Песнь 5.. НА ЛИТУРГИИ
Иный. Ирмос: Христо́ с моя́ си́ ла: Сове́ т совещава́ ет нечести́ вейший, / зри́ те, я́ ко вои́ стинну есть стра́ шно, / разуме́ бо окая́ нный ме́ рзкими бра́ шны, / лю́ ди Христо́ вы оскверни́ ти. В де́ ло приведе́ сове́ т беззако́ нный, / возбрани́ ти бо повеле́ в чи́ стых яде́ ний бра́ шно, / и предложи́ ти, я́ же он оскверни́ кровьми́. Слава: Бысть я́ вственно и оглаше́ нно беззако́ ние всем христиа́ ном, / те́ мже я́ коже уве́ деша, / стеко́ шася вси ку́ пно в храм Госпо́ день святы́ й. И ныне, Богородичен: Тя ро́ ждшую предве́ чнаго от Отца́ Рожде́ ннаго, / ны́ не ве́ рнии моли́ твенницу предлага́ ем, / Тоя́ моли́ твами Христе́ преклоне́ н, / благоуве́ тлив бу́ ди рабо́ м Твои́ м. Катавасия: Седя́ й в Сла́ ве / на Престо́ ле Божества́ / во о́ блаце ле́ гце, / прии́ ди Иису́ с Пребоже́ ственный, / Нетле́ нною Дла́ нию / и спасе́ зову́ щия: / сла́ ва, Христе́, си́ ле Твое́ й. Песнь 5. Ирмос: Ужасо́ шася вся́ ческая: Отверза́ ются днесь преддве́ рия благода́ ти, / и упокое́ ние ны́ не са́ мое прообража́ ет Воскресе́ ние, / си́ це светоно́ сне све́ тлую Влады́ чицу почита́ юще, / и сла́ внаго му́ ченика. Да́ рует тезоимени́ тый дар, Бог, Фео́ дора, / возлюби́ вшим я́ вльшаго возлю́ бленнаго явле́ ние, / пресла́ вных дел Творца́, / и Боже́ ственных сил Самоде́ теля содева́ емаго. Ничто́ же к му́ ченику лу́ цы и стре́ лы твоя́ / вра́ же челове́ ческаго спасе́ ния, / и уме́ рый бо живе́ т, и возбну́, / и злоде́ йством твои́ м противля́ яйся, / спаса́ ет вся́ каго правосла́ внаго.
Богородичен: Стра́ нное бя́ ше пре́ жде чу́ до, Богоотрокови́ це, / страда́ льческими же свиде́ тельствы прия́ т ве́ ру несумне́ нну, / и ве́ руемое при́ сно пребыва́ ет чуди́ мое, / и ве́ рне покланя́ емое. Иный. Ирмос: Бо́ жиим све́ том Твои́ м: Тогда́ шний у́ бо архиере́ й весь ужасну́ вся, / нечести́ ваго я́ коже уве́ де сове́ т, / пе́ сньми всено́ щными Бо́ га моля́ ше, / не презре́ ти в коне́ ц люде́ й жре́ бия Его́. Но ско́ рый вои́ стинну помо́ щник, / во и́ стине и теплоте́ призыва́ ющих, / моле́ ния их не презре́ вся́ каго, / но скоре́ йшее им соде́ ловает разреше́ ние начина́ ния. Слава: От вы́ шних помо́ щник посыла́ ется я́ ко скоре́ е на зе́ млю, / страстоте́ рпец Фео́ дор, / и пастыренача́ льник явля́ ется, / разреше́ ние науча́ я беззако́ ннаго сове́ та. И ныне, Богородичен: Никто́ же притека́ я к Твоему́, Влады́ чице, заступле́ нию те́ пле, посрами́ тся когда́, / но про́ сит благода́ ти, и дар прие́ млет к поле́ зному скоре́ йший проше́ ния. Катавасия: Ужасо́ шася вся́ ческая / о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й, / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га / и родила́ еси́ Безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя / мир подава́ ющая. Песнь 6. Ирмос: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е: Пости́ тися, Спа́ се, не мо́ гут дру́ зи и сы́ нове черто́ га Твоего́, / Тебе́ бо Жениха́ с Ма́ терию и с дру́ гом Твои́ м, / учрежда́ ют предстоя́ ща и слу́ жат. Отступи́ Бо́ га спаса́ ющаго, / отступи́ и от ра́ зума злоимени́ тый, / и киче́ нием воста́ на ве́ ру, / но вме́ сто сего́ обре́ те великоимени́ таго.
Пострада́ в предста́ му́ дрший, и сотво́ рь до́ блий те́ пльший, / к мучи́ телем бо бра́ нию, и побе́ дою до́ бре обучи́ вся, / ниже́ у́ мер отступи́ исправле́ ния. Богородичен: Изба́ вльшеся днесь, Влады́ чице, беды́ душетле́ нныя, / чудесе́ м страстоте́ рпца Твоего́, / по Твоему́ Боже́ ственному промышле́ нию, / благода́ ть обои́ м возлага́ ем. Иный. Ирмос: Жите́ йское мо́ ре: Стра́ нному ужаса́ яся виде́ ния твоего́, / архиере́ й проти́ во рече́: / ты кто еси́, го́ споди, глаго́ ляй мне? / Вразуми́ и научи́, ка́ ко обря́ щем скоре́ йшую по́ мощь? Фео́ дор рече́: аз есмь я́ вственно страстоте́ рпец, и слы́ ши: / пшени́ цу свари́ в раздели́ лю́ дем, / и та́ ко спасу́ тся от скве́ рных бра́ шен преле́ стника. Слава: Коль ве́ лие чу́ до твое́, / и пресла́ вное твое́ заступле́ ние, Фео́ доре! / Те́ мже дерза́ юще вси чи́ сто к тебе́ прибега́ ем, / и мо́ лимся, спаси́ рабы́ твоя́. И ныне, Богородичен: Све́ та жили́ ще, и прия́ телище чи́ стое Сло́ ва была́ еси́, / Отца́ благоволе́ нием, и к Тебе́ посеще́ нием Ду́ ха Свята́ го, / те́ мже мя просвети́. Катавасия: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е / соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим. Кондак, глас 8: Ве́ ру Христо́ ву я́ ко щит внутрь прие́ м в се́ рдце твое́ м, / проти́ вныя си́ лы попра́ л еси́, многострада́ льче, / и венце́ м небе́ сным венча́ лся еси́ ве́ чно, Фео́ доре, я́ ко непобеди́ мый. Икос: На престо́ ле све́ та носи́ маго, / благода́ рственно ве́ рою воспева́ ем Тя, / я́ ко дарова́ ние Боже́ ственное дарова́ л еси́, / до́ бляго страда́ ньми Фео́ дора, / в житии́ треблаже́ ннаго, я́ ко побо́ рника су́ ща и́ стины, / и́ же благочести́ вым помышле́ нием стяжа́ в Христа́, держа́ вный, / бысть победи́ тель на ле́ стнаго, я́ ко непобеди́ мый.
Синаксарий. Песнь 7. Ирмос: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии: Зако́ ну рекл еси́ не лежа́ ти пра́ ведником Твои́ м, Пра́ ведный Влады́ ко, / те́ мже Ма́ ти Твоя́, и многочу́ дный сей раб Твой, / све́ тлостию па́ мяти сих днесь зако́ ны разоря́ ют поще́ ния. Коль сла́ дкое, и вели́ кое, и ра́ достное ны́ нешнее торжество́! / Е́ же му́ чеников нам до́ блейший и преве́ лий ны́ не вообрази́, / еди́ нем чудесе́ м от нечи́ стых чи́ стыя лю́ ди Христо́ вы соверши́ в. К змие́ м лю́ тым сопроти́ вльшагося, / и возмо́ гшаго на душетле́ ннаго же и оскверня́ ющаго одушевле́ нная телеса́, / венча́ им побе́ дными пе́ сньми, и венце́ в похвала́ ми. Богородичен: Родонача́ льник у́ бо проуве́ дев душетле́ нное бра́ шно не убеже́: / Твои́ же ве́ рнии лю́ дие от Твоего́ му́ ченика преднаучи́ вшеся, и избе́ гше всепа́ губныя пи́ щи, / с сим Влады́ чице, спаси́ тельная Тебе́ жрут. Иный. Ирмос: Росода́ тельну у́ бо пещь: Росода́ вец печа́ ли, и распале́ ния о́ блак яви́ лся еси́ пресла́ вне, / и спасл еси́ от пе́ щи мучи́ тельския, зову́ щия вся ве́ рныя, / благослове́ н еси́ Бо́ же оте́ ц на́ ших. Царю́ пребеззако́ ннейший посрами́ ся, / и да заградя́ тся уста́ твоя́, поуча́ ющаяся на нас беззако́ нному сове́ ту, / разруши́ бо твою́ кре́ пость ца́ рствуяй Царь и всех Госпо́ дь. Слава: Иулиа́ не безу́ мне, се́ рдце твое́ все зло́ бы испо́ лнися, / обава́ ется же от прему́ драго Бо́ га на́ шего, / излия́ вшееся ле́ стно на нас, вопию́ щих к Нему́, / благода́ ть подава́ еши нам. И ныне, Богородичен: Па́ че сло́ ва Твое́ бысть зача́ тие, / и па́ че ума́ Рождество́ Твое́, Всенепоро́ чная, / Бо́ га бо родила́ еси́ пло́ тию, / спа́ сшаго вся от тле́ ния, Благослове́ нная. / Те́ мже ны́ не, Богоро́ дице, Тя сла́ вим. Катавасия: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии / па́ че Созда́ вшаго, / но о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог благослове́ н еси́.
Песнь 8. Ирмос: Изба́ вителю всех: Ра́ дости Рождество́ м испо́ лнившая небе́ сная и земна́ я, / вре́ менным се́ тованием благода́ ть благовре́ менную подае́ т вене́ чнику, / спле́ щущи све́ тло пра́ зднственная. Суббо́ тствуим челове́ цы днесь, / от трудов вчера́ шних почи́ вше, / за Благослови́ вшаго настоя́ щий день упокое́ нием, / и ны́ не торжество́ м му́ ченика. Вои́ стинну сия́ пе́ рвая в суббо́ тах, / и суббо́ т бы глаго́ лалася суббо́ та: / му́ ченическия же благода́ ти и си́ лы Боже́ ственныя испо́ лнена, / спасе́ ния вели́ каго воспомина́ ние. Царя́ Бо́ га чи́ стыми бра́ шны, / ца́ рствия беззако́ ннаго скверне́ ния, чи́ стый упраздни́, / и пресла́ вным о́ бразом чудоде́ йства святу́ ю седми́ цу освяти́. Богородичен: Извеща́ ет Твое́ Отрокови́ це та́ инство, / му́ чеников усе́ рдная смерть, / я́ ко бо Бо́ гу ве́ ровавше ро́ ждшемуся, / а́ ще и страсть во́ лею претерпе́, / саме́ х себе́ до́ блии пожро́ ша. Иный. Ирмос: Из пла́ мене преподо́ бным: Из пла́ мене я́ ко изба́ вился еси́ му́ чениче Фео́ доре Боже́ ственною си́ лою, / си́ це и ны́ не нас спасл еси́ сам предста́ тельством боже́ ственным твои́ м, / беззако́ ннаго сове́ та злоко́ зненнаго. Ве́ чер водвори́ ся плач рабо́ м твои́ м, / от лука́ ваго лови́ тельства супоста́ та на́ шего, / но во у́ трие ра́ дость возсия́, му́ чениче терпеливоно́ сче, / те́ плою твое́ ю по́ мощию. Слава: Изба́ вителя тя обре́ тше, в беды́ мы впа́ дше, / и изба́ вителя ко́ зни вра́ жия, / му́ чениче Христо́ в страстоте́ рпче Фео́ доре, / тя славосло́ вим во вся ве́ ки. И ныне, Богородичен: Недоумева́ ет ум челове́ ческий / Твоего́ Рождества́ Чи́ стая, та́ инство изрещи́, / и сего́ ра́ ди Тя ве́ рою благоче́ стно, я́ ко Богоро́ дицу, почита́ ем, / и славосло́ вим во вся ве́ ки. Катавасия: О́ троки благочести́ выя в пе́ щи / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть; / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте, дела́, / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки. Песнь 9. Ирмос: Рождество́ Твое́ нетле́ нно яви́ ся:
Стека́ ется мно́ жество отвсю́ ду, в сень сведе́ ния, и живу́ щую благода́ ть, / предпросия́ вшаго в сла́ ве всех му́ чеников, / со Влады́ чицею всех велича́ ем. Мужа́ йся, Христо́ ва Це́ рковь, / и держа́ вствуй всу́ е борю́ щими, / Христо́ вы бо дру́ зи и предстоя́ щии о тебе́ пеку́ тся / и отстоя́ щии я́ коже до́ блии, / Ему́ же соверша́ еши благода́ рственная. Возмне́ вшася дре́ вле умре́ ти, / ве́ щи показу́ ют жи́ ти и по кончи́ не, / и ве́ ры па́ ки предста́ тельствовати с ра́ вною ре́ вностию. / Е́ юже богатя́ щеся Благоде́ теля велича́ ем. Богородичен: Я́ ко Боже́ ственную Тя печа́ ть пе́ сньми, / запеча́ танную Бо́ жию кни́ гу налага́ ю нося́, / и собира́ ю похвалы́ в Тебе́, Де́ во, / си́ це прославля́ я наипа́ че Твоего́ му́ ченика. Иный. Ирмос: Бо́ га челове́ ком: До́ бре яви́ лся еси́ побо́ рник пресла́ вне, и держа́ вное заступле́ ние нам / чту́ щим твою́ честну́ ю и ве́ чную па́ мять ны́ не, / и твои́ х страда́ льчеств исправле́ ния, / и бы́ вшее в нас Боже́ ственное заступле́ ние. Твое́ всеблаже́ нне чу́ до, Фео́ доре, соверше́ нное, / святы́ ми ту́ чами пое́ тся, на весь мир блаже́ нне, / те́ мже и ле́ тно собира́ ющеся, / сла́ ву возсыла́ ем Христу́, тебе́ просла́ вльшему. Слава: Зря любо́ вь восхваля́ ющих тя, му́ чениче Христо́ в, / благода́ ть возда́ рствуй вя́ щшую, / и ве́ ру ве́ дый ели́ ка есть пресла́ вне, / не преста́ й моли́ твенниче тепле́ йший му́ чениче, / и хода́ тай к Бо́ гу на́ шему явля́ яся. И ныне, Богородичен: Пе́ ти, Де́ во, Тя не престае́ м, / помо́ щницу, покро́ в, ско́ рое заступле́ ние, / и предста́ тельницу на́ шу непосты́ дную. / Соблюди́ Твоя́ рабы́, вся́ каго озлобле́ ния, / вся́ кия ко́ зни лука́ ваго свобожда́ ющи при́ сно. Катавасия: Всяк земноро́ дный / да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умо́ в естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, Всеблаже́ нная Богоро́ дице, Чи́ стая Присноде́ во. Ексапостиларий: Венчено́ сче свя́ те, предстоя́ й со а́ нгелы Христо́ ву ны́ не престо́ лу, / и све́ та отту́ ду исполня́ яйся страстоно́ сче, / мир ми́ рови непреста́ нно исхода́ тайствуй, и нам спасе́ ние, / благоче́ стно светоно́ сную па́ мять твою́ соверша́ ющим, / Фео́ доре всебога́ те, му́ чениче преукраше́ нне. Богородичен: Во чре́ ве Твое́ м Госпо́ дь, / погиба́ ющий мир от тле́ ния призва́ ти восхоте́ в, / я́ коже ве́ дяше, всели́ ся, Богоро́ дице. / Спасе́ ние у́ бо вси обретше, / возопии́ м Тебе́ а́ нгелово, е́ же ра́ дуйся, Всепе́ тая, / во всех жена́ х благослове́ нная: / и́ бо ра́ дость породила́ еси́ всей вселе́ нней. На хвалитех поставим стихи 4, глас 1. Му́ жа изря́ дна вы́ шняго воинствосло́ вия, ве́ рнии, / я́ ко терпели́ ваго ору́ жника на́ шего благоче́ стия, согла́ сно соше́ дшеся, / пе́ сньми та́ инственными восхва́ лим, глаго́ люще: / досточу́ дне му́ чениче Иису́ сов, / моли́ ся о чту́ щих тя. Тезоимени́ тым твои́ м зва́ нием, да́ ре Бо́ жий вои́ стинну, / скорбя́ щим всем утеше́ ние пода́ лся еси́, Фео́ доре треблаже́ нне, / вся́ кий бо к твоему́ приближа́ яся хра́ му вои́ стинну, / с весе́ лием прие́ мля воздая́ ния чуде́ с твои́ х, / почита́ ет Христа́. Благоче́ стия бога́ тство и све́ тлость, / страда́ льческими по́ двиги, себе́ сокро́ виществовав, / всю кре́ пость твою́ дар прия́ тный Бо́ гу прине́ сл еси́, / исполня́ я в по́ двизех со тща́ нием / богодарова́ нное твое́ призыва́ ние. Всесве́ тлым торжество́ м Боже́ ственнаго му́ ченика, напита́ имся вси, / и ве́ рно возвесели́ мся, празднолю́ бцы, / почита́ юще све́ тлое празднество́ его́ сконча́ ния, / пе́ сненно воспева́ юще Иису́ са, / просла́ вившаго па́ мять его́. Слава, глас 6: Свяще́ ния дар и бога́ тство Боже́ ственныя жи́ зни, / показа́ лся еси́ ми́ ру, Фео́ доре, / Христо́ с бо му́ дре твою́ па́ мять просла́ ви, / в ню́ же согла́ сно ве́ рнии ра́ дующеся, / пое́ м по́ двиги боле́ зней твои́ х. И ныне: Богородичен, глас тойже: Богоро́ дице, Ты еси́ лоза́ и́ стинная, / возрасти́ вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́ лимся, моли́ ся Влады́ чице, / со страстоте́ рпцем, и все́ ми святы́ ми, / поми́ ловатися душа́ м на́ шим. На стиховне стихиры святаго, Лику́ ют собо́ ры му́ чеников ра́ достно, / ны́ не в хра́ ме твое́ м, страстоте́ рпче Фео́ доре, / и а́ нгельстии чи́ нове, / страда́ льчества пле́ щут терпе́ ния твоего́, / и сам венцеда́ вец Христо́ с предстои́ т, / богатотво́ рная дарова́ ния твои́ м певце́ м десни́ цею подая́, / Его́ же возжеле́ в взыска́ л еси́, / и обре́ т бесе́ довал еси́, / Его́ же жела́ л еси́, / Его́ же моли́, спасти́ и просвети́ ти ду́ ши на́ ша. Стих: Пра́ ведник я́ ко фи́ никс процвете́ т, я́ ко кедр, и́ же в Лива́ не, умно́ жится. Чи́ стый и непоро́ чный пост прише́ дый ны́ не к нам, / му́ ченических чуде́ с соверше́ нство совведе́, / посто́ м бо душе́ вныя скве́ рны очи́ стим, / и му́ ченическими зна́ меньми, и страда́ льчествы, / до́ блественно на стра́ сти вмужи́ мся. / Отону́ дуже и свяще́ ннаго воздержа́ ния благода́ тию просвеща́ ющеся, / и чудоде́ йствы Фео́ дора му́ ченика, / ко Христу́ утвержда́ емся ве́ рою, / прося́ ще Его́, / спасе́ ние пода́ ти душа́ м на́ шим. Стих: Насажде́ ни в дому́ Госпо́ дни, во дво́ рех дому Бо́ га на́ шего процвету́ т. Му́ ченическим твои́ м дерзнове́ нием к Бо́ гу, Фео́ доре, / отсту́ пническую на ве́ ру Христо́ ву кознь / су́ етну сотвори́ л еси́, / побо́ рник благоче́ ствующим был еси́ лю́ дем, / предста́ нием ужа́ сным, / скве́ рных бра́ шен же́ ртвы и́ дольскими их изба́ вль. / Те́ мже тя я́ ко и́ долов потребителя, / и я́ ко стада Христо́ ва спасителя и хранителя, / и предстателя на́ шего благопослушли́ ваго, / чту́ ще в пе́ снех мо́ лим, / очище́ нию и просвеще́ нию / тобо́ ю дарова́ тися душа́ м на́ шим. Слава, глас 8: Страда́ льческим му́ жеством / благоче́ стно вооружи́ вся страстоте́ рпче Христо́ в, / и слове́ сное служе́ ние та́ йно / побора́ я си́ лою Его́, / и́ долов нече́ стие и мучи́ телей преще́ ние не́ мощно показа́ л еси́, / презира́ я муче́ ния и вре́ менный огнь. / Но, о Боже́ ственных даро́ в и вещь, и и́ мя! / От вся́ каго обстоя́ ния моли́ твою твое́ ю спаса́ й / соверша́ ющия па́ мять твою́. И ныне, Богородичен: Влады́ чице, приими́ моли́ твы рабо́ в твои́ х, / и изба́ ви нас / от вся́ кия ну́ жды и печа́ ли. И прочее последование Утрени. Совокупляем и час 1. НА ЛИТУРГИИ Изобразительная, и от канона святаго песнь 3 и 6. Тропарь святаго Феодора, глас 2: Ве́ лия ве́ ры исправле́ ния, / во исто́ чнице пла́ мене, я́ ко на воде́ упокое́ ния, / святы́ й му́ ченик Фео́ дор ра́ довашеся: / огне́ м бо всесожже́ гся, / я́ ко хлеб сла́ дкий Тро́ ице принесе́ ся. / Того́ моли́ твами, Христе́ Бо́ же, / спаси́ ду́ ши на́ ша. Кондак, глас 8: Ве́ ру Христо́ ву я́ ко щит внутрь прие́ м в се́ рдце твое́ м, / проти́ вныя си́ лы попра́ л еси́, многострада́ льче, / и венце́ м небе́ сным венча́ лся еси́ ве́ чно, Фео́ доре, я́ ко непобеди́ мый. Прокимен глас 7: Возвесели́ тся пра́ ведник о Го́ споде, / и упова́ ет на Него́. Стих: Услы́ ши, Бо́ же, глас мой, внегда́ моли́ ти ми ся к Тебе́.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|