Песнь 5.. НА ЛИТУРГИИ
Песнь 5. Ирмос: Вску́ ю мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те Незаходи́ мый, / и покры́ ла мя есть чужда́ я тьма, окая́ ннаго? / Но обрати́ мя, / и к све́ ту за́ поведей Твои́ х / пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся. Бога́ тства и дарова́ ний Боже́ ственных лиши́ хся, / и в страну́ приидо́ х благи́ х живо́ тных гла́ дом та́ я, / но Ты мя, О́ тче, я́ ко Благи́ й, / дре́ вния сла́ вы и сла́ дости, / благосе́ рдия ра́ ди Твоего́, испо́ лни. По́ мысл блу́ днаго, в блуде́ житие́ ижди́ вша прии́ мше, / Отцу́ ми́ лостивому притеце́ м, / несумне́ нною ве́ рою, и сокруше́ нием се́ рдца, / я́ ко да согреше́ ний оставле́ ние прии́ мем. Не косни́, душе́ моя́, в да́ льней стране́ пребыва́ ющи, / но тецы́ вско́ ре, Бо́ гу и Отцу́ испове́ дающися, / да прии́ меши разреше́ ние, / и́ хже зле соде́ лала еси́ житие́ изнури́ вши. Богородичен: Све́ тлый Тя о́ блак, нося́ й Со́ лнце пра́ вды, / в Тебе́ носи́ мое, Пречи́ стая Де́ во ве́ мы, / неразу́ мия тьму и́ дольскую отгоня́ ющее, / и ра́ зумом и́ стинным просвеща́ ющее. Иный. Ирмос: Ужасо́ шася вся́ ческая: Серпо́ м слове́ с твои́ х, и свяще́ нными списа́ ньми / посе́ кл еси́ е́ реси тернови́ дныя, / и пле́ вел ло́ жная прозябе́ ния, / правосла́ вия же благочести́ вая положи́ л еси́ се́ мена, / священнонача́ льне Григо́ рие. Словеса́ твоя́, всему́ дре, и честна́ я списа́ ния / суть роса́ Небе́ сная, / мед ка́ менный, хлеб а́ нгельский притека́ ющим, / питие́, бра́ шно, сла́ дость, / наслажде́ ние, Григо́ рие, и исто́ чник живы́ я воды́.
О́ бщаго тя учи́ теля познава́ ет земля́ и мо́ ре, / столп свяще́ нный правосла́ вия, / и оружеполо́ жницу Боже́ ственных догма́ т честну́ ю, / прему́ драго богосло́ ва свяще́ ннаго, / сожи́ теля, соприча́ стника, апо́ столом единонра́ внаго. Богородичен: Струя́ ми умиле́ ния, / скве́ рны се́ рдца моего́, Непоро́ чная, отмы́ й, Де́ во, / и покая́ ния о́ бразы мне да́ руй, / Твои́ ми к ще́ дрому Бо́ гу свяще́ нными моле́ нии, / Его́ же неизрече́ нно родила́ еси́. Катавасия: Ужасо́ шася вся́ ческая / о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й: / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га / и родила́ еси́ безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя / мир подава́ ющая. Песнь 6. Ирмос: Моли́ тву пролию́ ко Го́ споду / и Тому́ возвещу́ печа́ ли моя́, / я́ ко зол душа́ моя́ испо́ лнися / и живо́ т мой а́ ду прибли́ жися, / и молю́ ся, я́ ко Ио́ на: / от тли, Бо́ же, возведи́ мя. Юне́ йший бых сын Твой, / и бога́ тство Твое́ зле ижди́ х, / удале́ нием зла́ го жития́, / и благи́ х Твои́ х лиша́ яся, Человеколю́ бче, / прихожду́ Тебе́, Отцу́ и Бо́ гу моему́, / и прошу́ проще́ ния. Стра́ нничество безчелове́ чное получи́ х, / и пасти́ свинии́ осужде́ н бых, / я́ ко мое́ расточи́ х бога́ тство, / е́ же ми́ лостивно вско́ ре пода́ л еси́, / и бых от всех наг, / но Ты я́ ко Бог мой уще́ дри. Не и́ мам дерзнове́ ния, Человеколю́ бче, воззре́ ти и ви́ дети, / согреши́ в на Не́ бо, безме́ рную высоту́, / ни нарещи́ ся сын Твой, блу́ дный, / но уще́ дри мя туне, име́ яй безме́ рную ми́ лость. Богородичен: Несказа́ нное Твое́ Рождество́, / и неизрече́ нный рождества́ Твоего́ о́ браз, Деви́ це, / я́ ко Бо́ га вы́ ше ума́ ражда́ еши, / де́ вство нескве́ рное иму́ щи, / тем Тя вси и́ стинную Богоро́ дицу досто́ йно сла́ вим.
Иный. Ирмос: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е: Растерза́ ся су́ етное шата́ ние, / и язы́ к Варлаа́ ма безу́ мнаго, / словесы́ и веле́ нии, и ра́ зума острото́ ю / прему́ драго царя́, и твое́ ю, Григо́ рие. Боже́ ственную цевни́ цу Ду́ ха, / трубу́ я́ ве пропове́ дающую Боже́ ственныя та́ йны, / Фессалони́ тскаго председа́ теля, Богосло́ вский язы́ к, пе́ сньми почти́ м. Лю́ дем иногда́ предводи́ тель, / я́ ко столп о́ гненный, ве́ ры враги́ попали́ л еси́, / ве́ рных же состоя́ ния просвети́ л еси́, / богому́ дре о́ тче Григо́ рие. Богородичен: Бу́ ди ми, Всечи́ стая Влады́ чице, / тишина́ и приста́ нище утеше́ ния, / преводя́ щее к Боже́ ственному приста́ нищу невла́ емому, / бу́ рю страсте́ й мои́ х укроти́ вши. Катавасия: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е / соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим. Кондак святому, глас 8. Прему́ дрости свяще́ нный и Боже́ ственный орга́ н, / богосло́ вия све́ тлую согла́ сно трубу́, / воспева́ ем тя, Григо́ рие богоглаго́ льниче, / но я́ ко ум Уму́ пе́ рвому предстоя́ й, / к Нему́ ум наш о́ тче наста́ ви, да зове́ м: / ра́ дуйся, пропове́ дниче благода́ ти. Икос. Подобен: А́ нгел предста́ тель: А́ нгел яви́ лся еси́ на земли́, неизрече́ нная Бо́ жия челове́ ком возвеща́ я. / Безпло́ тных бо гла́ сы, от челове́ ческих сый, и пло́ тию употребля́ яся, удиви́ л еси́ нас, / и вопи́ ти тебе́ богоглаго́ ливе увеща́ л еси́ сия́: / ра́ дуйся, и́ мже тьма сокры́ ся; ра́ дуйся, и́ мже свет взы́ де. / Ра́ дуйся, несозда́ ннаго Божества́ а́ нгеле; / ра́ дуйся, созда́ ннаго и бу́ яго вои́ стинну обличи́ телю. / Ра́ дуйся, высоту́ невосходи́ мую, Боже́ ственное естество́ реки́ й; / ра́ дуйся, глубину́ неудо́ бь ви́ димую, де́ йство реки́ й; / ра́ дуйся, я́ ко сла́ ву Бо́ жию до́ бре рекл еси́; / ра́ дуйся, я́ ко мне́ ния злоде́ ев отре́ кл еси́. / Ра́ дуйся свети́ льниче, показа́ вый Со́ лнце; / ра́ дуйся ча́ ше, пития́ Боже́ ственнаго пода́ тельнице. / Ра́ дуйся, и́ мже и́ стина просиява́ ет; / ра́ дуйся, и́ мже помрачи́ ся лжа. / Ра́ дуйся, пропове́ дниче благода́ ти.
Синаксарий. Песнь 7. Ирмос: От Иуде́ и доше́ дше, о́ троцы / в Вавило́ не иногда́ / ве́ рою Тро́ ическою пла́ мень пе́ щный попра́ ша, пою́ ще: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́. Дерзнове́ ния не и́ мам, / е́ же нарещи́ ся сын Твой, О́ тче Человеколю́ бче, / я́ ко еди́ наго от нае́ мник Твои́ х бы́ ти молю́ ся, / не гнуша́ йся мене́ зову́ ща: / оте́ ц на́ ших Бо́ же благослове́ н еси́. Оскверни́ вше пе́ рвым житие́ м жизнь, / и погуби́ вше благоро́ дие пе́ рвое, / притеце́ м Еди́ ному Отцу́ и Бо́ гу на́ шему, / покая́ нием те́ плым прия́ ти спасе́ ние. Же́ сток граждани́ н, ему́ же рабо́ тати окая́ нный осуди́ хся, / глад же, его́ же подъя́ х, свиния́ м угожда́ я, кре́ пок и нестерпи́ мь, / но обра́ щься прошу́, Спа́ се, поми́ луй мя. Богородичен: Умерщвле́ нное естество́ оживи́ ла еси́, / еди́ на Живо́ т ро́ ждшая, Де́ во Богоро́ дице, / те́ мже Тя спасе́ ние ве́ рнии све́ мы, / оте́ ц на́ ших Бо́ га пло́ тию ро́ ждшую. Иный. Ирмос: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии: Словесе́ м бесе́ дующии, и списа́ нием твои́ м, Григо́ рие, / ра́ зуму поуча́ ются Бо́ жию, / и по́ лны явля́ ются прему́ дрости Бо́ жия духо́ вныя, / и несозда́ нную благода́ ть, и де́ йство Бо́ жие богосло́ вствуют. Меч и стре́ лы злосла́ вных сокруши́ л еси́, / и го́ рдость Варлаа́ мову, и вся́ кую си́ лу ерети́ ческую, / я́ ко тка́ ние паучи́ ны расточи́ л еси́, / а́ ки ка́ мень превели́ кий, иера́ рше.
Запечатле́ ся твои́ ми словесы́ и догма́ ты ве́ ра благочести́ вых, / и де́ рзость е́ реси ста, Григо́ рие, / и низложе́ ние правосла́ вия преста́, и кре́ пость злосла́ вных. Богородичен: Струи́ Тя исто́ чника, усо́ хшии страсте́ й боле́ зньми, ве́ дуще вои́ стинну, / почерпа́ ем спасе́ ние, и Боже́ ственныя струи́, и взыва́ ем: / благослове́ н, Всечи́ стая, плод Твоего́ чре́ ва. Катавасия: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии, / па́ че Созда́ вшаго, / но, о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́. Песнь 8. Ирмос: Седмери́ цею пещь / халде́ йский мучи́ тель / Богочести́ вым неи́ стовно разжже́, / си́ лою же лу́ чшею спасе́ ны, сия́ ви́ дев, / Творцу́ и Изба́ вителю вопия́ ше: / о́ троцы, благослови́ те, / свяще́ нницы, воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки. Безме́ рнаго, Влады́ ко, и мно́ гаго милосе́ рдия Твоего́, / ве́ мы бога́ тство в Тя ве́ ровавшии. / Те́ мже Ти припа́ даем с блу́ дным вси те́ пле: / приими́ согреши́ вшия, и к Тебе́ прибе́ гшия, / несть бо, несть грех, Ще́ дре, / Твое́ человеколю́ бие победи́ ти моги́ й. Милосе́ рдия ра́ ди Влады́ ко Себе́ смири́ в, / па́ дшим Твои́ м сыно́ м прибли́ жился еси́: / Сам бо Человеколю́ бче срел еси́ па́ дших, / и облобыза́ еши, и спасе́ ние да́ руеши, / а́ ще кто и до́ лу па́ днет, / ми́ лостив сый не гне́ ваешися, я́ ко Человеколю́ бец. Стра́ шнейший суд мене́ усря́ щет, о Влады́ ко, / я́ ко Тя человеколю́ бца и незло́ бива зря, / не притека́ ю к Тебе́, блу́ днаго зовы́ й гла́ сом, / но в ле́ ности житие́ препровожда́ ю, / Ты у́ бо ми́ лостив бу́ ди ми, / и осужде́ ния о́ наго исхити́, Ще́ дре, покая́ ния ра́ ди. Троичен: Не три бо́ ги сла́ вим, но Еди́ но Божество́, / три же вои́ стинну Ипоста́ си чтим, / Отца́ нерожде́ нна, и рожде́ нна Сы́ на от Отца́, и исхо́ дна от Отца́ Свята́ го Ду́ ха, / Бо́ га Еди́ наго три, а́ ще и зва́ ние ко́ еждо, / я́ коже Бог есть ве́ рно сла́ вимая. Богородичен: От мно́ гих мя, Всенепоро́ чная, напа́ стей преклоне́ на, / и печа́ лей бу́ рею потопля́ ема / приста́ нище спасе́ ния, Твое́ ю моли́ твою, Пречи́ стая, изба́ ви, / и от всех исхити́ вши спаси́, / да Тя досто́ йно я́ ко те́ плую предста́ тельницу, / сла́ влю Богоро́ дицу во вся ве́ ки.
Иный. Ирмос: О́ троки благочести́ выя в пе́ щи: Предстои́ ши ны́ не престо́ лу Всеще́ драго, / я́ ко богосло́ вов подо́ бный, / и сим единонра́ вный всему́ дре, Григо́ рие, / Фессалони́ тский председа́ телю, иера́ рхов добро́ то, / све́ тло украси́ вся сла́ вою священнонача́ лия, / Бо́ гу и ны́ не служа́. Ве́ дый чи́ стое твоего́ помышле́ ния Бог, / и пре́ жде чре́ ва, и пре́ жде зача́ тия, / ве́ рному возглаго́ ла боже́ ственному царю́ я́ ве, / Це́ ркве необори́ маго бы́ ти тя побо́ рника, / те́ мже пра́ вильным изве́ ством, / ми́ ром запечатле́ н еси́ священнонача́ льства. Побежда́ ется я́ ве и бе́ дствует / собра́ ние Поликинди́ на дла́ нию твое́ ю, / и му́ дрыми твои́ ми глаго́ лы, / пресла́ вне Григо́ рие, Фессалони́ тский председа́ телю, / и я́ ко исчеза́ ет дым, исчезе́ гнило́ е безу́ мие, / твои́ м громогла́ сным и Богосло́ вным язы́ ком. Богородичен: Сло́ во Бо́ жие в Тебе́ Де́ во, / челове́ ческое естество́ погружа́ емое страстьми́, / возобрази́ кра́ йнею благосты́ нею, / и все обнови́ и посвяти́, / те́ мже Тобо́ ю спасе́ ни, / Тя славосло́ вим во вся ве́ ки. Катавасия: О́ троки благочести́ выя в пе́ щи / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть; / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте, дела́, / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки. Песнь 9. Ирмос: Ужасе́ ся о сем Не́ бо, / и земли́ удиви́ шася концы́, / я́ ко Бог яви́ ся челове́ ком пло́ тски / и чре́ во Твое́ бысть простра́ ннейшее Небе́ с, / тем Тя, Богоро́ дицу, / А́ нгелов и челове́ к чинонача́ лия велича́ ют. Ра́ дости и весе́ лия ны́ не, / мене́ ра́ ди закла́ вшемуся Твоему́ тельцу́, / испо́ лни сего́ от Тебе́ / ча́ ющую мою́ ду́ шу, Бо́ же, / заблужде́ на приими́ мя, / и умерщвле́ на к жи́ зни возведи́, / и в Боже́ ственную оде́ жду спасе́ ния, / в нетле́ ние мя облецы́. Ду́ ши удале́ ныя от Бо́ га, / и Боже́ ственных дарова́ ний лише́ ныя, / прииди́ те те́ пле, / и блу́ днаго обраще́ ние восприи́ мше зове́ м: / О́ тче Благи́ й, И́ же на Небесе́ х, / согреши́ хом Ти вси, очи́ сти и спаси́ / прибега́ ющия к ми́ лости Твое́ й. Я́ ко имы́ й милосе́ рдия мно́ жество мно́ гое, / не гнуша́ йся мене́, Го́ споди Го́ споди, / во мно́ гих сласте́ х бога́ тство ижди́ вша, / и прибега́ юща ны́ не, и зову́ ща блу́ днаго гла́ сом: / согреши́ х Ти, спаси́ / прибега́ ющаго к ми́ лости Твое́ й. Богородичен: Спасе́ ния приста́ нище и наставле́ ние, / и предста́ тельницу Тя и́ мам раб Твой, / лю́ тых всех препя́ тий, / я́ ко блага́ я к Бо́ гу мольба́ ми Твои́ ми, Влады́ чице, да изба́ влюся, / я́ ко на Тя всю мою́ наде́ жду возложи́ х любо́ вию, / да ве́ рою велича́ ю Тя. Иный. Ирмос: Всяк земноро́ дный: Зерца́ ло Бо́ жие был еси́ Григо́ рие, / е́ же бо по о́ бразу нескве́ рное соблю́ л еси́, / ум же влады́ ку на стра́ сти плотски́ я му́ жески поста́ вив, / е́ же по подо́ бию восприя́ л еси́. / Отону́ дуже дом был еси́ Святы́ я Тро́ ицы светле́ йший. Царь благочести́ вый крила́ таго тя воздухохо́ дна показу́ ет, сему́ спобо́ рствующа, / я́ ко всего́ испо́ лнена Боже́ ственнаго Ду́ ха, / на суему́ дреннаго неи́ стовствующаго Варлаа́ ма, / глаго́ лющаго на высоту́ непра́ ведная Бо́ гу, / его́ же пра́ ведно победи́ л еси́. Весь быв прему́ дрости лу́ чшия испо́ лнен пресла́ вне, / свет ми́ рови просвети́ л еси́, / правосла́ вия источи́ в догма́ ты: / дру́ жеством бо изря́ днаго любому́ дрия прему́ дре, / Боже́ ственный страх во чре́ ве зача́ л еси́, / и словеса́ Ду́ ха породи́ л еси́. Богородичен: Песнь Тебе́ ве́ рнии согла́ сно прино́ сим благодаре́ ния, / Ты бо дре́ внюю разруши́ ла еси́ на́ шу кля́ тву, Богороди́ тельнице, / и благослове́ ние вси Боже́ ственное прие́ млем, / спасе́ ние, просвеще́ ние, и ми́ лость Тобо́ ю, / и ра́ дость ве́ чную. Катавасия: Всяк земноро́ дный / да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умо́ в естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, Всеблаже́ нная, / Богоро́ дице, Чи́ стая Присноде́ во. Ексапостиларий воскресен. Ра́ дуйся отце́ в похвало́, богосло́ вов уста́, / безмо́ лвия селе́ ние, прему́ дрости до́ ме, / учи́ телей кра́ йность, пучи́ но сло́ ва. / Ра́ дуйся дея́ ния орга́ не, виде́ ния кра́ йность, / и исцели́ телю неду́ гов челове́ ческих. / Ра́ дуйся Ду́ ха хра́ ме, и уме́ рый и живы́ й о́ тче. И ныне, Богородичен: Влады́ чице, всех Влады́ чице, и всех вы́ шшая, / всех же превосходя́ щая го́ рних во́ инств, / простри́ руку́ держа́ вну, и сохрани́ мир, / свяще́ нники благослови́ Тебе́ священноде́ йствующия, / мона́ хи же прости́, моля́ щия Тебе́. / Лю́ ди вся умири́, и су́ щия в пала́ те: / во́ инство же укрепи́ во вре́ мя бра́ ни: / сей град соблюди́, свята́ я Богоро́ дице. / И ны́ не нас сподо́ би ви́ дети Небе́ сное Ца́ рство, и ра́ йскую дверь, / егда́ ся́ дет Судия́ суди́ ти вселе́ нней, / во второ́ м и стра́ шном суди́ лищи, Влады́ чице, а́ нгелов. На хвалитех поставим стихов 8, Блаже́ нную в ми́ ре жизнь соверши́ в, / и ны́ не блаже́ нных сра́ дуешися собо́ ром, / и на земли́ кро́ тких, я́ ко кро́ ткий живе́ ши, иера́ рше Григо́ рие, / благода́ тию же чуде́ с богате́ еши от Бо́ га, / ю́ же подае́ ши чту́ щим тя. Стих: Испове́ мся Тебе́, Го́ споди, всем се́ рдцем мои́ м, / пове́ м вся чудеса́ Твоя́. Правосла́ вия догма́ ты насади́ л еси́, / злосла́ вия блаже́ нне отсека́ я те́ рние, / и ве́ ры се́ мя умножа́ я до́ бре, / одожде́ нием слове́ с твои́ х, / стокра́ тный клас, я́ ко де́ ятельный земледе́ латель / Бо́ гу прине́ сл еси́. Стих: Возвеселю́ ся и возра́ дуюся о Тебе́, / пою́ и́ мени твоему́, Вы́ шний. Непоро́ чнаго твоего́ жития́ блаже́ нне све́ тлости / удиви́ шася а́ нгел и челове́ к собо́ ри, / и́ бо произволе́ нием тве́ рдый страда́ лец и по́ стник яви́ лся еси́, / и иера́ рх, и досто́ йный служи́ тель Бо́ жий, / и друг и́ скренний. И глаголем стих: Воскресни́, Го́ споди Бо́ же мой, да вознесе́ тся рука́ Твоя́, / не забу́ ди убо́ гих Твои́ х до конца́. И поем самогласен, глас 6: Во тьме согреше́ ний ходя́ щим, / свет возсия́ л еси́ Христе́ вре́ менем воздержа́ ния, / и благоуха́ нный день стра́ сти Твоея́ / покажи́ нам, да вопие́ м Тебе́: / воста́ ни, Бо́ же, поми́ луй нас. Сла́ ва, тойже. И ны́ не: Преблагослове́ нна еси́: Славословие великое: И отпуст. НА ЛИТУРГИИ Блаженны гласа, на 6. И святаго песнь 3, на 4. Тропарь святаго Григория, глас 8: Правосла́ вия свети́ льниче, / Це́ ркве утвержде́ ние и учи́ телю, мона́ хов добро́ то, / богосло́ вов побо́ рниче непребори́ мый, Григо́ рие чудотво́ рче, / Фессалони́ тская похвало́, пропове́ дниче благода́ ти, / моли́ ся вы́ ну спасти́ ся душа́ м на́ шим. Кондак святому, глас 8. Прему́ дрости свяще́ нный и Боже́ ственный орга́ н, / богосло́ вия све́ тлую согла́ сно трубу́, / воспева́ ем тя, Григо́ рие богоглаго́ льниче, / но я́ ко ум Уму́ пе́ рвому предстоя́ й, / к Нему́ ум наш о́ тче наста́ ви, да зове́ м: / ра́ дуйся, пропове́ дниче благода́ ти. Кондак Триоди, глас 4: Ны́ не вре́ мя де́ лательное яви́ ся, при две́ рех Суд, / воста́ нем у́ бо постя́ щеся, / принесе́ м сле́ зы умиле́ ния, / ми́ лостынями, зову́ ще: / согреши́ хом па́ че песка́ морска́ го, / но осла́ би, Соде́ телю всех, / я́ ко да прии́ мем нетле́ нныя венцы́. Прокимен, глас 5: Ты Го́ споди сохрани́ ши ны, и соблюде́ ши ны / от ро́ да сего́ и во век. Стих: Спаси́ мя Го́ споди, я́ ко оскуде́ преподо́ бный. И святаго прокимен, глас 1: Уста́ моя́ возглаго́ лют прему́ дрость, и поуче́ ние се́ рдца моего́ ра́ зум.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|