Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

На литургии. Апостол к коринфяном, зачало 135. Евангелие от Луки, зачало 79. В субботу мясопустную. В пяток вечера




НА ЛИТУРГИИ

Блаженна Осмогласника, на 6, и Триоди песнь 6-я, на 4.

Кондак Триоди, глас 3.
Подобен: Де́ ва днесь:

Оте́ ческия сла́ вы Твоея́ удали́ хся безу́ мно, / в злых расточи́ в е́ же ми пре́ дал еси́ бога́ тство. / Те́ мже Ти блу́ днаго глас приношу́: / согреши́ х пред Тобо́ ю, О́ тче ще́ дрый, / приими́ мя ка́ ющася / и сотвори́ мя я́ ко еди́ наго от нае́ мник Твои́ х.

Прокимен Апостола по гласу.

Апостол к Коринфяном, зачало 135.

Бра́ тие, вся ми леть суть, но не вся на по́ льзу: вся ми леть суть, но не аз облада́ н бу́ ду от кого́. Бра́ шна чре́ ву, и чре́ во бра́ шном: Бог же и сие́ и сия́ упраздни́ т. Те́ ло же не блуже́ нию, но Го́ сподеви, и Госпо́ дь те́ лу. Бог же и Го́ спода воздви́ же, и нас воздви́ гнет си́ лою Свое́ ю. Не ве́ сте ли, я́ ко телеса́ ва́ ша у́ дове Христо́ вы суть? Взем ли у́ бо у́ ды Христо́ вы, сотворю́ у́ ды блудни́ чи? Да не бу́ дет. Или́ не ве́ сте, я́ ко прилепля́ яйся скверноде́ йце, еди́ но те́ ло есть (с блудоде́ йцею)? Бу́ дета бо, рече́, о́ ба в плоть еди́ ну. Прилепля́ яйся же Го́ сподеви, един дух есть с Го́ сподем. Бе́ гайте блудодея́ ния: всяк бо грех, его́ же а́ ще сотвори́ т челове́ к, кроме́ те́ ла есть, а блудя́ й, во свое́ те́ ло согреша́ ет. Или́ не ве́ сте, я́ ко телеса́ ва́ ша храм живу́ щаго в вас Свята́ го Ду́ ха суть, Его́ же и́ мате от Бо́ га, и не́ сте свои́? Ку́ плени бо есте́ цено́ ю. Просла́ вите у́ бо Бо́ га в телесе́ х ва́ ших, и в душа́ х ва́ ших, я́ же суть Бо́ жия.

Аллилуиа гласа.

Евангелие от Луки, зачало 79.

Рече́ Госпо́ дь при́ тчу сию́: челове́ к не́ кий име́ два сы́ на. И рече́ юне́ йший ею́ отцу́: о́ тче, даждь ми досто́ йную часть име́ ния. И раздели́ и́ ма име́ ние. И не по мно́ зех днех собра́ в все мний сын, оты́ де на страну́ дале́ че, и ту расточи́ име́ ние свое́, живы́ й блу́ дно. Изжи́ вшу же ему́ все, бысть глад кре́ пок на стране́ той, и той нача́ т лиша́ тися. И шед прилепи́ ся еди́ ному от жи́ тель тоя́ страны́: и посла́ его́ на се́ ла своя́ пасти́ свиния́. И жела́ ше насы́ тити чре́ во свое́ от роже́ ц, я́ же ядя́ ху свиния́: и никто́ же дая́ ше ему́. В себе́ же прише́ д, рече́: коли́ ко нае́ мником отца́ моего́ избыва́ ют хле́ бы, аз же гла́ дом ги́ блю? Воста́ в иду́ ко отцу́ моему́, и реку́ ему́: о́ тче, согреши́ х на не́ бо и пред тобо́ ю, и уже́ несмь досто́ ин нарещи́ ся сын твой: сотвори́ мя я́ ко еди́ наго от нае́ мник твои́ х. И воста́ в и́ де ко отцу́ своему́. Еще́ же ему́ дале́ че су́ щу, узре́ его́ оте́ ц его́, и мил ему́ бысть, и тек нападе́ на вы́ ю его́, и облобыза́ его́. Рече́ же ему́ сын: о́ тче, согреши́ х на не́ бо и пред тобо́ ю, и уже́ несмь досто́ ин нарещи́ ся сын твой. Рече́ же оте́ ц к рабо́ м свои́ м: изнеси́ те оде́ жду пе́ рвую и облецы́ те его́, и дади́ те пе́ рстень на ру́ ку его́ и сапоги́ на но́ зе. И приве́ дше теле́ ц упита́ нный, заколи́ те, и я́ дше весели́ мся. Я́ ко сын мой сей мертв бе, и оживе́: и изги́ бл бе, и обре́ теся. И нача́ ша весели́ тися. Бе же сын его́ ста́ рей на селе́: и я́ ко гряды́ й прибли́ жися к до́ му, слы́ ша пе́ ние и ли́ ки. И призва́ в еди́ наго от о́ трок, вопроша́ ше: что у́ бо сия́ суть? Он же рече́ ему́, я́ ко брат твой прии́ де, и закла́ оте́ ц твой теле́ ц упите́ нный, я́ ко здра́ ва его́ прия́ т. Разгне́ вався же и не хотя́ ше вни́ ти. Оте́ ц же его́ изше́ д моля́ ше его́. Он же отвеща́ в, рече́ отцу́: се толи́ ко лет рабо́ таю тебе́, и николи́ же за́ поведи твоя́ преступи́ х, и мне николи́ же дал еси́ козля́ те, да со дру́ ги свои́ ми возвесели́ лся бых. Егда́ же сын твой сей, изъеды́ й твое́ име́ ние с любоде́ йцами, прии́ де, закла́ ему́ теле́ ц пито́ мый. Он же рече́ ему́: ча́ до, ты всегда́ со мно́ ю еси́, и вся моя́ твоя́ суть. Возвесели́ ти же ся и возра́ довати подоба́ ше, я́ ко брат твой сей мертв бе, и оживе́: и изги́ бл бе, и обре́ теся.

Причастен: Хвали́ те Го́ спода с Небе́ с, хвали́ те Его́ в Вы́ шних. Аллилу́ иа, трижды.

Подобает ведати, яко в седмице мясопустной Аллилуиа не поем: оставляем же и едину кафисму Псалтира от Утрени, и глаголем сию на Вечерни. Песней во Псалтири не глаголем. Не поется же и междочасие, и канон молебный Пресвятей Богородице, поемый на Повечерии: Повечерие же поется малое: Такожде творим в седмице сырной, разве среды и пятка, но о сем всем тамо указа ищи. Прочитаем же в сей недели в койлюбо день на Утрени слово святаго Макариа о Четырдесятнице, и Пятьдесятнице, егоже начало: Ча́ дца моя́, ра́ дуется се́ рдце мое́ вас ра́ ди:

Ведомо же да есть, яко последование прилучающихся святых в субботу, и в Неделю мясопустную, поется в мимошедших Повечериях. Такожде о субботе и Недели сыропустной творим: или како настоятель изволит, кроме аще где случится великаго святаго память.

 


В СУББОТУ МЯСОПУСТНУЮ

Память совершаем всех от века усопших православных христиан, отец и братий наших.

В ПЯТОК ВЕЧЕРА

По предначинательном псалме, и обычном стихословии, на Го́ споди воззвах, поставим стихов 6: И поем Осмогласника стихиры мученичны три, рядоваго гласа:

И Триоди подобны, три. Глас 8.
Подобен: Во Еде́ ме рай:

От ве́ ка ме́ ртвых днесь / всех по и́ мени, ве́ рою пожи́ вших благоче́ стно, / па́ мять сотворя́ юще ве́ рнии, / Спа́ са и Го́ спода воспои́ м, прося́ ще приле́ жно / сим в час суда́ отве́ т благи́ й да́ ти, / Тому́ Самому́ Бо́ гу на́ шему, / всей судя́ щему земли́, / десна́ го Его́ предстоя́ ния получи́ ти в ра́ дости, / в ча́ сти пра́ ведных, и во святы́ х жре́ бии све́ тлем, / и досто́ йным бы́ ти Небе́ снаго Ца́ рствия Его́.

Твое́ ю кро́ вию челове́ ки Спа́ се искупи́ вый, / и сме́ ртию Твое́ ю от сме́ рти го́ рькия изба́ вивый нас, / и жизнь ве́ чную подая́ й нам Воскресе́ нием Твои́ м, / вся упоко́ й Го́ споди, усо́ пшия благоче́ стно, / или́ в пусты́ нях, или́ во граде́ х, или́ в мо́ ри, / или́ на земли́, или́ на вся́ ком ме́ сте: / цари́ же, свяще́ нники, архиере́ и, / мона́ хи, и бельцы́ в во́ зрасте вся́ ком всеро́ дном, / и сподо́ би я́ Небе́ снаго Ца́ рствия Твоего́.

Из ме́ ртвых воста́ нием Твои́ м Христе́, / не ктому́ смерть облада́ ет уме́ ршими благоче́ стно. / Те́ мже мо́ лимся приле́ жно: / рабы́ Твоя́ упоко́ й во дво́ рех Твои́ х, / и в не́ дрех Авраа́ ма, от Ада́ ма да́ же до днесь, / послужи́ вшия Тебе́ чи́ сто, / отцы́ и бра́ тию на́ шу, / дру́ ги вку́ пе и сро́ дники, / вся́ каго челове́ ка, в житии́ послужи́ вша ве́ рно, / и к Тебе́ преста́ вльшася многови́ дно и многообра́ зно, Бо́ же, / и сподо́ би я́ Небе́ снаго Ца́ рствия Твоего́.

Слава, глас 8: Пла́ чу и рыда́ ю, / егда́ помышля́ ю смерть, / и ви́ жду во гробе́ х лежа́ щую / по о́ бразу Бо́ жию созда́ нную на́ шу красоту́, / безобра́ зну, и безсла́ вну, / не иму́ щу ви́ да. / О́ ле чудесе́! / Что е́ же о нас сие́ бысть та́ инство? / Ка́ ко преда́ хомся тле́ нию? / Ка́ ко припряго́ хомся сме́ рти? / Вои́ стинну Бо́ жиим повеле́ нием, / я́ коже есть пи́ сано, / подаю́ щаго преста́ вльшимся поко́ й.

И ныне, Богородичен первый, гласа. Свете тихий:

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...