Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Ины самогласны самаряныни. Глас 3.




Песнь 4.

Ирмос: На Боже́ ственней стра́ жи / богоглаго́ ливый Авваку́ м / да ста́ нет с на́ ми и пока́ жет / светоно́ сна А́ нгела / я́ сно глаго́ люща: / днесь спасе́ ние ми́ ру, / я́ ко воскре́ се Христо́ с, / я́ ко всеси́ лен.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Му́ жеский у́ бо пол, / я́ ко разве́ рзый де́ вственную утро́ бу, / яви́ ся Христо́ с, / я́ ко челове́ к же, / А́ гнец нарече́ ся, / непоро́ чен же, / я́ ко невку́ сен скве́ рны, / на́ ша Па́ сха, / и я́ ко Бог и́ стинен / соверше́ н рече́ ся.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Я́ ко единоле́ тный а́ гнец, / благослове́ нный нам вене́ ц Христо́ с, / во́ лею за всех закла́ н бысть, / Па́ сха чисти́ тельная, / и па́ ки из гро́ ба кра́ сное / пра́ вды нам возсия́ Со́ лнце.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Богооте́ ц у́ бо Дави́ д / пред се́ нным ковче́ гом скака́ ше игра́ я, / лю́ дие же Бо́ жии святи́ и, / образо́ в сбытие́ зря́ ще, / весели́ мся Боже́ ственне, / я́ ко воскре́ се Христо́ с, / я́ ко Всеси́ лен.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Созда́ вый Ада́ ма, Твоего́ пра́ отца, Чи́ стая, / зи́ ждется от Тебе́, / и сме́ ртное жили́ ще разори́ Свое́ ю сме́ ртию днесь, / и озари́ вся / боже́ ственными блиста́ ньми воскресе́ ния.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Его́ же родила́ еси́ Христа́, / прекра́ сно из ме́ ртвых возсия́ вша, Чи́ стая, зря́ щи, / до́ брая и непоро́ чная в жена́ х и кра́ сная, / днесь во спасе́ ние всех, / со апо́ столы ра́ дующися, Того́ прославля́ й.

 

Преполовению. Ирмос: Проро́ к Авваку́ м:

А́ ще месси́ и подоба́ ет приити́, / Месси́ а же Христо́ с есть, беззако́ ннии, что не ве́ руете Ему́? / Се прии́ де и свиде́ тельствует, я́ же Той твори́ т: / во́ ду вино́ сотвори́, разсла́ бленнаго сло́ вом стягну́.

Не разуме́ юще писа́ ний, прельща́ етеся вси вы, евре́ и беззако́ ннии, / вои́ стинну бо прии́ де Христо́ с, и всех просвети́, / и в вас показа́ мно́ гая зна́ мения и чудеса́, / и всу́ е отрица́ етеся и́ стиннаго живота́.

Еди́ но де́ ло показа́ х вам и вси уже́ дивите́ ся, взыва́ ше иуде́ ем Христо́ с, вы обре́ зуете и в суббо́ ту челове́ ка, рече́, / Мене́ же что оклевета́ ете про́ чее, / воздви́ гшаго сло́ вом разсла́ бленнаго?

Дела́ сотвори́ х мно́ гая, и ко́ его ра́ ди де́ ла ка́ мением биете́ Мя? / Иуде́ ем Христо́ с, облича́ я, взыва́ ше: / еда́ зане́ челове́ ка здра́ ва всего́ сло́ вом сотвори́ х? / Не суди́ те на лице́ челове́ цы.

 

Самаряныни. Ирмос: Услы́ шах, Бо́ же, слух Твой, и убоя́ хся, / разуме́ х дела́ Твоя́ и ужасо́ хся, Го́ споди, / я́ ко Твоего́ хвале́ ния испо́ лнь земля́.

Небеса́ да веселя́ тся, да пра́ зднует тварь вся, / воста́ Госпо́ дь и яви́ ся всем прему́ дрым апо́ столом Свои́ м.

Поже́ рта бысть, сме́ рте, твоя́ си́ ла, Христу́ уме́ ршу, / ме́ ртвии я́ ко от черто́ гов, воста́ нием Сего́ от гробо́ в изыдо́ ша.

Что рыда́ ете, о жены́; что с мv́ ры и́ щете Безсме́ ртнаго? / Воста́, я́ коже рече́, мироно́ сицам глаго́ ла А́ нгел.

Самаряны́ ни, Го́ споди, проси́ вшей пода́ л еси́ во́ ду, ве́ дение держа́ вы Твоея́, / те́ мже во ве́ ки не вжа́ ждет воспева́ ющи Тя.

Слава, Троичен: О Тро́ ице пресу́ щная, / О́ тче, и Сло́ ве, и Боже́ ственный Ду́ ше, / единоси́ льне, собезнача́ льне! / Спаси́ нас всех, ве́ рою воспева́ ющих Тя.

И ныне, Богородичен: Неопали́ мую купину́ Тя законоположи́ тель зря́ ше дре́ вле, / Дании́ л же го́ ру святу́ ю смотря́ ше, / еди́ на Де́ во Ма́ ти Влады́ чице.

Катавасия: На Боже́ ственней стра́ жи / богоглаго́ ливый Авваку́ м / да ста́ нет с на́ ми и пока́ жет / светоно́ сна А́ нгела / я́ сно глаго́ люща: / днесь спасе́ ние ми́ ру, / я́ ко воскре́ се Христо́ с, / я́ ко всеси́ лен.

Песнь 5.

Ирмос: У́ тренюем у́ треннюю глубоку́, / и вме́ сто ми́ ра песнь принесе́ м Влады́ це, / и Христа́ у́ зрим / пра́ вды Со́ лнце, / всем жизнь возсия́ юща.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Безме́ рное Твое́ благоутро́ бие, / а́ довыми у́ зами содержи́ мии зря́ ще, / к све́ ту идя́ ху, Христе́, / весе́ лыми нога́ ми, / Па́ сху хва́ ляще ве́ чную.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Присту́ пим свещено́ снии, / исходя́ щу Христу́ из гро́ ба, я́ ко жениху́, / и спра́ зднуем любопра́ зднственными чи́ нми / Па́ сху Бо́ жию спаси́ тельную.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Просвеща́ ется боже́ ственными луча́ ми и живоно́ сными / воскресе́ ния Сы́ на Твоего́, / Богома́ ти Пречи́ стая, / и ра́ дости исполня́ ется благочести́ вых собра́ ние.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Не разве́ рзл еси́ врата́ де́ вства в воплоще́ нии, / гро́ ба не разруши́ л еси́ печа́ тей, Царю́ созда́ ния, / отону́ дуже воскре́ сшаго Тя зря́ щи, Ма́ ти, ра́ довашеся.

 

Преполовению. Ирмос: Го́ споди Бо́ же наш:

Чудесы́ украси́ л еси́ апо́ столы Твоя́, / дивесы́ возвели́ чил еси́ ученики́, / во всем ми́ ре просла́ вил, Спа́ се наш, и дав им Ца́ рствие Твое́.

Вся просвети́ ша земли́ концы́ ученицы́, чудесы́ и уче́ ньми, / и разли́ чными о́ бразы сло́ во пропове́ давше, Христе́ Спа́ се, Ца́ рствия Твоего́.

Хвалу́ возсыла́ ем Ца́ рствию Твоему́, пе́ ние же Тебе́ прино́ сим, / нас ра́ ди на земли́ яви́ вшемуся, и мир просвети́ вшему, и Ада́ ма воззва́ вшему.

Богородичен: Бысть чре́ во Твое́ свята́ я трапе́ за, иму́ щая небе́ сный хлеб, / от него́ же всяк яды́ й не умира́ ет, / я́ коже рече́ всех, Богороди́ тельнице, Пита́ тель.

 

Самаряныни. Ирмос: Возсия́ й ми, Го́ споди, свет повеле́ ний Твои́ х, / я́ ко к Тебе́ дух мой у́ тренюет, и пое́ т Тя, / Ты бо еси́ Бог наш, / и к Тебе́ прибега́ ю, Царю́ ми́ ра.

Гроб Твой святы́ й дости́ гши ура́ ньше мироно́ сицы, / блиста́ ющася ви́ деша ю́ ношу и ужасо́ шася, / Твоему́ научи́ вшеся воста́ нию, Христе́.

Смерть умертви́ ся, ад плени́ ся, / су́ щии во у́ зах свободи́ шася Христо́ вым Воскресе́ нием, / возра́ дуимся и рука́ ми воспле́ щим, пра́ зднующе све́ тло.

Апо́ столи взыгра́ йте и а́ нгели лику́ йте, / земноро́ днии вси возра́ дуйтеся: / Госпо́ дь воскре́ се, / тля испрове́ ржеся, и печа́ ль преста́, и ликовству́ ет Ада́ м.

Исто́ чник сый, Го́ споди, жи́ зни, / во́ ду оставле́ ния и разуме́ ния дарова́ л еси́, / жене́, проси́ вшей дре́ вле, самаряны́ не. / Те́ мже воспева́ ем неизрече́ нныя щедро́ ты Твоя́.

Слава, Троичен: Еди́ ницу триипоста́ сную, Тро́ ицу единосу́ щную, / Отца́, Сло́ ва, и Ду́ ха Свята́ го, / неразде́ льна Естество́ м Бо́ га еди́ наго почита́ ем, / Творца́ и Го́ спода и Влады́ ку всех.

И ныне, Богородичен: Тя, дверь непроходи́ мую, и село́ невозде́ ланное, / и ковче́ г, ма́ нну нося́ щий, и ру́ чку, и све́ щник, / и кади́ льницу невеще́ ственнаго у́ гля имену́ ем, Чи́ стая.

Катавасия: У́ тренюем у́ треннюю глубоку́, / и вме́ сто ми́ ра песнь принесе́ м Влады́ це, / и Христа́ у́ зрим / пра́ вды Со́ лнце, / всем жизнь возсия́ юща.

Песнь 6.

Ирмос: Снизше́ л еси́ в преиспо́ дняя земли́, / и сокруши́ л еси́ вереи́ ве́ чныя, / содержа́ щия свя́ занныя, Христе́, / и тридне́ вен, я́ ко от ки́ та Ио́ на, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Сохрани́ в це́ ла зна́ мения Христе́, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба, / ключи́ Де́ вы не вреди́ вый в рождестве́ Твое́ м, / и отве́ рзл еси́ нам ра́ йския две́ ри.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Спа́ се мой, / живо́ е же и неже́ ртвенное заколе́ ние, / я́ ко Бог Сам Себе́ / во́ лею приве́ л Отцу́, / совоскреси́ л еси́ всеро́ днаго Ада́ ма, / воскре́ с от гро́ ба.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Возведе́ ся дре́ вле держи́ мое сме́ ртию и тле́ нием, / воплоти́ вшимся от Твоего́ пречи́ стаго чре́ ва, / к нетле́ нней и присносу́ щней жи́ зни, / Богоро́ дице Де́ во.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Сни́ де в преиспо́ дняя земли́, / в ложесна́ Твоя́, Чи́ стая, сше́ дый, / и всели́ выйся и воплоти́ выйся па́ че ума́, / и воздви́ же с Собо́ ю Ада́ ма, / воскре́ с от гро́ ба.

 

Преполовению. Ирмос: Я́ ко во́ ды морски́ я:

Вся содержа́ й концы́, возше́ л еси́, Иису́ се, / и учи́ л еси́ во святи́ лищи наро́ ды сло́ ву и́ стины, / пра́ зднику преполовля́ ющуся, я́ коже Иоа́ нн вопие́ т.

Де́ ло О́ тчее соверши́ л еси́, / де́ лы уве́ рил еси́ словеса́ Твоя́, / исцеле́ ния соверша́ я, Спа́ се, и зна́ мения, / разсла́ бленнаго исправля́ я, прокаже́ нныя очища́ я, и ме́ ртвыя воскреша́ я.

Безнача́ льный Сын нача́ ло бысть прие́ м, / е́ же по нам вочелове́ чися, / и посреде́ пра́ здника уча́ ше, глаго́ ля: / притецы́ те ко исто́ чнику приснотеку́ щему, жизнь почерпи́ те.

Богородичен: Де́ ву по рождестве́ пое́ м Тя, / Де́ ву и Ма́ терь сла́ вим Тебе́ еди́ ну, / Чи́ стая Богоневе́ сто Отрокови́ це, / из Тебе́ бо вои́ стинну Бог воплоти́ ся, обнови́ в нас.

 

Самаряныни. Ирмос: Да не погрузи́ т мене́ бу́ ря водна́ я, / ниже́ пожре́ т мене́ глубина́, / отве́ ржен бо есмь во глубины́ се́ рдца морска́ го зол мои́ х. / Тем зову́ я́ ко Ио́ на: / да взы́ дет от тли зол живо́ т мой к Тебе́, Бо́ же.

На Кресте́ Тя беззако́ ннии пригвозди́ ша, / и копие́ м прободо́ ша, Христе́, / и Ио́ сиф благообра́ зный Тя погребе́ в но́ вом гро́ бе, / из него́ же со сла́ вою воскре́ с, / совоскреси́ л еси́, Спа́ се, всю тварь пою́ щую держа́ ву Твою́.

Вереи́ и врата́, Влады́ ко, си́ льно сокруши́ л еси́ а́ довы, / и воскре́ сл еси́, я́ ко Бог, и срет, ра́ дуйтеся, рекл еси́ жена́ м, / и сих рещи́ посла́ л еси́ ученико́ м: / воста́ Живо́ т, и ви́ ден бысть, просвеща́ яй концы́.

Что пла́ чете? Что но́ сите, я́ ко сме́ ртному, жены́, мv́ ра? / Воста́ Христо́ с, / вопия́ ше дре́ вле блиста́ яйся вельми́, явле́ йся ю́ ноша, / тщи плащани́ цы оста́ вив: / ше́ дше возвести́ те друго́ м Его́ воста́ ние.

Струя́ сый, Го́ споди, жи́ зни незави́ стная, / и бе́ здна ми́ лости, Бла́ же, / путеше́ ствовав седи́ ши близ кла́ дязя кля́ твеннаго, / и самаряны́ ни вопия́ л еси́: / даждь Ми во́ ду пи́ ти, я́ ко да прии́ меши оставле́ ния во́ ды.

Слава, Троичен: Пою́ Отца́ безнача́ льна, и Сы́ на сопресто́ льна, и Ду́ ха единосу́ щна ве́ рно, / еди́ но Существо́, и Естество́, и сла́ ву, / и еди́ но Ца́ рство Бо́ га всех и Творца́, / Содержи́ теля всего́, со безпло́ тными си́ лами.

И ныне, Богородичен: Де́ ву, еди́ ну ро́ ждшую, и утро́ бу нетле́ нну соблю́ дшу пое́ м Тя, Чи́ стая, / престо́ л Госпо́ день, и дверь, и го́ ру, и мы́ сленный све́ щник, / черто́ г всесве́ тлый Бо́ жий, и сень сла́ вы я́ ве, / ковче́ г же и ру́ чку, и трапе́ зу.

Катавасия: Снизше́ л еси́ в преиспо́ дняя земли́, / и сокруши́ л еси́ вереи́ ве́ чныя, / содержа́ щия свя́ занныя, Христе́, / и тридне́ вен, я́ ко от ки́ та Ио́ на, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба.

Кондак, глас 8.
Подобен: Я́ ко нача́ тки:

Ве́ рою прише́ дшая на кла́ дязь самаряны́ ня, / ви́ де Тя, прему́ дрости во́ ду, / е́ юже напои́ вшися оби́ льно, / Ца́ рствие вы́ шнее насле́ дова ве́ чно, я́ ко присносла́ вная.

Икос: Чи́ стая та́ инства услы́ шим, Иоа́ нну нас уча́ щу, в Самари́ и бы́ вшая, / ка́ ко жене́ бесе́ доваше Госпо́ дь, во́ ду проси́ в, / И́ же во́ ду в со́ нмища их собра́ вый, / И́ же Отцу́ и Ду́ ху сопресто́ льный, / прии́ де бо ища́ й о́ браз Свой, / ве́ чно, я́ ко присносла́ вный.

Синаксарь Минеи. Таже Триоди.

Песнь 7.

Ирмос: О́ троки от пе́ щи изба́ вивый, / быв Челове́ к, / стра́ ждет я́ ко сме́ ртен, / и стра́ стию сме́ ртное, / в нетле́ ния облачи́ т благоле́ пие, / Еди́ н благослове́ н / отце́ в Бог, и препросла́ влен.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Жены́ с ми́ ры богому́ дрыя в след Тебе́ теча́ ху, / Его́ же, я́ ко ме́ ртва, со слеза́ ми иска́ ху, / поклони́ шася ра́ дующияся Живо́ му Бо́ гу, / и Па́ сху та́ йную / Твои́ м, Христе́, ученико́ м благовести́ ша.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Сме́ рти пра́ зднуем умерщвле́ ние, / а́ дово разруше́ ние, / ино́ го жития́ ве́ чнаго нача́ ло, / и игра́ юще пое́ м Вино́ внаго, / Еди́ наго благослове́ ннаго / отце́ в Бо́ га, и препросла́ вленнаго.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Я́ ко вои́ стинну свяще́ нная, / и всепра́ зднственная сия́ спаси́ тельная нощь, / и светоза́ рная, / светоно́ снаго дне, / воста́ ния су́ щи провозве́ стница, / в не́ йже безле́ тный Свет из гро́ ба пло́ тски всем возсия́.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Умертви́ в Сын Твой смерть, Всенепоро́ чная, днесь, / всем сме́ ртным пребыва́ ющий живо́ т / во ве́ ки веко́ в дарова́, / еди́ н благослове́ нный / отце́ в Бог и препросла́ вленный.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Всем ца́ рствуяй созда́ нием, быв челове́ к, / всели́ ся в Твою́, Богоблагода́ тная, утро́ бу, / и распя́ тие претерпе́ в и смерть, / воскре́ се боголе́ пно, / совозста́ вив нас я́ ко всеси́ лен.

 

Преполовению. Ирмос: Халде́ йская пещь:

Пло́ тски потруди́ лся еси́, упокое́ ние всех, / во́ лею вжада́ лся еси́, исто́ чниче чуде́ с, / воды́ проси́ л еси́, во́ ду жи́ зни, Иису́ се, возвеща́ яй.

Самаряны́ ни, Го́ споди, жене́ бесе́ довал еси́, / облича́ я безу́ мие беззако́ нных евре́ ев, / она́ у́ бо ве́ рова Сы́ на бы́ ти Бо́ жия, си́ и же отверго́ шася.

Хлеб яду́ ще Пло́ ти Госпо́ дни, / и Кровь прие́ млюще ребра́ Влады́ чня, / обновле́ нием Ду́ ха да жи́ тельствуим, живу́ ще благода́ тию.

Богородичен: Во чре́ ве Твое́ м вмести́ ла еси́ невмести́ мое Сло́ во, / от Твои́ х сосе́ ц дои́ ла еси́ ми́ ру Пита́ теля, / на объя́ тии носи́ ла еси́ Содержи́ теля на́ шего, Богороди́ тельнице Чи́ стая.

 

Самаряныни. Ирмос: Не преда́ ждь нас до конца́ и́ мене Твоего́ ра́ ди, / и не разори́ заве́ та Твоего́, / и не отста́ ви ми́ лости Твоея́ от нас, / Го́ споди Бо́ же оте́ ц на́ ших, / препе́ тый во ве́ ки.

Со беззако́ нными, Христе́ Ще́ дре, во́ лею вмени́ лся еси́, во вре́ мя боже́ ственныя стра́ сти, / и сия́ ви́ дящи, колеба́ шеся земля́, / и ка́ мение вседе́ тельным манове́ нием распада́ шеся непостижи́ ме, / и воста́ ша ме́ ртвии и́ же от ве́ ка.

С душе́ ю сшед во страны́ преиспо́ дния а́ да, / возве́ л еси́ му́ жеством свя́ занныя вся, я́ же от ве́ ка / смерть прия́ т, го́ рький мучи́ тель, / вопию́ щия Тебе́: Иису́ се Бо́ же, / сла́ ва Твоему́ стра́ шному смотре́ нию.

С ме́ ртвыми что вы и́ щете Живу́ щаго во ве́ ки? / Воста́, я́ коже рече́, / се, я́ коже ви́ дите, пра́ здны плащани́ цы, истоще́ н гроб, / явле́ йся глаго́ лаше мироно́ сицам ю́ ноша, / ско́ ро ше́ дше рцы́ те апо́ столом.

Вода́ еси́ жи́ зни, вопия́ ше Христу́ самаряны́ ня, / напо́ й мя у́ бо, Сло́ ве, / жа́ ждущую всегда́ Твоея́ Боже́ ственныя благода́ ти, / я́ ко да не ктому́, Иису́ се Го́ споди, неве́ дения содержу́ ся зно́ ем, / но пропове́ дую Твоя́ вели́ чия.

Слава, Троичен: Отца́, и Сы́ на, и Боже́ ственнаго воспева́ ем Ду́ ха, / неразде́ льную Тро́ ицу Естество́ м су́ щую, / разделе́ нну Ли́ цы, еди́ но существо́, / сра́ сленное, безнача́ льное, Творца́ всех, Бо́ га, / Его́ же вси небе́ снии пою́ т чи́ нове.

И ныне, Богородичен: По рождестве́ стра́ шнем, Де́ ва чиста́ сохрани́ лася еси́, свята́ я Богоро́ дице, / те́ мже Тя вси а́ нгельстии ли́ цы и челове́ честии ро́ ди вси, / немо́ лчными воспева́ ют гла́ сы, вмести́ лище чи́ стое Невмести́ маго.

Катавасия: О́ троки от пе́ щи изба́ вивый, / быв Челове́ к, / стра́ ждет я́ ко сме́ ртен, / и стра́ стию сме́ ртное, / в нетле́ ния облачи́ т благоле́ пие, / Еди́ н благослове́ н / отце́ в Бог, и препросла́ влен.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нарече́ нный и святы́ й день, / Еди́ н суббо́ т Царь и Госпо́ дь, / пра́ здников пра́ здник / и торжество́ есть торже́ ств, / во́ ньже благослови́ м Христа́ во ве́ ки.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Прииди́ те, но́ ваго виногра́ да рожде́ ния, / Боже́ ственнаго весе́ лия, / в наро́ читом дни Воскресе́ ния, / Ца́ рствия Христо́ ва приобщи́ мся, / пою́ ще Его́, / я́ ко Бо́ га, во ве́ ки.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Возведи́ о́ крест о́ чи твои́, Сио́ не, и виждь: / се бо приидо́ ша к тебе́, / я́ ко богосве́ тлая свети́ ла, / от за́ пада, и се́ вера, и мо́ ря, / и восто́ ка ча́ да твоя́, / в тебе́ благословя́ щая Христа́ во ве́ ки.

Припев: Пресвята́ я Тро́ ице, Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́.

Троичен: О́ тче Вседержи́ телю, и Сло́ ве, и Ду́ ше, / треми́ соединя́ емое во Ипоста́ сех Естество́, / Пресу́ щественне и Пребоже́ ственне, / в Тя крести́ хомся, / и Тя благослови́ м во вся ве́ ки.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Прии́ де Тобо́ ю в мир Госпо́ дь, Де́ во Богоро́ дице, / и чре́ во а́ дово расто́ рг, / сме́ ртным нам воскресе́ ние дарова́, / те́ мже благослови́ м Его́ во ве́ ки.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Всю низложи́ в сме́ рти держа́ ву Сын Твой, Де́ во, / Свои́ м воскресе́ нием, / я́ ко Бог кре́ пкий совознесе́ нас и обожи́, / те́ мже воспева́ ем Его́ во ве́ ки.

 

Преполовению. Ирмос: А́ нгели и небеса́:

Прииди́ те ви́ дите, лю́ дие, на престо́ ле сла́ вы воспева́ емаго, / от люде́ й беззако́ нных ху́ лимаго, / и ви́ дяще по́ йте в проро́ цех Месси́ ю предрече́ ннаго.

Ты еси́ вои́ стинну Христо́ с, в мир сей прише́ дый, / из Него́ же спасе́ ние и оставле́ ние оте́ ческих согреше́ ний, / Ты еси́ вои́ стинну живо́ т, в Тя ве́ ровавшим.

Прему́ дрость Бо́ жия, преполови́ вшуся пра́ зднику, я́ коже пи́ сано есть, / во святи́ лищи предста́ и уча́ ше, / я́ ко вои́ стинну Сей бя́ ше Месси́ а Христо́ с, И́ мже спасе́ ние.

Богородичен: Ка́ ко родила́ еси́, рцы, от Отца́ безле́ тно просия́ вшаго, / и со Святы́ м Ду́ хом воспева́ емаго? / Или́ я́ ко весть еди́ н благоволи́ вый из Тебе́ роди́ тися, Богоро́ дице.

 

Самаряныни. Ирмос: Вся́ ческая Влады́ ко прему́ дростию соста́ вил еси́ / земли́ же па́ ки утверди́ л еси́, я́ коже ве́ си, дно, / основа́ нием водрузи́ вый на вода́ х безме́ рных, / тем вси вопие́ м воспева́ юще: / благослови́ те, дела́ Госпо́ дня, непреста́ нно Го́ спода.

Смерть претерпе́ л еси́, еди́ не Безсме́ ртне во́ лею, / а́ да плени́ л еси́, врата́ ме́ дная стерл еси́, Царю́ Небе́ сный, / и отъя́ л еси́ у́ зники от ве́ ка та́ мо су́ щия, / воспева́ ющия держа́ ву непреста́ нно Твоея́ бла́ гости.

Возне́ слся еси́, Долготерпели́ ве, во́ лею на Дре́ во, / и ка́ мение распаде́ ся, и со́ лнце угасе́, / и заве́ са церко́ вная раздра́ ся, и земля́ поколеба́ ся, / и потрепета́ всепосмея́ нный ад, / и вся у́ зники разреши́.

Яви́ лся еси́, Го́ споди, во тьме седя́ щим, / Свет сый незаходи́ мый, и Живо́ т всех. / Те́ мже Тя, я́ ко ви́ де пра́ ведных сонм, взыгра́ ся, Сло́ ве, и возопи́: / прише́ л еси́ вся от уз разреши́ ти, пою́ щия держа́ ву Твою́.

Близ сел еси́ исто́ чника, в час, Спа́ се, шесты́ й, / и самаряны́ ни во́ ду живу́ ю по́ дал еси́, / и ра́ зума воды́ за мно́ гое благоутро́ бие. / С не́ юже вси вопие́ м, воспева́ юще: / благослови́ те, дела́ Госпо́ дня, непреста́ нно, Го́ спода.

Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода.

Троичен: Отца́ безнача́ льна, Сы́ на собезнача́ льна пое́ м, и Ду́ ха Свята́ го, / Бо́ га еди́ наго тро́ е, неслия́ нна, непресеко́ ма, Соде́ теля всех, / единоси́ льную держа́ ву, самовла́ стную, и вопие́ м: / благослови́ те, дела́ Госпо́ дня, непреста́ нно, Го́ спода.

И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.

Богородичен: У́ глем очища́ ется Иса́ иа, / предпропове́ дуя мы́ сленнаго у́ гля, / воплоща́ ема, Де́ во, из Тебе́ па́ че мы́ сли, / опаля́ юща челове́ ков вся ве́ щныя грехи́, / и обожа́ юща за милосе́ рдие естество́ на́ ше, Всенепоро́ чная.

Таже: Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки.

Катавасия: Сей нарече́ нный и святы́ й день, / Еди́ н суббо́ т Царь и Госпо́ дь, / пра́ здников пра́ здник / и торжество́ есть торже́ ств, / во́ ньже благослови́ м Христа́ во ве́ ки.

Честне́ йшую: не стихословится.

Песнь 9.

Ирмос: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

О Боже́ ственнаго, о любе́ знаго, / о сладча́ йшаго Твоего́ гла́ са! / С на́ ми бо нело́ жно / обеща́ лся еси́ бы́ ти, / до сконча́ ния ве́ ка, Христе́, / Его́ же, ве́ рнии, / утвержде́ ние наде́ жди иму́ ще, ра́ дуемся.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

О Па́ сха ве́ лия и свяще́ ннейшая, Христе́! / О му́ дросте, и Сло́ ве Бо́ жий, и си́ ло! / Подава́ й нам и́ стее Тебе́ причаща́ тися, / в невече́ рнем дни Ца́ рствия Твоего́.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Согла́ сно, Де́ во, Тебе́ блажи́ м ве́ рнии: / ра́ дуйся, две́ ре Госпо́ дня, / ра́ дуйся, гра́ де одушевле́ нный, / ра́ дуйся, Ея́ же ра́ ди нам ны́ не возсия́ свет, / из Тебе́ Рожде́ ннаго из ме́ ртвых Воскресе́ ния.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Весели́ ся и ра́ дуйся, боже́ ственная две́ ре Све́ та, / заше́ дый бо Иису́ с во гроб возсия́, / просия́ в со́ лнца светле́ е, / и ве́ рныя вся озари́ в, / Богора́ дованная Влады́ чице.

 

Преполовению. Ирмос: Чу́ жде ма́ терем де́ вство:

Пра́ зднику преполовля́ ющуся иуде́ йскому, / возше́ л еси́, Спа́ се мой, во святи́ лище Твое́, и науча́ л еси́ всех. / Чудя́ хуся же иуде́ е, и отку́ ду Сей весть пи́ сьмена не научи́ вся, глаго́ лаху.

Исцеле́ ния дарова́ ний Изба́ витель мой источа́ я, / сотворя́ ше чудеса́ и зна́ мения, / прогоня́ неду́ ги, целя́ немощству́ ющия, / но иуде́ и неи́ стовствовахуся мно́ жеством чуде́ с Его́.

Пло́ тский иуде́ й по пло́ ти разумева́ яй, / помышля́ яй пи́ санная, Писа́ нием претыка́ ется, / проти́ ву па́ дает же па́ ки Ду́ хом и́ стины, / мы же сие́ отри́ нувше, му́ дрствуим духо́ вная.

Богородичен: Вмести́ ла еси́ во чре́ ве Твое́ м, Де́ во Ма́ ти, / еди́ наго от Тро́ ицы Христа́ Жизнода́ вца, / Его́ же пое́ т вся тварь, и трепе́ щут го́ рнии престо́ ли, / Того́ моли́, Всеблаже́ нная, спасти́ ду́ ши на́ ша.

 

Самаряныни. Ирмос: Сотвори́ держа́ ву мы́ шцею Свое́ ю, / низложи́ бо си́ льныя со престо́ л, / и вознесе́ смире́ нныя Бог Изра́ илев, / в ни́ хже посети́ нас Восто́ к с высоты́, / и напра́ вил ны есть на путь ми́ ра.

Се ви́ ден бысть живо́ т всех, Христо́ с, / пове́ шен во́ лею на Дре́ ве, / и сия́ ви́ дящи земля́ потрясе́ ся, / и мно́ га святы́ х воста́ ша я́ ве телеса́ усо́ пших, / и узохрани́ льница а́ дова поколеба́ ся.

Красе́ н из гро́ ба, я́ ко Жени́ х от черто́ га изше́ л еси́, / сме́ рти разори́ вый мучи́ тельство, Христе́, / и а́ довы вереи́ сокруши́ вый си́ лою Боже́ ственною, / и воста́ ния Твоего́, све́ том у́ мным просвети́ вый мир.

Поста́ вим вси ны́ не ли́ ки духо́ вныя, и да зове́ м: Госпо́ дь воскре́ се. / Да ра́ дуется земля́, да весели́ тся не́ бо, о́ блацы да кропя́ т нам пра́ вды ту́ чи, / пра́ зднующим све́ тло и Христа́ пою́ щим.

Жизнь живу́ щих, исто́ чник благи́ х Госпо́ дь, / бога́ тно источа́ яй во́ ду уче́ ний, вопие́ т жене́: / пода́ ждь Ми во́ ду пи́ ти, я́ ко да пода́ м ти во́ ду, / грехо́ в твои́ х исто́ чники изсуша́ ющую.

Слава, Троичен: Свет еди́ н неразде́ льно, трисо́ лнечная Еди́ ница, / безнача́ льный Оте́ ц, Сын, и Дух, Божество́ еди́ но, / Жизнь и всех Творе́ ц. / Того́ воспои́ м ве́ рнии со безпло́ тными, / трисвяты́ ми пе́ сньми священносло́ вяще.

И ныне, Богородичен: Све́ ту бы́ вши жили́ ще, Чи́ стая, / озари́ зе́ ницы души́ моея́, / омраче́ нныя мно́ гими козньми́ врага́, / и ви́ дети сподо́ би я́ сно от Тебе́ возсия́ вший Свет / па́ че мы́ сли, чи́ стым се́ рдцем.

Катавасия: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́.

Таже, Свят Госпо́ дь Бог наш. Трижды, на глас 4.

Ексапостиларий воскресный. Самогласен:

Пло́ тию усну́ в, / я́ ко мертв, / Царю́ и Го́ споди, / тридне́ вен воскре́ сл еси́, / Ада́ ма воздви́ г от тли, / и упраздни́ в смерть, / Па́ сха нетле́ ния, / ми́ ра спасе́ ние.

Слава, самаряныни. Подобен: Жены́:

В Самари́ ю прише́ л еси́, Спа́ се мой Всеси́ льне, / и жене́ бесе́ довав проси́ л еси́ воды́ пи́ ти, / евре́ ем во́ ды источи́ вый из ка́ мене несеко́ маго, / ю́ же к ве́ ре совосприя́ л еси́, / и ны́ не жи́ зни наслажда́ ется на небесе́ х ве́ чно.

И ныне, Преполовению. Подобен:

Преполови́ вшуся прише́ л еси́ пра́ зднику, Человеколю́ бче, во святи́ лище, и глаго́ лал еси́: / жа́ жды испо́ лненнии, ко Мне прииди́ те, / и почерпи́ те во́ ду живу́ ю и пита́ ющую. / Е́ юже пи́ щи, и благода́ ти, жи́ зни же безсме́ ртныя наслади́ теся вси.

На хвалитех, Вся́ кое дыха́ ние:
поставим стихов 8: и поем настоящия стихиры
воскресны, глас 4:

Крест претерпе́ вый и смерть, / и воскресы́ й из ме́ ртвых, Всеси́ льне Го́ споди, / сла́ вим Твое́ Воскресе́ ние.

Кресто́ м Твои́ м, Христе́, / от дре́ вния кля́ твы свободи́ л еси́ нас, / и сме́ ртию Твое́ ю / естество́ на́ ше му́ чащаго диа́ вола упраздни́ л еси́, / воста́ нием же Твои́ м ра́ дости вся испо́ лнил еси́. / Те́ мже вопие́ м Ти: / воскресы́ й из ме́ ртвых, Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Твои́ м Кресто́ м, Христе́ Спа́ се, / наста́ ви нас на и́ стину Твою́, / и изба́ ви нас от се́ тей вра́ жиих, / воскресы́ й из ме́ ртвых, / возста́ ви ны па́ дшыяся грехо́ м, / просте́ р ру́ ку Твою́, Человеколю́ бче Го́ споди, / моли́ твами святы́ х Твои́ х.

Оте́ ческих Твои́ х недр не разлучи́ вся, / Единоро́ дный Сло́ ве Бо́ жий, / прише́ л еси́ на зе́ млю за человеколю́ бие, / Челове́ к быв непрело́ жен, / и крест и смерть претерпе́ л еси́ пло́ тию, / безстра́ стный Божество́ м: / воскре́ с же из ме́ ртвых, / безсме́ ртие по́ дал еси́ ро́ ду челове́ ческому, / я́ ко Еди́ н Всеси́ лен.

Ины стихиры Анатолиевы, глас тойже:

Смерть прия́ л еси́ пло́ тию, / нам безсме́ ртие хода́ тайствуя, Спа́ се, / и во гроб всели́ лся еси́, / да нас от а́ да свободи́ ши, воскреси́ в с Собо́ ю: / пострада́ у́ бо я́ ко челове́ к, / но воскре́ с, я́ ко Бог. / Сего́ ра́ ди вопие́ м: / сла́ ва Тебе́, Жизнода́ вче Го́ споди, / Еди́ не Человеколю́ бче.

Ка́ мение распада́ шеся, Спа́ се, / егда́ на ло́ бнем Крест Твой водрузи́ ся, / устраши́ шася а́ довы вра́ тницы, / егда́ во гро́ бе я́ ко мертв положе́ н был еси́: / и́ бо сме́ ртную упраздни́ вый кре́ пость, / уме́ ршым всем нетле́ ние по́ дал еси́ воскресе́ нием Твои́ м, Спа́ се, / Жизнода́ вче Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Ины самогласны самаряныни. Глас 3.

Стих: Наляцы́, и успева́ й, и ца́ рствуй и́ стины ра́ ди, и кро́ тости, и пра́ вды.

Да ра́ дуется днесь све́ тло не́ бо и земля́, / я́ ко Христо́ с яви́ ся воплоща́ емь, я́ ко Челове́ к, / да Ада́ ма изме́ т от кля́ твы всеро́ дна, / и удивля́ ется чудесы́ в Самари́ ю прише́ д, / жене́ же бесе́ доваше воды́ прося́, / И́ же о́ блаки вода́ ми одева́ яй. / Те́ мже вси ве́ рнии поклони́ мся, / нас ра́ ди во́ лею Обнища́ вшему, / благоутро́ бным сове́ том.

Глас 6. Стих: Возлюби́ л еси́ пра́ вду, и возненави́ дел еси́ беззако́ ние.

Та́ ко глаго́ лет Госпо́ дь самаряны́ ни: / а́ ще бы еси́ ве́ дала дар Бо́ жий, / и Кто есть глаго́ ляй тебе́, даждь Ми воды́ пи́ ти, / ты бы проси́ ла у Него́, и дал бы ти пи́ ти, / да не вжа́ ждешися во ве́ ки, глаго́ лет Госпо́ дь.

Слава, глас тойже: Исто́ чник живонача́ лия Иису́ с Спас наш, / ко исто́ чнику прише́ д патриа́ рха Иа́ кова, / пи́ ти проша́ ше воды́ от жены́ самаряны́ ни. / Сей же неприобщи́ тельное иуде́ ом прире́ кшей, / му́ дрый Зижди́ тель приво́ дит ю́, сла́ дкими глаго́ лы, / па́ че к проше́ нию присносу́ щныя воды́, / ю́ же и прии́ мши всем пропове́ да реку́ щи: / прииди́ те, ви́ дите сокрове́ нных ви́ дца и Бо́ га, / прише́ дшаго пло́ тию, за е́ же спасти́ челове́ ка.

И ныне: Преблагослове́ нна еси́: Славословие великое. И отпуст.

Слава, и ныне,
стихира евангельская, глас 7:

Се тьма, и ра́ но, и что у гро́ ба, Мари́ е, стои́ ши, / мно́ гую тьму име́ ющи в ра́ зуме, / в не́ йже, где положе́ н бысть вопроша́ еши, Иису́ с? / Но виждь сри́ щущася ученики́, / ка́ ко плащани́ цами и сударе́ м воскресе́ ние обрето́ ша, / и помяну́ ша я́ же о сих Писа́ ния. / С ни́ миже и и́ миже и мы ве́ ровавше, / воспева́ ем Тя, жизнода́ вца Христа́.

И поучение Студитово, и час 1. И конечный отпуст.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...