Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Евангелие от Матфеа, зачало 107.




Рече́ Госпо́ дь Свои́ м ученико́ м: Ве́ сте, я́ ко по двою́ дню Па́ сха бу́ дет, и Сын Челове́ ческий пре́ дан бу́ дет на пропя́ тие. Тогда́ собра́ шася архиере́ е, и кни́ жницы и ста́ рцы людсти́ и во двор архиере́ ов, глаго́ лемаго Каиа́ фы. И совеща́ ша, да Иису́ са ле́ стию и́ мут, и убию́ т. Глаго́ лаху же: но не в пра́ здник, да не молва́ бу́ дет в лю́ дех. Иису́ су же бы́ вшу в Вифа́ нии, в дому́ Си́ мона прокаже́ ннаго. Приступи́ к Нему́ жена́, сткля́ ницу ми́ ра иму́ щи многоце́ ннаго, и возлива́ ше на главу́ Его́, возлежа́ щу. Ви́ девше же ученицы́ Его́, негодова́ ша, глаго́ люще: чесо́ ра́ ди ги́ бель сия́ бысть? Можа́ ше бо сие́ ми́ ро продано́ бы́ ти на мно́ зе, и да́ тися ни́ щим. Разуме́ в же Иису́ с рече́ им: что тружда́ ете жену́? Де́ ло бо добро́ соде́ ла о Мне. Всегда́ бо ни́ щия и́ мате с собо́ ю, Мене́ же не всегда́ и́ мате. Возлия́ вши бо сия́ ми́ ро сие́ на те́ ло Мое́, на погребе́ ние Мя сотвори́. Ами́ нь глаго́ лю вам: иде́ же а́ ще пропове́ дано бу́ дет Ева́ нгелие сие́ во всем ми́ ре, рече́ тся, и е́ же сотвори́ сия́, в па́ мять ея́. Тогда́ шед еди́ н от oбоюна́ десяте, глаго́ лемый Иу́ да Искарио́ тский, ко архиере́ ом. Рече́: что ми хо́ щете да́ ти, и аз вам преда́ м Его́? Oни́ же поста́ виша ему́ три́ десять сре́ бреник. И отто́ ле иска́ ше подо́ бна вре́ мене, да Его́ преда́ ст. В пе́ рвый же день опресно́ чный приступи́ ша ученицы́ Иису́ сови, глаго́ люще Ему́: где хо́ щеши, угото́ ваем Ти я́ сти па́ сху? Oн же рече́: иди́ те во град ко ó нсице, и рцы́ те ему́: Учи́ тель глаго́ лет, вре́ мя Мое́ близ есть, у тебе́ сотворю́ па́ сху со ученики́ Мои́ ми. И сотвори́ ша ученицы́, я́ коже повеле́ им Иису́ с, и угото́ ваша па́ сху. Ве́ черу же бы́ вшу возлежа́ ше со oбемана́ десяте ученико́ ма. Ве́ дый Иису́ с, я́ ко вся даде́ Ему́ Oте́ ц в ру́ це, и я́ ко от Бо́ га изы́ де, и к Бо́ гу гряде́ т. Воста́ в с ве́ чери, и положи́ ри́ зы, и прие́ м ле́ нтион, препоя́ сася. Пото́ м же влия́ во́ ду во умыва́ льницу, и нача́ т умыва́ ти но́ ги ученико́ м, и отира́ ти ле́ нтием, и́ мже бе препоя́ сан. Прии́ де же к Си́ мону Петру́, и глаго́ ла Ему́ той: Го́ споди, Ты ли мои́ умы́ еши но́ зе? Отвеща́ Иису́ с, и рече́ ему́: е́ же Аз творю́, ты не ве́ си ны́ не, разуме́ еши же по сих. Глаго́ ла Ему́ Петр: не умы́ еши но́ гу мое́ ю во ве́ ки. Отвеща́ ему́ Иису́ с: а́ ще не умы́ ю тебе́, не и́ маши ча́ сти со Мно́ ю. Глаго́ ла Ему́ Си́ мон Петр: Го́ споди, не но́ зе мои́ то́ кмо, но и ру́ це и главу́. Глаго́ ла ему́ Иису́ с: измове́ нный не тре́ бует, то́ кмо но́ зе умы́ ти, есть бо весь чист: и вы чи́ сти есте́, но не вси. Ве́ дяше бо предаю́ щаго Его́, сего́ ра́ ди рече́: я́ ко не вси чи́ сти есте́. Егда́ же умы́ но́ ги их, прия́ т ри́ зы Своя́, возле́ г па́ ки, рече́ им: ве́ сте ли что сотвори́ х вам? Вы глаша́ ете Мя Учи́ теля и Го́ спода: и до́ бре глаго́ лете, есмь бо. А́ ще у́ бо Аз умы́ х ва́ ши но́ зе, Госпо́ дь и Учи́ тель, и вы до́ лжни есте́ друг дру́ гу умыва́ ти но́ зе. О́ браз бо дах вам, да я́ коже Аз сотвори́ х вам, и вы твори́ те. Ами́ нь ами́ нь глаго́ лю вам: несть раб бо́ лий го́ спода своего́, ни посла́ нник бо́ лий посла́ вшаго его́. А́ ще сия́ ве́ сте, блаже́ ни есте́, а́ ще творите́ я́. И яду́ щим им, рече́: ами́ нь глаго́ лю вам, я́ ко еди́ н от вас преда́ ст Мя. И скорбя́ ще зело́, нача́ ша глаго́ лати Ему́ еди́ н ки́ йждо их: еда́ аз есмь, Го́ споди? Oн же отвеща́ в рече́: омочи́ вый со Мно́ ю в соли́ ло ру́ ку, той Мя преда́ ст. Сын же Челове́ ческий и́ дет, я́ коже есть пи́ сано о Нем. Горе́ же челове́ ку тому́, и́ мже Сын Челове́ ческий преда́ стся: добро́ бы бы́ ло ему́, а́ ще не бы роди́ лся челове́ к той. Отвеща́ в же Иу́ да предая́ й Его́, рече́: еда́ аз есмь, Равви́? Глаго́ ла ему́: ты рече́. Яду́ щим же им, прие́ м Иису́ с хлеб, и благослови́ в преломи́, и дая́ ше ученико́ м, и рече́: приими́ те, яди́ те, сие́ есть Те́ ло Мое́. И прие́ м ча́ шу, хвалу́ возда́ в, даде́ им, глаго́ ля: пи́ йте от нея́ вси. Сия́ бо есть Кровь Моя́, Но́ ваго Заве́ та, я́ же за мно́ гия излива́ ема, во оставле́ ние грехо́ в. Глаго́ лю же вам: я́ ко не и́ мам пи́ ти от ны́ не от сего́ плода́ ло́ знаго, до дне того́, егда́ и́ пию́ с ва́ ми но́ во во Ца́ рствии Oтца́ Моего́. И воспе́ вше, изыдо́ ша в го́ ру Елео́ нску. Тогда́ глаго́ ла им Иису́ с: вси вы соблазните́ ся о Мне в нощь сию́. Пи́ сано бо есть: поражу́ па́ стыря, и разы́ дутся ó вцы ста́ да. По воскресе́ нии же Мое́ м, варя́ ю вы в Галиле́ и. Отвеща́ в же Петр рече́ Ему́: а́ ще и вси соблазня́ тся о Тебе́, аз никогда́ же соблажню́ ся. Рече́ ему́ Иису́ с: ами́ нь глаго́ лю тебе́, я́ ко в сию́ нощь, пре́ жде да́ же але́ ктор не возгласи́ т, трикра́ ты отве́ ржешися Мене́. Глаго́ ла Ему́ Петр: а́ ще ми есть и умре́ ти с Тобо́ ю, не отве́ ргуся Тебе́. Та́ кожде и вси ученицы́ ре́ ша. Тогда́ прии́ де с ни́ ми Иису́ с в весь, нарица́ емую Гефсима́ ниа, и глаго́ ла ученико́ м: седи́ те ту, до́ ндеже шед помолю́ ся та́ мо. И пое́ м Петра́ и ó ба сы́ на Зеведе́ ова, нача́ т скорбе́ ти и тужи́ ти. Тогда́ глаго́ ла им Иису́ с: приско́ рбна есть душа́ Моя́ до сме́ рти: пожди́ те зде, и бди́ те со Мно́ ю. И преше́ д ма́ ло, паде́ на лице́ Свое́ м, моля́ ся и глаго́ ля: Ó тче Мой, а́ ще возмо́ жно есть, да мимои́ дет от Мене́ ча́ ша сия́: oба́ че не я́ коже Аз хощу́, но я́ коже Ты. Яви́ ся же Ему́ А́ нгел с небесе́, укрепля́ я Его́. И быв в по́ двизе, приле́ жнее моля́ шеся: бысть же пот Его́, я́ ко ка́ пля кро́ ве ка́ плющи на зе́ млю. И воста́ в от моли́ твы, прии́ де ко ученико́ м, и обре́ те их спя́ ща, и глаго́ ла Петро́ ви: та́ ко ли не возмого́ сте еди́ наго часа́ побде́ ти со Мно́ ю? Бди́ те и моли́ теся, да не вни́ дете в напа́ сть: дух бо бодр, плоть же немощна́. Па́ ки втори́ цею шед помоли́ ся, глаго́ ля: Ó тче мой, а́ ще не мо́ жет сия́ ча́ ша мимоити́ от Мене́, а́ ще не пию́ ея́, бу́ ди во́ ля Твоя́. И прише́ д обре́ те их па́ ки спя́ ща, бе́ ста бо им ó чи отяготе́ не. И оста́ вль их, шед па́ ки помоли́ ся трети́ цею, то́ жде сло́ во рек. Тогда́ прии́ де ко ученико́ м Свои́ м и глаго́ ла им: спи́ те про́ чее, и почива́ йте: се прибли́ жися час, и Сын Челове́ ческий предае́ тся в ру́ ки гре́ шников. Воста́ ните, и́ дем: се прибли́ жися предая́ й Мя. И еще́ Ему́ глаго́ лющу, се, Иу́ да, еди́ н от обоюна́ десяте прии́ де, и с ним наро́ д мног, со oру́ жием и дреко́ льми, от архиере́ й и ста́ рец людски́ х. Предая́ й же Его́, даде́ им зна́ мение, глаго́ ля: Его́ же а́ ще лобжу́, Той есть, ими́ те Его́. И а́ бие присту́ пль ко Иису́ сови, рече́: ра́ дуйся, Равви́, и облобыза́ Его́. Иису́ с же рече́ ему́: дру́ же, твори́ на не́ же еси́ прише́ л. Тогда́ присту́ пльше возложи́ ша ру́ це на Иису́ са, и я́ ша Его́. И се, еди́ н от су́ щих со Иису́ сом, просте́ р ру́ ку, извлече́ нож свой, и уда́ ри раба́ архиере́ ова, и уре́ за ему́ у́ хо. Тогда́ глаго́ ла ему́ Иису́ с: возврати́ нож твой в ме́ сто его́: вси бо прие́ мшии нож ноже́ м поги́ бнут. Или́ мни́ тся ти, я́ ко не могу́ ны́ не умоли́ ти Oтца́ Моего́, и предста́ вит Ми вя́ щше или́ двана́ десяте легео́ на А́ нгел? Ка́ ко у́ бо сбу́ дутся писа́ ния, я́ ко та́ ко подоба́ ет бы́ ти? В той час рече́ Иису́ с наро́ дом: я́ ко на разбо́ йника ли изыдо́ сте со ору́ жием и дреко́ льми, я́ ти Мя; по вся дни при вас седе́ х уча́ в це́ ркви, и не я́ сте Мене́. Се же все бысть, да сбу́ дутся писа́ ния проро́ ческая. Тогда́ ученицы́ вси оста́ вльше Его́, бежа́ ша. Во́ ини же е́ мше Иису́ са ведо́ ша к Каиа́ фе архиере́ ови, иде́ же кни́ жницы и ста́ рцы собра́ шася. Петр же идя́ ше по Нем издале́ ча, до двора́ архиере́ ова: и вшед внутрь, седя́ ше со слуга́ ми, ви́ дети кончи́ ну. Архиере́ е же и ста́ рцы, и сонм весь иска́ ху лжесвиде́ тельства на Иису́ са, я́ ко да убию́ т Его́. И не обрета́ ху: и мно́ гим лжесвиде́ телем присту́ пльшим, не обрето́ ша. По́ слежде же приступи́ ша два лжесвиде́ теля. Ре́ ста: Сей рече́, могу́ разори́ ти це́ рковь Бо́ жию и треми́ де́ ньми созда́ ти ю́. И воста́ в архиере́ й, рече́ Ему́: ничесо́ же ли отвещава́ еши, что си́ и на Тя свиде́ тельствуют? Иису́ с же молча́ ше. И отвеща́ в архиере́ й, рече́ Ему́: заклина́ ю Тя Бо́ гом живы́ м, да рече́ ши нам, а́ ще Ты еси́ Христо́ с, Сын Бо́ жий? Глаго́ ла ему́ Иису́ с: ты рече́. Oба́ че глаго́ лю вам: отсе́ ле у́ зрите Сы́ на Челове́ ческаго седя́ ща одесну́ ю си́ лы, и гряду́ ща на о́ блацех небе́ сных. Тогда́ архиере́ й растерза́ ри́ зы своя́, глаго́ ля, я́ ко хулу́ глаго́ ла, что еще́ тре́ буем свиде́ телей? Се ны́ не слы́ шасте хулу́ Его́. Что ся вам мнит? Oни́ же отвеща́ вше, ре́ ша: пови́ нен есть сме́ рти. Тогда́ заплева́ ша лице́ Его́, и па́ кости Ему́ де́ яху, ó вии же за лани́ ту уда́ риша, Глаго́ люще: прорцы́ нам, Христе́, кто есть ударе́ й Тя? Петр же вне седя́ ше во дворе́, и приступи́ к нему́ еди́ на рабы́ ня, глаго́ лющи: и ты бе со Иису́ сом Галиле́ йским. Oн же отве́ ржеся пред все́ ми, глаго́ ля: не вем, что глаго́ леши. Изше́ дшу же ему́ ко врато́ м, узре́ его́ друга́ я, и глаго́ ла им ту: и сей бе со Иису́ сом Назоре́ ом. И па́ ки отве́ ржеся с кля́ твою: я́ ко не зна́ ю Челове́ ка. По ма́ ле же приступи́ вше стоя́ щии, ре́ ша Петро́ ви: вои́ стинну и ты от них еси́, и́ бо бесе́ да твоя́ я́ ве тя твори́ т. Тогда́ нача́ т роти́ тися и кля́ тися, я́ ко не зна́ ю Челове́ ка. И а́ бие пе́ тель возгласи́. И помяну́ Петр глаго́ л Иису́ сов, рече́ нный ему́: я́ ко пре́ жде да́ же пе́ тель не возгласи́ т, трикра́ ты отве́ ржешися Мене́. И изше́ д вон пла́ кася го́ рько. У́ тру же бы́ вшу, сове́ т сотвори́ ша вси архиере́ е и ста́ рцы людсти́ и на Иису́ са, я́ ко уби́ ти Его́. И связа́ вше Его́ ведо́ ша, и преда́ ша Его́ Понти́ йскому Пила́ ту иге́ мону.

И по чину Божественная Литургиа Великаго Василиа.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...