Заполните пропуски в письме, вставляя слова, данные в рамке.
1.4. Прочитайте и переведите на русский язык следующие словосочетания: To prepare for entrance exams, to pass all exams, excellent marks, the main building, beautiful columns, to enter the university, to train specialists, many well-known professors, to miss classes, to combine lectures and seminars, good libraries and reading rooms, good gymnasiums and a stadium. Ниже перечислены учебные предметы, но буквы в словах переставлены местами. Угадайте названия предметов.
Соотнесите названия предметов со словами, данными в правом столбике.
WORD-BUILDING
1. 7. Проанализируйте модели образования слов, прочтите и переведите слова, созданные на их основе.
МОДЕЛЬ 6 un-, in-, ir-, il-, -im + основа прилагательного = прилагательное с отрицательным значением
МОДЕЛЬ 7 Основа глагола + -able, -ible = прилагательное со значением возможности совершения действия, обозначаемого глаголом
МОДЕЛЬ 8 Основа глагола + -ure, -ture = существительное
Переведите следующие словосочетания. Incomplete group, unimportant problem, unnecessary work, acceptable conditions, inacceptable conditions, eatable fruit, drinkable water, recommendable methods, changeable conditions, solvable problem, improper behavior, irresponsible person, impossible task, the departure of the ship, unordinary person, the signature of the rector. 1.9. Найдите в тексте слова, имеющие общий корень со словами перед текстом. Определите, к какой части речи они относятся, и каковы их значения. tо foresee – предвидеть to profit – приносить пользу tо research – исследовать to achieve – достигать orbit – орбита In the foreseeable future we may have long-term (долгосрочный), orbital stations and laboratories with researchers. Passenger rockets will be different from present-day spaceships. At present passenger rockets carrying people to her planets are still a dream (мечта). It might happen that the achievement of supersonic aviation will make the passenger rocket unprofitable and only mail and cargo rockets will be used on the Earth routes but these rockets will be used when travelling to orbital laboratories and stations on other planets. GRAMMAR REVIEW ►►► Времена группы Continuous Общая формула образования
2.1. Заполните пропуски, поставив глаголы, данные в рамке, в Present Continuous:
1. Please be quiet. He … 2. “Where's John?” “He is in the kitchen. He …” 3. “You … on my foot.” “Oh, I am sorry.” 4. Look! Somebody … in the river. 5. We are here on holiday. We … at the Central Hotel. 6. “Where's Ann?” “She … a shower.” 7. They … a new theatre in the city centre at the moment. 8. I … now. Goodbye. 2.2. Составьте вопросы из данных слов. 1. (working / Paul / today?) Is Paul working today? 2. (what / doing / the children?) 3. (you / listening / to me?) 4. (where / going / your friends?) 5. (your parents / television / watching?) 6. (what / cooking / Ann?) 7. (why / you / looking / at me?) 8. (coming / the bus?)
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|