Иный канон преподобныя матере нашея Марии Египетския, в тойже глас, и ирмос. Егоже краестрочие: Ты преподо́бная Мари́е помога́й.
Песнь 1. Ирмос: Помо́ щник и покрови́ тель / бысть мне во спасе́ ние, / Сей мой Бог и просла́ влю Его́, / Бог отца́ моего́ и вознесу́ Его́, / сла́ вно бо просла́ вися. Запев: Поми́ луй мя, Бо́ же, поми́ луй мя. Отку́ ду начну́ пла́ кати / окая́ ннаго моего́ жития́ дея́ ний? / Ко́ е ли положу́ нача́ ло, Христе́, ны́ нешнему рыда́ нию? / Но я́ ко благоутро́ бен, / даждь ми прегреше́ ний оставле́ ние. Гряди́, окая́ нная душе́, с пло́ тию твое́ ю, / Зижди́ телю всех испове́ ждься, / и оста́ нися про́ чее пре́ ждняго безслове́ сия, / и принеси́ Бо́ гу в покая́ нии сле́ зы. Первозда́ ннаго Ада́ ма преступле́ нию поревнова́ в, / позна́ х себе́ обнаже́ на от Бо́ га / и присносу́ щнаго Ца́ рствия и сла́ дости, / грех ра́ ди мои́ х. Увы мне, окая́ нная душе́, / что уподо́ билася еси́ пе́ рвей Е́ ве? / Ви́ дела бо еси́ зле, и уязви́ лася еси́ го́ рце, / и косну́ лася еси́ дре́ ва и вкуси́ ла еси́ де́ рзостно / безслове́ сныя сне́ ди. Вме́ сто Е́ вы чу́ вственныя / мы́ сленная ми бысть Е́ ва, / во пло́ ти стра́ стный по́ мысл, / показу́ яй сла́ дкая / и вкуша́ яй при́ сно / го́ рькаго напое́ ния. Досто́ йно из Еде́ ма изгна́ н бысть, / я́ ко не сохрани́ в еди́ ну Твою́, Спа́ се, за́ поведь Ада́ м: / аз же что постражду́, / отмета́ я всегда́ живо́ тная Твоя́ словеса́? Ка́ иново преше́ д уби́ йство, / произволе́ нием бых уби́ йца со́ вести душе́ вней, / оживи́ в плоть, и воева́ в на ню / лука́ выми мои́ ми дея́ ньми. А́ велеве Иису́ се, не уподо́ бихся пра́ вде, / да́ ра Тебе́ прия́ тна не принесо́ х когда́, / ни дея́ ния боже́ ственна, ни же́ ртвы чи́ стыя, / ни жития́ непоро́ чнаго.
Я́ ко Ка́ ин и мы, душе́ окая́ нная, / всех Соде́ телю дея́ ния скве́ рная, / и же́ ртву поро́ чную, / и непотре́ бное житие́ принесо́ хом вку́ пе: / те́ мже и осуди́ хомся. Бре́ ние Зда́ тель живосозда́ в, / вложи́ л еси́ мне плоть и ко́ сти, / и дыха́ ние и жизнь: / но о Тво́ рче мой, Изба́ вителю мой и Судие́, / ка́ ющася приими́ мя. Извеща́ ю Ти, Спа́ се, грехи́, я́ же соде́ ях, / и души́, и те́ ла моего́ я́ звы, / я́ же внутрь уби́ йственнии по́ мыслы / разбо́ йнически на мя возложи́ ша. А́ ще и согреши́ х, Спа́ се, / но вем, я́ ко Человеколю́ бец еси́, / наказу́ еши ми́ лостивно, и милосе́ рдствуеши те́ пле: / слезя́ ща зри́ ши, / и притека́ еши я́ ко Оте́ ц, призыва́ я блу́ днаго. Пове́ ржена мя, Спа́ се, пред враты́ Твои́ ми, / поне́ на ста́ рость не отри́ ни мене́ во ад тща, / но пре́ жде конца́, я́ ко Человеколю́ бец, / даждь ми прегреше́ ний оставле́ ние. В разбо́ йники впады́ й аз есмь, / помышле́ ньми мои́ ми, / весь от них уязви́ хся ны́ не, и испо́ лнихся ран, / но Сам ми предста́ в, / Христе́ Спа́ се, исцели́. Свяще́ нник мя предви́ дев ми́ мо и́ де, / и леви́ т ви́ дя в лю́ тых на́ га презре́, / но из Мари́ и возсия́ вый Иису́ се, / Ты предста́ в уще́ дри мя. А́ гнче Бо́ жий, взе́ мляй грехи́ всех, / возми́ бре́ мя от мене́ тя́ жкое грехо́ вное, / и я́ ко благоутро́ бен, / даждь ми сле́ зы умиле́ ния. Покая́ ния вре́ мя, / прихожду́ Ти, Созда́ телю моему́, / возми́ бре́ мя от мене́ тя́ жкое грехо́ вное, / и я́ ко благоутро́ бен, / даждь ми сле́ зы умиле́ ния.
Не возгнуша́ йся мене́, Спа́ се, не отри́ ни от Твоего́ лица́, / возми́ бре́ мя от мене́ тя́ жкое грехо́ вное, / и я́ ко благоутро́ бен, / даждь мне грехопаде́ ний оставле́ ние. Во́ льная, Спа́ се, и нево́ льная прегреше́ ния моя́, / явле́ нная и сокрове́ нная, / и ве́ домая и неве́ домая, / вся прости́ в, я́ ко Бог, / очи́ сти и спаси́ мя. От ю́ ности, Христе́, за́ поведи Твоя́ преступи́ х, / всестра́ стно небреги́ й, / уны́ нием преидо́ х житие́. / Те́ мже зову́ Ти, Спа́ се: / поне́ на коне́ ц спаси́ мя. Бога́ тство мое́, Спа́ се, изнури́ в в блуде́, / пуст есмь плодо́ в благочести́ вых, / а́ лчен же зову́: / О́ тче щедро́ т, предвари́ в / Ты мя уще́ дри. Тебе́ припа́ даю, Иису́ се, / согреши́ х Ти, очи́ сти мя, / возми́ бре́ мя от мене́ тя́ жкое грехо́ вное, / и я́ ко благоутро́ бен, / даждь ми сле́ зы умиле́ ния. Не вни́ ди со мно́ ю в суд / нося́ моя́ дея́ ния, / словеса́ изыску́ я, и исправля́ я стремле́ ния, / но в щедро́ тах Твои́ х презира́ я моя́ лю́ тая, / спаси́ мя, Всеси́ льне. Иный канон преподобныя матере нашея Марии Египетския, в тойже глас, и ирмос. Егоже краестрочие: Ты преподо́ бная Мари́ е помога́ й. Запев: Преподо́ бная ма́ ти Мари́ е, моли́ Бо́ га о нас. Ты ми даждь светоза́ рную благода́ ть / от Боже́ ственнаго свы́ ше промышле́ ния, / избежа́ ти страсте́ й омраче́ ния, / и пе́ ти усе́ рдно, твоего́ Мари́ е жития́, / кра́ сная исправле́ ния. Запев: Преподо́ бная ма́ ти Мари́ е, моли́ Бо́ га о нас. Прикло́ ньшися Христо́ вым Боже́ ственным зако́ ном, / к Сему́ приступи́ ла еси́, / сла́ достей неудержи́ мая стремле́ ния оста́ вивши, / и вся́ кую доброде́ тель всеблагогове́ йно, / я́ ко еди́ ну испра́ вила еси́. Запев: Преподо́ бне о́ тче Андре́ е, моли́ Бо́ га о нас. Андрею: Моли́ твами твои́ ми нас, Андре́ е, / изба́ ви страсте́ й безче́ стных, / и Ца́ рствия ны́ не Христо́ ва о́ бщники / ве́ рою и любо́ вию воспева́ ющия тя, сла́ вне, покажи́, мо́ лимся.
Слава, Троичен: Пресу́ щная Тро́ ице, во Еди́ нице покланя́ емая, / возми́ бре́ мя от мене́ тя́ жкое грехо́ вное, / и я́ ко благоутро́ бна, / даждь ми сле́ зы умиле́ ния. И ныне, Богородичен: Богоро́ дице, наде́ жде и предста́ тельство Тебе́ пою́ щих, / возми́ бре́ мя от мене́ тя́ жкое грехо́ вное, / и я́ ко Влады́ чица Чи́ стая, / ка́ ющася приими́ мя. Песнь 2. Ирмос: Вонми́, не́ бо, и возглаго́ лю, / и воспою́ Христа́, / от Де́ вы пло́ тию прише́ дшаго. Вонми́, не́ бо, и возглаго́ лю, / земле́, внуша́ й глас, / ка́ ющийся к Бо́ гу и воспева́ ющий Его́. Вонми́ ми, Бо́ же, Спа́ се мой, / ми́ лостивным Твои́ м о́ ком, / и приими́ мое́ те́ плое испове́ дание. Согреши́ х па́ че всех челове́ к, / еди́ н согреши́ х Тебе́, / но уще́ дри я́ ко Бог, Спа́ се, / творе́ ние Твое́. Бу́ ря мя злых обдержи́ т, / благоутро́ бне Го́ споди, / но я́ ко Петру́, / и мне ру́ ку простри́. Сле́ зы блудни́ цы, Ще́ дре, / и аз предлага́ ю, / очи́ сти мя, Спа́ се, / благоутро́ бием Твои́ м. Омрачи́ х душе́ вную красоту́ / страсте́ й сластьми́, / и вся́ чески весь ум / персть сотвори́ х. Раздра́ х ны́ не оде́ жду мою́ пе́ рвую, / и́ же ми изтка́ Зижди́ тель из нача́ ла, / и отту́ ду лежу́ наг. Облеко́ хся в раздра́ нную ри́ зу, / ю́ же изтка́ ми змий сове́ том, / и стыжду́ ся. Воззре́ х на садо́ вную красоту́ / и прельсти́ хся умо́ м, / и отту́ ду лежу́ наг и срамля́ юся. Де́ лаша на хребте́ мое́ м / вси нача́ льницы страсте́ й, / продолжа́ юще на мя / беззако́ ние их. Погуби́ х первозда́ нную добро́ ту / и благоле́ пие мое́, / и ны́ не лежу́ наг и стыжду́ ся. Сшива́ ше ко́ жныя ри́ зы грех мне, / обнажи́ вый мя пе́ рвыя / боготка́ нныя оде́ жды. Обложе́ н есмь одея́ нием студа́, / я́ коже ли́ ствием смоко́ вным, / во обличе́ ние мои́ х самовла́ стных страсте́ й.
Оде́ яхся в сра́ мную ри́ зу, / и окровавле́ нную сту́ дно, / тече́ нием стра́ стнаго и любосла́ стнаго живота́. Оскверни́ х пло́ ти моея́ ри́ зу / и окаля́ х, / е́ же по о́ бразу, Спа́ се, / и по подо́ бию. Впадо́ х в стра́ стную па́ губу / и в веще́ ственную тлю, / и отто́ ле до ны́ не враг мне досажда́ ет. Любове́ щное и любоиме́ нное житие́, / невоздержа́ нием, Спа́ се, предпоче́ т ны́ не, / тя́ жким бре́ менем обложе́ н есмь. Украси́ х плотски́ й о́ браз / скве́ рных помышле́ ний разли́ чным обложе́ нием, / и осужда́ юся. Вне́ шним приле́ жно благоукраше́ нием / еди́ нем попеко́ хся, / вну́ треннюю презре́ в / богообра́ зную ски́ нию. Вообрази́ в мои́ х страсте́ й безобра́ зие, / любосла́ стными стремле́ ньми / погуби́ х ума́ красоту́. Погребо́ х пе́ рваго о́ браза добро́ ту, Спа́ се, страстьми́, / ю́ же я́ ко иногда́ дра́ хму, / взыска́ в обря́ щи. Согреши́ х, я́ коже блудни́ ца вопию́ Ти, / еди́ н согреши́ х Тебе́, / я́ ко ми́ ро приими́, Спа́ се, / и моя́ сле́ зы. Поползо́ хся, я́ ко Дави́ д, блу́ дно и оскверни́ хся, / но омы́ й и мене́, Спа́ се, слеза́ ми. Очи́ сти, я́ коже мыта́ рь вопию́ Ти, / Спа́ се, очи́ сти мя, / никто́ же бо су́ щих из Ада́ ма, я́ коже аз / согреши́ х Тебе́. Ни слез, ниже́ покая́ ния и́ мам, ниже́ умиле́ ния, / Сам ми сия́, Спа́ се, / я́ ко Бог да́ руй. Дверь Твою́ не затвори́ мне тогда́, / Го́ споди, Го́ споди, / но отве́ рзи ми сию́ / ка́ ющемуся Тебе́. Человеколю́ бче, хотя́ й всем спасти́ ся, / Ты воззови́ мя, / и приими́, я́ ко Благ, ка́ ющагося. Внуши́ воздыха́ ния души́ моея́, / и о́ чию мое́ ю приими́ ка́ пли, Спа́ се, / и спаси́ мя. Запев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас. Богородичен: Пречи́ стая Богоро́ дице Де́ во, / еди́ на Всепе́ тая, / моли́ приле́ жно, во е́ же спасти́ ся нам.
Ирмос: Ви́ дите, ви́ дите, я́ ко Аз есмь Бог, / ма́ нну одожди́ вый / и во́ ду из ка́ мене источи́ вый / дре́ вле в пусты́ ни лю́ дем Мои́ м, / десни́ цею еди́ ною и кре́ постию Мое́ ю. Ви́ дите ви́ дите, я́ ко Аз есмь Бог, / внуша́ й, душе́ моя́, Го́ спода вопию́ ща, / и удали́ ся пре́ жняго греха́, / и бо́ йся я́ ко неумы́ тнаго, / и я́ ко Судии́ и Бо́ га. Кому́ уподо́ билася еси́, многогре́ шная душе́, / то́ кмо пе́ рвому Ка́ ину и Ламе́ ху о́ ному, / каменова́ вшая те́ ло злоде́ йствы, / и уби́ вшая ум безслове́ сными стремле́ ньми.
Вся пре́ жде зако́ на прете́ кши, о душе́! / Си́ фу не уподо́ билася еси́, / ни Ено́ са подража́ ла еси́, / ни Ено́ ха преложе́ нием, ни Но́ я, / но яви́ лася еси́ убо́ га пра́ ведных жи́ зни. Еди́ на отве́ рзла еси́ хля́ би гне́ ва, / Бо́ га твоего́, душе́ моя́, / и потопи́ ла еси́ всю, я́ коже зе́ млю плоть, и дея́ ния, и житие́, / и пребыла́ еси́ вне спаси́ тельнаго ковче́ га. Му́ жа уби́ х, глаго́ лет, / в я́ зву мне, и ю́ ношу в струп, / Ламе́ х рыда́ я вопия́ ше, / ты же не трепе́ щеши, о душе́ моя́, / окаля́ вши плоть и ум оскверни́ вши. О ка́ ко поревнова́ х Ламе́ ху, пе́ рвому уби́ йце, / ду́ шу я́ ко му́ жа, ум я́ ко ю́ ношу, / я́ ко бра́ та же моего́ те́ ло уби́ в, / я́ ко Ка́ ин уби́ йца, любосла́ стными стремле́ ньми. Столп умудри́ ла еси́ созда́ ти, о душе́, / и утвержде́ ние водрузи́ ти твои́ ми похотьми́, / а́ ще не бы Зижди́ тель удержа́ л сове́ ты твоя́, / и низве́ ргл на зе́ млю ухищре́ ния твоя́. Уязви́ хся, ура́ нихся, / се стре́ лы вра́ жия уязви́ вшия мою́ ду́ шу и те́ ло, / се стру́ пи, гное́ ния, омраче́ ния, / вопию́ т ра́ ны самово́ льных мои́ х страсте́ й. Одожди́ Госпо́ дь / от Го́ спода огнь иногда́, / на беззако́ ние гне́ вающее соже́ г Содо́ мляны, / ты же огнь вжегла́ еси́ гее́ нский, / в не́ мже и́ маши, о душе́, сожещи́ ся. Разуме́ йте и ви́ дите, я́ ко Аз есмь Бог, / испыта́ яй сердца́ и уму́ чаяй мы́ сли, / облича́ яй дея́ ния и попаля́ яй грехи́, / и судя́ й си́ ру, и смире́ ну, и ни́ щу. Запев: Преподо́ бная ма́ ти Мари́ е, моли́ Бо́ га о нас. Преподобней: Просте́ рла еси́ ру́ це твои́ / к ще́ дрому Бо́ гу, Мари́ е, / в бе́ здне зол погружа́ емая, / и я́ коже Петру́ человеколю́ бно, / ру́ ку Боже́ ственную простре́, / твое́ обраще́ ние вся́ чески иски́ й. Запев: Преподо́ бная ма́ ти Мари́ е, моли́ Бо́ га о нас. Марии: Всем усе́ рдием и любо́ вию / притекла́ еси́ Христу́, / пе́ рвый греха́ путь отвра́ щши, / и в пусты́ нях непроходи́ мых пита́ ющися, / и Того́ чи́ сте соверша́ ющи Боже́ ственныя за́ поведи. Запев: Преподо́ бне о́ тче Андре́ е, моли́ Бо́ га о нас. Андрею: Ви́ дим, ви́ дим человеколю́ бие, о душе́, / Бо́ га и Влады́ ки, / сего́ ра́ ди пре́ жде конца́, Тому́ со слеза́ ми припаде́ м вопию́ ще: / Андре́ я моли́ твами, Спа́ се, поми́ луй нас. Слава, Троичен: Безнача́ льная, несозда́ нная Тро́ ице, / неразде́ льная Еди́ нице, / ка́ ющася мя приими́, / согреши́ вша спаси́, / Твое́ есмь созда́ ние, не пре́ зри, / но пощади́ и изба́ ви мя / о́ гненнаго осужде́ ния. И ныне, Богородичен: Пречи́ стая Влады́ чице Богороди́ тельнице, / наде́ ждо к Тебе́ притека́ ющих, / и приста́ нище су́ щих в бу́ ри, / Ми́ лостиваго и Созда́ теля, и Сы́ на Твоего́, / уми́ лостиви и мне / моли́ твами Твои́ ми.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|