И Евангелие от Иоанна, зачало 16.
И Евангелие от Иоанна, зачало 16. Рече́ Госпо́ дь ко прише́ дшым к Нему́ иуде́ ем: ами́ нь, ами́ нь глаго́ лю вам, я́ ко слу́ шаяй словесе́ Моего́ и ве́ руяй Посла́ вшему Мя и́ мать живо́ т ве́ чный, и на суд не прии́ дет, но пре́ йдет от сме́ рти в живо́ т. Ами́ нь, ами́ нь глаго́ лю вам, я́ ко гряде́ т час, и ны́ не есть, егда́ ме́ ртвии услы́ шат глас Сы́ на Бо́ жия и услы́ шавше оживу́ т. Я́ коже бо Оте́ ц и́ мать живо́ т в Себе́, та́ ко даст и Сы́ нови живо́ т име́ ти в Себе́ и о́ бласть даде́ Ему́ и суд твори́ ти, я́ ко Сын Челове́ чь есть. Не диви́ теся сему́, я́ ко гряде́ т час, во́ ньже вси су́ щии во гробе́ х услы́ шат глас Сы́ на Бо́ жия, и изы́ дут сотво́ ршии блага́ я в воскреше́ ние живота́, а сотво́ ршии зла́ я в воскреше́ ние суда́. Не могу́ Аз о Себе́ твори́ ти ничесо́ же. Я́ коже слы́ шу, сужду́, и суд Мой пра́ веден есть, я́ ко не ищу́ во́ ли Моея́, но во́ ли посла́ вшаго Мя Отца́. Причастен дне: Ра́ дуйтеся, пра́ веднии, о Го́ споде, пра́ вым подоба́ ет похвала́. Другий за упокой: Блаже́ ни, я́ же избра́ л, и прия́ л еси́ Го́ споди, и па́ мять их в род и род. Аллилу́ иа, трижды. Сице убо бывает служба за упокой, в три субботы святаго и Великаго поста, егда ни един есть праздник от триех: Предтечев, святых четыредесяти мучеников, или Благовещения.
НЕДЕЛЯ ВТОРАЯ СВЯТЫХ ПОСТОВ Поется настоящее последование, во святых отца нашего Григория архиепископа, Фессалонитскаго чудотворца, Паламы. Сложенное от всесвятейшаго патриарха Филофеа.
В СУББОТУ ВЕЧЕРА Поставим стихов 10. И поем стихиры воскресны 3, и анатолиевы 3: и настоящия святаго на 4, глас 2. Подобен: Ки́ ими похва́ льными пе́ сньми: Ки́ ими благопохвале́ ний пе́ сньми воспои́ м иера́ рха, / богосло́ вия трубу́, огнедохнове́ нная уста́ благода́ ти, / честно́ е Ду́ ха прия́ телище, / столпа́ Це́ ркве непоколеби́ маго, / вели́ кое вселе́ нныя украше́ ние, / реку́ прему́ дрости, Све́ та свети́ льника, / звезду́ я́ сную, тварь просвеща́ ющую? Ки́ ими песнопе́ ний цвета́ ми венча́ им иера́ рха, / благоче́ стия побо́ рника, и нече́ стия проти́ вника, / те́ плаго ве́ ры предста́ теля, / вели́ каго наста́ вника и учи́ теля, / цевни́ цу всекра́ сную Ду́ ха, / златосия́ ющий язы́ к, / исто́ чник кипя́ щий то́ ки исцеле́ ний ве́ рным, / вели́ каго и досточу́ днаго Григо́ рия? Ки́ ими земноро́ днии устна́ ми / восхва́ лим иера́ рха, Це́ ркве учи́ теля, / све́ та Боже́ ственнаго пропове́ дника, / небеснотаи́ нника Тро́ ицы, / ве́ лие мона́ шествующих украше́ ние, / дея́ нием и виде́ нием просия́ вшаго, / Фессалони́ тскую похвалу́, / сограждани́ на иму́ щаго, мирото́ чнаго на Небесе́ х / боже́ ственнаго и пречу́ днаго Дими́ трия? Слава, глас 6: Преподо́ бне, треблаже́ нне, святе́ йший о́ тче, / па́ стырю до́ брый, и Архипа́ стыря Христа́ учениче́, / положи́ вый ду́ шу о овца́ х, / сам и ны́ не о́ тче наш Богоно́ се Григо́ рие, / испроси́ моли́ твами твои́ ми, / дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость. И ныне, Богородичен первый гласа. На литии стихира храма. Сла́ ва, и ны́ не, Богородичен. На стиховне по алфавиту. Слава, глас 8: Бо́ дрый язы́ к твой ко учи́ тельству, / во ушесе́ х серде́ чных возглаша́ я, лени́ вых ду́ ши возставля́ ет, / и боговеща́ нными словесы́ твои́ ми ле́ ствица обрета́ ется, / от земли́ к Бо́ гу вознося́ щая. / Те́ мже, Григо́ рие, Фесса́ лии чу́ до, / не преста́ й моля́ ся Христу́, / просвети́ ти Боже́ ственным све́ том чту́ щия тя.
И ныне, Богородичен: Безневе́ стная Де́ во, / Я́ же Бо́ га неизрече́ нно заче́ нши пло́ тию, / Ма́ ти Бо́ га Вы́ шняго, / Твои́ х рабо́ в мольбы́ приими́, Всенепоро́ чная, / всем подаю́ щи очище́ ние прегреше́ ний, / ны́ не на́ ша моле́ ния прие́ млющи, / моли́ спасти́ ся всем нам. Ны́ не отпуща́ ещи: Трисвятое. Тропарь, Богоро́ дице Де́ во: трижды. И прочее последование бдения. НА УТРЕНИ По шестопсалмии, Бог Госпо́ дь: Тропарь воскресен дважды. Правосла́ вия свети́ льниче, / Це́ ркве утвержде́ ние и учи́ телю, мона́ хов добро́ то, / богосло́ вов побо́ рниче непребори́ мый, Григо́ рие чудотво́ рче, / Фессалони́ тская похвало́, пропове́ дниче благода́ ти, / моли́ ся вы́ ну спасти́ ся душа́ м на́ шим. И ныне, Богородичен в тойже глас: И́ же нас ра́ ди рожде́ йся от Де́ вы, / и распя́ тие претерпе́ в, Благи́ й, / испрове́ ргий сме́ ртию смерть, / и воскресе́ ние явле́ й, я́ ко Бог, / не пре́ зри, я́ же созда́ л еси́ руко́ ю Твое́ ю, / яви́ человеколю́ бие Твое́, Ми́ лостиве, / приими́ ро́ ждшую Тя Богоро́ дицу, моля́ щуюся за ны, / и спаси́, Спа́ се наш, лю́ ди отча́ янныя. И обычное стихословие. И чтение в Шестодневце. Степенна гласа. Вся́ кое дыха́ ние: Евангелие утреннее. Воскресе́ ние Христо́ во: псалом 50. Слава, глас 8: Покая́ ния отве́ рзи ми две́ ри, Жизнода́ вче, / у́ тренюет бо дух мой ко хра́ му свято́ му Твоему́, / храм нося́ й теле́ сный весь оскверне́ н: / но я́ ко щедр, очи́ сти / благоутро́ бною Твое́ ю ми́ лостию. И ныне, Богородичен: На спасе́ ния стези́ наста́ ви мя, Богоро́ дице, / сту́ дными бо окаля́ х ду́ шу грехми́, / и в ле́ ности все житие́ мое́ ижди́ х: / но Твои́ ми моли́ твами / изба́ ви мя от вся́ кия нечистоты́.
Таже, глас 6: Поми́ луй мя, Бо́ же, / по вели́ цей ми́ лости Твое́ й, / и по мно́ жеству щедро́ т Твои́ х, / очи́ сти беззако́ ние мое́. Мно́ жества соде́ янных мно́ ю лю́ тых помышля́ я окая́ нный, / трепе́ щу стра́ шнаго дне су́ днаго: / но наде́ яся на ми́ лость благоутро́ бия Твоего́, / я́ ко Дави́ д вопию́ Ти: / поми́ луй мя, Бо́ же, / по вели́ цей Твое́ й ми́ лости. Канон Осмогласника воскресен, со ирмосом на 4, и Триоди на 4, и святаго на 6. Глас 8. Песнь 1. Ирмос: Колесницегони́ теля фарао́ ня погрузи́, / чудотворя́ й иногда́ / Моисе́ йский жезл, крестообра́ зно порази́ в, / и раздели́ в мо́ ре: / Изра́ иля же беглеца́, пешехо́ дца спасе́, / песнь Бо́ гови воспева́ юща. Восприе́ мше те́ плыми слеза́ ми, блу́ днаго глас, / Тебе́ Отцу́ всех и Бо́ гу припа́ даем, вопию́ ще: / я́ ко согреши́ хом от Тебе́ удали́ вшеся, и блуду́ рабо́ тавше, / приими́ на́ ше покая́ ние. Ца́ рское преоби́ дев благоро́ дие, / е́ же дарова́ л еси́ мне, мене́ ра́ ди, Сло́ ве, Челове́ к бы́ вый: / лю́ те осуди́ хся угоди́ ти свиния́ м, грехо́ вным вку́ сом, / но пощади́ мя, Спа́ се, милосе́ рдием Твои́ м. На коле́ ну па́ дающа мя, / я́ коже пе́ рвее блу́ днаго, Влады́ ко Го́ споди, / Ты прите́ к приими́, и рука́ ма объе́ м, / пода́ ждь ми о́ бразы Твоего́ спасе́ ния, / вме́ сто нае́ мника, Человеколю́ бче, / па́ ки Твоего́ сы́ на сотворя́ я. Богородичен: Богоявле́ ния Тобо́ ю сподо́ бися, Богора́ дованная, челове́ ческое естество́, / еди́ на бо хода́ таица Де́ во, была́ еси́ Бо́ гу и челове́ ком. / Тем, я́ ко Бо́ жию Тя Роди́ тельницу, вси досто́ йно сла́ вим.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|