей, и той из него́ пит, и сы́ нове его́, и ско́ ти его́? Отвеща́ Иису́ с, и рече́ ей: всяк пия́ й от воды́ сея́ вжа́ ждется па́ ки, а и́ же пие́ т от воды́, ю́ же Аз дам ему́, не вжа́ ждется во ве́ ки, но вода́, ю́ же Аз дам ему́, бу́ дет в нем исто́ чник воды́ теку́ щь в живо́ т ве́ чный. Глаго́ ла к Нему́ жена́: Го́ споди, даждь ми сию́ во́ ду, да ни жа́ жду, ни прихожду́ се́ мо почерпа́ ти. Глаго́ ла ей Иису́ с: иди́, пригласи́ му́ жа твоего́ и прииди́ се́ мо. Отвеща́ жена́ и рече́ Ему́: не и́ мам му́ жа. Глаго́ ла ей Иису́ с: до́ бре рече́, я́ ко му́ жа не и́ мам. Пять бо муже́ й име́ ла еси́, и ны́ не, его́ же и́ маши, несть ти муж: се вои́ стинну рекла́ еси́. Глаго́ ла Ему́ жена́: Го́ споди, ви́ жу, я́ ко проро́ к еси́ Ты. Отцы́ на́ ши в горе́ сей поклони́ шася: и вы глаго́ лете, я́ ко во Иерусали́ мех есть ме́ сто, иде́ же кла́ нятися подоба́ ет. Глаго́ ла ей Иису́ с: же́ но, ве́ ру Ми ими́, я́ ко гряде́ т час, егда́ ни в горе́ сей, ни во Иерусали́ мех покло́ нитеся Отцу́. Вы кла́ няетеся, его́ же не ве́ сте: мы кла́ няемся, его́ же ве́ мы, я́ ко спасе́ ние от иуде́ й есть. Но гряде́ т час, и ны́ не есть, егда́ и́ стиннии покло́ нницы покло́ нятся Отцу́ ду́ хом и и́ стиною: и́ бо Оте́ ц таковы́ х и́ щет покланя́ ющихся Ему́. Дух есть Бог, и и́ же кла́ няется Ему́, ду́ хом и и́ стиною досто́ ит кла́ нятися. Глаго́ ла Ему́ жена́: вем, я́ ко Месси́ а прии́ дет, глаго́ лемый Христо́ с: егда́ Той прии́ дет, возвести́ т нам вся. Глаго́ ла ей Иису́ с: Аз есмь, глаго́ ляй с тобо́ ю. И тогда́ приидо́ ша ученицы́ Его́, и чужда́ хуся, я́ ко с жено́ ю глаго́ лаше. Никто́ же бо рече́: чесо́ и́ щеши; или́ что глаго́ леши с не́ ю? Оста́ ви же водоно́ с свой жена́, и и́ де во град, и глаго́ ла челове́ ком. Прииди́ те, и ви́ дите Челове́ ка, И́ же рече́ ми вся, ели́ ка сотвори́ х: еда́ Той есть Христо́ с? Изыдо́ ша же из гра́ да, и грядя́ ху к Нему́. Между́ же сим моля́ ху Его́ ученицы́ Его́, глаго́ люще: Равви́, яждь. Он же рече́ им: Аз бра́ шно и́ мам я́ сти, его́ же вы не ве́ сте. Глаго́ лаху у́ бо ученицы́ к себе́: еда́ кто принесе́ Ему́ я́ сти? Глаго́ ла им Иису́ с: Мое́ бра́ шно есть, да сотворю́ во́ лю Посла́ вшаго Мя, и совершу́ де́ ло Его́. Не вы ли глаго́ лете, я́ ко еще́ четы́ ри ме́ сяцы суть, и жа́ тва прии́ дет? Се глаго́ лю вам: возведи́ те о́ чи ва́ ши, и ви́ дите ни́ вы, я́ ко пла́ вы суть к жа́ тве уже́. И жняй мзду прие́ млет, и собира́ ет плод в живо́ т ве́ чный, да се́ яй вку́ пе ра́ дуется, и жняй. О сем бо сло́ во есть и́ стинное, я́ ко ин есть се́ яй, и ин есть жняй. Аз посла́ х вы жа́ ти, иде́ же вы не труди́ стеся: ини́ и труди́ шася, и вы в труд их внидо́ сте. От гра́ да же того́ мно́ зи ве́ роваша в онь от самаря́ н, за сло́ во жены́ свиде́ тельствующия, я́ ко рече́ ми вся, ели́ ка сотвори́ х. Егда́ же приидо́ ша к Нему́ самаря́ не, моля́ ху Его́, да бы пребы́ л у них: и пребы́ сть ту два дни. И мно́ го па́ че ве́ роваша за сло́ во Его́. Жене́ же глаго́ лаху, я́ ко не ктому́ за твою́ бесе́ ду ве́ руем: са́ ми бо слы́ шахом, и ве́ мы, я́ ко Сей есть вои́ стинну Спас ми́ ру, Христо́ с.

Вместо же Достойно: поем:

А́ нгел вопия́ ше Благода́ тней: / Чи́ стая Де́ во, ра́ дуйся! / И па́ ки реку́: ра́ дуйся! / Твой Сын воскре́ се / тридне́ вен от гро́ ба, / и ме́ ртвыя воздви́ гнувый: / лю́ дие, весели́ теся.

Таже ирмос, глас 1: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́.

Причастен:

Те́ ло Христо́ во приими́ те, / исто́ чника безсме́ ртнаго вкуси́ те. Другий: Хвали́ те Го́ спода с Небе́ с, / хвали́ те Его́ в вы́ шних. / Аллилу́ иа. трижды.

Служба святаго Минеи поется на Повечерии.

Подобает ведати, яко служба самаряныни поется 4 дни: в Неделю, в четверток, в пяток, и в субботу. В понедельник убо, и во вторник, поется служба Преполовению и в среду отдается: поем якоже и на самый праздник, кроме входа и чтений.

 


Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...