Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Песнь 5.. НА ЛИТУРГИИ




Песнь 5.

Ирмос: Бо́ жиим све́ том Твои́ м, Бла́ же, / у́ тренюющих Ти ду́ ши любо́ вию озари́, молю́ ся, / Тя ве́ дети, Сло́ ве Бо́ жий, / и́ стиннаго Бо́ га, / от мра́ ка грехо́ внаго взыва́ юща.

Фарисе́ евы доброде́ тели потщи́ мся подража́ ти, / и поревнова́ ти мытаре́ ву смире́ нию, / во обою́ ненави́ дяще безме́ стное мне́ ние, / и па́ губу паде́ ний.

Пра́ вды тече́ ние тще́ тное обличи́ ся, / сопря́ г в нем фарисе́ й мне́ ние: / а́ бие же мыта́ рь высокотво́ рною доброде́ телию / стяжа́ спу́ тника, смире́ ние.

Колесни́ чник в доброде́ телех, мня́ шеся тещи́ фарисе́ й: / но пе́ ший, па́ че лиди́ йския колесни́ цы теки́ й, мыта́ рь до́ бре предвари́, / припря́ г щедро́ те смире́ ние.

Мытаре́ ву при́ тчу вси уразуме́ вше умо́ м, / прииди́ те поревну́ им слеза́ м, / дух сокруше́ нный Бо́ гу принося́ ще, / грехо́ в и́ щуще оставле́ ния.

Слава: Возносли́ вый и зло́ бный, гордели́ вый же и де́ рзый / дале́ че отри́ нем разу́ мнии фарисе́ ев нрав, лю́ тый велехва́ льный, / я́ ко да не обнажи́ мся Боже́ ственныя благода́ ти.

И ныне, Богородичен: Жезл си́ лы Блага́ я, всем низпосли́ нам к Тебе́ прибега́ ющим, / облада́ ти посреде́ всех враг подаю́ щи, / и вся́ каго вре́ да изыма́ ющи.

Катавасия: Ужасо́ шася вся́ ческая / о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й: / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га / и родила́ еси́ Безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя / мир подава́ ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Жите́ йское мо́ ре, / воздвиза́ емое зря напа́ стей бу́ рею, / к ти́ хому приста́ нищу Твоему́ прите́ к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́ т мой, / Многоми́ лостиве.

Жития́ по́ прище мыта́ рь вку́ пе и фарисе́ й теча́ ста: / но ов у́ бо высокоу́ мием содержи́ мь, сра́ мне утону́, / ов же смире́ нием спасе́ ся.

Жития́ бе́ дное премину́ юще мы тече́ ние, / подража́ им мытаре́ во у́ бо мудрова́ ние ревни́ тельно: / бежи́ м же киче́ ния ме́ рзкаго фарисе́ я, и жи́ ви бу́ дем.

Нра́ вом поревну́ им Спа́ са Иису́ са, и Его́ смире́ нию, / жела́ юще непреста́ нное ра́ дости селе́ ние получи́ ти, / во стране́ живу́ щих водворя́ ющеся.

Показа́ л еси́ Влады́ ко, Твои́ м ученико́ м высокотво́ рное смире́ ние, / ле́ нтием препоя́ сан по чре́ слом, но́ зе умы́ л еси́, / и сему́ о́ бразу подража́ ти повеле́ л еси́.

Слава: Житие́ проидо́ ста фарисе́ й доброде́ тельми, и мыта́ рь прегреше́ ньми. / Но ов у́ бо от го́ рдости умовре́ дныя, отступи́ смире́ ния: / ов же возноша́ ется, смиренному́ др я́ влься.

И ныне, Богородичен: На́ га простото́ ю, нехи́ тростною же жи́ знию созда́ на, / преступле́ ния ле́ стию оде́ я мя враг, и пло́ ти дебельство́ м: / ны́ не же Твои́ м хода́ тайством Отрокови́ це, спаса́ юся.

Катавасия: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е / соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим.

Кондак, глас 4.
Подобен: Яви́ лся еси́ днесь:

Фарисе́ ева убежи́ м высокоглаго́ лания, / и мытаре́ ве научи́ мся высоте́ глаго́ л смире́ нных, / покая́ нием взыва́ юще: / Спа́ се ми́ ра, / очи́ сти рабы́ Твоя́.

Вторый кондак, глас 3.
Подобен: Де́ ва днесь:

Воздыха́ ния принесе́ м мыта́ рская Го́ сподеви, / и к Нему́ присту́ пим гре́ шнии я́ ко Влады́ це: / хо́ щет бо спасе́ ния всех челове́ ков, / оставле́ ние подае́ т всем ка́ ющимся. / Нас бо ра́ ди воплоти́ ся, / Бог сый Отцу́ собезнача́ льный.

Икос: Са́ ми себе́ бра́ тие вси смири́ м воздыха́ ньми, / рыда́ ньми побие́ м со́ весть: / да в суде́ тогда́ ве́ чном та́ мо яви́ мся ве́ рнии, / непови́ нни, получи́ вше оставле́ ние. / Та́ мо бо есть вои́ стинну ослабле́ ние, / е́ же ви́ дети нам ны́ не умо́ лим: / та́ мо боле́ знь отбеже́, печа́ ль и из глубины́ воздыха́ ния, / во Еде́ ме ди́ внем, его́ же Христо́ с Зижди́ тель, / Бог сый Отцу́ собезнача́ льный.

Синаксарь.

Песнь 7.

Ирмос: Росода́ тельну у́ бо пещь / соде́ ла А́ нгел / преподо́ бным отроко́ м, / халде́ и же опаля́ ющее / веле́ ние Бо́ жие мучи́ теля увеща́ вопи́ ти: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Оправда́ ния де́ лы возвыша́ емый, / сетьми́ тщесла́ вия лю́ те превознесе́ ся фарисе́ й, безме́ рно хваля́ ся: / мыта́ рь же ле́ гким крило́ м смире́ ния возне́ сся, Бо́ гу прибли́ жися.

Смире́ ния а́ ки ле́ ствицею употреби́ вся о́ бразом мыта́ рь, / к небе́ сней высоте́ возвы́ сися: / горды́ нею же гнило́ ю и безу́ мием окая́ нный возне́ сся фарисе́ й, / сни́ де до а́ да преиспо́ дняго.

Пра́ ведных ловя́ у́ бо лука́ вый, / образми́ тщесла́ вия кра́ дет: / гре́ шных же сетьми́ отча́ яния связу́ ет. / Но у́ бо от обои́ х зол мытаря́ ревни́ телие, изба́ витися потщи́ мся.

Моли́ твою Бо́ гу на́ шему припаде́ м, / слеза́ ми и те́ плыми воздыха́ нии, / подража́ юще мытаре́ во высокотво́ рное смире́ ние, пою́ ще ве́ рнии: / благослове́ н еси́ Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Слава: Наказу́ яй ученики́ предглаго́ лал еси́ Влады́ ко, не му́ дрствовати высо́ кая, / совводи́ тися же смире́ нным уча́ Спа́ се. / Те́ мже зове́ м Тебе́ ве́ рнии: / благослове́ н еси́ Бо́ же оте́ ц на́ ших.

И ныне, Богородичен: Иа́ ковлю Тя добро́ ту, и Боже́ ственную ле́ ствицу, / от до́ лу ю́ же ви́ де пе́ рвее, просте́ ртую к высоте́, / ве́ мы Чи́ стая, низводя́ щую свы́ ше Бо́ га воплоще́ нна, / и земны́ я па́ ки возводя́ щую.

Катавасия: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии / па́ че Созда́ вшаго, / но, о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Из пла́ мене преподо́ бным ро́ су источи́ л еси́ / и пра́ веднаго же́ ртву водо́ ю попали́ л еси́: / вся бо твори́ ши, Христе́, то́ кмо е́ же хоте́ ти. / Тя превозно́ сим во вся ве́ ки.

Смиренному́ дренным нра́ вом / ми́ лостива Го́ спода мыта́ рь воздохну́ в обре́ те, и спасе́ н бысть: / о́ бразом же лю́ тым язы́ ка велере́ чиваго, / пра́ вды отпаде́ фарисе́ й.

Фарисе́ ева киче́ ния произволе́ ния, / и именова́ ния чистоты́, бежи́ м ве́ рнии: / ревну́ юще мытаре́ ву до́ бре / поми́ лованному смире́ нию и нра́ ву.

Гла́ сы мытаре́ вы ве́ рнии веща́ им в це́ ркви святе́ й: / Бо́ же очи́ сти, да с ним улучи́ м проще́ ние, / па́ губы велехва́ льнаго изба́ вльшеся фарисе́ я.

Воздыха́ нию мытаре́ ву вси поревну́ им, / и Бо́ гу бесе́ дующе, те́ плыми сле́ зами возопии́ м Ему́: / Человеколю́ бче, согреши́ хом, / благоутро́ бне Ще́ дрый, очи́ сти и спаси́.

Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода.

Стена́ нием мытаре́ вым Бог преклони́ ся, оправди́ в же сего́, / всем показа́ преклоня́ тися при́ сно, воздыха́ ньми же и слеза́ ми, / прегреше́ ний прося́ ще разреше́ ние.

И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.

Богородичен: Не вем па́ че Тебе́ ино́ го заступле́ ния, / Тя предлага́ ю моли́ твенницу, Чи́ стая Всенепоро́ чная. / Тя ко из Тебе́ рожде́ нному хода́ таицу дви́ жу: / всех оскорбля́ ющих мя свобо́ дна покажи́.

Катавасия: О́ троки благочести́ выя в пе́ щи / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть; / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте, дела́, / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Песнь 9.

Ирмос: Бо́ га / челове́ ком невозмо́ жно ви́ дети, / на Него́ же не сме́ ют чи́ ни А́ нгельстии взира́ ти; / Тобо́ ю бо, Всечи́ стая, яви́ ся челове́ ком / Сло́ во воплоще́ нно, / Его́ же велича́ юще, / с Небе́ сными во́ и Тя ублажа́ ем.

Путь возноше́ ния смире́ ние, / от Христа́ взе́ мше спасе́ ния о́ браз, / мытаре́ ву обы́ чаю поревну́ им, / киче́ ние возноше́ ния дале́ че отмета́ юще, / нра́ вом же смиренному́ дрия Бо́ га умоля́ юще.

Душе́ вную горды́ ню отве́ ржим, / нрав пра́ вый смиренному́ дрия стя́ жим, / себе́ оправда́ ти не тщи́ мся, / тщесла́ вия киче́ ние возненави́ дим, / и с мытаре́ м Бо́ га умо́ лим.

Моли́ твы Соде́ телю ми́ лости принесе́ м мыта́ рския, / фарисе́ йских отвраща́ ющеся неблагода́ рных моли́ тв, и велехва́ льных гласо́ в, / и́ же на бли́ жняго суд возво́ дят, / да Бо́ га ми́ лостива и свет привлече́ м.

Мно́ гим прегреше́ ний собра́ нием отягче́ н, / изоби́ лием зло́ бы мытаря́ преидо́ х, / и фарисе́ ево велехва́ льное киче́ ние притяжа́ х, / отвсю́ ду пуст всех быв благи́ х: / Го́ споди, пощади́ мя.

Твоего́ сподо́ би блаже́ нства, / Тебе́ ра́ ди ду́ хом ни́ щих су́ щих: / уче́ нием бо Твоего́ повеле́ ния, / дух сокруше́ нный Тебе́ прино́ сим, Спа́ се, / прие́ м, спаси́ Тебе́ служа́ щия.

Слава: Бо́ гу мыта́ рь не́ когда помоли́ выйся, / в це́ рковь ве́ рне вшед, оправда́ ся: / воздыха́ ньми бо и слеза́ ми прише́ д, сокруше́ нием же се́ рдца: / все отложи́ грехо́ в бре́ мя очище́ ньми.

И ныне, Богородичен: Пе́ ти, сла́ вити, и блажи́ ти Тя дава́ й нам, / досто́ йно чту́ щим Тя Пречи́ стая, / и Рождество́ Твое́ велича́ ющим, еди́ на благослове́ нная: / Ты бо еси́ похвала́ христиа́ ном, / и к Бо́ гу моли́ твенница благоприя́ тная.

Катавасия: Всяк земноро́ дный / да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умо́ в естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, Всеблаже́ нная, / Богоро́ дице, Чи́ стая Присноде́ во.

Ексапостиларий воскресный.
Таже Триоди, глас 1.
Подобен: Со ученики́ взы́ дем:

Слава: Высокоре́ чия убежи́ м фарисе́ ева зле́ йшаго, / смире́ нию же навы́ кнем мытаре́ ву изря́ днейшему, / да вознесе́ мся вопию́ ще к Бо́ гу со о́ нем: / очи́ сти рабы́ Твоя́, / роди́ выйся от Де́ вы Христе́ Спа́ се во́ лею, / и Крест претерпе́ вый, / совоздви́ гнувый мир Твои́ м Боже́ ственным могу́ тством.

И ныне, Богородичен, подобен: Творе́ ц созда́ ния, и Бог всех, / плоть челове́ ческую прия́ т из непоро́ чныя утро́ бы Твоея́, / Всепе́ тая Богоро́ дице: / и тле́ нное мое́ естество́ все обнови́, / па́ ки я́ коже пре́ жде рождества́ оста́ вль по рождестве́. / Отону́ дуже Тя ве́ рою вси восхваля́ юще зове́ м: / ра́ дуйся ми́ ру сла́ во.

На хвалитех стихиры воскресны Осмогласника, 4.
И Триоди самогласны 4:

Не помо́ лимся фарисе́ йски, бра́ тие: / и́ бо вознося́ й себе́ смири́ тся. / Смири́ м себе́ пред Бо́ гом, / мыта́ рски поще́ нием зову́ ще: / очи́ сти ны, Бо́ же, гре́ шныя.

Стих: Возвеселю́ ся и возра́ дуюся о Тебе́, / пою́ и́ мени Твоему́, Вы́ шний.

Фарисе́ й тщесла́ вием побежда́ емь, / и мыта́ рь покая́ нием приклоня́ емь, / приступи́ ста к Тебе́ еди́ ному Влады́ це: / но ов у́ бо похвали́ вся, лиши́ ся благи́ х: / ов же ничто́ же веща́ в, сподо́ бися дарова́ ний. / В сих воздыха́ ниих утверди́ мя, Христе́ Бо́ же, / я́ ко Человеколю́ бец.

Стих: Воскресни́, Го́ споди Бо́ же мой, да вознесе́ тся рука́ Твоя́, / не забу́ ди убо́ гих Твои́ х до конца́.

Глас 3: Мытаря́ и фарисе́ я разли́ чие разуме́ вши душе́ моя́, / о́ наго у́ бо возненави́ ждь горды́ нный глас: / о́ ваго же ревну́ й благоумиле́ нной моли́ тве, и возопи́ й: / Бо́ же, очи́ сти мя гре́ шнаго, и поми́ луй мя.

Стих: Испове́ мся Тебе́, Го́ споди, всем се́ рдцем мои́ м, / пове́ м вся чудеса́ Твоя́.

Фарисе́ я велехва́ льный глас, ве́ рнии возненави́ деше, / мытаре́ вой же благоумиле́ нной моли́ тве поревнова́ вше, / не высо́ кая му́ дрствуем, но себе́ смиря́ юще со умиле́ нием воззове́ м: / Бо́ же, очи́ сти грехи́ на́ ша.

Слава, глас 8: От дел похвале́ ньми, / фарисе́ я оправда́ юща себе́ осуди́ л еси́ Го́ споди, / и мытаря́ смири́ вшася, / и воздыха́ ньми очище́ ния прося́ ща оправда́ л еси́: / не внима́ еши бо велему́ дренным помысло́ м, / и сокруше́ нная сердца́ не уничижа́ еши. / Те́ мже и мы Тебе́ припа́ даем во смире́ нии, / пострада́ вшему нас ра́ ди: / пода́ ждь оставле́ ние и ве́ лию ми́ лость.

И ныне: Преблагослове́ нна еси́ Богоро́ дице Де́ во:

Славословие великое и отпуст. И обычно лития в притворе, в нейже поем: Слава, и ныне: стихиру утреннюю евангельскую. И час первый.

Подобает ведати, яко стихиры вся 11 утренния евангельския, от сея настоящия Недели, и даже до Всех святых, на литиях утренних поются в притворе, на Слава, и ныне. Вестно же буди, яко от сея Недели начинаем чести в притворе, по отпусте литии, оглашения святаго отца нашего Феодора Студита. И аще тамо есть игумен, чтутся от него: аще же ни, то от екклисиарха, стоящим, и со вниманием послушающим братиям. По скончании же чтения глаголем тропарь преподобному Феодору, глас 8: Православия наставниче: без Богородична. И совершенный отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны Осмогласника, и от канона песнь 6.

Кондак Триоди, глас 4.
Подобен: Яви́ лся еси́ днесь:

Фарисе́ ева убежи́ м высокоглаго́ лания, / и мытаре́ ве научи́ мся высоте́ глаго́ л смире́ нных, / покая́ нием взыва́ юще: / Спа́ се ми́ ра, / очи́ сти рабы́ Твоя́.

Прокимен прилучившагося гласа.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...