Решение коммуникативной задачи
| Аспект 1. give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;
| Ответ полный, но излишне подробный, что, впрочем, не отражается на оценивании, т. к. участник успел выполнить все задание в отведенное время:
In the first photo is captured a traditional library with endless bookshelves filled with different books and magazines. Moreover, in the central part of the photo you can see young lady holding a book in her hand and seemingly pointing out that traditional way of studying is the best we can get for today.
The second photo introduces us to electronic book or so called – e-book. You can see in the picture young lady sitting on couch and holding an electronic device in her hands. The absence of bookshelves makes us clear that printed books are not required because all information is kept in the electronic gadget. (+)
|
Аспект 2. say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;
| Ответ полный: Despite the fact that both images are linked with reading they demonstrate different options in this area with their pros and cons.
... These pictures are definitely fit to the project “Life without gadgets” because they make us choose between the e-book and printed book which are in demand in spite of their differences. (+)
|
Аспект 3. mention the advantages and disadvantages (1–2) of the two types of books
| Ответ полный: The main advantage of рrinted book demonstrated in the first picture is that it's quite simple way of reading, although it may be uncomfortable to carry in your bag because of weight and required space. One of the main benefits of electronic book is the endless number of stories you can get thanks to the Internet connection. However, e-books are quite vulnerable because they need to be charged on time. (+)
|
Аспект 4. express your opinion on the subject of the project – whether you would like to live without gadgets
and why
| Ответ неполный. Автор говорит о гаджетах только в связи с чтением книг, данный пункт плана и тема проектной работы гораздо шире): As for me, I would opt for living without gadgets because they are not able to put us inside that special atmosphere created by author whose story we are lucky to read on the printed pages. (+-)
|
|
|
Объем высказывания
| Фраз – более 20
|
Итоговый балл (максимальный бал – 4)
| 3 балла Коммуникативная задача выполнена в основном: 1–2 аспекта раскрыты неполно
|
Организация высказывания
| Наличие вступительной (наличие обращения к другу) и заключительной фразы, завершенность высказывания
| Вступительная фраза есть: Hello, I’ve got for you some photos related to our project “Life without gadgets”. Заключительная фраза дана: That’s all I wanted to share with you within our project.
(+)
|
Логичность и использование средств логической связи
| Нарушения в употреблении средств логической связи отсутствует. (+)
|
Итоговый балл (Максимальный балл – 3)
| 3 балла
|
Языковое оформление высказывания
| Максимальный балл – 3
| Лексико-грамматические ошибки: is capturedGR – word order,
You can see in the pictureGR – word order GR young lady, that GR traditional way, get forGR today, to electronic bookGR or GRso called, advantage of printed bookGR, on couchGR, quite simple wayGR, makes usGR, benefits of electronic bookGR, to theGRInternet connection, vulnerableLEX, fit toGRthe project, created by authorGR,
you withinLEX our project.
Ряд ошибок данных в высказывании являются повторяющимися, особенно это касается артиклей, но ошибки затрагивают как определённый, так и неопределённый артикли (общие правила), а также особые случаи их употребления.
Фонетические ошибки отсутствуют.
0 баллов (8 неповторяющихся ошибок).
|
· give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;
· say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;
· mention the advantages and disadvantages (1–2) of the two types of celebrations;
· express your opinion on the subject of the project – which celebrationyou preferred as a child and why.