Песнь 4.. НА ЛИТУРГИИ
Песнь 4. Ирмос: Из горы́ приосене́ нныя Сло́ ве: Свети́ льник мироявле́ нный боже́ ственный Иларио́ н, / гора́ разу́ мная вели́ кий Иусти́ н: / с ни́ миже Иера́ кс да почти́ тся и Ивистио́ н, изрядносла́ внии, со Ио́ сифом. И Иереми́ й облиста́ житие́ м: яви́ ся же и кре́ пость ве́ лия Исхирио́ н. / С ни́ миже све́ тит Карио́ н, Ко́ прий, Ка́ стор, Кассиа́ н, вку́ пе предо́ брии. Дивлю́ ся Калли́ стовым благослове́ сием, хвалю́ Лавре́ нтиева добродея́ ния, / благотворе́ ние же Ло́ ггиново восхваля́ ю, почита́ ю Ло́ товы доброде́ тели. Лео́ нтия пою́ глубину́ богосло́ вия, Макси́ ма же воспева́ ю пучи́ ну уче́ ний, / Маркиа́ на же удобре́ ние, и Ма́ рка благопокори́ ваго и богопослу́ шнаго. Честь доброде́ телей Мака́ рий Вели́ кий, гра́ дский же, благоче́ стия име́ ние. / Пропове́ дается с си́ ми Марк зе́ льный, с Далмато́ ем же Ефио́ пс Моисе́ й. Мартиниа́ новы и Ма́ лховы велича́ ю о чистоте́ тече́ ния же и по́ двиги, / добродея́ ния же Марке́ лла пастыренача́ льника, / почита́ ю и Ми́ лла мертвецевоскреси́ теля. Му́ ченицы Христо́ вы, / непреста́ нныя моли́ твы Соде́ телю принеси́ те и Созда́ телю, / о ми́ ре мí ра, и о чту́ щих па́ мять ва́ шу в пе́ снех. Слава, Троичен: Стра́ нно, я́ ко еди́ но, и три, Божество́ все, / в трие́ х Ли́ цах неразде́ льно: / Оте́ ц бо, Сын, и Дух Святы́ й есть, / покланя́ емая в Естестве́ еди́ ном. И ныне, Богородичен: Ра́ дуйся простра́ нное Бо́ жие вмести́ лище, / ра́ дуйся, ковче́ же но́ ваго заве́ та. / Ра́ дуйся ста́ мно, из нея́ же ма́ нна даде́ ся всем челове́ ком пренебе́ сная.
Катавасия: Из горы́ приосене́ нныя Сло́ ве, проро́ к, / еди́ ныя Богоро́ дицы, / хотя́ ще воплоти́ тися, богови́ дно усмотри́, / и со стра́ хом славосло́ вяше си́ лу Твою́. Песнь 5. Ирмос: Страсте́ й мя мглы: Еде́ мскаго рая́, прииди́ те ви́ дим цве́ ты присноживо́ тныя, / богопрозябле́ ная отце́ в тща́ ния, / и́ хже есть еди́ н де́ латель Госпо́ дь. Ни́ ла струя́ ми слове́ сными напая́ ется вся́ ка душа́ мы́ сленная, / Навкра́ тия, Ни́ кона жития́ ми сия́ ет, / с Нафана́ илом же и Нисфе́ рон кра́ сит сию́. Ксенофо́ нт с сыно́ ма, доброде́ тельми блиста́ яся, просвеща́ ет нас, / вели́ кий же Порси́ сий, па́ че же Ону́ фрий: / Пи́ мена же кто достойносло́ вит от земны́ х? Па́ мво и дея́ нием и сло́ вом да ублажи́ тся досто́ йно, я́ ко высо́ кий: / возбраня́ яй же де́ моны Пу́ плий всесла́ вный, / да сла́ вится ра́ вно све́ тлый Пинну́ фрий. Достодо́ лжно да почти́ тся пресла́ вный вои́ стинну Пафну́ тий: / Пи́ ор, Патерму́ фий, Павл препро́ стый, / Питиру́ н вели́ кий и отце́ в изя́ щный. Све́ тло да похва́ лится свети́ ло свети́ л Пахо́ мий: / Пала́ мон сострада́ лец, боже́ ственный Петро́ ний, / Пасарио́ н с ни́ ми, боже́ ственными да воспое́ тся пе́ сньми. Слава, Троичен: Ипоста́ сьми три, а́ ще и Естество́ м еди́ но Божество́ есть, / в Ня́ же крести́ хомся, и И́ мже ве́ руем, / Оте́ ц, Сло́ во, и Дух соесте́ ственный. И ныне, Богородичен: Сло́ вом Сло́ во па́ че сло́ ва ро́ ждшая Пречи́ стая, / Того́ моля́ щи не преста́ й мо́ лимся, / от бед при́ сно изба́ витися ста́ ду Твоему́.
Катавасия: Страсте́ й мя мглы, / я́ ко от глубо́ кия но́ щи избавля́ яй, / у́ треневати сподо́ би дух мой, молю́ ся, / во све́ те дне повеле́ ний Твои́ х, Христе́. Песнь 6. Ирмос: Содержи́ ма мя приими́: Ди́ внии всечестни́ и отцы́ на́ ши, / и́ хже боже́ ственная страда́ ния, и́ хже боре́ ния, и́ хже исцеле́ ния. / Кто бо па́ че сих показа́ чуде́ с кре́ пость? Раву́ ла ди́ вный, и Руф вку́ пе, / и Сисо́ й ку́ пно равноа́ нгельный да восхва́ лится, / с ни́ миже боже́ ственный Ери́ д, и Силуа́ н. Не́ бо четверосвети́ льное яви́ ся на земли́, / два́ жды дво́ е сие́ Симео́ нское единоиме́ ние, / и́ же на столпе́ х трие́ суть, и еди́ н юро́ дивый. Посреде́ звезд я́ ко со́ лнце, / и́ мже бе нача́ льник освяще́ нный Са́ вва облиста́, / с ни́ мже озаря́ ет и Серапио́ н дея́ ньми с Силва́ ном. Сарма́ т и Тимофе́ й, Тифо́ й ку́ пно со Ипере́ хием, / и Фарму́ фий, Фо́ ка, Харито́ н, / Херимо́ н, Псой да пое́ тся, и Ор прему́ дрый. Свято́ е и сла́ вное оте́ ц мно́ жество, / помяну́ тое и безымени́ тое, изба́ ви от бед, / любо́ вию па́ мяти соверша́ ющих ва́ ша. Слава, Троичен: Тя, Тро́ ице пребезнача́ льная, и Боже́ ственная Еди́ нице, / све́ та и све́ ты пою́, живота́ и животы́: / Ума́, Сло́ ва, Ду́ ха же Свята́ го, и Свята́ я, еди́ наго Бо́ га. И ныне, Богородичен: Из ко́ рене прозябе́ твоего́ цвет жи́ зни, / Иессе́ е пра́ деде взыгра́ й, / спаса́ яй мир, от Чи́ стыя Отрокови́ цы Христо́ с Бог. Ирмос: Содержи́ ма мя приими́ Человеколю́ бче, грехи́ мно́ гими / и припа́ дающа щедро́ там Твои́ м, / я́ ко проро́ ка, Го́ споди, и спаси́ мя. Кондак, глас 8. Я́ ко благоче́ стия пропове́ дники, и нече́ стия обузда́ тели / богоно́ сных собо́ р уясни́ л еси́, подсо́ лнечную осиява́ ющия. / В ми́ ре соверше́ нном тех моли́ твами, / Тебе́ сла́ вящия и велича́ ющия сохрани́, пою́ щия Ти, Го́ споди: / Аллилу́ иа. Икос: На кра́ сная жития́ воззре́ х помышле́ ньми зря быва́ емая, / и изме́ рив тех боле́ зни, жизнь челове́ ков ока́ ях: / вас же еди́ нех ублажи́ х до́ брую часть избра́ вших, / е́ же жела́ ти Христа́, и пребыва́ ти с Ним, / и пе́ ти при́ сно с проро́ ком Дави́ дом: Аллилу́ иа.
Синаксарь. Песнь 7. Ирмос: О́ троки ороси́ вый: Прииди́ те, принесе́ м пе́ сни по до́ лгу, / жена́ м преподо́ бно пожи́ вшим и равноа́ нгельно, / и́ хже моли́ твами воззове́ м: Бо́ же, спаси́ вся ны. Христоно́ сица Врие́ на, с боже́ ственною Февро́ ниею да почти́ тся, / и Фомаи́ дою и Иери́ ею, / и Платони́ да же да пое́ тся, с ни́ миже и Мела́ ния ве́ рно. Ангелому́ дренным хвала́ Евпракси́ ям, / со двема́ Феодо́ рами и Анастаси́ ями всебога́ тыми, / пе́ ние и сла́ ва непреста́ нная, чу́ дно послужи́ вшим Бо́ гу. Еги́ птяныня Мари́ я свет в ми́ ре, / и Мари́ н наре́ кшаяся, звезда́ яви́ ся вселе́ нней, / Евфроси́ на со́ лнце доброде́ тельми облистава́ ющая. Огнеявле́ нная Феоду́ ла в житии́, / и озаря́ ет в поще́ нии Феодо́ тия и Иули́ тта, / и спросия́ ет дея́ ньми Исидо́ ра пребога́ тая. Небому́ дренная Мари́ на ны́ не да почти́ тся, с вели́ кою Матро́ ною, / Синклити́ ка же и Са́ рра, со Иусти́ ною, / пе́ сньми я́ ко му́ дрии да восхва́ лятся. Пелаги́ я, а́ нгел Госпо́ день, / Таи́ сия, свети́ льник покая́ ния, да воспое́ тся, / и а́ ще ка́ я друга́ я просия́ от жен в поще́ нии. Слава, Троичен: С Сы́ ном Отцу́ покланя́ емся, и Ду́ ху Свято́ му, / единому́ дренно славосло́ вяще, ве́ рно вопие́ м: / сла́ ва Тебе́ Тро́ ице Еди́ нице, Бо́ же наш. И ныне, Богородичен: Богоро́ дице Де́ во, ро́ ждшая ми́ ра Спа́ са и Влады́ ку благослове́ нная, / Того́ моли́ всегда́ уще́ дрити ду́ ши на́ ша. Катавасия: О́ троки ороси́ вый в пещи́, / и Де́ ву сохрани́ вый, ро́ ждшую Тя по рождестве́, / благослове́ н еси́ Бо́ же оте́ ц на́ ших.
Песнь 8. Ирмос: На горе́ святе́ й: Па́ стыри и му́ дрыя учи́ тели, святи́ тели Христо́ вы Це́ ркве, / с преподо́ бными вси воспои́ м, / Го́ спода пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки. По до́ лгу Васи́ лий Вели́ кий, / и с ним многострада́ льный вои́ стинну да пое́ тся Афана́ сий пе́ сньми, / с Григо́ рием в богосло́ вии нача́ льствующим все́ ми. Иоа́ нна златоглаго́ ливая уста́, / с Кири́ ллами богому́ дрыми столпа́ ми просла́ вим: / та́ ко же и Иси́ хия друга́ го богосло́ ва, / с боговеща́ нным и боже́ ственным Меле́ тием. Григо́ рию сла́ ва Ни́ сскому, со двема́ чудотво́ рцема отце́ ма: / и прему́ дрый боже́ ственный Епифа́ ний, со Амфило́ хием све́ тлым свети́ льником, / да пое́ тся во ве́ ки. Митрофа́ на свяще́ нников сла́ ву, / с Некта́ рием, Атти́ ком, Генна́ дием, / с ни́ миже и Анато́ лия пои́ м, живо́ тныя свети́ льники, / ку́ пно со Евсе́ вием и Про́ клом прему́ дрыми. Никола́ я священнопропове́ дника, / Софро́ ния вои́ стинну медоязы́ чнаго со Евла́ вием пою́, / и Диадо́ ха, ку́ пно со Евста́ фием и Увена́ лием отцеверхо́ вными. Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода. Троичен: Я́ ко Еди́ ницу Существо́ м Тя пою́, я́ ко Тро́ ицу Ли́ цы Тя почита́ ю, / О́ тче, Сы́ не и Ду́ ше Пресвяты́ й: / безнача́ льную держа́ ву Твоего́ Ца́ рствия сла́ влю во ве́ ки. И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь. Богородичен: Ты гора́ Бо́ жия яви́ лася еси́ Богоро́ дице, / в Ню́ же Христо́ с всели́ вся, боже́ ственны хра́ мы соде́ ла пою́ щия: / Го́ спода по́ йте, и превозноси́ те во вся ве́ ки. Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки. Катавасия: На горе́ святе́ й просла́ вльшася, / и в купине́ огне́ м Присноде́ вы Моисе́ ови та́ йну я́ вльшаго, / Го́ спода по́ йте и превозноси́ те во вся ве́ ки. И стихословится, Честне́ йшую. Песнь 9. Ирмос: Проявле́ нное на горе́ законополо́ жнику: Кто дерзнове́ ние изрече́ т Амвро́ сиево? / Иерофе́ еву же ка́ ко прему́ дрость изглаго́ лет, / и Алекса́ ндров богому́ дрых оте́ ц о ве́ ре тве́ рдость? Феди́ м боже́ ственный, Спиридо́ н богоно́ сный, / со Антипа́ тром, Па́ мвом, Палла́ дием / и Но́ ном, Иерони́ мом и Ге́ рманом всечестны́ м, / я́ ко богосвети́ льницы да воспою́ тся.
Мно́ гий в боже́ ственных Диони́ сий да почти́ тся, я́ ко небе́ сных таи́ нник, / многострада́ льный Клим, Флавиа́ н же, и Павл вели́ кий, / испове́ дания первопропове́ дницы. Михаи́ л Сина́ дский да пое́ тся с Тара́ сием, / Ники́ фор па́ ки с Фео́ дором зело́, / и Феофа́ н священноиме́ нный вои́ стинну, защи́ тницы ико́ н Христо́ вых. Петр и Игна́ тий вои́ стинну богоно́ сцы, / я́ ко Христо́ вы апо́ столи, и священнострада́ льцы су́ ще, / да воспою́ тся ку́ пно с Полика́ рпом, и Киприа́ ном христому́ ченикома. Преподо́ бнии отцы́, и священнонача́ льницы Госпо́ дни, / со священному́ ченики и жена́ ми святы́ ми, / именова́ ннии и не именова́ ннии вси, / моли́ те спасти́ ся душа́ м на́ шим. Слава, Троичен: Еди́ не в Тро́ ице Бо́ же, сла́ ва Тебе́ непреста́ нно: / а́ ще бо и Бог Ки́ йждо, но еди́ н Естество́ м еси́, / Оте́ ц, Сын и Дух, трисве́ тлыми сво́ йствы. И ныне, Богородичен: Купину́ горя́ щую огне́ м и неопали́ мую, / предзря́ ше дре́ вле Моисе́ й на Сина́ йстей горе́, / Богоприя́ тное Твое́ чре́ во, Де́ во, подъе́ млющее нетле́ нный огнь. Катавасия: Проявле́ нное на горе́ законополо́ жнику во огни́ и купине́ / Рождество́ Присноде́ вы, / в на́ ше ве́ рных спасе́ ние, / пе́ сньми немо́ лчными велича́ ем. Ексапостиларий. Ми́ ра отве́ ргшиися, и крест взе́ мшии, / мно́ жество преподо́ бных оте́ ц, / с ли́ ки му́ ченик, иера́ рх собра́ ние, и жен сочине́ ние, нас возвесели́ те, / е́ же воспе́ ти досто́ йно ва́ шу всесве́ тлую па́ мять. Слава, и ныне: В по́ стничестве просия́ вшия богоно́ сныя отцы́, и священнонача́ льники, / ку́ пно же от жен преподо́ бныя, / и священному́ ченников ли́ ки, в пе́ снех све́ тло восхва́ лим: / я́ ко да освяти́ мся, и моле́ ньми сих, и моли́ твами Богоро́ дицы, / удо́ бно соверши́ м тече́ ние поста́. На хвалитех поставим стихи 4, и поем стихиры, глас 8. Отце́ в вси мно́ жество преподо́ бно по́ стничествовавшее, / в пе́ снех возвели́ чим ве́ рнии, / иера́ рхов же Христо́ вых восхва́ лим пе́ сньми, / богому́ дренно единоду́ шно бра́ тие: / в воздержа́ нии бо пожи́ ша и в посте́ чи́ стом, / и Христо́ во нам Ева́ нгелие изъясни́ ша. / С ни́ миже воспои́ м жены́ богоно́ сныя и све́ тлыя, / жи́ тельству их боголе́ пно ревну́ юще в души́: / да обря́ щем та́ мо согреше́ ний проще́ ние. В по́ стничестве просия́ вшия све́ тло, / преподо́ бно же пожи́ вшия, / похва́ лим пресла́ вно бра́ тие, / я́ ко жи́ тельствовавшия до́ бре / и к жи́ зни ве́ чной благоче́ стно пресели́ вшияся в ра́ дости: / ко упокое́ нию же неги́ блемому, и блаже́ нному, / та́ мо доброде́ телию и че́ стностию пра́ во поте́ кшия, / се досто́ йно почти́ м, / я́ ко да получи́ м ми́ лость от Бо́ га их моле́ нием, / и ве́ чныя сла́ вы и ра́ дости, / и изба́ вимся та́ мо неумоли́ мых муче́ ний. Иера́ рхов всех лик, / пра́ ведных собра́ ние, по́ стников же и преподо́ бных жен, / пожи́ вших благоче́ стно, / умоле́ ни благода́ тию, / моли́ те еди́ наго Блага́ го, и всеще́ драго Го́ спода, уще́ дрити и нас: / да и та́ мошняго осужде́ ния изба́ вимся вы́ ну моли́ твами ва́ шими му́ дрии, / и бу́ дущаго восприя́ тия наслади́ мся, / непреста́ нно во ве́ ки веко́ в веселя́ щеся и мы, / похва́ льную песнь непреста́ нно Жизнода́ вцу взыва́ юще. Боголе́ пное торжество́ ве́ рнии, / воспле́ щим днесь в па́ мяти святы́ х оби́ льно, / иера́ рхов, и по́ стников, и священному́ чеников, / и преподо́ бных жен, и благочести́ вых: / тле́ нная бо и привре́ менная и́ стинно презре́ ша / и а́ ки паучи́ ну, и а́ ки уме́ ты сия́ вмени́ ша, / да приобря́ щут Христа́, и Ца́ рствие Его́, и Боже́ ственная о́ ная, / я́ же о́ ко не ви́ де, ниже́ у́ хо когда́ слы́ ша. / И́ хже моли́ твами, Бо́ же, / изба́ ви тле́ ния ду́ ши на́ ша. Слава, самогласен, глас 6: Преподо́ бнии отцы́, / во всю зе́ млю изы́ де веща́ ние исправле́ ний ва́ ших. / Те́ мже на небесе́ х обрето́ сте мзду трудо́ в ва́ ших: / де́ монов разруши́ вше по́ лчища, / а́ нгелов постиго́ сте чи́ ны: / и́ хже житию́ непоро́ чно поревнова́ вше, / дерзнове́ ние иму́ ще ко Го́ споду, / мир испроси́ те душа́ м на́ шим. И ныне, Богородичен: Богоро́ дице, Ты еси́ лоза́ и́ стинная: Славословие великое. И отпуст. НА ЛИТУРГИИ Изобразительная. И от канона песнь 3 и 6. Тропарь, глас 4: Бо́ же оте́ ц на́ ших, / творя́ й при́ сно с на́ ми по Твое́ й кро́ тости, / не отста́ ви ми́ лость Твою́ от нас, / но моли́ твами их / в ми́ ре упра́ ви живо́ т наш. Кондак, глас 8. Я́ ко благоче́ стия пропове́ дники, и нече́ стия обузда́ тели / богоно́ сных собо́ р уясни́ л еси́, подсо́ лнечную осиява́ ющия. / В ми́ ре соверше́ нном тех моли́ твами, / Тебе́ сла́ вящия и велича́ ющия сохрани́, пою́ щия Ти, Го́ споди: / Аллилу́ иа. Прокимен, глас 4: Восхва́ лятся преподо́ бнии во сла́ ве, / и возра́ дуются на ло́ жах свои́ х. Стих: Возноше́ ния Бо́ жия в горта́ ни их, и мечи́ обоюдуо́ стры в рука́ х их.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|