Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Во святую и великую среду вечера, повечерие глаголем малое




ВО СВЯТУЮ И ВЕЛИКУЮ СРЕДУ ВЕЧЕРА, ПОВЕЧЕРИЕ ГЛАГОЛЕМ МАЛОЕ

На немже поем трипеснец Великаго Четвертка господина Андреа. Глас 6. Песнь 4.

Ирмос: Услы́ ша проро́ к / прише́ ствие Твое́, Го́ споди, и убоя́ ся, / я́ ко хо́ щеши от Де́ вы роди́ тися / и челове́ ком яви́ тися, и глаго́ лаше: / услы́ шах слух Твой и убоя́ хся, / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

Го́ рница по́ стланая, прия́ т Тя, Созда́ теля и стаи́ нники, / и та́ мо Па́ сху сконча́ л еси́, / и та́ мо соде́ лал еси́ та́ инства, / та́ мо бо двема́ по́ сланома ны́ не ученико́ ма Твои́ ма, / Па́ сха угото́ вася Тебе́.

Иди́ те ко о́ нсице, / вся ве́ дый предглаго́ лет апо́ столом, / и блаже́ н есть, и́ же мо́ жет ве́ рно прия́ ти Го́ спода, / го́ рницу у́ бо се́ рдце предугото́ вав, / и ве́ черю благоче́ стие.

Нрав сребролю́ бия, и о́ браз твой безу́ мия испо́ лнь несмы́ сленный Иу́ до, / вве́ рен бо быв еди́ н то́ кмо ковче́ жцу, / вся́ ко не преклони́ лся еси́ к милосе́ рдию, / но заключи́ л еси́ жесто́ каго твоего́ се́ рдца утро́ бу, / преда́ в еди́ наго Благоутро́ бнаго.

Нрав богоуби́ йц прода́ нию сребролю́ бца смеси́ выйся: / ов у́ бо ко убие́ нию вооружи́ вся, / ов же к сре́ бреннком устремля́ шеся, / удавле́ нием бо тогда́ предразсуди́ в покая́ ние зле, / е́ же жи́ ти лиши́ ся.

Лобыза́ ние испо́ лнено льсти, / е́ же ра́ дуйся, со ору́ жием, льсти́ вый Иу́ до, / язы́ ком у́ бо провещава́ еши я́ же к соедине́ нию, / нра́ вом же помава́ еши к разстоя́ нию, / преда́ ти бо беззако́ нником Благоде́ теля ле́ стне поучи́ лся еси́.

Лобыза́ еши и продае́ ши Иу́ до, / целу́ еши и не стыди́ шися, ле́ стию притеки́ й. / Кто ненави́ дя лобыза́ ет треокая́ нне? / Кто любя́ продае́ т на цене́? / Лобыза́ ние твоего́ безсту́ днаго злосове́ тия облича́ ет произволе́ ние.

Слава: Неразде́ льное Существо́ м, несли́ тное Ли́ цы, / богосло́ влю Тя, Тро́ ическое еди́ но Божество́, / я́ ко единоца́ рственное и сопресто́ льное, / вопию́ Тебе́ песнь вели́ кую, / в вы́ шних трегу́ бо песносло́ вимую.

И ныне, Богородичен: Зача́ тие па́ че сло́ ва, / рождество́ Твое́ па́ че естества́, Богороди́ тельнице, / о́ во у́ бо от Ду́ ха без се́ мене, / о́ во же зако́ нов естества́ тая́ щееся, я́ ко нетле́ нно, / и па́ че естества́ вся́ каго рожде́ ния, / Бог бо ражда́ емое.

Седален, глас 4.
Подобен: Яви́ лся еси́ днесь:

Яды́ й, Влады́ ко, со ученики́ Твои́ ми, / та́ инственно яви́ л еси́ / всесвято́ е Твое́ заколе́ ние, / и́ мже тли изба́ вихомся, / честна́ я Твоя́ почита́ ющии страда́ ния.

Песнь 8.

Ирмос: Его́ же во́ инства Небе́ сная сла́ вят, / и трепе́ щут Херуви́ ми и Серафи́ ми, / вся́ ко дыха́ ние и тварь, / по́ йте, благослови́ те / и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Зако́ нное сконча́ в повеле́ ние, / скрижа́ ли зако́ нныя Написа́ вый в Сина́ и, / снеде́ у́ бо Па́ сху дре́ внюю и сено́ вную, / бысть же Па́ сха та́ йная и живоже́ ртвенная.

От ве́ ка сокрове́ нную, Христе́, прему́ дрость тайноводя́, / показа́ л еси́ ку́ пно всем апо́ столом, Спа́ се, на ве́ чери, / ю́ же Це́ рквам преда́ ша богоно́ снии.

Еди́ н от вас ле́ стию преда́ ст Мя, / евре́ ем прода́ в в нощь сию́, / сие́ Христо́ с возопи́ в смуща́ ше дру́ ги, / тогда́ еди́ н ко еди́ ному, недоумева́ яся колеба́ шеся.

Смири́ вся нас ра́ ди бога́ тый, от ве́ чери воста́ в, / ле́ нтий прие́ м, сим препоя́ сался еси́, / и прекло́ нь вы́ ю, омы́ л еси́ но́ ги ученико́ в и преда́ теля.

Па́ че ума́, и неизрече́ нна ра́ зума высоте́ Твое́ й, Иису́ се, кто не удиви́ тся! / Я́ ко бре́ нию предста́ л еси́, Соде́ телю вся́ ческих, / омыва́ я у́ бо но́ ги, отира́ я же и ле́ нтием.

Учени́ к, его́ же любля́ ше Госпо́ дь, / на пе́ рси возле́ г, рече́ к Нему́: / кто есть предая́ й Тя? / Христо́ с же ко о́ ному: / сей вложи́ вый в соли́ ло ны́ не ру́ ку.

Учени́ к хлеб прие́ мый, / по хле́ бе отлуча́ ется, прода́ нию поуча́ яйся, / тече́ т ко иуде́ ем, глаго́ лет беззако́ нным: / что мне хо́ щете да́ ти, и аз Его́ вам преда́ м.

Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода.

Единаго Бо́ га по Существу́ чту, / три Ипоста́ си пою́ определи́ тельне, / и́ ныя, но не и́ наковыя, / поне́ же Божество́ еди́ но, в трие́ х Ли́ цех, / и́ бо Оте́ ц, и Сын, и Боже́ ственный Дух.

И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.

Богородичен: Изба́ ви нас, Иису́ се Спа́ се наш, / от ле́ сти лука́ ваго, и напа́ сти. / Приими́ Богоро́ дицу моля́ щуюся непреста́ нно, / Ма́ ти бо есть, и мо́ жет Тя умоли́ ти.

Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки.

И паки ирмос: Его́ же во́ инства небе́ сная: И поклон.

Песнь 9.

Ирмос: Безсе́ меннаго зача́ тия Рождество́ несказа́ нное, / Ма́ тере безму́ жныя нетле́ нен Плод, / Бо́ жие бо рожде́ ние обновля́ ет естества́. / Те́ мже Тя вси ро́ ди, / я́ ко Богоневе́ стную Ма́ терь, / правосла́ вно велича́ ем.

Вели́ кое та́ инство Твоего́ вочелове́ чения, / на ве́ чери совозлежа́ щу Тебе́ ученико́ м Твои́ м, Человеколю́ бче, / откры́ в рекл еси́: / яди́ те Хлеб живо́ тный ве́ рою, / пи́ йте и Кровь излия́ нную от Богоре́ бреннаго заколе́ ния.

Сень небе́ сная яви́ ся го́ рница, / иде́ же Па́ сху Христо́ с соверши́. / Ве́ черя безкро́ вная, и слове́ сная слу́ жба, / трапе́ за же та́ мо соверше́ нных Таин, мы́ сленный же́ ртвенник.

Па́ сха Христо́ с есть вели́ кая и всечестна́ я, / снеде́ н быв я́ ко хлеб, закла́ н же я́ ко овча́, / Той бо вознесе́ ся о нас Же́ ртва. / Того́ Те́ ла благоче́ стно, и Того́ Кро́ ве / вси та́ йно причаща́ емся.

Хлеб благослови́ в, Хлеб сый небе́ сный, / благодари́ в Отцу́ Роди́ телю, / прие́ мый, и ча́ шу ученико́ м дава́ л еси́: / приими́ те, яди́ те, вопия́, / сие́ есть Те́ ло Мое́ и Кровь нетле́ нныя жи́ зни.

Ами́ нь глаго́ ля, – рече́ ро́ ждиям Лоза́, / апо́ столом Христо́ с и́ стина, / – отсе́ ле не и́ мам пи́ ти от лозы́ питие́, / до́ ндеже пию́ е́ но́ вое, во сла́ ве Отца́ Моего́, / с ва́ ми насле́ дники Мои́ ми.

Продае́ ши на три́ десятих сре́ бреницех Го́ спода, / и не помышля́ еши Иу́ до беззако́ нный / Ве́ чери та́ инство, или́ честно́ е умове́ ние. / О ка́ ко попо́ лзся паде́ нием / в коне́ ц све́ та прише́ л еси́, удавле́ ние облобыза́ в!

Ру́ це просте́ рл еси́, / и́ миже хлеб прия́ л еси́ нетле́ ния, / прия́ ти сре́ бреники, / уста́ к целова́ нию принося́ льсти́ вно, / и́ миже Те́ ло Христо́ во и Кровь прия́ л еси́, / но го́ ре тебе́, я́ коже рече́ Христо́ с.

Христо́ с учреди́ мир, / небе́ сный и Боже́ ственный хлеб. / Прииди́ те у́ бо христолю́ бцы, / бре́ нными устна́ ми, чи́ стыми же сердцы́, / прии́ мем ве́ рно жре́ мую Па́ сху, / в нас священноде́ йствуемую.

Слава: Отца́ просла́ вим, Сы́ на превознесе́ м, Боже́ ственному Ду́ ху ве́ рно поклони́ мся, / Тро́ ице неразде́ льней, еди́ нице по Существу́, / я́ ко Све́ ту и Све́ том, Животу́ и Живото́ м, / животворя́ щему и просвеща́ ющему концы́.

И ныне, Богородичен: Черто́ г небе́ сный, и Неве́ ста Присноде́ ва, / еди́ на яви́ лася еси́, Бо́ га носи́ вши, / ро́ ждши же непрело́ жно, из Тебе́ воплоще́ нна. / Те́ мже Тя вси ро́ ди, я́ ко Богоневе́ стную Ма́ терь, / правосла́ вно велича́ ем.

И паки ирмос: Безсе́ меннаго зача́ тия:

Трисвятое. И по О́ тче наш:

Таже кондак дне, глас 2.
Подобен: Вы́ шних ища́:

Хлеб прие́ м в ру́ це преда́ тель, / сокрове́ нно ты́ я простира́ ет, / и прие́ млет це́ ну Созда́ вшаго Свои́ ма рука́ ма челове́ ка, / и неиспра́ влен пребы́ сть / Иу́ да, раб и льстец.

И прочее Повечерия малаго по обычаю, и отпуст, и творим поклоны 3, вси равно косно. И бывшей молитве, от предстоятеля, отходим в келлии своя.

Ведомо же буди, яко от сего святаго дне, Полунощница не поется в церкви, до седмицы Фомины.

 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...