На хвалитех стихиры воскресны Осмогласника 4, и анатолиев един, и Триоди 4, глас 6. Самогласны.
Песнь 4. Ирмос: Услы́ ша проро́ к: Наста́ день, уже́ при две́ рех суд, душе́ бо́ дрствуй, / иде́ же ца́ рие вку́ пе и кня́ зи, бога́ тии и убо́ зии собира́ ются / и восприи́ мет по достоя́ нию соде́ янных от челове́ к ки́ йждо. В чину́ свое́ м, мона́ х и иера́ рх, / ста́ рый и ю́ ный, раб и влады́ ка истя́ жется, / вдови́ ца и де́ ва испра́ вится: / и всем го́ ре тогда́, не име́ вшим житие́ непови́ нное. Неумы́ тный суд Твой, неутае́ нное Твое́ суди́ ще хитросло́ вия, / не вити́ й худо́ жество кра́ дущее, / не свиде́ телей непщева́ ние отража́ ющее пра́ ведное, / в Тебе́ бо, Бо́ зе всех, сокрове́ нная предстоя́ т. Да не прииду́ в зе́ млю пла́ ча, / да не ви́ жду ме́ сто тьмы, Христе́ мой Сло́ ве, / ниже́ свя́ зан бу́ ду рука́ ма и нога́ ма, / вне черто́ га Твоего́ изве́ рженный, / оде́ жду нетле́ ния оскверне́ нную име́ яй всеокая́ нный. Внегда́ отлучи́ ши гре́ шныя от пра́ ведных, судя́ й ми́ ру, / еди́ наго от ове́ ц мя Твои́ х сопричти́, / от ко́ злищ разлуча́ я мя, Человеколю́ бче, / во е́ же услы́ шати гла́ са о́ наго благослове́ ннаго Твоего́. Испыта́ нию быва́ ему, / и кни́ гам отверза́ емым соде́ янных, / что сотвори́ ши, о душе́ окая́ нная? / Что отвеща́ еши на суди́ щи, / не иму́ щая пра́ вды плоды́ принести́ / Христу́ и Соде́ телю твоему́? Слы́ ша бога́ таго во пла́ мени му́ ки рыданосло́ вия, / пла́ чуся и рыда́ ю окая́ нный, / того́ жде сый осужде́ ния, и молю́ ся: / поми́ луй мя, Спа́ се ми́ ра, во вре́ мя суда́.
Слава, Троичен: Сы́ на от Отца́, и Ду́ ха сла́ влю, я́ ко от со́ лнца свет и лучу́: / О́ ваго у́ бо рожде́ ственне, / зане́ и рожде́ ние, О́ ваго же происхо́ дне, зане́ и происхожде́ ние, / собезнача́ льную Боже́ ственную Тро́ ицу, / покланя́ емую от вся́ кия тва́ ри. И ныне, Богородичен: Де́ вая Младе́ нца роди́ вшая, / и чистоту́ соблю́ дшая, Чи́ стая Ты яви́ лася еси́ / Бо́ га ро́ ждши и Челове́ ка, / еди́ наго Того́ во обою́ зра́ ку: / чу́ до Твое́, Де́ во Ма́ ти, / ужаса́ ет вся́ кий слух и по́ мысл. Катавасия: Услы́ ша проро́ к прише́ ствие Твое́, Го́ споди, и убоя́ ся, / я́ ко хо́ щеши от Де́ вы роди́ тися, / и челове́ ком яви́ тися, и глаго́ лаше: / услы́ шах слух Твой, и убоя́ хся, / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди. Песнь 5. Ирмос: От но́ щи у́ тренююща: Тре́ пет неисповеди́ мый, и страх та́ мо: / прии́ дет бо Госпо́ дь, и де́ ло с Ним коего́ ждо от челове́ к, / и кто отсю́ ду про́ чее себе́ не воспла́ чет? Река́ о́ гненная смуща́ ет мя, истаява́ ет мя, / стру́ жет мя скре́ жет зубо́ в, тьма бе́ здны: / и ка́ ко, или́ что соде́ яв, Бо́ га уми́ лостивлю? Пощади́, пощади́, Го́ споди, раба́ Твоего́, / да не когда́ преда́ си мене́ го́ рьким мучи́ телем а́ ггелом лю́ тым: / в ни́ хже несть та́ мо поко́ я обрести́. Князь и вождь та́ мо вку́ пе, бога́ тый и безсла́ вный, / вели́ кий ку́ пно и ма́ лый испра́ вится ра́ вно: / го́ ре кому́ ждо про́ чее неугото́ вленному. Осла́ би, оста́ ви Го́ споди, и прости́ ели́ ка Ти согреши́ х, / и не покажи́ мя та́ мо пред а́ нгелы во осужде́ нии огня́, / и студа́ неконча́ емаго. Пощади́, пощади́, Го́ споди, созда́ ние Твое́: / согреши́ х, осла́ би ми, / я́ ко естество́ м чи́ стый, Сам еси́ еди́ н, / и и́ ный ра́ зве Тебе́ никто́ же есть вне скве́ рны.
Слава, Троичен: Еди́ ницу естество́ м Тя, Тро́ ице, воспева́ ю, / безнача́ льную, непости́ жную, / нача́ льственное, ца́ рское, пресоверше́ нное еди́ нство, / Бо́ га, и Све́ та, и Живота́, и Соде́ теля ми́ ру. И ныне, Богородичен: В Рождестве́ Твое́ м па́ че естества́ Чи́ стая, / зако́ ни естества́ Тебе́ разори́ шася я́ ве, / и́ бо без се́ мене ражда́ еши Преве́ чнаго Бо́ га, / от Отца́ рожде́ ннаго. Катавасия: От но́ щи у́ тренююща, Человеколю́ бче, / просвети́, молю́ ся, / и наста́ ви и мене́ на повеле́ ния Твоя́, / и научи́ мя, Спа́ се, твори́ ти во́ лю Твою́. Песнь 6. Ирмос: Возопи́ х всем се́ рдцем: Во стра́ шнем, Христе́, прише́ ствии Твое́ м, егда́ яви́ шися с Небесе́, / и поста́ вятся престо́ ли, и кни́ ги разгну́ тся, / пощади́, пощади́ тогда́, Спа́ се, созда́ ние Твое́. Та́ мо ничто́ же помощи́ мо́ жет, Бо́ гу су́ щу Судии́, / ни тща́ ние, ни ко́ зни, ни сла́ ва, ни дру́ жба, / ра́ зве от дел кре́ пость твоя́, о душе́ моя́! Та́ мо вку́ пе князь и вождь, ни́ щий и бога́ тый, душе́, / ни оте́ ц возмо́ жет ни ма́ ти помога́ ющи, / ни избавля́ яй брат осужде́ ния. Стра́ шное, душе́, истяза́ ние помышля́ ющи Судиино́, / ужасни́ ся отсю́ ду, угото́ ви сло́ во, / да не осу́ дишися у́ зами ве́ чными. Возми́ твое́, да не услы́ шу, Го́ споди, отсыла́ емь от Тебе́, / ниже́, е́ же поиди́ во о́ гнь прокля́ тых, / но возжеле́ ннаго гла́ са пра́ ведных. А́ дских врат изба́ ви мя, Го́ споди, / про́ пасти, и тьмы несвети́ мыя от преиспо́ дних, и огня́ негаси́ маго, / и вся́ кия ины́ я му́ ки ве́ чныя. Слава, Троичен: Тро́ ичнаго еди́ нства Божество́ пою́, / Отца́, и Сы́ на, и Боже́ ственнаго Ду́ ха, / еди́ наго нача́ ла держа́ ву, / соразделя́ емаго треми́ начерта́ ньми. И ныне, Богородичен: Дверь Ты еси́, Ю́ же еди́ н про́ йде вше́ дый и изше́ дый, / и ключи́ не разреши́ вый де́ вства, Чи́ стая, / Иису́ с созда́ вый Ада́ ма, и Сын Твой.
Катавасия: Возопи́ х всем се́ рдцем мои́ м / к ще́ дрому Бо́ гу, / и услы́ ша мя от а́ да преиспо́ дняго, / и возведе́ от тли живо́ т мой. Кондак, глас 1: Егда́ прии́ деши, Бо́ же, на зе́ млю со сла́ вою, / и трепе́ щут вся́ ческая, / река́ же о́ гненная пред суди́ щем влече́ т, / кни́ ги разгиба́ ются, и та́ йная явля́ ются, / тогда́ изба́ ви мя от огня́ неугаси́ маго / и сподо́ би мя одесну́ ю Тебе́ ста́ ти, Судие́ Пра́ веднейший. Икос: Стра́ шное суди́ ще Твое́ помышля́ я, преблаги́ й Го́ споди, и день су́ дный, / ужаса́ юся, и бою́ ся, от со́ вести моея́ облича́ емь, / егда́ и́ маши се́ сти на престо́ ле Твое́ м, и твори́ ти испыта́ ние: / тогда́ отрещи́ ся грехо́ в никто́ же возмо́ жет, / и́ стине облича́ ющей, и боя́ зни содержа́ щей: / вельми́ у́ бо возшуми́ т тогда́ о́ гнь гее́ нский, / гре́ шницы же возскреже́ щут. / Те́ мже мя поми́ луй пре́ жде конца́, и пощади́ мя, Судие́ Пра́ веднейший. Синаксарь. Песнь 7. Ирмос: Согреши́ хом, беззако́ нновахом: Припаде́ м и воспла́ чемся пре́ жде суда́ о́ наго ве́ рнии, / егда́ небеса́ поги́ бнут, зве́ зды спаду́ т, и вся земля́ поколе́ блется, / да ми́ лостива обря́ щем в коне́ ц отце́ в Бо́ га. Неумы́ тное истяза́ ние, стра́ шный есть та́ мо суд, / иде́ же Судия́ неутае́ н есть, иде́ же лица́ несть в даре́ х прия́ ти: / тогда́ пощади́ мя, Влады́ ко, и изба́ ви вся́ каго гне́ ва Твоего́ стра́ шнаго. Госпо́ дь гряде́ т суди́ ти, кто стерпи́ т виде́ ние Его́? / Вострепещи́ душе́ окая́ нная, вострепещи́, / и угото́ ви исхо́ дищу дела́ твоя́, / да ми́ лостива и милосе́ рда обря́ щеши Его́, / отце́ в Бо́ га благослове́ нна. Негаси́ мый о́ гнь смуща́ ет мя, / горча́ йший черве́ й скре́ жет, / ад душетле́ нный страши́ т мя, / благоуми́ лен отню́ д не быва́ ю. / Но Го́ споди Го́ споди, пре́ жде конца́ / утверди́ мя стра́ хом Твои́ м.
Припа́ даю Ти, и приношу́ Тебе́ я́ коже сле́ зы глаго́ лы моя́: / согреши́ х, я́ коже не согреши́ блудни́ ца, / и беззако́ нновах, я́ ко и́ ный никто́ же на земли́. / Но уще́ дри, Влады́ ко, творе́ ние Твое́, и призови́ мя. Обрати́ ся, душе́, пока́ йся, откры́ й сокрове́ нная, / глаго́ ли Бо́ гу вся ве́ дущему: / Ты ве́ си моя́ та́ йная еди́ не Спа́ се, / но Сам мя поми́ луй, я́ коже пое́ т Дави́ д, по ми́ лости Твое́ й. Слава, Троичен: Три, еди́ но Существо́ м, и еди́ но Ли́ цами, Три пою́ Сия́: / Оте́ ц, Сын, и Святы́ й Дух, / еди́ на си́ ла, хоте́ ние и де́ йство. / Еди́ н Бог Трисвяты́ й, / Ца́ рство еди́ но единонача́ льнейшее. И ныне, Богородичен: Прохо́ дит красне́ йший от черто́ га чре́ ва Твоего́ Бог, / я́ коже Царь оде́ янный боготка́ нною багряни́ цею, / обагре́ ния та́ йнаго пречи́ стых крове́ й Твои́ х, Безневе́ стная, / и ца́ рствует земле́ ю. Катавасия: Согреши́ хом, беззако́ нновахом, / непра́ вдовахом пред Тобо́ ю, / ниже́ соблюдо́ хом, ниже́ сотвори́ хом, / я́ коже запове́ дал еси́ нам, / но не преда́ ждь нас до конца́, отце́ в Бо́ же. Песнь 8. Ирмос: Его́ же во́ инства небе́ сная: Стра́ шнаго втора́ го Твоего́, Го́ споди, прише́ ствия помышля́ я сре́ тение, / трепе́ щу преще́ ния Твоего́, / бою́ ся гне́ ва Твоего́, / от сего́ мя часа́ зову́, спаси́ во ве́ ки. Тебе́, Бо́ гу судя́ щу вся́ ческая, / кто стерпи́ т земноро́ ден, сый стра́ стен? / Негаси́ мый бо о́ гнь тогда́, и червь скреже́ щущий вельми́, / осужде́ нныя прии́ мет во ве́ ки. Вся́ кое дыха́ ние егда́ призове́ ши, е́ же разсуди́ ти Христе́ вку́ пе: / вели́ кий страх тогда́, ве́ лия ну́ жда, / то́ кмо помога́ ющим дея́ нием во ве́ ки. Всех Судие́, Бо́ же мой и Го́ споди, / да услы́ шу тогда́ гла́ са Твоего́ вожделе́ ннаго, / да уви́ жду свет Твой вели́ кий, / да узрю́ вселе́ ния Твоя́, / да узрю́ сла́ ву Твою́, / ра́ дуяся во ве́ ки. Правосу́ де Спа́ се поми́ луй, / и изба́ ви мя огня́ и преще́ ния, / его́ же мне на суде́ пра́ ведно подъя́ ти, / осла́ би ми пре́ жде конца́, доброде́ телию и покая́ нием. Егда́ ся́ деши, Судие́, я́ ко благоутро́ бен, / и пока́ жеши стра́ шную сла́ ву Твою́, Христе́, / о кий страх тогда́, пе́ щи горя́ щей, / и всем боя́ щимся нестерпи́ маго суди́ ща Твоего́!
Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода. Еди́ наго Бо́ га по Существу́ чту, / Три Ипоста́ си пою́ определи́ тельне, и́ ныя, но не и́ наковыя, / поне́ же Божество́ еди́ но в трие́ х Ли́ цех, / и́ бо Оте́ ц, и Сын, и Боже́ ственный Дух. И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь. Богородичен: Из светле́ йшаго чре́ ва Твоего́ проше́ д, / я́ ко Жени́ х из черто́ га возсия́ Христо́ с, / Свет ве́ лий су́ щим во тьме, / ибо пра́ вды Со́ лнце облиста́ в, просвети́, Чи́ стая, мир. Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки. Катавасия: Его́ же во́ инства небе́ сная сла́ вят, / и трепе́ щут херуви́ ми и серафи́ ми, / вся́ ко дыха́ ние и тварь, / по́ йте, благослови́ те и превозноси́ те во вся ве́ ки. Песнь 9. Ирмос: Безсе́ меннаго зача́ тия: Госпо́ дь гряде́ т гре́ шныя му́ чити, пра́ ведныя же спасти́: / воспла́ чемся, и возрыда́ им, и прии́ мем чу́ вство о́ наго дне, / во́ ньже безве́ стная и та́ йная откры́ в, / челове́ ком отда́ ст по достоя́ нию. Пристра́ шен и тре́ петен бысть Моисе́ й, ви́ дя Тя от за́ дних: / ка́ ко же постою́, лице́ Твое́ ви́ дя тогда́ аз окая́ нный, егда́ прии́ деши с Небесе́? / Но пощади́ мя, Ще́ дре, ми́ лостивным Твои́ м призре́ ннем. Дании́ л убоя́ ся часа́ истяза́ ния, / аз же окая́ нный что постражду́ от него́, гряды́ й Го́ споди, стра́ шнаго дне, / но даждь ми пре́ жде конца́ благоуго́ дно Тебе́ послужи́ ти, / и улучи́ ти Ца́ рствие Твое́. Огнь гото́ вится, червь устроя́ ется: / весе́ лие, сла́ ва, ослабле́ ние, свет невече́ рний, ра́ дость пра́ ведных: / и кто блаже́ нный избе́ гнути не восхо́ щет муче́ ния пе́ рвых, насле́ дивый втора́ я? Да мя не отврати́ т от лица́ Твоего́, Го́ споди, я́ рость Твоего́ гне́ ва, / ниже́ да услы́ шу гла́ са кля́ твеннаго, во о́ гнь отсыла́ ющаго, / но да вни́ ду в ра́ дость нетле́ ннаго Твоего́ черто́ га и аз тогда́ со святы́ ми Твои́ ми. Ум уязви́ ся, те́ ло острупи́ ся, боле́ знует дух, / сло́ во изнемо́ же, житие́ умертви́ ся, коне́ ц при две́ рех. / Те́ мже окая́ нная моя́ душе́, что сотвори́ ши, / егда́ прии́ дет Судия́ испыта́ ти твоя́? Слава, Троичен: Еди́ наго Единороди́ телю, / единоро́ днаго Сы́ на О́ тче, и еди́ не еди́ наго Све́ те, Све́ та сия́ ние: / и еди́ ный еди́ не еди́ наго Бо́ га, Святы́ й Ду́ ше, Го́ спода Госпо́ дь, вои́ стинну сый. / О Тро́ ице Еди́ нице Свята́ я! / Спаси́ мя, богосло́ вяща Тя. И ныне, Богородичен: Чу́ до Рождества́ Твоего́ удивля́ ет мя, Всенепоро́ чная, / ка́ ко зачина́ еши безсе́ менно необыме́ ннаго? / Рцы, ка́ ко де́ вствуеши ро́ ждши я́ ко Ма́ ти? / Еже па́ че естества́ ве́ рою прие́ м, Рожде́ нному поклони́ ся, / ели́ ка хо́ щет бо, и мо́ жет. Катавасия: Безсе́ меннаго зача́ тия / Рождество́ несказа́ нное, / Ма́ тере безму́ жныя нетле́ нен Плод, / Бо́ жие бо рожде́ ние обновля́ ет естества́. / Те́ мже Тя вси ро́ ди, я́ ко богоневе́ стную Ма́ терь, / правосла́ вно велича́ ем. Ексапостиларий. Таже настоящий. Стра́ шный день суда́, и неизрече́ нныя Твоея́ сла́ вы, помышля́ я / трепе́ щу, Го́ споди, вся́ ко, и трясы́ йся стра́ хом вопию́: / на зе́ млю егда́ прии́ деши суди́ ти, Христе́ Бо́ же, вся́ ческая со сла́ вою, / от вся́ каго изба́ ви мя муче́ ния, / одесну́ ю Тебе́, Влады́ ко, сподо́ бивый мя ста́ ти. Другий. Подобен: Жены́ услы́ шите: Се день гряде́ т Го́ спода Вседержи́ теля, / и кто стерпи́ т страх прише́ ствия о́ наго? / День бо я́ рости есть, и пещь горя́ щая, во́ ньже Судия́ ся́ дет, / и по достоя́ нию дея́ ний кому́ жде отдая́ й. Богородичен: Час испыта́ ния, и стра́ шнаго прише́ ствия Человеколю́ бца Влады́ ки помышля́ я, / весь трепе́ щу, и се́ туя, вопию́ Ти: / Судие́ мой пра́ веднейший, и еди́ не Многоми́ лостиве, / ка́ ющася приими́ мя Богоро́ дицы моли́ твами. На хвалитех стихиры воскресны Осмогласника 4, и анатолиев един, и Триоди 4, глас 6. Самогласны. Стих: Хвали́ те Его́ в кимва́ лех доброгла́ сных, хвали́ те Его́ в кимва́ лех восклица́ ния: / вся́ кое дыха́ ние да хва́ лит Го́ спода. Помышля́ ю день о́ ный и час, / егда́ и́ мамы вси на́ зи и я́ ко осужде́ ни, / неумы́ тному Судии́ предста́ ти, / тогда́ труба́ возшуми́ т вельми́, / и основа́ ния земли́ подви́ жатся, / и ме́ ртвии от гробо́ в воскре́ снут, / и во́ зрастом еди́ нем вси бу́ дут, / и всех та́ йная явле́ нна предста́ нут пред Тобо́ ю, / и возрыда́ ют, и воспла́ чутся, / и во о́ гнь кроме́ шный оты́ дут, и́ же никогда́ же пока́ яшася, / и в ра́ дость и весе́ лие, пра́ ведных жре́ бий / вни́ дет в черто́ г Небе́ сный. Стих: Испове́ мся Тебе́ Го́ споди, всем се́ рдцем мои́ м, / пове́ м вся чудеса́ Твоя́. О каковы́ й час тогда́, и день стра́ шный, / егда́ ся́ дет Судия́ на престо́ ле стра́ шном! / Кни́ ги разгиба́ ются, и дея́ ния облича́ ются, / и та́ йная тьмы явле́ на быва́ ют, / а́ нгели обтека́ ют, собира́ юще вся язы́ ки. / Прииди́ те, услы́ шите ца́ рие и кня́ зи, раби́ и свобо́ дни, / гре́ шницы и пра́ ведницы, бога́ тии и ни́ щии, / я́ ко гряде́ т Судия́, хотя́ й суди́ ти всей вселе́ нней. / И кто претерпи́ т пред лице́ м Его́, / егда́ а́ нгели предста́ нут облича́ юще / дея́ ния, помышле́ ния, и мы́ сли, я́ же в нощи́ и во дни? / О каковы́ й час тогда́! / Но пре́ жде да́ же не приспе́ ет кончи́ на, / потщи́ ся зову́ щи душе́: / Бо́ же, обрати́ в спаси́ мя, / я́ ко еди́ н благоутро́ бен. Глас 8. Стих: Возвеселю́ ся и возра́ дуюся о Тебе́, / пою́ и́ мени Твоему́, Вы́ шний. Дании́ л проро́ к, муж жела́ ний быв, / власти́ тельное Бо́ жие ви́ дев, си́ це вопия́ ше: / Судия́ се́ де, и кни́ ги разгну́ шася. / Блюди́, душе́ моя́, пости́ ши ли ся? / Бли́ жняго твоего́ не пре́ зри. / От бра́ шен воздержи́ ши ли ся? / Бра́ та твоего́ не осужда́ й, / да не во о́ гнь отсыла́ ема сгори́ ши я́ ко воск, / но да без поткнове́ ния / введе́ т тя Христо́ с в Ца́ рствие Свое́. Глас 1. Стих: Воскресни́, Го́ споди Бо́ же мой, да вознесе́ тся рука́ Твоя́, / не забу́ ди убо́ гих Твои́ х до конца́. Предочи́ стим себе́, бра́ тие, цари́ цею доброде́ телей, / се бо прии́ де, бога́ тство нам благи́ х подаю́ щи, / страсте́ й утоля́ ет дме́ ния, / и Влады́ це примиря́ ет прегреши́ вшия. / Те́ мже с весе́ лием сию́ прии́ мем, вопию́ ще Христу́ Бо́ гу: / воскресы́ й из ме́ ртвых, неосужде́ ны нас сохрани́, / славосло́ вящия Тя еди́ наго Безгре́ шнаго. Слава: паки тойже стих. И ныне: Преблагослове́ нна еси́: Славословие великое и отпуст. Таже, обычная литиа в притворе, в нейже поем: Слава, и ныне, стихиру евангельскую. Присовокупляем и час 1-й, в немже чтется оглашение преподобнаго отца нашего Феодора Студита.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|