Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

И поем стихиры самогласны, оба лика вкупе.




Песнь 8

{Σ } Ирмос: Столп зло́ бы богопроти́ вныя, / боже́ ственнии о́ троцы обличи́ ша, / на Христа́ же шата́ ющееся беззако́ нных собо́ рище, / сове́ тует тще́ тная, / уби́ ти поуча́ ется / живо́ т держа́ щаго дла́ нию. / Его́ же вся тварь благослови́ т, / сла́ вящи во ве́ ки.

{Α } От ве́ ждей ученико́ м ны́ не сон, рекл еси́, Христе́, отряси́ те, / в моли́ тве же бди́ те, да не в напа́ сть вни́ дете, и наипа́ че Си́ моне, / крепча́ йшему бо бо́ лий иску́ с. / Разуме́ й Мя, Пе́ тре, / Его́ же вся тварь благослови́ т, сла́ вящи во ве́ ки.

{Β } Скве́ рна сло́ ва усте́ н, никогда́ же изреку́ Тебе́, Влады́ ко, / с Тобо́ ю умру́ я́ ко благоразу́ мен, / а́ ще и вси отве́ ргутся, возопи́ Петр. / Ни плоть, ниже́ кровь, но Оте́ ц Твой откры́ ми Тя, / Его́ же вся тварь благослови́ т, сла́ вящи во ве́ ки.

{Β } Глубину́ прему́ дрости Боже́ ственныя и ра́ зума, не всю испыта́ л еси́, / бе́ здну же Мои́ х суде́ б не пости́ гл еси́, челове́ че, Госпо́ дь рече́. / Плоть у́ бо сый, не хвали́ ся, / три́ жды бо отве́ ржешися Мене́, / Его́ же вся тварь благослови́ т, сла́ вящи во ве́ ки.

{Α } Отрица́ ешися, Си́ моне Пе́ тре, е́ же сотвори́ ши ско́ ро, я́ коже рече́ ся, / и к тебе́ отрокови́ ца, еди́ на прише́ дши устраши́ т тя, Госпо́ дь рече́. / Го́ рце прослези́ в, обря́ щеши Мя оба́ че Ми́ лостива, / Его́ же вся тварь благослови́ т, сла́ вящи во ве́ ки.

Песнь 9

{Τ } Ирмос: Честне́ йшую Херуви́ м, / и сла́ внейшую без сравне́ ния Серафи́ м, / без истле́ ния Бо́ га Сло́ ва ро́ ждшую, / су́ щую Богоро́ дицу, Тя велича́ ем.

{Ο } Па́ губное собо́ рище богоме́ рзских, / лука́ внующих богоуби́ йц со́ нмище, / предста́, Христе́, Тебе́, / и я́ ко непра́ ведника влеча́ ше Зижди́ теля всех, Его́ же велича́ ем.

{Ν } Зако́ на не разуме́ юще нечести́ вии, / гласо́ м проро́ ческим поуча́ ющеся вотще́, / я́ ко овча́ влеча́ ху Тя, всех Влады́ ку, непра́ ведно закла́ ти, Его́ же велича́ ем.

{Τ } Язы́ ком изда́ нную жизнь, / с кни́ жники уби́ ти свяще́ нницы преда́ ху, / уя́ звлени самозави́ стною зло́ бою, / естество́ м Животода́ вца, Его́ же велича́ ем.

{Ε } Обыдо́ ша я́ ко пси мно́ зи, / и уда́ риша, Царю́, лани́ ту Твою́ зауше́ нием, вопроша́ ху Тя, / Тебе́ же ло́ жна свиде́ тельствоваху, / и вся претерпе́ в, всех спасл еси́.

Таже ексапостиларий, трижды:

Разбо́ йника благоразу́ мнаго / во еди́ ном часе́ ра́ еви сподо́ бил еси́, Го́ споди, / и мене́ дре́ вом кре́ стным / просвети́ и спаси́ мя.

Таже Евангелие 9-е, от Иоанна, зачало 61:

Во вре́ мя о́ но, стоя́ ху при Кресте́ Иису́ сове Ма́ ти Его́, и сестра́ Ма́ тере Его́, Мари́ я Клео́ пова, и Мари́ я Магдали́ на. Иису́ с же ви́ дев Ма́ терь, и ученика́ стоя́ ща, его́ же любля́ ше, глаго́ ла Ма́ тери Свое́ й: Же́ но, се, сын Твой. Пото́ м глаго́ ла ученику́: се, Ма́ ти твоя́. И от того́ часа́ поя́ т Ю́ учени́ к во своя́ си. Посе́ м ве́ дый Иису́ с, я́ ко вся уже́ соверши́ шася, да сбу́ дется Писа́ ние, глаго́ ла: жа́ жду. Сосу́ д же стоя́ ше полн о́ цта. Они́ же испо́ лнивше гу́ бу о́ цта, и на трость во́ нзше, приде́ ша ко усто́ м Его́. Егда́ же прия́ т о́ цет Иису́ с, рече́: соверши́ шася. И прекло́ нь главу́, предаде́ дух. Иуде́ е же, поне́ же пято́ к бе, да не оста́ нут на кресте́ телеса́ в суббо́ ту, бе бо вели́ к день тоя́ суббо́ ты, моли́ ша Пила́ та, да пребию́ т го́ лени их, и во́ змут. Приидо́ ша же во́ ини, и пе́ рвому у́ бо преби́ ша го́ лени, и друго́ му распя́ тому с Ним. На Иису́ са же прише́ дше, я́ ко ви́ деша Его́ уже́ уме́ рша, не преби́ ша Ему́ го́ лений. Но еди́ н от во́ ин копие́ м ре́ бра Ему́ прободе́, и а́ бие изы́ де кровь и вода́. И ви́ девый свиде́ тельствова, и и́ стинно есть свиде́ тельство его́, и той весть, я́ ко и́ стину глаго́ лет, да вы ве́ ру и́ мете. Бы́ ша бо сия́, да сбу́ дется Писа́ ние: кость не сокруши́ тся от Него́. И па́ ки друго́ е Писа́ ние глаго́ лет: воззря́ т Нань, Его́ же прободо́ ша.

И абие: Вся́ кое дыха́ ние:

На глас 3, поставим стихи 4.
И поем стихиры самогласны три,
повторяюще первый:

Два и лука́ вная сотвори́, перворожде́ нный сын Мой Изра́ иль: / Мене́ оста́ ви, Исто́ чника воды́ живо́ тныя, / и ископа́ себе́ кладене́ ц сокруше́ нный, / Мене́ на дре́ ве распя́ т, / Вара́ вву же испроси́ и отпусти́. / Ужасе́ ся не́ бо о сем и со́ лнце лучи́ скры, / ты же, Изра́ илю, не усрами́ лся еси́, / но сме́ рти Мя пре́ дал еси́. / Оста́ ви им, О́ тче Святы́ й, / не ве́ дят бо, что сотвори́ ша.

Ки́ йждо уд святы́ я Твоея́ пло́ ти, безче́ стие нас ра́ ди претерпе́: / те́ рние, глава́; лице́, оплева́ ния; че́ люсти, зауше́ ния; / уста́, во о́ цте растворе́ нную желчь вку́ сом; / ушеса́, хуле́ ния злочести́ вая; / плещи́, бие́ ния; и рука́, трость; / всего́ телесе́ протяже́ ния на Кресте́; / чле́ нове, гво́ здия; и ре́ бра, копие́. / Пострада́ вый за ны и от страсте́ й свободи́ вый нас, / снизше́ дый к нам человеколю́ бием и вознесы́ й нас, / Всеси́ льне Спа́ се, поми́ луй нас.

Распе́ ншуся Ти, Христе́, вся тварь, ви́ дящи, трепета́ ше, / основа́ ния земли́ позыба́ шася стра́ хом держа́ вы Твоея́; / Тебе́ бо возне́ сшуся днесь, род евре́ йский поги́ бе, / церко́ вная заве́ са раздра́ ся на дво́ е, / и ме́ ртвии от гробо́ в воскресо́ ша; / со́ тник, ви́ дев чу́ до, ужасе́ ся. / Предстоя́ щи же Ма́ ти Твоя́ вопия́ ше, рыда́ ющи ма́ терски: / ка́ ко не возрыда́ ю и утро́ бы Моея́ не бию́, / зря́ щи Тя на́ га, я́ ко осужде́ на, на дре́ ве ви́ сяща? / Распны́ йся и погребы́ йся, и воскресы́ й из ме́ ртвых, / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Слава, глас 6: Совлеко́ ша с Мене́ ри́ зы Моя́, / и облеко́ ша Мя в ри́ зу червле́ ну, / возложи́ ша на главу́ Мою́ вене́ ц от те́ рний, / и в десну́ ю Мою́ ру́ ку вда́ ша трость, / да сокрушу́ их, я́ ко сосу́ ды скуде́ льничи.

И ныне, глас тойже: Плещи́ Моя́ дах на ра́ ны, / лица́ же Моего́ не отврати́ х от заплева́ ний, / суди́ щу Пила́ тову предста́ х и Крест претерпе́ х / за спасе́ ние ми́ ра.

Таже Евангелие 10-е, от Марка, зачало 69:

Во вре́ мя о́ но, прии́ де Ио́ сиф, и́ же от Аримафе́ я, благообра́ зен сове́ тник, и́ же и той бе ча́ я Ца́ рствия Бо́ жия, дерзну́ в вни́ де к Пила́ ту, и проси́ те́ ло Иису́ сова. Пила́ т же диви́ ся, а́ ще уже́ у́ мре: и призва́ в со́ тника, вопроси́ его́: а́ ще уже́ у́ мре? И уве́ дев от со́ тника, даде́ те́ ло Ио́ сифови. И купи́ в плащани́ цу, и снем Его́, обви́ т плащани́ цею, и положи́ Его́ во гроб, и́ же бе изсе́ чен от ка́ мене: и привали́ ка́ мень над две́ ри гро́ ба. Мари́ я же Магдали́ на, и Мари́ я Иоси́ ева зря́ сте, где Его́ полага́ ху.

Таже Сла́ ва в вы́ шних Бо́ гу: Священник же ектению: Испо́ лним у́ треннюю моли́ тву: И прочее по обычаю, и по возгласе: Я́ ко Бог ми́ лости:

Абие Евангелие 11-е, от Иоанна, зачало 62:

Во вре́ мя о́ но, моли́ Пила́ та Ио́ сиф, и́ же от Аримафе́ я, сый учени́ к Иису́ сов, потае́ н же стра́ ха ра́ ди иуде́ йска, да во́ змет те́ ло Иису́ сово: и повеле́ Пила́ т. Прии́ де же и взят те́ ло Иису́ сово. Прии́ де же и Никоди́ м, прише́ дый ко Иису́ сови но́ щию пре́ жде, нося́ смеше́ ние сми́ рнено и ало́ йно, я́ ко литр сто. Прия́ ста же те́ ло Иису́ сово, и обви́ ста е́ ри́ зами со арома́ ты, я́ коже обы́ чай есть иуде́ ом погреба́ ти. Бе же на ме́ сте, иде́ же распя́ тся, верт, и в ве́ рте гроб нов, в не́ мже николи́ же никто́ же положе́ н бе. Ту у́ бо пятка́ ра́ ди иуде́ йска, я́ ко близ бя́ ше гроб, положи́ ста Иису́ са.

И поем стихиры самогласны, оба лика вкупе.

Глас 1: Вся тварь изменя́ шеся стра́ хом, / зря́ щи Тя на Кресте́ ви́ сима, Христе́, / со́ лнце омрача́ шеся, / и земли́ основа́ ния сотряса́ хуся, / вся сострада́ ху Созда́ вшему вся. / Во́ лею нас ра́ ди претерпе́ вый, / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Глас 2. Стих: Раздели́ ша ри́ зы Моя́ себе́, / и о оде́ жди Мое́ й мета́ ша жре́ бий.

Лю́ дие злочести́ вии и беззако́ ннии, / вску́ ю поуча́ ются тще́ тным? / Вску́ ю Живота́ всех на смерть осуди́ ша? / Ве́ лие чу́ до, я́ ко Созда́ тель ми́ ра / в ру́ ки беззако́ нных предае́ тся, / и на дре́ во возвыша́ ется, Человеколю́ бец, / да я́ же во а́ де у́ зники свободи́ т зову́ щия: / долготерпели́ ве Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Стих: Да́ ша в снедь Мою́ желчь, / и в жа́ жду Мою́ напои́ ша Мя о́ цта.

Днесь зря́ щи Тя, Непоро́ чная Де́ ва, / на Кресте́ Сло́ ве возвыша́ ема, / рыда́ ющи ма́ тернею утро́ бою, / уязвля́ шеся се́ рдцем го́ рце, / и стеня́ щи боле́ зненно из глубины́ души́, / лице́ со власы́ терза́ ющи. / Те́ мже и пе́ рси бию́ щи, взыва́ ше жа́ лостно: / увы́ Мне, Боже́ ственное Ча́ до, / увы́ Мне, Све́ те ми́ ра, / что заше́ л еси́ от о́ чию Мое́ ю, А́ гнче Бо́ жий? / Те́ мже во́ инства безпло́ тных, / тре́ петом содержи́ ми бя́ ху, глаго́ люще: / непостижи́ ме Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Стих: Бог же, Царь наш пре́ жде ве́ ка, / соде́ ла спасе́ ние посреде́ земли́.

На дре́ ве ви́ дящи ви́ сима, Христе́, / Тебе́, всех Зижди́ теля и Бо́ га, / безсе́ менно Ро́ ждшая Тя вопия́ ше го́ рько: / Сы́ не Мой, где добро́ та за́ йде зра́ ка Твоего́? / Не терплю́ зре́ ти Тя непра́ ведно распина́ ема, / потщи́ ся у́ бо, воста́ ни, я́ ко да ви́ жу и Аз / Твое́ из ме́ ртвых тридне́ вное Воскресе́ ние.

Слава, глас 8: Го́ споди, восходя́ щу Ти на Крест, / страх и тре́ пет нападе́ на тварь, / и земли́ у́ бо возбраня́ л еси́ поглоти́ ти распина́ ющих Тя, / а́ ду же повелева́ л еси́ испусти́ ти ю́ зники, / на обновле́ ние челове́ ков. / Судие́ живы́ х и ме́ ртвых, / жизнь прише́ л еси́ пода́ ти, а не смерть. / Человеколю́ бче, сла́ ва Тебе́.

И ныне, глас 6: Уже́ омака́ ется трость изрече́ ния, от суде́ й непра́ ведных, / Иису́ с суди́ мь быва́ ет и осужда́ ется на крест, / и стра́ ждет тварь, на Кресте́ ви́ дящи Го́ спода. / Но естество́ м телесе́, мене́ ра́ ди стражда́ й, / Благи́ й Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Таже Евангелие 12-е,
от Матфеа, зачало 114:

Во у́ трий день, и́ же есть по пятце́, собра́ шася архиере́ е и фарисе́ е к Пила́ ту, глаго́ люще: го́ споди, помяну́ хом, я́ ко льстец он рече́, еще́ сый жив: по трие́ х днех воста́ ну. Повели́ у́ бо утверди́ ти гроб до тре́ тияго дне, да не ка́ ко прише́ дше ученицы́ Его́ но́ щию, укра́ дут Его́, и реку́ т лю́ дем: воста́ от ме́ ртвых, и бу́ дет после́ дняя лесть го́ рша пе́ рвыя. Рече́ же им Пила́ т: и́ мате кустоди́ ю, иди́ те, утверди́ те, я́ коже ве́ сте. Они́ же ше́ дше утверди́ ша гроб, зна́ менавше ка́ мень с кустоди́ ею.

Таже Бла́ го есть испове́ датися Го́ сподеви: Трисвятое. По О́ тче наш:

Тропарь, глас 4:

Искупи́ л ны еси́ от кля́ твы зако́ нныя / Честно́ ю Твое́ ю Кро́ вию, / на кресте́ пригвозди́ вся, и копие́ м пробо́ дся, / безсме́ ртие источи́ л еси́ челове́ ком, / Спа́ се наш, сла́ ва Тебе́.

Таже ектения обычная.

И отпуст:

И́ же оплева́ ния и бие́ ния, и зауше́ ния, и Крест, и смерть претерпе́ вый за спасе́ ние ми́ ра, Христо́ с, и́ стинный Бог наш, моли́ твами пречи́ стыя Своея́ Ма́ тере и всех святы́ х, поми́ лует и спасе́ т нас, я́ ко Благ и Человеколю́ бец.

Первый же час не совокупляем ныне, но о втором часе дне.

 


Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...