Апостол дне, ко Евреем, зачало 303.
Апостол дне, ко Евреем, зачало 303. Многоча́ стне и многообра́ зне дре́ вле Бог глаго́ лавый отце́ м во проро́ цех, в после́ док дний сих глаго́ ла нам в Сы́ не, Его́ же положи́ насле́ дника всем, И́ мже и ве́ ки сотвори́. И́ же сый сия́ ние сла́ вы и о́ браз Ипостаси Его́, нося́ же вся́ ческая глаго́ лом си́ лы Своея́, Собо́ ю очище́ ние сотвори́ в грехо́ в на́ ших, се́ де одесну́ ю престо́ ла вели́ чествия на высо́ ких. Толи́ ко лу́ чший быв а́ нгелов, ели́ ко пресла́ внее па́ че их насле́ дствова и́ мя. Кому́ бо рече́ когда́ от а́ нгел: Сын Мой еси́ Ты, Аз днесь роди́ х Тя? И па́ ки: Аз бу́ ду Ему́ во Отца́, и Той бу́ дет мне в Сы́ на? Егда́ же па́ ки вво́ дит Перворо́ днаго во вселе́ нную, глаго́ лет: и да покло́ нятся Ему́ вси а́ нгели Бо́ жии. И ко а́ нгелом у́ бо глаго́ лет: творя́ й а́ нгелы Своя́ ду́ хи и слуги́ Своя́ огнь паля́ щь. К Сы́ ну же: престо́ л Твой, Бо́ же, в век ве́ ка: жезл пра́ вости жезл ца́ рствия Твоего́: возлюби́ л еси́ пра́ вду и возненави́ дел еси́ беззако́ ние: сего́ ра́ ди пома́ за Тя, Бо́ же, Бог Твой еле́ ем ра́ дости, па́ че прича́ стник Твои́ х. И па́ ки: в нача́ ле Ты, Го́ споди, зе́ млю основа́ л еси́, и дела́ руку́ Твое́ ю суть небеса́. Та поги́ бнут, Ты же пребыва́ еши, и вся, я́ коже ри́ за, обетша́ ют, и я́ ко оде́ жду свие́ ши их, и изменя́ тся: Ты же то́ йжде еси́, и ле́ та Твоя́ не оскуде́ ют. Святому Апостол, к Тимофею, зачало 292. Ча́ до Тимофе́ е, возмога́ й во благода́ ти, я́ же о Христе́ Иису́ се, и я́ же слы́ шал еси́ от мене́ мно́ гими свиде́ тели, сия́ преда́ ждь ве́ рным челове́ ком, и́ же дово́ льни бу́ дут и ины́ х научи́ ти. Ты у́ бо злопостражди́ я́ ко добр во́ ин Иису́ с Христо́ в. Никто́ же бо во́ ин быва́ я обязу́ ется ку́ плями жите́ йскими, да воево́ де уго́ ден бу́ дет. А́ ще же и постра́ ждет кто, не венча́ ется, а́ ще не зако́ нно му́ чен бу́ дет. Тружда́ ющемуся де́ лателю пре́ жде подоба́ ет от плода́ вкуси́ ти. Разуме́ й, я́ же глаго́ лю: да даст у́ бо тебе́ Госпо́ дь ра́ зум о всем. Помина́ й Го́ спода Иису́ са Христа́ воста́ вшаго от ме́ ртвых, от се́ мене Дави́ дова, по благовествова́ нию моему́, в не́ мже злостражду́ да́ же до уз, я́ ко злоде́ й, но сло́ во Бо́ жие не вя́ жется. Сего́ ра́ ди вся терплю́ избра́ нных ра́ ди, да и ти́ и спасе́ ние улуча́ т е́ же о Христе́ Иису́ се, со сла́ вою ве́ чною.
Аллилу́ иа, глас 4. Стих: Пра́ ведник я́ ко фи́ никс процвете́ т, я́ ко кедр, и́ же в Лива́ не, умно́ жится. Стих: Насажде́ ни в дому́ Госпо́ дни, во дво́ рех дому Бо́ га на́ шего процвету́ т. Ева́ нгелие от Марка, зачало 10. Во вре́ мя о́ но, идя́ ше Иису́ с в суббо́ ты сквозе́ се́ яния, и нача́ ша ученицы́ Его́ путь твори́ ти, востерза́ юще кла́ сы. И фарисе́ е глаго́ лаху Ему́: виждь, что творя́ т в суббо́ ты, его́ же не досто́ ит? И Той глаго́ лаше им: не́ сте ли николи́ же чли, что сотвори́ Дави́ д, егда́ тре́ бование име́ и взалка́ сам и и́ же с ним? Ка́ ко вни́ де в дом Бо́ жий при Авиафа́ ре архиере́ и, и хле́ бы предложе́ ния снеде́, и́ хже не досто́ яше я́ сти то́ кмо иере́ ем, и даде́ и су́ щим с ним? И глаго́ лаше им: суббо́ та челове́ ка ра́ ди бысть, а не челове́ к суббо́ ты ра́ ди. Те́ мже госпо́ дь есть Сын Челове́ ческий и суббо́ те. И вни́ де па́ ки в со́ нмище: и бе та́ мо челове́ к, су́ ху имы́ й ру́ ку. И назира́ ху Его́, а́ ще в суббо́ ты исцели́ т его́, да Нань возглаго́ лют. И глаго́ ла челове́ ку су́ ху иму́ щему ру́ ку: ста́ ни посреде́. И глаго́ ла им: досто́ ит ли в суббо́ ты добро́ твори́ ти, или́ зло твори́ ти? Ду́ шу спасти́, или́ погуби́ ти? Они́ же молча́ ху. И воззре́ в на них со гне́ вом, скорбя́ о окамене́ нии серде́ ц их, глаго́ ла челове́ ку: простри́ ру́ ку твою́. И простре́: и утверди́ ся рука́ его́ цела́, я́ ко друга́ я.
И святаго, от Иоанна, зачало 52. Рече́ Госпо́ дь Свои́ м ученико́ м: сия́ запове́ даю вам, да лю́ бите друг дру́ га. А́ ще мир вас ненави́ дит, ве́ дите, я́ ко Мене́ пре́ жде вас возненави́ де. А́ ще от ми́ ра бы́ сте бы́ ли, мир у́ бо свое́ люби́ л бы: я́ коже от ми́ ра не́ сте, но Аз избра́ х вы от ми́ ра, сего́ ра́ ди ненави́ дит вас мир. Помина́ йте сло́ во, е́ же Аз рех вам: несть раб бо́ лий го́ спода своего́. А́ ще Мене́ изгна́ ша, и вас изжену́ т: а́ ще сло́ во Мое́ соблюдо́ ша, и ва́ ше соблюду́ т. Но сия́ вся творя́ т вам за и́ мя Мое́, я́ ко не ве́ дят Посла́ вшаго Мя. А́ ще не бых прише́ л и глаго́ лал им, греха́ не бы́ ша име́ ли: ны́ не же вины́ не и́ мут о гресе́ свое́ м. Ненави́ дяй Мене́, и Отца́ Моего́ ненави́ дит. А́ ще дел не бых сотвори́ л в них, и́ хже ин никто́ же сотвори́, греха́ не бы́ ша име́ ли: ны́ не же и ви́ деша, и возненавидеша Мене́ и Отца́ Моего́. Но да сбу́ дется сло́ во, пи́ санное в зако́ не их, я́ ко возненави́ деша Мя ту́ не. Егда́ же прии́ дет Уте́ шитель, Его́ же Аз послю́ вам от Отца́, Дух и́ стины, И́ же от Отца́ исхо́ дит, Той свиде́ тельствует о Мне. И вы же свиде́ тельствуете, я́ ко искони́ со Мно́ ю есте́. Сия́ глаго́ лах вам, да не соблазните́ ся. От со́ нмищ иждену́ т вы, но прии́ дет час, да всяк, и́ же убие́ т вы, мни́ тся слу́ жбу приноси́ ти Бо́ гу.
Причастен: В па́ мять ве́ чную бу́ дет пра́ ведник, / от слу́ ха зла не убои́ тся. На трапезе чтем слово похвальное о святем Феодоре, святаго Григория Нисскаго. И ядим боб обваренный, с маслинами белыми и черными. Причащаемся же и варения с маслом прилучившагося, и колива: вина же испиваем по красоволю, ради святаго. Сие же прияхом от лавры преподобнаго отца нашего Саввы, и от богоноснаго отца нашего Евфимия. Ведати подобает, яко дважды прияхом ясти рыбы в сей Великий пост, в праздник Благовещения, и Цветоносия.
НЕДЕЛЯ ПЕРВАЯ СВЯТАГО ПОСТА В нюже православие воспоминается. Бдение обычное. В СУББОТУ ВЕЧЕРА, НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ Поставим стихи 4, и поем стихи подобныя. Ны́ не благоче́ стия све́ тлость всем распростре́ ся, / разгоня́ ющи лесть нече́ стия я́ ко о́ блак, / просвеща́ ющи же сердца́ благочести́ вых; / прииди́ те вси припаде́ м, / благочестивому́ дренно честны́ м ико́ нам Христо́ вым / покланя́ ющеся правосла́ внии. Священнообра́ зными ико́ нами ны́ не украша́ ется, / я́ ко неве́ ста укра́ шена Христо́ ва Це́ рковь, / и всех созыва́ ет духо́ вно пра́ здновати, / сни́ демся во единомы́ слии и ве́ ре, / ра́ достно велича́ юще Го́ спода. Ми́ ре весь весели́ ся: / се бо Госпо́ дь низложи́ / с высоты́ нече́ стия держа́ ву неизрече́ нным промышле́ нием. / И смире́ ннии вознесо́ хомся днесь / к ве́ ре правосла́ вия, / благочести́ вою цари́ цею наставля́ еми. К первообра́ зному но́ сится, / глаго́ лет Васи́ лий, честь ико́ ны: / сего́ ра́ ди в любви́ почита́ ем / ико́ ны Спа́ са Христа́, и святы́ х всех, / да сих собра́ вше, / никогда́ же ны́ не злоче́ стием отведе́ мся. Слава, и ныне: Богородичен. Подобен:
Безнача́ льным и Боже́ ственным естество́ м неви́ димый, / Челове́ к ви́ ден бысть Отрокови́ це, / от чи́ стых Твои́ х крове́ й, / за кра́ йнее благоутро́ бие, / Его́ же пло́ ти написа́ вше подо́ бие, / че́ стно покланя́ емся вси ве́ рнии, / и благоче́ стно велича́ ем. На стиховне, глас 2. Губи́ тельства тлетво́ рнаго / избе́ гше злосла́ вных, / правосла́ вия сия́ нием, / сердца́ ми просвети́ мся ве́ рнии / Бо́ га сла́ вяще. Стих: Принеси́ те Го́ сподеви честь и сла́ ву. А́ риева нечи́ стая / упраздни́ ся пре́ лесть, / Македо́ ния, Петра́, / Севи́ ра же и Пи́ рра, / и све́ тит Свет трисо́ лнечный. Стих: Поклони́ теся Ему́ во дворе́ святе́ м Его́. Не ктому́ злочести́ вых / похваля́ ется мра́ чное уче́ ние: / Бог бо правосла́ вным, / изволе́ нием Феодо́ ры, / жезл кре́ пости дае́ т. Слава, и ныне, Богородичен. Подобен: Вознесла́ еси́ / смире́ нных рог, Богоро́ дице, / ро́ ждшая Бо́ га Сло́ ва, / те́ мже ве́ рно Тя / вси чту́ ще велича́ ем. Тропарь, Пречисто́ му о́ бразу Твоему́: И бывает отпуст.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|