Слава, и ныне, Крестобогородичен, глас тойже. Подобен: О пресла́внаго чудесе́!
Слава, и ныне, Крестобогородичен, глас тойже. Подобен: О пресла́ внаго чудесе́! Я́ ко ви́ де Тя распина́ ема на ло́ бнем, Спа́ се, / изменя́ шеся вся тварь, / и содрога́ шеся дви́ жущеся не терпя́ щи. / Де́ ва же Чи́ стая и Ма́ ти Твоя́, / рыда́ ющи Тебе́ вопия́ ше: / увы́ мне, о Ча́ до Мое́, Спа́ се Мой сладча́ йший, / что но́ вое сие́ и пресла́ вное и стра́ нное виде́ ние? Бла́ го есть: и прочее последование. Час 1-й без стихословия: такожде и в прочия пятки святыя великия 40-цы. НА 6-М ЧАСЕ Тропарь, глас 5: Многогрехо́ вное на́ ше житие́, / и непокая́ нный нрав / щедро́ тами предвари́, Го́ споди, / ра́ зве бо Тебе́ ино́ го не ве́ мы, / живото́ м и сме́ ртию влады́ чествующа, / спаси́ я́ ко Человеколю́ бец. Сла́ ва, и ны́ не: и повторяем тойжде. Прокимен, псалом 17, глас 7: Возлюблю́ Тя, Го́ споди, кре́ посте моя́, / Госпо́ дь утвержде́ ние мое́. Стих: Бог мой, помо́ щник мой. Пророчества Исаиина чтение. Се Влады́ ка Госпо́ дь Савао́ ф оты́ мет от Иерусали́ ма и от Иуде́ и кре́ пкаго, и кре́ пкую, кре́ пость хле́ ба, и кре́ пость воды́. Исполи́ на, и кре́ пкаго, и челове́ ка ра́ тника, и судию́, и проро́ ка, и смотрели́ ваго, и ста́ рца. И пятьдесятонача́ льннка, и ди́ внаго сове́ тника, и прему́ драго архите́ ктона, и разу́ мнаго послу́ шателя. И поста́ влю ю́ ноши кня́ зи их, и руга́ тели госпо́ дствовати бу́ дут и́ ми. И напада́ ти и́ мут лю́ дие, челове́ к на челове́ ка, и челове́ к на бли́ жняго своего́: прирази́ тся отроча́ к ста́ рцу, и безче́ стный к честно́ му. Я́ ко и́ мется челове́ к бра́ та своего́, или́ дома́ шняго отца́ своего́, глаго́ ля: ри́ зу и́ маши, началово́ ждь нам бу́ ди, и бра́ шно мое́ под тобо́ ю да бу́ дет. И отвеща́ в в день о́ ный рече́ т: не бу́ ду твой началово́ ждь, несть бо в дому́ мое́ м ни хле́ ба, ни ри́ зы: не бу́ ду началово́ ждь лю́ дем сим. Я́ ко оста́ влен бысть Иерусали́ м и Иуде́ я паде́, и язы́ к их со беззако́ нием, не покаря́ ются Го́ сподеви. Сего ра́ ди ны́ не смири́ ся сла́ ва их, и студ лица́ их проти́ ву ста им: грех же свой я́ ко Содо́ мский возвести́ ша, и яви́ ша. Го́ ре души́ их, зане́ умы́ слиша сове́ т лука́ вый на себе́ сами́ х. Ре́ кше: свя́ жем пра́ веднаго, я́ ко непотре́ бен нам есть: у́ бо плоды́ дел свои́ х снедя́ т. Го́ ре беззако́ нному, лука́ вая бо приключа́ тся ему́ по дело́ м рук его́. Лю́ дие мои́, приста́ вницы ва́ ши пожина́ ют вас, и истяза́ ющии облада́ ют ва́ ми: лю́ дие мои́, блажа́ щии вас льстят вы, и стези́ ног ва́ ших возмуща́ ют. Но ны́ не устро́ ится Госпо́ дь на суд, и поста́ вит на суд лю́ ди Своя́. Сам Госпо́ дь на суд прии́ дет со старе́ йшины люде́ й, и с кня́ зи их.
Прокимен, псалом 18, глас 6: Го́ споди, Помо́ щниче мой, / и Изба́ вителю мой. Стих: Небеса́ пове́ дают сла́ ву Бо́ жию, творе́ ние же руку́ Его́ возвеща́ ет твердь. Ведомо да есть, яко последование Минеи прилучившагося святаго в субботу и в Неделю поется на Повечерии, или егда хощет екклисиарх. В ПЯТОК ВЕЧЕРА Во светильничное, по обычном стихословии, на Го́ споди воззва́ х, поставим стихов 10, и поем стихиры, самогласен дне, дважды. Глас 5: Прииди́ те ве́ рнии, / де́ лаим во све́ те дела́ Бо́ жия, / я́ ко во дни благообра́ зно хо́ дим, / вся́ кое непра́ ведное списа́ ние от себе́ бли́ жняго оты́ мем, / не полага́ юще претыка́ ния сему́ в собла́ зн. / Оста́ вим пло́ ти сладостра́ стие, / возрасти́ м ду́ ши дарова́ ния, / дади́ м тре́ бующим хлеб, / и присту́ пим Христу́ в покая́ нии вопию́ ще: / Бо́ же наш, поми́ луй нас.
Таже поем и четыре мученичны Октоиха, прилучившагося гласа. Таже самогласны 4, святаго Феодора. Прииди́ те, мучениколю́ бцы вси, / духо́ вно возвесели́ мся, и торжеству́ им, / днесь бо предлага́ ет трапе́ зу та́ йную му́ ченик Фео́ дор, / веселя́ щую празднолю́ бцев нас, е́ же вопи́ ти к нему́: / ра́ дуйся страстоте́ рпче непобеди́ мый, / преще́ ния мучи́ телей на земли́ разори́ вый. / Ра́ дуйся, бре́ нное твое́ те́ ло за Христа́ Бо́ га отда́ вый му́ кам. / Ра́ дуйся, в разли́ чных беда́ х, иску́ сный во́ ин яви́ выйся небе́ снаго во́ инства. / Те́ мже мо́ лим тя му́ чеников украше́ ние, / моли́ ся о душа́ х на́ ших. Богодарова́ нную благода́ ть чуде́ с твои́ х, му́ чениче Фео́ доре, / всем простира́ еши, ве́ рою к тебе́ притека́ ющим, / е́ юже хва́ лим тя, глаго́ люще: / плене́ нныя избавля́ еши, исцеля́ еши боля́ щия, / ни́ щия обогаща́ еши, и спаса́ еши пла́ вающия, / су́ етное тече́ ние удержава́ еши рабо́ в, / и тщеты́ явле́ ние твори́ ши украда́ ющим, страда́ льче, / и во́ ины наказу́ еши восхище́ ния огреба́ тися, / младе́ нцем да́ руеши ми́ лостивно проше́ ния, / те́ плый обрета́ ешися предста́ тель творя́ щим твою́ свяще́ нную па́ мять. / С ни́ миже и нас, страда́ льче свяще́ ннейший, / воспева́ ющим твое́ мучение, / проси́ у Христа́ ве́ лию ми́ лость. Дар Бо́ жий превы́ шший показа́ лся еси́, му́ чениче Фео́ доре, / зане́ и по кончи́ не я́ ко жив / притека́ ющим дае́ ши проше́ ния. / Те́ мже сы́ ну восхище́ нну жены́ иногда́, / плене́ нну инове́ рными во́ ины, / предста́ вши вдови́ ца слеза́ ми храм твой моча́ ше, / ты же я́ ко ми́ лостив на коне́ бе́ лом наше́ д, / сея́ о́ трока предста́ вил еси́ неви́ димо: / и по сем и с сим де́ йствуяй чудесы́, не преста́ л еси́. / Но моли́ Христа́ Бо́ га, спасти́ ся душа́ м на́ шим.
Боже́ ственных даро́ в тезоимени́ та тя чту, треблаже́ нне Фео́ доре, / све́ та бо Боже́ ственнаго незаходи́ мое свети́ ло явле́ йся, / уясни́ л еси́ страда́ ньми твои́ ми всю тварь, / и огня́ си́ льнейший яви́ вся, пла́ мень угаси́ л еси́, / и льсти́ ваго зми́ я главу́ сокруши́ л еси́. / Те́ мже во страда́ ниих твои́ х Христо́ с приклони́ вся, / венча́ боже́ ственную главу́ твою́, великому́ чениче страда́ льче, / я́ ко име́ яй дерзнове́ ние к Бо́ гу, / приле́ жно моли́ ся о душа́ х на́ ших. Слава, глас 6: Сосу́ да употреби́ в враг соотсту́ пника мучи́ теля, / умышле́ нием лю́ тым, / посто́ м очища́ ющияся лю́ ди благочести́ выя, / от скве́ рных жертв, оскверне́ нными бра́ шны окуша́ шеся оскверни́ ти, / но ты о́ наго ухищре́ ние мудре́ йшим разруши́ л еси́ умышле́ нием, / во сне предста́ л еси́ тогда́ шнему архиере́ ю, / и глубо́ кое ра́ зума открыва́ я, / и безме́ стное начина́ ние явля́ я, / и тебе́ у́ бо благода́ рственная принося́ ще, Спа́ са напису́ ем, / ле́ тное воспомина́ ние бы́ вшаго чудесе́ творя́ ще: / и про́ чее моля́ щеся, / от умышле́ ний лука́ ваго невреди́ мым спасти́ ся, / к Бо́ гу твои́ ми моли́ твами, му́ чениче Фео́ доре. И ныне, Богородичен гласа. Вход без Евангелия. Свете тихий: Прокимен, псалом 19. Глас 5: Услы́ шит тя Госпо́ дь / в день печа́ ли. Стих: Защи́ тит тя и́ мя Бо́ га Иа́ ковля. Бытия чтение. Нарече́ Ада́ м имена́ всем ското́ м, и всем пти́ цам небе́ сным, и всем звере́ м земны́ м, Ада́ му же не обре́ теся помо́ щник подо́ бный ему́. И наложи́ Бог изступле́ ние на Ада́ ма, и у́ спе: и взя еди́ но от ребр его́, и испо́ лни пло́ тию вме́ сто его́. И созда́ Госпо́ дь Бог ребро́, е́ же взя от Ада́ ма, в жену́, и приведе́ ю ко Ада́ му. И рече́ Ада́ м: се ны́ не кость от косте́ й мои́ х, и плоть от пло́ ти моея́: сия́ нарече́ тся жена́, я́ ко от му́ жа своего́ взята́ бысть сия́. Сего́ ра́ ди оста́ вит челове́ к отца́ своего́ и ма́ терь, и прилепи́ тся к жене́ свое́ й, и бу́ дета два в плоть еди́ ну. И бе́ ста о́ ба на́ га, Ада́ м же и жена́ его́, и не стыдя́ стася. Змий же бе мудре́ йший всех звере́ й су́ щих на земли́, и́ хже сотвори́ Госпо́ дь Бог. И рече́ змий жене́: что я́ ко рече́ Бог: да не я́ сте от вся́ каго дре́ ва ра́ йскаго? И рече́ жена́ зми́ ю: от вся́ каго дре́ ва ра́ йскаго я́ сти бу́ дем. От плода́ же дре́ ва, е́ же есть посреде́ рая́, рече́ Бог, да не я́ сте от него́, ниже́ прикосне́ теся ему́, да не у́ мрете. И рече́ змий жене́: не сме́ ртию у́ мрете. Ве́ дяше бо Бог, я́ ко во́ ньже а́ ще день сне́ сте от него́, отве́ рзутся о́ чи ва́ ши, и бу́ дете я́ ко бо́ зи, ве́ дяще до́ брое и лука́ вое. И ви́ де жена́, я́ ко добро́ дре́ во в снедь, и я́ ко уго́ дно очи́ ма ви́ дети, и красно́ есть, е́ же разуме́ ти: и взе́ мши от плода́ его́, яде́: и даде́ му́ жу своему́ с собо́ ю, и ядо́ ста. И отверзо́ шася о́ чи обе́ ма, и разуме́ ша, я́ ко на́ зи бе́ ша, и сши́ ста ли́ ствие смоко́ вное, и сотвори́ ста себе́ препоя́ сания. И услы́ шаста глас Го́ спода Бо́ га, ходя́ ща в раи́ по полу́ дни: и скры́ стася Ада́ м же и жена́ его́ от лица́ Го́ спода Бо́ га посреде́ дре́ ва ра́ йскаго. И призва́ Госпо́ дь Бог Ада́ ма, и рече́ ему́: Ада́ ме, где еси́? И рече́ Ему́: глас слы́ шах Тебе́ ходя́ ща в раи́, и убоя́ хся, я́ ко наг есмь, и скры́ хся. И рече́ ему́ Бог: кто возвести́ тебе́, я́ ко наг еси́, а́ ще не бы от дре́ ва, его́ же запове́ дах тебе́, сего́ еди́ наго не я́ сти, от него́ ял еси́? И рече́ Ада́ м: жена́, ю́ же дал еси́ со мно́ ю, та ми даде́ от дре́ ва, и ядо́ х. И рече́ Госпо́ дь Бог жене́: что сие́ сотвори́ ла еси́? И рече́ жена́: змий прельсти́ мя, и ядо́ х. И рече́ Госпо́ дь Бог зми́ ю: я́ ко сотвори́ л еси́ сие́, про́ клят ты от всех ското́ в, и от всех звере́ й земны́ х: на пе́ рсех твои́ х и чре́ ве ходи́ ти бу́ деши, и зе́ млю сне́ си вся дни живота́ твоего́. И вражду́ положу́ между́ тобо́ ю, и между́ жено́ ю, и между́ се́ менем твои́ м, и между́ се́ менем тоя́: той твою́ блюсти́ бу́ дет главу́, и ты блюсти́ бу́ деши его́ пя́ ту. И жене́ рече́: умножа́ я умно́ жу печа́ ли твоя́, и воздыха́ ния твоя́, в боле́ знех роди́ ши ча́ да, и к му́ жу твоему́ обраще́ ние твое́, и той тобо́ ю облада́ ти бу́ дет. И Ада́ му рече́: я́ ко послу́ шал еси́ гла́ са жены́ твоея́, и ял еси́ от дре́ ва, его́ же запове́ дах тебе́ сего́ еди́ наго не я́ сти, от него́ ял еси́: проклята́ земля́ в де́ лех твои́ х, в печа́ лех сне́ си ту́ ю вся дни живота́ твоего́. Те́ рния и волчцы́ возрасти́ т тебе́, и сне́ си траву́ се́ льную. В по́ те ли́ ца твоего́ сне́ си хлеб твой, до́ ндеже возврати́ шися в зе́ млю, от нея́ же взят еси́: я́ ко земля́ еси́, и в зе́ млю оты́ деши. И нарече́ Ада́ м и́ мя жене́ свое́ й Жизнь, я́ ко та ма́ ти всех живу́ щих.
Прокимен, псалом 20, глас 6: Вознеси́ ся Го́ споди, си́ лою Твое́ ю, / воспое́ м и пое́ м си́ лы Твоя́. Стих: Го́ споди, си́ лою Твое́ ю возвесели́ тся царь. Притчей чтение. Бог прему́ дростию основа́ зе́ млю, угото́ ва же небеса́ ра́ зумом. В чу́ встве Его́ бе́ здны разверзо́ шася, о́ блацы же источи́ ша ро́ су. Сы́ не да не премине́ ши, соблюди́ же мой сове́ т, и мысль. Да жива́ бу́ дет душа́ твоя́, и благода́ ть бу́ дет на твое́ й вы́ и: [бу́ дет же исцеле́ ние пло́ тем твои́ м, и уврачева́ ние косте́ м твои́ м: ] Да хо́ диши наде́ яся в ми́ ре во всех путе́ х твои́ х, нога́ же твоя́ не по́ ткнется. А́ ще бо ся́ деши, безбоя́ знен бу́ деши, а́ ще же поспи́ ши сла́ достно поспи́ ши. И не убои́ шися стра́ ха наше́ дшаго, ниже́ устремле́ ния нечести́ вых находя́ щаго. Госпо́ дь бо бу́ дет на всех путе́ х твои́ х, и утверди́ т но́ гу твою́, да не поползне́ шися. Не отрецы́ ся благотвори́ ти тре́ бующему, егда́ и́ мать рука́ твоя́ помога́ ти. Не рцы: отше́ д возврати́ ся, и зау́ тра дам, си́ льну ти су́ щу благотвори́ ти: не ве́ си бо что породи́ т находя́ щий день. Не соплета́ й на дру́ га твоего́ зла, прише́ льца су́ ща и упова́ юща на тя. Не вражду́ й на челове́ ка ту́ не, да не что на тя соде́ ет зло́ е. Не стяжи́ злых муже́ й поноше́ ния, не возревну́ й путе́ м их. Нечи́ ст бо пред Го́ сподем всяк законопресту́ пник и с пра́ ведными не сочетава́ ется. Кля́ тва Госпо́ дня в доме́ х нечести́ вых: дворы́ же пра́ ведных благословля́ ются. Госпо́ дь го́ рдым проти́ вится: смире́ нным же дае́ т благода́ ть. Таже, Да испра́ вится моли́ тва моя́: И прочее последование преждесвященных.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|