В субботу первую святых постов, на утрени
Песнь 9. Ирмос: Тя Неискусобра́ чную Ма́ терь Бо́ га Вы́ шняго: Вещество́ муче́ ния твоего́ Бо́ жие, Фео́ доре, жела́ ние. / Те́ мже ти и вещество́ бысть веще́ ственному те́ ло огню́: / и́ мже к Боже́ ственному ра́ дуяся огню́ изше́ л еси́, / страстоте́ рпче уго́ дниче Бо́ жий Фео́ доре. Му́ чениче всече́ стне, попали́ в, не попали́ лся еси́: / ты бо пре́ лесть попали́ л еси́, / Бо́ гу же предстои́ ши живы́ й, / и в Нем му́ ченически веселя́ ся, / страстоте́ рпче и уго́ дниче Фео́ доре. Слава: Еди́ наго Тя зна́ ем Христа́, еди́ наго от Тро́ ицы, / во двою́ соверше́ нну естеству́, / лю́ ди Твоя́ спаси́ сия́, / я́ же стяжа́ л еси́ честно́ ю Твое́ ю кро́ вию, / Фео́ дора страстоте́ рпца моли́ твами. И ныне, Богородичен: Тя неви́ димаго Бо́ га носи́ вшую объя́ тии, / на небесе́ х воспева́ емаго от всея́ си́ лы: / и Тобо́ ю нам да́ руемое вы́ ну спасе́ ние / во обстоя́ нии велича́ ем. Ирмос: Тя Неискусобра́ чную Ма́ терь Бо́ га Вы́ шняго, / Тя па́ че ума́ ро́ ждшую сло́ вом вои́ стинну Бо́ га, / вы́ шшую пречи́ стых сил, / немо́ лчными славословле́ нии велича́ ем. И абие, Трисвятое. И тропарь святаго, глас 2: Ве́ лия ве́ ры исправле́ ния, / во исто́ чнице пла́ мене, я́ ко на воде́ упокое́ ния, / святы́ й му́ ченик Фео́ дор ра́ довашеся: / огне́ м бо всесожже́ гся, / я́ ко хлеб сла́ дкий Тро́ ице принесе́ ся. / Того́ моли́ твами, Христе́ Бо́ же, / спаси́ ду́ ши на́ ша. Слава, кондак, глас 8: Ве́ ру Христо́ ву я́ ко щит внутрь прии́ м в се́ рдцы твое́ м, / проти́ вныя си́ лы попра́ л еси́, многострада́ льче, / и венце́ м небе́ сным венча́ лся еси́ ве́ чно, Фео́ доре, я́ ко непобеди́ мый.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Я́ коже предста́ тельство вси, и держа́ вное заступле́ ние, / прегре́ шшии стяжа́ хом, Всечи́ стая, Твою́ те́ плую по́ мощь, / Де́ во Ма́ ти Мари́ е, христиа́ н спасе́ ние. / Тем не преста́ й о нас моля́ щи Спа́ са, дарова́ тися проще́ нию. И бывает благословение колива. Таже, Буди и́ мя Госпо́ дне: и Благословлю́ Го́ спода: И дается преломление от иерея. И отпуст. А идеже не быти преждесвященной, кончаем часы сице. По Осла́ би, оста́ ви: И по конечнех поклонех глаголем Трисвятое. По О́ тче наш: Го́ споди поми́ луй, 12. Таже молитва, Всесвята́ я Тро́ ице: И начинаем Вечерню: Прииди́ те поклони́ мся: трижды. Псалом 103. Кафисма. И поем на Го́ споди воззва́ х, стихиры на 6. Мученичны 3, во Октоихе гласа, иже на ряду: И святому Феодору, 3, Слава, Феодору: Сосу́ да употреби́ в: И ныне, Богородичен, гласа рядоваго. Све́ те ти́ хий: без входа. Чтение. На стиховне Триоди самогласен дне дважды, и мученичен, глас 5: Благослове́ но во́ инство: Сла́ ва, Феодору, глас 2: Боже́ ственных даро́ в: Писан в стихирах. И ны́ не, Богородичен: Все упова́ ние: Ны́ не отпуща́ еши: Трисвятое. По О́ тче наш: Тропарь: Ве́ лия ве́ ры: Сла́ ва, и ны́ не, Богородичен: Вся па́ че смысла: Таже ектения, Поми́ луй нас Бо́ же: И поклоны, 3. И облачится священник в багряный фелонь, и начинает: Благослове́ н Бог наш: И мы глаголем псалом 142: Го́ споди услы́ ши моли́ тву: И прочее якоже указано прежде. Канон на 4. И по совершении канона, Вместо: Досто́ йно есть: Поем ирмос 9 песни: Тя Неискусобра́ чную: Таже Трисвятое. По О́ тче наш: Тропарь: Ве́ лия ве́ ры: Сла́ ва, кондак: Ве́ ру Христо́ ву: И ны́ не, Богородичен: Я́ коже предста́ тельство: Таже молитву над коливом, благословение колива. Посем, Бу́ ди и́ мя Госпо́ дне: и Благословлю́ Го́ спода: И отпуст. И входим в трапезу, и вкушаем вина и елеа, ради святаго. Сие прияхом в лавре преподобнаго отца нашего Саввы, и киновии преподобнаго Великаго Евфимия, но не творим сего ныне за честность дне. Обаче ядим варение с сливами, без масла и армеа: произволяющии же ядят сухоядение, якоже и в среду.
Подобает ведати, яко во всех пятках святыя и великия Четыредесятницы, на Вечернях и Повечериях поклонов не творим, токмо воображенныя в преждеосвященной, еже есть по Да испра́ вится: поклоны 3. По входе Святых Даров, поклоны 3. И на Бу́ ди и́ мя Госпо́ дне, поклоны 3. Повечерия же поем великая, на нихже поем покойныя каноны настоящаго гласа, в гробнице. Каноны же в Минеи настоящия субботы и Недели поем, егда изволит екклисиарх: един убо поем в Повечерии пятка, другий же канон поем в Повечерии Недели. Тако творим во всех пятках, в вечер святыя и великия Четыредесятницы.
В СУББОТУ ПЕРВУЮ СВЯТЫХ ПОСТОВ, НА УТРЕНИ По шестопсалмии, поем Бог Госпо́ дь, на глас 2. И тропарь святаго Феодора, дважды, глас 2: Ве́ лия ве́ ры исправле́ ния, / во исто́ чнице пла́ мене, я́ ко на воде́ упокое́ ния, / святы́ й му́ ченик Фео́ дор ра́ довашеся: / огне́ м бо всесожже́ гся, / я́ ко хлеб сла́ дкий Тро́ ице принесе́ ся. / Того́ моли́ твами, Христе́ Бо́ же, / спаси́ ду́ ши на́ ша. Сла́ ва, и ны́ не, Богородичен единожды: Вся па́ че смы́ сла, / вся пресла́ вная Твоя́, Богоро́ дице, та́ инства, / чистоте́ запеча́ танной, и де́ вству храни́ му, / Ма́ ти позна́ лася еси́ нело́ жна, / Бо́ га ро́ ждши и́ стиннаго, / Того́ моли́ спасти́ ся душа́ м на́ шим. И обычное стихословие. По 1-м же стихословии поем седальны мученичны, Осмогласника, случившагося гласа, с Богородичным. По 2-м же стихословии Кипя́ ве́ ры правосла́ вием, / пре́ лесть угаси́ л еси́ злосла́ вия, / упраздни́ в и́ дольское безбо́ жие: / и всесожже́ ние боже́ ственное быв, / чудоде́ йствии ороша́ еши концы́, му́ чениче пресла́ вне, / Христа́ Бо́ га моли́, / дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость.
Другий седален святаго, подобен: Боже́ ственный дар, тя ко спасе́ нию всей даде́ вселе́ нней, / в страда́ льчествах укрепи́ вый тя Госпо́ дь, / душе́ вныя на́ ша боле́ зни исцеля́ я, / и теле́ сныя стра́ сти побежда́ я, / му́ чениче Фео́ доре, Христа́ Бо́ га моли́, / дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость. Богородичен, подобен: Невмести́ маго Бо́ га, во утро́ бе Твое́ й Де́ во Пречи́ стая носи́ вшая, / пре́ жде век от Отца́ нетле́ нно возсия́ вшаго, / Сло́ ва Ипоста́ снаго, и Сы́ на единосу́ щнаго, / Сего́ моли́ с проро́ ки и му́ ченики, / преподо́ бными, по́ стники и пра́ ведными, / дарова́ ти нам разреше́ ние прегреше́ ний. Таже чтем мучение святаго. Таже псалом 50. И канон святаго обители со ирмосы на 6. И святаго Феодора на 8. Стихословим же и Го́ сподеви пое́ м. Канон, егоже краестрочие: Тирон преславный, слава первей субботе. В первых же тропарех канона, иное краегранесие.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|