Таже трипеснец, без поклонов, глас 8. Песнь 4.
Таже трипеснец, без поклонов, глас 8. Песнь 4. Ирмос: Услы́ шах, Го́ споди, / смотре́ ния Твоего́ та́ инство, / разуме́ х дела́ Твоя́ / и просла́ вих Твое́ Божество́. Запев: Святи́ и Апо́ столи, моли́ те Бо́ га о нас. Воздержа́ нием пожи́ вше / просвеще́ ннии, Христо́ вы апо́ столи, / воздержа́ ния вре́ мя нам / хода́ тайствы Боже́ ственными утиша́ ют. Двоенадесятостру́ нный орга́ н, / песнь воспе́ спаси́ тельную, / ученико́ в лик боже́ ственный, / лука́ вая возмуща́ я гласова́ ния. Одожде́ нием духо́ вным / всю подсо́ лнечную напои́ сте, / су́ шу отгна́ вше многобо́ жия всеблаже́ ннии. Запев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас. Богородичен: Смири́ вшася спаси́ мя, / высокому́ дренно пожи́ вшаго, / ро́ ждшая Возне́ сшаго смире́ нное естество́, / Де́ во Всечи́ стая. Иный. Глас тойже. Ирмос: Услы́ шах, Го́ споди: Запев: Святи́ и Апо́ столи, моли́ те Бо́ га о нас. Апо́ стольское всечестно́ е ликостоя́ ние, / Зижди́ теля всех моля́ щее, / проси́ поми́ ловати ны восхваля́ ющия тя. Я́ ко де́ лателе су́ ще, Христо́ вы апо́ столи, / во всем ми́ ре Боже́ ственным Сло́ вом возде́ лавшии, / прино́ сите плоды́ Ему́ всегда́. Виногра́ д бы́ сте Христо́ в / вои́ стинну возлю́ бленный, / вино́ бо духо́ вное источи́ сте ми́ ру, апо́ столи. Запев: Пресвята́ я Тро́ ице, Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Троичен: Пренача́ льная, сообра́ зная, / всеси́ льнейшая Тро́ ице Свята́ я, / О́ тче, Сло́ ве и Ду́ ше Святы́ й, / Бо́ же, Све́ те и Животе́, / сохрани́ ста́ до Твое́.
Запев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас. Богородичен: Ра́ дуйся, престо́ ле огнезра́ чный, / ра́ дуйся, свети́ льниче свещено́ сный, / ра́ дуйся, горо́ освяще́ ния, ковче́ же жи́ зни, / святы́ х свята́ я се́ не.
Ирмос: Услы́ ша проро́ к / прише́ ствие Твое́, Го́ споди, и убоя́ ся, / я́ ко хо́ щеши от Де́ вы роди́ тися / и челове́ ком яви́ тися, и глаго́ лаше: / услы́ шах слух Твой и убоя́ хся, / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди. Дел Твои́ х да не пре́ зриши, / созда́ ния Твоего́ да не оста́ виши, Правосу́ де, / а́ ще и еди́ н согреши́ х, я́ ко человек, / па́ че вся́ каго челове́ ка, Человеколю́ бче, / но и́ маши, я́ ко Госпо́ дь всех, / власть оставля́ ти грехи́. Приближа́ ется, душе́, коне́ ц, приближа́ ется, / и неради́ ши, ни гото́ вишися, / вре́ мя сокраща́ ется, воста́ ни, близ при две́ рех Судия́ есть, / я́ ко со́ ние, я́ ко цвет, вре́ мя жития́ тече́ т. / Что всу́ е мяте́ мся? Воспряни́, о душе́ моя́, / дея́ ния твоя́, я́ же соде́ лала еси́, помышля́ й, / и сия́ пред лице́ твое́ принеси́, / и ка́ пли испусти́ слез твои́ х: / рцы со дерзнове́ нием дея́ ния и помышле́ ния Христу́, / и оправда́ йся. Не бысть в житии́ греха́, ни дея́ ния, ни зло́ бы, / ея́ же аз, Спа́ се, не согреши́ х / умо́ м и сло́ вом, и произволе́ нием, / и предложе́ нием, и мы́ слию, и дея́ нием согреши́ в, / я́ ко ин никто́ же когда́. Отсю́ ду и осужде́ н бых, / отсю́ ду препре́ н бых аз окая́ нный от своея́ со́ вести, / ея́ же ничто́ же в ми́ ре нужне́ йше, / Судие́, Изба́ вителю мой и ве́ дче, / пощади́ и изба́ ви, и спаси́ мя, раба́ Твоего́. Ле́ ствица, ю́ же ви́ де дре́ вле / вели́ кий в патриа́ рсех, / указа́ ние есть, душе́ моя́, / де́ ятельнаго восхожде́ ния, разу́ мнаго возше́ ствия, / а́ ще хо́ щеши у́ бо, дея́ нием, и ра́ зумом, / и зре́ нием пожи́ ти, обнови́ ся.
Зной дневны́ й претерпе́ / лише́ ния ра́ ди патриа́ рх, / и мраз нощны́ й понесе́, / на всяк день снабде́ ния творя́, / пасы́ й, тружда́ яйся, рабо́ таяй, / да две жене́ сочета́ ет. Жены́ ми две разуме́ й, / дея́ ние же и ра́ зум в зре́ нии, / Ли́ ю у́ бо дея́ ние, я́ ко многоча́ дную; / Рахи́ ль же ра́ зум, я́ ко многотру́ дную; / и́ бо кроме́ трудо́ в, ни дея́ ние, ни зре́ ние, душе́, испра́ вится. Бди о душе́ моя́! / Изря́ дствуй я́ коже дре́ вле вели́ кий в патриа́ рсех, / да стя́ жеши дея́ ние с ра́ зумом, / да бу́ деши ум зряй Бо́ га / и дости́ гнеши незаходя́ щий мрак в виде́ нии, / и бу́ деши вели́ кий купе́ ц. Двана́ десять патриа́ рхов, / вели́ кий в патриа́ рсех детотвори́ в, / та́ йно утверди́ тебе́ / ле́ ствицу де́ ятельнаго, душе́ моя́, восхожде́ ния; / де́ ти, я́ ко основа́ ния, степе́ ни, / я́ ко восхожде́ ния, прему́ дренно подложи́ в. Иса́ ва возненави́ деннаго подража́ ла еси́, душе́, / отдала́ еси́ преле́ стнику твоему́ / пе́ рвыя добро́ ты пе́ рвенство, / и оте́ ческия моли́ твы отпа́ ла еси́, / и два́ жды поползну́ лася еси́, окая́ нная, / дея́ нием и ра́ зумом, / те́ мже ны́ не пока́ йся. Едо́ м Иса́ в нарече́ ся, / кра́ йняго ра́ ди женонеи́ стовнаго смеше́ ния, / невоздержа́ нием бо при́ сно разжига́ емь, / и сластьми́ оскверня́ емь, / Едо́ м именова́ ся, / е́ же глаго́ лется разжже́ ние души́ любогрехо́ вныя. И́ ова на гно́ ищи слы́ шавши, / о душе́ моя́, оправда́ вшагося, / того́ му́ жеству не поревнова́ ла еси́, / тве́ рдаго не име́ ла еси́ предложе́ ния во всех, я́ же ве́ си, / и и́ миже искуси́ лася еси́, / но яви́ лася еси́ нетерпели́ ва. И́ же пе́ рвее на престо́ ле, / наг ны́ не на гно́ ищи гно́ ен, / мно́ гий в ча́ дех и сла́ вный, / безча́ ден и бездо́ мок напра́ сно, / пала́ ту у́ бо гно́ ище, / и би́ серие стру́ пы вменя́ ше.
Ца́ рским досто́ инством, венце́ м и багряни́ цею оде́ ян, / многоиме́ нный челове́ к и пра́ ведный / бога́ тством кипя́ и ста́ ды, / внеза́ пу бога́ тства, сла́ вы ца́ рства / обнища́ в лиши́ ся. А́ ще пра́ веден бя́ ше он и непоро́ чен па́ че всех, / и не убеже́ ловле́ ния льсти́ ваго и се́ ти, / ты же грехолюби́ ва су́ щи, окая́ нная душе́, что сотвори́ ши, / а́ ще чесо́ му о недове́ домых / случи́ тся наити́ тебе́? Те́ ло оскверни́ ся, дух окаля́ ся, / весь острупи́ хся, / но я́ ко врач, Христе́, / обоя́ покая́ нием мои́ м уврачу́ й, / омы́ й, очи́ сти, / покажи́, Спа́ се мой, / па́ че сне́ га чисте́ йша. Те́ ло Твое́ и Кровь, распина́ емый о всех, / положи́ л еси́, Сло́ ве, / Те́ ло у́ бо, да мя обнови́ ши, / Кровь, да омы́ еши мя, / дух же пре́ дал еси́, / да мя приведе́ ши, Христе́, / Твоему́ Роди́ телю. Соде́ лал еси́ спасе́ ние / посреде́ земли́, Ще́ дре, / да спасе́ мся. / Во́ лею на дре́ ве распя́ лся еси́. / Еде́ м затворе́ нный отве́ рзеся, / го́ рняя и до́ льняя тварь, / язы́ цы вси спасе́ ни / покланя́ ются Тебе́. Да бу́ дет ми купе́ ль, / кровь из ребр Твои́ х, / вку́ пе и питие́, / источи́ вшее во́ ду оставле́ ния, / да обою́ ду очища́ юся, / помазу́ яся и пия́, / я́ ко пома́ зание и питие́, Сло́ ве, / живото́ чная Твоя́ словеса́. Наг есмь черто́ га, / наг есмь и бра́ ка, ку́ пно и ве́ чери, / свети́ льник угасе́, я́ ко безъеле́ йный, / черто́ г заключи́ ся мне спя́ щу, / ве́ черя снеде́ ся, / аз же по руку́ и но́ гу свя́ зан, / вон низве́ ржен есмь. Ча́ шу Це́ рковь стяжа́, / ре́ бра Твоя́ живоно́ сная, / из ни́ хже сугу́ быя нам источи́ то́ ки, / оставле́ ния и ра́ зума, / во о́ браз дре́ вняго и но́ ваго / двои́ х вку́ пе заве́ тов, Спа́ се наш.
Вре́ мя живота́ моего́ ма́ ло, / и испо́ лнено боле́ зней и лука́ вства, / но в покая́ нии мя приими́, / и в ра́ зум призови́, / да не бу́ ду стяжа́ ние, ни бра́ шно чужде́ му, / Спа́ се, Сам мя уще́ дри. Высокоглаго́ лив ны́ не есмь, / жесто́ к же и се́ рдцем, / вотще́ и всу́ е, / да не с фарисе́ ем осу́ диши мя, / па́ че же мытаре́ во смире́ ние пода́ ждь ми, / еди́ не Ще́ дре, Правосу́ де, / и сему́ мя сочисли́. Согреши́ х, досади́ в сосу́ ду пло́ ти моея́, / вем, Ще́ дре, / но в покая́ нии мя приими́, / и в ра́ зум призови́, / да не бу́ ду стяжа́ ние, ни бра́ шно чужде́ му, / Спа́ се, Сам мя уще́ дри. Самоистука́ н бых страстьми́, / ду́ шу мою́ вредя́, Ще́ дре, / но в покая́ нии мя приими́, / и в ра́ зум призови, / да не бу́ ду стяжа́ ние, ни бра́ шно чужде́ му, / Спа́ се, Сам мя уще́ дри. Не послу́ шах гла́ са Твоего́, / преслу́ шах писа́ ние Твое́ законополо́ жника, / но в покая́ нии мя приими́, / и в ра́ зум призови́, / да не бу́ ду стяжа́ ние, ни бра́ шно чужде́ му, / Спа́ се, Сам мя уще́ дри. Запев: Преподо́ бная ма́ ти Мари́ е, моли́ Бо́ га о нас. Марии: Безпло́ тных жи́ тельство в пло́ ти преходя́ щи, / благода́ ть преподо́ бная к Бо́ гу / ве́ лию вои́ стинну прия́ ла еси́, / ве́ рно о чту́ щих тя предста́ тельствуй. / Те́ мже мо́ лим тя, / от вся́ ких напа́ стей и нас моли́ твами твои́ ми изба́ ви. Запев: Преподо́ бная ма́ ти Мари́ е, моли́ Бо́ га о нас. Марии: Вели́ ких безме́ стий во глубину́ низве́ дшися, / неодержи́ ма была́ еси́, / но востекла́ еси́ по́ мыслом лу́ чшим, / к кра́ йней дея́ ньми я́ ве доброде́ тели пресла́ вно, / а́ нгельское естество́, Мари́ е, удиви́ вши. Запев: Преподо́ бне о́ тче Андре́ е, моли́ Бо́ га о нас. Андрею: Андре́ е, оте́ ческая похвало́, / моли́ твами твои́ ми не преста́ й моля́ ся, / предстоя́ Тро́ ице Пребоже́ ственней, / я́ ко да изба́ вимся муче́ ния, / любо́ вию предста́ теля тя боже́ ственнаго всеблаже́ нне призыва́ ющии, / Кри́ ту удобре́ ние. Слава, Троичен: Неразде́ льное Существо́ м, / несли́ тное Ли́ цы, / богосло́ влю Тя, Тро́ ическое Еди́ но Божество́, / я́ ко единоца́ рственное и сопресто́ льное, / вопию́ Ти песнь вели́ кую, / в вы́ шних трегу́ бо песносло́ вимую. И ныне, Богородичен: И ражда́ еши и де́ вствуеши, / и пребыва́ еши обою́ ду естество́ м Де́ ва, / Рожде́ йся обновля́ ет зако́ ны естества́, / утро́ ба же ражда́ ет неражда́ ющая. / Бог иде́ же хо́ щет, побежда́ ется естества́ чин, / твори́ т бо ели́ ка хо́ щет.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|