Блаже́ни есте́, егда́ поно́сят вам, и изжену́т, и реку́т всяк зол глаго́л на вы, лжу́ще Мене́ ра́ди.
Блаже́ ни есте́, егда́ поно́ сят вам, и изжену́ т, и реку́ т всяк зол глаго́ л на вы, лжу́ ще Мене́ ра́ ди. Распина́ ему Тебе́, Христе́, / вся тварь, ви́ дящи, трепета́ ше, / основа́ ния земли́ колеба́ хуся стра́ хом держа́ вы Твоея́, / свети́ ла скрыва́ хуся, и церко́ вная раздра́ ся заве́ са, / го́ ры вострепета́ ша и ка́ мение разсе́ деся, / и разбо́ йник ве́ рный зове́ т с на́ ми, Спа́ се, / е́ же помяни́ во Ца́ рствии Твое́ м. Ра́ дуйтеся и весели́ теся, я́ ко мзда ва́ ша мно́ га на Небесе́ х. Рукописа́ ние на́ ше на Кресте́ растерза́ л еси́, Го́ споди, / и вмени́ вся в ме́ ртвых, та́ мошняго мучи́ теля связа́ л еси́, / изба́ вль всех от уз сме́ ртных Воскресе́ нием Твои́ м, / и́ мже просвети́ хомся, Человеколю́ бче Го́ споди, и вопие́ м Тебе́: / помяни́ и нас, Спа́ се, во Ца́ рствии Твое́ м. Слава: Отца́, и Сы́ на, и Ду́ ха Свята́ го / вси единому́ дренно, ве́ рнии, славосло́ вити досто́ йно помо́ лимся, / Еди́ ницу Божества́, в Трие́ х су́ щую Ипоста́ сех, / неслия́ нну пребыва́ ющу, про́ сту, неразде́ льну и непристу́ пну, / Е́ юже избавля́ емся о́ гненнаго муче́ ния. И ныне, Богородичен: Ма́ терь Твою́, Христе́, / пло́ тию безсе́ менно ро́ ждшую Тя и Де́ ву вои́ стинну, / и по рождестве́ пребы́ вшую нетле́ нну, / Сию́ Тебе́ приво́ дим в моли́ тву, Влады́ ко Многоми́ лостиве, / прегреше́ ний проще́ нию дарова́ тися всегда́ зову́ щим: / помяни́ нас, Спа́ се, во Ца́ рствии Твое́ м. Прокимен, глас 4: Раздели́ ша ри́ зы Моя́ себе́, / и о оде́ жди Мое́ й мета́ ша жре́ бий. Стих: Бо́ же, Бо́ же Мой, вонми́ Ми, вску́ ю оста́ вил Мя еси́?
Евангелие 7-е, от Матфеа, зачало 113: Во вре́ мя о́ но, прише́ дше во́ ини на ме́ сто нарица́ емое Голго́ фа, е́ же есть Кра́ ниево ме́ сто, да́ ша Иису́ су пи́ ти о́ цет с же́ лчию сме́ шен, и вкушь не хотя́ ше пи́ ти. Распе́ ншии же Его́ раздели́ ша ри́ зы Его́, ве́ ргше жре́ бия. И седя́ ще стрежа́ ху Его́ ту. И возложи́ ша верху́ главы́ Его́ вину́ Его́ напи́ сану: Сей есть Иису́ с, Царь Иуде́ йский. Тогда́ распя́ ша с Ним два разбо́ йника: еди́ наго одесну́ ю, и еди́ наго ошу́ юю. Мимоходя́ щии же ху́ ляху Его́, покива́ юще глава́ ми свои́ ми, и глаго́ люще: разоря́ яй це́ рковь и треми́ де́ ньми созида́ яй, спаси́ ся Сам: а́ ще Сын еси́ Бо́ жий, сни́ ди со креста́. Та́ кожде же и архиере́ е руга́ ющеся с кни́ жники, и ста́ рцы, и фарисе́ и, глаго́ лаху: ины́ я спасе́, Себе́ ли не мо́ жет спасти́? Аще Царь Изра́ илев есть, да сни́ дет ны́ не со креста́, и ве́ руем в Него́. Упова́ на Бо́ га: да изба́ вит ны́ не Его́, а́ ще хо́ щет Ему́: рече́ бо, я́ ко Бо́ жий есмь Сын. То́ жде же и разбо́ йника распя́ тая с Ним поноша́ ста Ему́. От шеста́ го же часа́ тьма бысть по всей земли́, до часа́ девя́ таго. О девя́ тем же часе́ возопи́ Иису́ с гла́ сом ве́ лиим, глаго́ ля: Или́, Или́, лима́ савахфани́? Е́ же есть, Бо́ же Мой, Бо́ же Мой, вску́ ю Мя еси́ оста́ вил? Не́ цыи же от ту стоя́ щих слы́ шавше, глаго́ лаху, я́ ко Илию́ глаша́ ет Сей. И а́ бие тек еди́ н от них, и прие́ м гу́ бу, испо́ лнив же о́ цта, и вонзе́ на трость, напая́ ше Его́. Про́ чии же глаго́ лаху: оста́ ви, да ви́ дим, а́ ще прии́ дет Илиа́ спасти́ Его́. Иису́ с же, па́ ки возопи́ в гла́ сом ве́ лиим, испусти́ дух. И се, заве́ са церко́ вная раздра́ ся на дво́ е, с вы́ шняго кра́ я до ни́ жняго; и земля́ потрясе́ ся, и ка́ мение распаде́ ся. И гро́ би отверзо́ шася, и мно́ га телеса́ усо́ пших святы́ х воста́ ша. И изше́ дше из гроб по воскресе́ нии Его́, внидо́ ша во святы́ й град, и яви́ шася мно́ зем. Со́ тник же и и́ же с ним стрегу́ щии Иису́ са, ви́ девше трус и бы́ вшая, убоя́ шася зело́, глаго́ люще: вои́ стинну Бо́ жий Сын бе Сей.
И полагается чтение. Таже псалом 50. И посем Евангелие 8-е, Во вре́ мя о́ но, ведя́ ху со Иису́ сом и и́ на два злоде́ я с Ним уби́ ти. И егда́ приидо́ ша на ме́ сто, нарица́ емое Ло́ бное, ту распя́ ша Его́ и злоде́ я, о́ ваго у́ бо одесну́ ю, а друга́ го ошу́ юю. Иису́ с же глаго́ лаше: О́ тче, отпусти́ им: не ве́ дят бо что творя́ т. Разделя́ юще же ри́ зы Его́, мета́ ху жре́ бия. И стоя́ ху лю́ дие зря́ ще. Руга́ хуся же и кня́ зи с ни́ ми, глаго́ люще: ины́ я спасе́, да спасе́ т и Себе́, а́ ще Той есть Христо́ с Бо́ жий избра́ нный. Руга́ хуся же Ему́ и во́ ини, приступа́ юще, и о́ цет приде́ юще Ему́. И глаго́ лаху: а́ ще Ты еси́ Царь Иуде́ йск, спаси́ ся Сам. Бе же и написа́ ние напи́ сано над Ним писмены́ е́ ллинскими, и ри́ мскими, и евре́ йскими: Сей есть Царь Иуде́ йск. Еди́ н же от обе́ шеною злоде́ ю ху́ ляше Его́, глаго́ ля: а́ ще Ты еси́ Христо́ с, спаси́ Себе́ и на́ ю. Отвеща́ в же други́ й, преща́ ше ему́, глаго́ ля: ни ли ты бои́ шися Бо́ га, я́ ко в то́ мже осужде́ н еси́? И мы у́ бо в пра́ вду: досто́ йная бо по дело́ м на́ ю восприе́ млева: Сей же ни еди́ наго зла сотвори́. И глаго́ лаше Иису́ сови: помяни́ мя, Го́ споди, егда́ прии́ деши во Ца́ рствии Си. И рече́ ему́ Иису́ с: ами́ нь глаго́ лю тебе́, днесь со Мно́ ю бу́ деши в раи́. Бе же час я́ ко шесты́ й, и тьма бысть по всей земли́ до часа́ девя́ таго. И поме́ рче со́ лнце, и заве́ са церко́ вная раздра́ ся посреде́. И возгла́ шь гла́ сом ве́ лиим Иису́ с, рече́: О́ тче, в ру́ це Твои́ предаю́ дух Мой. И сия́ рек и́ здше. Ви́ дев же со́ тник бы́ вшее, просла́ ви Бо́ га, глаго́ ля: вои́ стинну Челове́ к Сей пра́ веден бе. И вси прише́ дшии наро́ ди на позо́ р сей, ви́ дяще быва́ ющая, бию́ ще пе́ рси своя́, возвраща́ хуся. Стоя́ ху же вси зна́ емии Его́ издале́ ча, и жены́ спосле́ дствовавшия Ему́ от Галиле́ и, зря́ ще сих.
И абие поем трипеснец, творение господина Космы: ирмосы по дважды, тропари на 12. Последи же ирмос оба лика вкупе. Акростихис, или краегранесие трипеснца есть: Просаввато́ н те: еже есть, Предсуббо́ тие же. Глас 6. Песнь 5 {Π } Ирмос: К Тебе́ у́ тренюю, / милосе́ рдия ра́ ди Себе́ истощи́ вшему непрело́ жно / и до страсте́ й безстра́ стно прекло́ ншемуся, / Сло́ ве Бо́ жий, / мир пода́ ждь ми па́ дшему, Человеколю́ бче. {Ρ } Умы́ вше но́ ги, и предочи́ стившеся / та́ инства причаще́ нием Боже́ ственнаго ны́ не, Христе́, Твоего́, / служи́ телие от Сио́ на на Елео́ нскую го́ ру вели́ кую с Тобо́ ю взыдо́ ша, / пою́ ще Тя, Человеколю́ бче. {Ο } Зри́ те, рекл еси́, дру́ зи, не бо́ йтеся, / ны́ не бо прибли́ жися час, я́ ту Ми бы́ ти, и убие́ ну рука́ ма беззако́ нных, / вси же расточите́ ся, Мене́ оста́ вивше, / и́ хже соберу́ пропове́ дати Мя, Человеколю́ бца. Кондак, глас 8: Нас ра́ ди Распя́ таго, / прииди́ те, вси воспои́ м: / Того́ бо ви́ де Мари́ я на дре́ ве, и глаго́ лаше: / а́ ще и распя́ тие терпи́ ши, / Ты еси́ Сын и Бог Мой. Икос: Своего́ А́ гнца А́ гница зря́ щи к заколе́ нию влеко́ ма, / после́ доваше Мари́ я просте́ ртыми власы́ со ине́ ми жена́ ми, сия́ вопию́ щи: / ка́ мо и́ деши, Ча́ до? / Чесо́ ра́ ди ско́ рое тече́ ние соверша́ еши? / Еда́ други́ й брак па́ ки есть в Ка́ не Галиле́ йстей, / и та́ мо ны́ не тщи́ шися, да от воды́ им вино́ сотвори́ ши? / Иду́ ли с Тобо́ ю, Ча́ до, или́ па́ че пожду́ Тебе́? / Даждь Ми сло́ во, Сло́ ве, / не молча́ мимоиди́ Мене́, Чи́ сту соблюды́ й Мя. / Ты бо еси́ Сын и Бог Мой. Синаксарий.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|