Глас 8. Песнь 1.
Глас 8. Песнь 1. Ирмос: Песнь возсле́ м лю́ дие: Вси в пе́ снех духо́ вных, в по́ двизех просия́ вшия, / боже́ ственныя отцы́ на́ ша воспои́ м согла́ сно, / я́ же изнесе́ Еги́ пет, Фиваи́ да, и Ливи́ я, / вся́ кое ме́ сто, и град, и страна́. Ра́ дуйся мона́ хом первонаста́ вниче, Анто́ ние пресла́ вне, / Амму́ не богоно́ сне, Нитри́ йская сла́ во, / Арсе́ ние а́ нгеле, держа́ во безмо́ лвия, / и Аммо́ не духоно́ сне. Красу́ йся вои́ стинну сосу́ де Бо́ жий, Агафо́ не священноду́ шне, / Ахи́ лла и Аммо́ н, цве́ ты пусты́ ннии, / Ану́ ве и Ало́ ние, Аммонафа́ и Анфи́ ме, доброде́ телей све́ тлии би́ сери. Свети́ льницы разсужде́ ния нам, пет бу́ ди Ари́ с днесь, и Аполло́ с Вели́ кий, / послуша́ ния же све́ ты Афре́ и Ака́ кие, / с си́ ми и Авваки́ р спросия́ ет, я́ коже не́ кая денни́ ца. Гора́ жи́ тельства высо́ каго яви́ ся Авксе́ нтий, / страда́ лец же чистоты́ Авра́ мий Вели́ кий, / с ни́ миже Афроди́ сий столп воздержа́ ния яви́ ся, со Афинодо́ ром. Сия́ ет я́ ко звезда́ на небеси́ в по́ стницех Аммо́ ний, и боже́ ственный Ани́ на, / све́ тится же с си́ ми и вели́ кий Антио́ х, / и Ага́ пит зе́ льный, а́ ще кто и́ ный с си́ ми блиста́ ет. Пе́ сньми восхва́ лим свяще́ нными Вели́ каго Афана́ сия, / в горе́ Афо́ нстей све́ тло пости́ вшагося, / свети́ льника вели́ каго всея́ вселе́ нныя, / его́ же моли́ твами вси спаса́ емся. Житии́ богодухнове́ нными вои́ стинну рай яви́ стеся Це́ ркви прему́ дрии, / блаже́ ннии отцы́ вси по и́ мени, / о нас моли́ тву Го́ сподеви твори́ те непреста́ нно.
Прииди́ те мучениколю́ бцы ве́ рнии / почти́ м му́ ченики честны́ ми пе́ сньми и пе́ нии, / ве́ рою Христу́ Бо́ гу на́ шему, пою́ ще и вопию́ ще: / воспои́ м Тебе́, еди́ ному Влады́ це. Слава, Троичен: Вси еди́ наго Естества́ пою́, Ли́ ца самоипоста́ сна: / нерожде́ нна Отца́, Сы́ на ро́ ждшагося, и Ду́ ха Свята́ го: / безнача́ льное Ца́ рство, власть, Божество́ еди́ но. И ныне, Богородичен: Ра́ дуйся пресвяты́ й хра́ ме, руно́ богоро́ сное, / запечатле́ нный исто́ чниче безсме́ ртныя струи́, / град Твой Влады́ чице сохрани́ от разли́ чных сопоста́ т невоева́ нный. Ирмос: Песнь возсле́ м лю́ дие / чу́ дному Бо́ гу на́ шему, / свободи́ вшему Изра́ иля от рабо́ ты, / песнь побе́ дную пою́ ще и вопию́ ще: / пои́ м Тебе́, еди́ ному Влады́ це. Вторыя же песни во Псалтири не глаголем, но припеваем: Преподо́ бнии отцы́ моли́ те Бо́ га о нас. Песнь 2. Ирмос: Ви́ дите ви́ дите, / я́ ко Аз есмь Бог ваш, / пре́ жде век рожде́ нный от Отца́, / и от Де́ вы в после́ дняя без му́ жа заче́ ншийся / и разруши́ вый грех пра́ отца Ада́ ма, я́ ко Человеколю́ бец. Благоуха́ ния ны́ не исполня́ емся я́ ко в рай други́ й теку́ ще, / богонасажде́ нных доброде́ телей по́ стнических: / я́ же в воздержа́ ниих и слеза́ х процвето́ ша, разли́ чно плодонося́ ще / жи́ тельство Бо́ гу преподо́ бнейшии. Вели́ кий Висарио́ н, пти́ чее житие́ пожи́ вый я́ ко а́ нгел, / но́ вый И́ ов па́ ки, тве́ рдый Вениами́ н, / но и Вита́ ллий свети́ льник, блудни́ цы спаса́ яй Бо́ гу: / Вити́ мий же боже́ ственный, и сла́ вный Вави́ ла с си́ ми да воспое́ тся.
Высото́ ю жи́ тельства не́ бо был еси́, о Венеди́ кте! / Дом же прему́ дрости, па́ стырь Васиа́ н, / но и Васи́ лий не́ кий вене́ ц прия́ т послуша́ ния: / во гро́ бе бо живы́ й всели́ вся, показу́ ет нам послуша́ ния све́ тлость. Песнь Гела́ сию, сей приснопа́ мятный царь страсте́ й: / хвала́ Гера́ симу, ему́ же порабо́ та зверь: / прии́ де бо к нему за соверше́ ние доброде́ тели. / Сла́ ва и Ге́ рману отцу́, с Га́ ием му́ дрым уго́ дником Христо́ вым. Дави́ д Фессалони́ тская сла́ ва и похвала́ / богоприя́ тный Дании́ л да похва́ лится. / В чудесе́ х мно́ гий, де́ лом же и сло́ вом, Дании́ л ски́ тский: / Дий же и Далма́ т, нача́ льницы мона́ хов, утвержде́ ние ве́ ры. Звезд зари́ покоре́ ние, мно́ жае лу́ чших, показа́, / я́ ко два свети́ льника сия́ юща нам, / Дометиа́ на же и Доме́ тия богому́ драя: / с си́ миже и безымени́ тии сла́ вно да воспою́ тся. Бога́ тство неистощи́ мое ве́ рных, / ра́ ку предприими́ Го́ спода ра́ ди страда́ льчествовавших: / благоче́ стно прииди́ те, ве́ рнии, му́ ченически сия́ воспои́ м, / плодоприе́ млюще исцеле́ ния душа́ м и телесе́ м ве́ рою. Слава, Троичен: Пресоверше́ ннейшая Еди́ нице, Пребоже́ ственная, Триипоста́ сная, / нерожде́ нный О́ тче, и Сы́ не Единоро́ дный, Ду́ ше от Отца́ исходя́ й, Сы́ ном же явля́ емый, / Существо́ еди́ но, и Естество́: / госпо́ дьство, Ца́ рство, спаси́ вся ны. И ныне, Богородичен: Еди́ на ввела́ еси́ челове́ честву стра́ нное рожде́ ние, / еди́ на не подъя́ ла еси́ от естества́ тле́ ния, / безсе́ менное нетле́ нно Рождество́ поне́ сши: / тем Тя я́ ко Богоро́ дицу по до́ лгу ве́ рнии Чи́ стая прославля́ ем. Катавасия: Ви́ дите ви́ дите: Песнь 3. Ирмос: Несть свят я́ ко Госпо́ дь: В други́ й рай входя́ ще доброде́ телей боже́ ственных оте́ ц, / сего́ вку́ сим приснопода́ тельнаго одушевле́ ннаго наслажде́ ния, ве́ рно восхваля́ юще я́. Да почте́ тся Евфи́ мий пресве́ тлая звезда́, / денни́ ца Елла́ дий, Ефре́ м богодухнове́ нный, со Евло́ гием зе́ льным, / де́ лы и чудесы́ облиста́ вшии концы́.
Пет бу́ ди пе́ сньми Зоси́ ма чу́ дный, / и Заха́ рия всечестны́ й, и Зино́ н, и Зои́ л, / Иса́ ия Вели́ кий, и Илия́ сла́ вный с си́ ми да почте́ тся. Ферми́ скаго Фео́ дора всесла́ внаго пою́, и Енна́ та всепе́ таго: / с си́ ми же и Феоду́ ла, со Фео́ ною воспева́ ю. / Почита́ ю ди́ внаго и Вели́ каго Феодо́ сия. Хвали́ мь бу́ ди Феокти́ ст всеизря́ дный па́ стырь и высо́ кий Фала́ ссий, / Вели́ кий Фео́ дор нарече́ нный Сикео́ т, / зна́ меньми и чудесы́ явле́ йся на земли́ высо́ кий. Зве́ зды сия́ ют други́ я, па́ ки пресве́ тлый Ко́ лов Иоа́ нн, / с треми́ светоно́ сными в Ле́ ствице, / с вя́ щшими же ины́ ми, сла́ вно просия́ ющий. Почти́ м пе́ ньми и пе́ сньми духо́ вными, соше́ дшеся любопра́ зднственнии, / му́ ченик всечестну́ ю и ле́ тнюю па́ мять: / при́ сно бо мо́ лятся Христу́ о ро́ де на́ шем. Слава, Троичен: Тро́ ице единосу́ щная, и Пребоже́ ственная Еди́ нице, / разделе́ нием соедине́ ние, и впроти́ в Ли́ цы Естество́ иму́ щая, / во еди́ но нас совокупи́ хоте́ ние Твои́ х за́ поведей. И ныне, Богородичен: Ски́ нию Тя богоде́ ланную преднаписа́ Моисе́ й, / серафи́ мами спокрове́ нную, святы́ х свята́ я, / прообразу́ я Твое́ Де́ во Рождество́ чи́ стое, / Христу́ пло́ тию написа́ тися. Ирмос: Несть свят я́ ко Госпо́ дь, / и несть пра́ веден я́ ко Бог наш, / Его́ же пое́ т вся тварь: / несть пра́ веден па́ че Тебе́, Го́ споди. Седален, глас 4. Лучи́ я́ коже со́ лнце пра́ вды вас Христо́ с посла́, / просвеща́ ющия зе́ млю, учи́ телие святи́ и: / те́ мже зло́ бою помраче́ ную ду́ шу мою́, / боже́ ственными ва́ шими моли́ твами, / осия́ йте Боже́ ственным све́ том богоразу́ мия богоблаже́ ннии.
Иный седален, глас 8. Анто́ ния кро́ ткое и чи́ стое, Евфи́ мия вели́ кое и чу́ дное, / Па́ вла и Арсе́ ния просто́ е и безмо́ лвное, / Феокти́ ста сла́ ву, и про́ чих преподо́ бных всех чи́ ны, / ве́ рнии просла́ вим и совосхва́ лим пе́ сньми, / с ни́ миже Евпракси́ ю де́ ву, со все́ ми воспои́ м жена́ ми богому́ дрыми, / и согла́ сно возопии́ м: / моли́ те Христа́ Бо́ га, согреше́ ний оставле́ ние дарова́ ти / пра́ зднующим любо́ вию святу́ ю па́ мять ва́ шу. Слава, подобен: У́ зы разре́ шше страсте́ й, прилепи́ стеся любви́ благи́ х, / и в сла́ ву преми́ рную во Христе́ облеко́ стеся, / от свои́ х трудо́ в обре́ тше упокое́ ние, / воздержа́ ния труда́ ми получи́ вше вы́ шняго живота́. / Те́ мже досто́ йно ра́ дуетеся ку́ пно с го́ рними си́ лами, / богоно́ снии отцы́ на́ ши, / прегреше́ ний оставле́ ние испроси́ те / пра́ зднующим любо́ вию святу́ ю па́ мять ва́ шу. И ныне, Богородичен. Подобен: В тиме́ нии углебо́ х грехо́ в, и несть постоя́ ния во мне, / лю́ те потопи́ мя бу́ ря прегреше́ ний мои́ х, / но я́ ко ро́ ждшая Сло́ во, еди́ наго Человеколю́ бца, / на мя, раба́ Твоего́, при́ зри, молю́ ся, / изба́ ви греха́ и страсте́ й душетле́ нных, / и вся́ каго озлобле́ ния ме́ стника, Влады́ чице, да пою́ ра́ дуяся: / моли́ Христа́ Бо́ га, прегреше́ ний оставле́ ние дарова́ ти ми, / Тя бо име́ ю наде́ жду раб Твой.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|