Во святый и великий четверток, на утрени
ВО СВЯТЫЙ И ВЕЛИКИЙ ЧЕТВЕРТОК, НА УТРЕНИ Клеплет параекклисиарх в седмый час нощи, и собравшимся нам в церковь, и сотворшу священнику начало: Благослове́ н Бог наш: Начинаем абие по обычаю, таже шестопсалмие, по исполнении шестопсалмиа, Аллилу́ иа, на глас 8. И тропарь глас 8, трижды: Егда́ сла́ внии ученицы́ / на умове́ нии ве́ чери просвеща́ хуся, / тогда́ Иу́ да злочести́ вый / сребролю́ бием неду́ говав омрача́ шеся, / и беззако́ нным судия́ м Тебе́, Пра́ веднаго Судию́, предае́ т. / Виждь, име́ ний рачи́ телю, / сих ра́ ди удавле́ ние употреби́ вша! / Бежи́ несы́ тыя души́, / Учи́ телю такова́ я дерзну́ вшия. / И́ же о всех благи́ й, Го́ споди, сла́ ва Тебе́. Таже, Евангелие от Луки, зачало 108. Во вре́ мя о́ но, приближа́ шеся пра́ здник опресно́ к, глаго́ лемый Па́ сха. И иска́ ху архиере́ е и кни́ жницы, ка́ ко бы́ ша убили Его́: боя́ хуся бо люде́ й. Вни́ де же сатана́ во Иу́ ду нарица́ емаго Искарио́ т, су́ ща от числа́ обоюна́ десяте. И шед глаго́ ла архиере́ ом и воево́ дам, ка́ ко Его́ преда́ ст им. И возра́ довашася, и совеща́ ша ему́ сре́ бреники да́ ти. И испове́ да, и иска́ ше подо́ бна вре́ мене, да преда́ ст Его́ им без наро́ да. Прии́ де же день опресноко́ в, во́ ньже подо́ бно бе [вре́ мя] жре́ ти па́ сху. И посла́ Петра́ и Иоа́ нна, рек: ше́ дша угото́ вайта нам па́ сху, да я́ мы. О́ на же реко́ ста Ему́: где хо́ щеши угото́ ваем? Он же рече́ има: се восходя́ щема ва́ ма во град, сря́ щет вы челове́ к в скуде́ льнице во́ ду нося́: по нем иде́ та в дом, во́ ньже вхо́ дит. И рце́ та до́ му влады́ це: глаго́ лет тебе́ Учи́ тель, где есть оби́ тель, иде́ же па́ сху со ученики́ Мои́ ми снем? И той ва́ ма пока́ жет го́ рницу ве́ лию по́ стлану: ту угото́ вайта. Ше́ дша же обрето́ ста, я́ коже рече́ и́ ма: и угото́ васта па́ сху. И егда́ бысть час, возлеже́, и обана́ десяте апо́ стола с Ним. И рече́ к ним: жела́ нием возжеле́ х сию́ па́ сху я́ сти с ва́ ми, пре́ жде да́ же не прииму́ мук. Глаго́ лю бо вам, я́ ко отсе́ ле не и́ мам я́ сти от него́, до́ ндеже сконча́ ются во Ца́ рствии Бо́ жии. И прии́ м ча́ шу, хвалу́ возда́ в, рече́: приими́ те сию́, и раздели́ те себе́. Глаго́ лю бо вам, я́ ко не и́ мам пи́ ти от плода́ ло́ знаго, до́ ндеже Ца́ рствие Бо́ жие прии́ дет. И прии́ м хлеб, хвалу́ возда́ в преломи́, и даде́ им, глаго́ ля: сие́ есть те́ ло Мое́, е́ же за вы дае́ мо: сие́ твори́ те в мое́ воспомина́ ние. Та́ кожде же и ча́ шу по ве́ чери, глаго́ ля: сия́ ча́ ша, Но́ вый Заве́ т Мое́ ю кро́ вию, я́ же за вы пролива́ ется. Оба́ че се рука́ предаю́ щаго Мя со мно́ ю есть на трапе́ зе. И Сын у́ бо Челове́ ческий и́ дет по рече́ нному: оба́ че го́ ре челове́ ку тому́, и́ мже предае́ тся. И ти́ и нача́ ша иска́ ти в себе́, кото́ рый у́ бо от них хотя́ й сие́ сотвори́ ти. Бысть же и пря в них, кий мни́ тся их бы́ ти бо́ лий. Он же рече́ им: ца́ рие язы́ к госпо́ дствуют и́ ми, и облада́ ющии и́ ми, благода́ теле нарица́ ются. Вы же не та́ ко, но бо́ лий в вас, да бу́ дет я́ ко мний. и ста́ рей, я́ ко служа́ й. Кто бо бо́ лий, возлежа́ й ли, или́ служа́ й; не возлежа́ й ли? Аз же посреде́ вас есмь я́ ко служа́ й. Вы же есте́ пребы́ вше со Мно́ ю в напа́ стех Мои́ х. И Аз завещава́ ю вам, я́ коже завеща́ Мне Оте́ ц Мой, Ца́ рство, да я́ сте и пие́ те на трапе́ зе Мое́ й во Ца́ рствии Мое́ м, и ся́ дете на престо́ лех, судя́ ще обемана́ десяте коле́ нома Изра́ илевома. Рече́ же Госпо́ дь: Си́ моне, Си́ моне, се сатана́ про́ сит вас, да бы се́ ял, я́ ко пшени́ цу. Аз же моли́ хся о тебе́, да не оскуде́ ет ве́ ра твоя́: и ты не́ когда обра́ щься, утверди́ бра́ тию твою́. Он же рече́ Ему́: Го́ споди, с Тобо́ ю гото́ в есмь, и в темни́ цу, и на смерть ити́. Он же рече́: глаго́ лю ти, Пе́ тре, не возгласи́ т пе́ тель днесь, до́ ндеже трикра́ ты отве́ ржешися Мене́ не ве́ дети. И рече́ им: егда́ посла́ х вы без влага́ лища, и без ме́ ха, и без сапо́ г, еда́ чго лише́ ни бы́ сте? Они́ же ре́ ша: ничесо́ же. Рече́ же им: но ны́ не и́ же и́ мать влага́ лище, да во́ змет, та́ кожде и мех, а и́ же не и́ мать, да прода́ ст ри́ зу свою́, и ку́ пит нож. Глаго́ лю бо вам, я́ ко еще́ пи́ саное се, подоба́ ет, да сконча́ ется о Мне, е́ же: и со беззако́ нными вмени́ ся. И́ бо е́ же о Мне, кончи́ ну и́ мать. Они́ же ре́ ша: Го́ споди, се ножа́ зде два. Он же рече́ им: дово́ льно есть. И изше́ д, и́ де по обы́ чаю в го́ ру Елео́ нскую: по Нем же идо́ ша ученицы́ Его́.
И псалом 50. Молитвы же, Спаси́ Бо́ же лю́ ди Твоя́: не глаголем. И начинаем канон, творение господина Космы, глас 6: ирмосы по дважды, тропари же на 6. Канон, егоже краестрочие: Ти макра́ пе́ мпти макро́ н и́ мнон екса́ до. Еже есть, В Вели́ кий Четверто́ к до́ лгую песнь пою́. Песнь 1. {Τ } Ирмос: Се́ ченое, сече́ тся / мо́ ре Чермно́ е, / волнопита́ емая же изсуша́ ется глубина́, / та́ яжде ку́ пно безору́ жным бы́ вши проходи́ ма / и всеору́ жным гроб. / Песнь же Богокра́ сная воспева́ шеся: / сла́ вно просла́ вися Христо́ с, Бог наш. {Η } Всевино́ вная и пода́ тельная жи́ зни, / безме́ рная му́ дрость Бо́ жия, / созда́ храм Себе́ от Чи́ стыя Неискусому́ жныя Ма́ тере. / в храм бо теле́ сно оболки́ йся, / сла́ вно просла́ вися Христо́ с, Бог наш.
{Μ } Тайноводя́ щи дру́ ги Своя́, / душепита́ тельную уготовля́ ет Трапе́ зу, / безсме́ ртия же вои́ стинну му́ дрость Бо́ жия растворя́ ет Ча́ шу ве́ рным. / Присту́ пим благоче́ стно, и возопии́ м: / сла́ вно просла́ вися Христо́ с Бог наш. {Α } Услы́ шим, вси ве́ рнии, / созыва́ ющую высо́ ким пропове́ данием, / несозда́ нную и есте́ ственную прему́ дрость Бо́ жию, / вопие́ т бо: вкуси́ те и разуме́ вше, я́ ко Христо́ с Аз, возопи́ йте: / сла́ вно просла́ вися Христо́ с, Бог наш. Последи же паки ирмос оба лика вкупе. Песнь 3. {Κ } Ирмос: Госпо́ дь Сый всех и Зижди́ тель Бог, / созда́ нное безстра́ стный обнища́ в Себе́ соедини́, / и Па́ сха, за я́ же хотя́ ше умре́ ти, / Сам, Сый, Себе́ предпожре́: / яди́ те, вопия́, Те́ ло Мое́, / и ве́ рою утверди́ теся. {Ρ } Изба́ вительною всего́ ро́ да челове́ ча, / Твое́ ю, Бла́ же, Твоя́ ученики́ напои́ л еси́ весе́ лия Ча́ шею, напо́ лнив ю́, / Сам бо Себе́ священноде́ йствуеши, / пи́ йте, вопия́, Кровь Мою́, / и ве́ рою утверди́ теся. {Α } Безу́ мный муж и́ же в вас преда́ тель, / ученико́ м Твои́ м предре́ кл еси́ Незло́ биве, / не уразуме́ ет сих, / и той несмы́ слен сый не и́ мать разуме́ ти. / Оба́ че во Мне пребу́ дите, / и ве́ рою утверди́ теся. Седален, глас 1. Езе́ ра и исто́ чники, и моря́ сотвори́ вый, / смире́ нию нас наказу́ я изря́ дному, / ле́ нтием опоя́ сався, ученико́ в но́ ги умы́, / смиря́ яся премно́ жеством благоутро́ бия, / и возвыша́ я нас от про́ пастей зло́ бы, / Еди́ н Человеколю́ бец. Слава, глас 3. Смиря́ яся за благоутро́ бие, / но́ ги умы́ л еси́ ученико́ в Твои́ х, / и к тече́ нию Боже́ ственному сия́ напра́ вил еси́, / не повину́ яся же Петр умы́ тися, / а́ бие Боже́ ственному повину́ ется повеле́ нию, / омыва́ емь, и Тебе́ приле́ жно моля́ ся, / дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость. И ныне, глас 4. Яды́ й Влады́ ко со ученики́ Твои́ ми, / та́ инственно яви́ л еси́ всесвято́ е Твое́ заколе́ ние, / и́ мже тли изба́ вихомся, / честна́ я Твоя́ почита́ ющии страда́ ния.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|