Таже совокупльшеся оба лика, поют стихиры Пасхи. Глас 5.
Песнь 7. Ирмос: О́ троки от пе́ щи изба́ вивый, / быв Челове́ к, / стра́ ждет я́ ко сме́ ртен, / и стра́ стию сме́ ртное, / в нетле́ ния облачи́ т благоле́ пие, / Еди́ н благослове́ н / отце́ в Бог и препросла́ влен. Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых. Жены́ с ми́ ры богому́ дрыя в след Тебе́ теча́ ху, / Его́ же, я́ ко ме́ ртва, со слеза́ ми иска́ ху, / поклони́ шася ра́ дующияся Живо́ му Бо́ гу, / и Па́ сху та́ йную / Твои́ м, Христе́, ученико́ м благовести́ ша. Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых. Сме́ рти пра́ зднуем умерщвле́ ние, / а́ дово разруше́ ние, / ино́ го жития́ ве́ чнаго нача́ ло, / и игра́ юще пое́ м Вино́ внаго, / Еди́ наго благослове́ ннаго / отце́ в Бо́ га и препросла́ вленнаго. Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых. Я́ ко вои́ стинну свяще́ нная, / и всепра́ зднственная сия́ спаси́ тельная нощь, / и светоза́ рная, / светоно́ снаго дне, / воста́ ния су́ щи провозве́ стница, / в не́ йже безле́ тный Свет из гро́ ба пло́ тски всем возсия́. Катавасия: О́ троки от пе́ щи изба́ вивый: И тропарь: Xристос воскре́ се: трижды. Ектениа, и возглас: Бу́ ди держа́ ва Ца́ рствия Твоего́ благослове́ нна и препросла́ вленна, Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Песнь 8. Ирмос: Сей нарече́ нный и святы́ й день, / Еди́ н суббо́ т Царь и Госпо́ дь, / пра́ здников пра́ здник / и торжество́ есть торже́ ств, / во́ ньже благослови́ м Христа́ во ве́ ки. Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.
Прииди́ те, но́ ваго виногра́ да рожде́ ния, / Боже́ ственнаго весе́ лия, / в наро́ читом дни Воскресе́ ния, / Ца́ рствия Христо́ ва приобщи́ мся, / пою́ ще Его́ / я́ ко Бо́ га во ве́ ки. Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых. Возведи́ о́ крест о́ чи твои́, Сио́ не, и виждь: / се бо приидо́ ша к тебе́, / я́ ко богосве́ тлая свети́ ла, / от за́ пада, и се́ вера, и мо́ ря, / и восто́ ка ча́ да твоя́, / в тебе́ благословя́ щая Христа́ во ве́ ки. Припев: Пресвята́ я Тро́ ице, Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Троичен: О́ тче Вседержи́ телю, и Сло́ ве, и Ду́ ше, / треми́ соединя́ емое во Ипоста́ сех Естество́, / Пресу́ щественне и Пребоже́ ственне, / в Тя крести́ хомся, / и Тя благослови́ м во вся ве́ ки. Катавасия: Сей нарече́ нный и святы́ й день: И тропарь: Xристос воскре́ се: трижды. Таже ектениа, и возглас: Я́ ко благослови́ ся и́ мя Твое́, и просла́ вися Ца́ рство Твое́, Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Песнь 9. Диакон: Вели́ чит душа́ моя́ / Воскре́ сшаго тридне́ вно от гро́ ба / Христа́ Жизнодавца. Таже первый лик поет ирмос: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́. И вторый лик поет тойже припев и ирмос. Таже первый лик поет вторый припев: Вели́ чит душа́ моя́ / во́ лею страда́ вша, и погребе́ на, / и Воскре́ сшаго тридне́ вно от гро́ ба. И ирмос: Свети́ ся, свети́ ся: И вторый лик поет тойже припев, и ирмос. Таже первый лик поет третий припев: Христо́ с но́ вая Па́ сха, / Же́ ртва жива́ я, / А́ гнец Бо́ жий, / взе́ мляй грехи́ ми́ ра.
О, Боже́ ственнаго, о любе́ знаго, / о сладча́ йшаго Твоего́ гла́ са! / С на́ ми бо нело́ жно / обеща́ лся еси́ бы́ ти, / до сконча́ ния ве́ ка, Христе́. / Его́ же, ве́ рнии, / утвержде́ ние наде́ жди иму́ ще, ра́ дуемся. И вторый лик поет тойже припев и стих. Таже первый лик поет четвертый припев: А́ нгел вопия́ ше Благода́ тней: / Чи́ стая Де́ во, ра́ дуйся! / И па́ ки реку́: ра́ дуйся! / Твой Сын воскре́ се / тридне́ вен от гро́ ба, / и ме́ ртвыя воздви́ гнувый, / лю́ дие, весели́ теся. И тропарь: О, Боже́ ственнаго, о любе́ знаго: И вторый лик поет тойже припев и стих. Таже первый лик: Возбуди́ л еси́ усну́ в ме́ ртвыя от ве́ ка, / ца́ рски рыка́ вый, я́ ко от Иу́ ды лев. И тропарь: О, Боже́ ственнаго, о любе́ знаго: И вторый лик: Магдали́ на Мари́ я притече́ ко гро́ бу, / и Христа́ ви́ девши, / я́ ко вертогра́ даря вопроша́ ше. И тропарь: О, Боже́ ственнаго, о любе́ знаго: Первый лик: А́ нгел облиста́ яй жена́ м вопия́ ше: / преста́ ните от слез, я́ ко Христо́ с воскре́ се. О, Па́ сха ве́ лия и свяще́ ннейшая, Христе́! / О му́ дросте, и Сло́ ве Бо́ жий, и си́ ло! / Подава́ й нам и́ стее Тебе́ причаща́ тися, / в невече́ рнем дни Ца́ рствия Твоего́. Вторый лик: Христо́ с воскре́ се, смерть попра́ вый, / и ме́ ртвыя воздви́ гнувый, / лю́ дие весели́ теся. И тропарь: О, Па́ сха ве́ лия и свяще́ ннейшая: Первый лик: Днесь вся́ ка тварь весели́ тся и ра́ дуется, / я́ ко Христо́ с воскре́ се и ад плени́ ся. И тропарь: О, Па́ сха ве́ лия и свяще́ ннейшая: Вторый лик: Днесь Влады́ ка плени́ а́ да, / воздви́ гнувый ю́ зники, я́ же от ве́ ка имя́ ше лю́ те одержи́ мыя. И тропарь: О, Па́ сха ве́ лия и свяще́ ннейшая: Первый лик: Вели́ чит душа́ моя́ / Триипоста́ снаго и Неразде́ льнаго Божества́ держа́ ву. И тропарь: О, Па́ сха ве́ лия и свяще́ ннейшая: Вторый лик: Ра́ дуйся, Де́ во, ра́ дуйся, / ра́ дуйся, Благослове́ нная, / ра́ дуйся, Препросла́ вленная! / Твой бо Сын воскре́ се тридне́ вен от гро́ ба. И тропарь: О, Па́ сха ве́ лия и свяще́ ннейшая:
Последи же первый лик поет паки первый припев: Вели́ чит душа́ моя́ / Воскре́ сшаго тридне́ вно от гро́ ба / Христа́ Жизнодавца. И ирмос: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́. И вторый лик поет паки вторый припев: Вели́ чит душа́ моя́ / во́ лею страда́ вша, и погребе́ на, / и Воскре́ сшаго тридне́ вно от гро́ ба. И ирмос: Свети́ ся, свети́ ся: Таже оба лика, сошедшеся вкупе, поют ирмос: Свети́ ся, свети́ ся: и тропарь: Христо́ с воскре́ се: трижды. Ектениа, и возглас: Я́ ко Тя хва́ лят вся Си́ лы Небе́ сныя, Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, и Тебе́ сла́ ву возсылают, ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ексапостиларий. Самогласен: Пло́ тию усну́ в, / я́ ко мертв, / Царю́ и Го́ споди, / тридне́ вен воскре́ сл еси́, / Ада́ ма воздви́ г от тли, / и упраздни́ в смерть, / Па́ сха нетле́ ния, / ми́ ра спасе́ ние. [Трижды. ] На хвалитех, Всякое дыхание: на глас 1. Стих: Хвали́ те Его́ на си́ лах Его́, / хвали́ те Его́ по мно́ жеству вели́ чествия Его́. Пое́ м Твою́, Христе́, спаси́ тельную страсть, / и сла́ вим Твое́ Воскресе́ ние. Стих: Хвали́ те Его́ во гла́ се тру́ бнем, / хвалите Его́ во псалти́ ри и гу́ слех. Крест претерпе́ вый, и смерть упраздни́ вый, / и воскресы́ й из ме́ ртвых, / умири́ на́ шу жизнь, Го́ споди, / я́ ко Еди́ н Всеси́ лен. Стих: Хвали́ те Его́ в тимпа́ не и ли́ це, / хвали́ те Его́ во стру́ нах и орга́ не. А́ да плени́ вый и челове́ ка воскреси́ вый, / Воскресе́ нием Твои́ м, Христе́, / сподо́ би ны чи́ стым се́ рдцем, / Тебе́ пе́ ти и сла́ вити.
Стих: Хвали́ те Его́ в кимва́ лех доброгла́ сных, хвали́ те Его́ в кимва́ лех восклица́ ния, / вся́ кое дыха́ ние да хва́ лит Го́ спода. Боголе́ пное Твое́ снизхожде́ ние сла́ вяще, / пое́ м Тя, Христе́: / роди́ лся еси́ от Де́ вы, / и неразлуче́ н был еси́ от Отца́: / пострада́ л еси́ я́ ко челове́ к, / и во́ лею претерпе́ л еси́ Крест, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба я́ ко от черто́ га произше́ д, / да спасе́ ши мир, / Го́ споди, сла́ ва Тебе́. Таже совокупльшеся оба лика, поют стихиры Пасхи. Глас 5. Стих: Да воскре́ снет Бог, / и расточа́ тся врази́ Его́. Па́ сха / свяще́ нная нам днесь показа́ ся; / Па́ сха но́ ва свята́ я; / Па́ сха та́ инственная; / Па́ сха всечестна́ я. / Па́ сха Христо́ с Изба́ витель; / Па́ сха непоро́ чная; / Па́ сха вели́ кая; / Па́ сха ве́ рных. / Па́ сха две́ ри ра́ йския нам отверза́ ющая. / Па́ сха всех освяща́ ющая ве́ рных. Стих: Я́ ко исчеза́ ет дым, / да исче́ знут. Прииди́ те / от виде́ ния жены́ благове́ стницы, / и Сио́ ну рцы́ те: / приими́ / от нас ра́ дости благове́ щения, Воскресе́ ния Христо́ ва: / красу́ йся, лику́ й / и ра́ дуйся, Иерусали́ ме, / Царя́ Христа́ узре́ в из гро́ ба, / я́ ко жениха́ происходя́ ща. Стих: Та́ ко да поги́ бнут гре́ шницы от Лица́ Бо́ жия, / а пра́ ведницы да возвеселя́ тся. Мироно́ сицы жены́, / у́ тру глубоку́, / предста́ вша гро́ бу Живода́ вца, / обрето́ ша А́ нгела / на ка́ мени седя́ ща, / и той провеща́ в им, / си́ це глаго́ лаше: / что и́ щете Жива́ го с ме́ ртвыми; / что пла́ чете Нетле́ ннаго во тли? / Ше́ дше, пропове́ дите ученико́ м Его́. Стих: Сей день, его́ же сотвори Госпо́ дь, / возра́ дуемся и возвесели́ мся в онь. Па́ сха кра́ сная, / Па́ сха, Госпо́ дня Па́ сха! / Па́ сха всечестна́ я / нам возсия́. Па́ сха, / ра́ достию друг дру́ га обы́ мем. / О Па́ сха! / Избавле́ ние ско́ рби, / и́ бо из гро́ ба днесь, / я́ ко от черто́ га / возсия́ в Христо́ с, / жены́ ра́ дости испо́ лни, глаго́ ля: / пропове́ дите апо́ столом. Слава, и ныне, глас 5: Воскресе́ ния день, / и просвети́ мся торжество́ м, / и друг дру́ га обы́ мем. / Рцем бра́ тие, / и ненави́ дящим нас, / прости́ м вся Воскресе́ нием, / и та́ ко возопии́ м: / Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых, / сме́ ртию смерть попра́ в, / и су́ щим во гробе́ х живо́ т дарова́ в.
Таже настоящий тропарь, Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых, / сме́ ртию смерть попра́ в / и су́ щим во гробе́ х живо́ т дарова́ в. И поем сие многажды, дондеже целуют братия друг друга. Целование же настоятеля с прочими иереи и диаконы во святом алтари бывает сице: Глаголет приходяй: Христо́ с воскре́ се, оному же отвещавшу: Вои́ стину воскре́ се. Посем взем настоятель Честный Крест и станет вне пред святыми царскими дверьми. Такожде и вси священницы, елико их есть, и диакони, вземше кийждо их святое Евангелие, и честные иконы, по чину своему: и станут вси рядом, от десныя страны настоятеля. И приходят прежде честнейшии церковницы и старцы, един по единому, и мало преклоняются пред настоятелем и целуют кийждо их Честный Крест и святое Евангелие, егоже держит иерей, и прочии образы. Таже и самого настоятеля во уста целуют, глаголюще: Христо́ с воскре́ се. Оному же отвещавшу: Вои́ стину воскре́ се. По томуже образу и иереев целуют, и сами между собою по чину своему. И ставятся от иереев по десной стране рядом. Таже по них и миряне такожде целование творят. Работницы же монастырстии в томже чину да станут и друг друга целующе. Бывает же посреди во всех велие молчание. По целовании же чтется Огласительное слово Златоустаго от настоятеля или екклисиарха: не седим же на сицевом чтении, но стояще слушаем вси.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|