На хвалитех стихиры Осмогласника воскресны 4, и анатолиев един, и Триоди сия самогласны.
Песнь 4. Ирмос: Христо́ с моя́ си́ ла: Че́ сти сподо́ бихся аз стра́ стный, / от Тебе́ Влады́ ки во Еде́ ме: / увы́ мне, ка́ ко прельсти́ вся, и диа́ волом позави́ девся / отве́ ржен бых от лица́ Твоего́? Мене́ рыда́ йте а́ нгельстии чи́ нове, / рая́ добро́ ты, и садо́ в та́ мошнее благоле́ пие, / прельсти́ вшагося злополу́ чно, и Бо́ га отве́ ргшагося. Лу́ же блаже́ нный, са́ дове богосажде́ ннии, рая́ красото́, / ны́ не о мне сле́ зы пролива́ йте, / от листо́ в, я́ коже от о́ чию, / обнаже́ ннем и стра́ ннем сла́ вы Бо́ жия. Слава: Не ктому́ ви́ жу тебе́, / ни наслажда́ юся пресла́ дкия твоея́ и боже́ ственныя све́ тлости, всечестны́ й раю́: / наг бо поверго́ хся в зе́ млю, прогне́ вая Сотво́ ршаго. И ныне, Богородичен: Свята́ я Влады́ чице, отве́ рзшая рая́ врата́ всем ве́ рным, / я́ же Ада́ м заключи́ преступле́ нием иногда́, / врата́ ми́ лости мне отве́ рзи. Катавасия: Христо́ с моя́ си́ ла, / Бог и Госпо́ дь, / честна́ я Це́ рковь / боголе́ пно пое́ т, взыва́ ющи, / от смы́ сла чи́ ста, о Го́ споде пра́ зднующи. Песнь 5. Ирмос: Бо́ жиим све́ том: Позави́ дев дре́ вле мне враг, / в раи́ благополу́ чна жития́ человеконенави́ стник, / в виде́ нии зми́ я мне запя́ т, / и сла́ вы присносу́ щныя стра́ нна мя показа́. Рыда́ ю и пла́ чу душе́ ю, / и очесе́ м ищу́ мно́ жества слез прилага́ ти, / егда́ воззрю́ и позна́ ю мою́ наготу́, / ю́ же име́ х от преступле́ ния. Слава: От земли́ со́ здан бых руко́ ю Бо́ жиею, / па́ ки же возврати́ тися в зе́ млю аз стра́ стный слы́ шах: / кто мене́ не воспла́ чет, отринове́ ннаго от Бо́ га, / и Еде́ мом ад измени́ вшаго?
И ныне, Богородичен: Черто́ г сла́ вы Тя та́ йный вси возвеща́ ем ве́ рнии, Богороди́ тельнице Всенепоро́ чная. / Те́ мже молю́ Тя, Чи́ стая: / испа́ дшаго мя черто́ га ра́ йска, сво́ йственна сотвори́. Катавасия: Бо́ жиим све́ том Твои́ м, Бла́ же, / у́ тренюющих Ти ду́ ши любо́ вию озари́, молю́ ся, / Тя ве́ дети, Сло́ ве Бо́ жий, / и́ стиннаго Бо́ га, / от мра́ ка грехо́ внаго взыва́ юща. Песнь 6. Ирмос: Жите́ йское мо́ ре: Оде́ ждею мя обле́ кл еси́ боготка́ нною Спа́ се, во Еде́ ме, я́ ко благоутро́ бен: / аз же Твою́ преступи́ х за́ поведь, ве́ ровав льсти́ вому, / и наг ви́ дехся окая́ нный. Душе́ всестра́ стная моя́, удали́ лася еси́ от Бо́ га, / невнима́ нием твои́ м ра́ йскаго лиши́ лася еси́ наслажде́ ния, / от а́ нгел разлучи́ лася еси́, во тлю ввела́ ся еси́: / о паде́ ния! Слава: Поми́ луй, уще́ дри, Вседержи́ телю Бо́ же, / Твое́ ю руку́ творе́ ние, / не пре́ зри мене́, молю́ ся, Бла́ же, / отлучи́ вшаго себе́ самаго́ от ли́ ка а́ нгел Твои́ х. И ныне, Богородичен: Мари́ е Богозва́ нная, Госпоже́ вся́ ческих, / я́ ко ро́ ждшая Го́ спода Царя́ всех и Изба́ вителя, / плене́ на мя су́ ща от ра́ йския сла́ вы, воззови́. Катавасия: Жите́ йское мо́ ре, / воздвиза́ емое зря напа́ стей бу́ рею, / к ти́ хому приста́ нищу Твоему́ прите́ к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́ т мой, / Многоми́ лостиве. Кондак, глас 6: Прему́ дрости Наста́ вниче, смы́ сла Пода́ телю, / нему́ дрых Наказа́ телю, и ни́ щих Защи́ тителю, / утверди́, вразуми́ се́ рдце мое́, Влады́ ко. / Ты даждь ми сло́ во, О́ тчее Сло́ во, / се бо устне́ мои́ не возбраню́, / во е́ же зва́ ти Тебе́: / Ми́ лостиве, поми́ луй мя па́ дшаго.
Икос: Се́ де Ада́ м тогда́ и пла́ кася, пря́ мо сла́ дости рая́, / рука́ ма бия́ лице́, и глаго́ лаше: / Ми́ лостиве, поми́ луй мя, па́ дшаго. Ви́ дев Ада́ м а́ нгела изри́ нувша, и затвори́ вша боже́ ственнаго са́ да дверь, / воздохну́ в вельми́, и глаго́ ла: / Ми́ лостиве, поми́ луй мя, па́ дшаго. Споболи́ раю́ стяжа́ телю обнища́ вшему, / и шу́ мом твои́ х ли́ ствий умоли́ Соде́ теля, да не затвори́ т тя: / Ми́ лостиве, поми́ луй мя, па́ дшаго. Раю́ вседоброде́ тельный, всесвяты́ й, всебога́ тый, / Ада́ ма ра́ ди насажде́ нный, и ра́ ди Е́ вы заключе́ нный, / умоли́ Бо́ га о па́ дшем: / Ми́ лостиве, поми́ луй мя, па́ дшаго. Синаксарь. Песнь 7. Ирмос: Росода́ тельну у́ бо пещь: Влады́ чествуяй все́ ми ве́ ки, Го́ споди, / созда́ вый мя во́ лею Твое́ ю, / зави́ дена мя льсти́ вым зми́ ем иногда́, и Тебе́ прогне́ вавшаго, Спа́ се, / не пре́ зри, Бо́ же, но воззови́ мя. Сту́ дными оде́ ян оде́ ждами, увы́ мне, вме́ сто одея́ ния светоза́ рнаго, / пла́ чу моея́ поги́ бели, Спа́ се, и ве́ рою вопию́ Ти, Благи́ й: / не пре́ зри, Бо́ же, но воззови́ мя. Слава: Уязви́ змий вселука́ вый всю мою́ ду́ шу лука́ вно, / ра́ йския же сла́ дости изгна́ на сотвори́, / но о благосе́ рде Спа́ се, не пре́ зри я́ ко Бог, но воззови́ мя. И ныне, Богородичен: Моле́ бное мое́ моле́ ние Всенепоро́ чная приими́ ми́ лостию Твое́ ю, / и проще́ ние прегреше́ ний даждь ми, Чи́ стая, / рыда́ ньми вопию́ щему приле́ жно: / не пре́ зри, Блага́ я, но воззови́ мя. Катавасия: Росода́ тельну у́ бо пещь / соде́ ла А́ нгел / преподо́ бным отроко́ м, / халде́ и же опаля́ ющее / веле́ ние Бо́ жие мучи́ теля увеща́ вопи́ ти: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. Песнь 8. Ирмос: Из пла́ мене преподо́ бным:
Дарми́ многообра́ зными дре́ вле, / поче́ л еси́ руку́ Твое́ ю де́ ло, еди́ не Человеколю́ бче: / змий же лю́ тый свиста́ нием прельсти́, увы́ мне, / настоя́ щих благ обнажи́ в. Вску́ ю сове́ та го́ рькаго послу́ шала еси́, / и Боже́ ственнаго повеле́ ния была́ еси́ преслу́ шна? / Увы мне смире́ нная душе́, Бо́ га оскорби́ вшая: / Его́ же при́ сно сла́ вити учине́ на еси́ со а́ нгелы! Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода. Гадо́ м и звере́ м влады́ чица бы́ вши, / га́ ду душетле́ нному ка́ ко собесе́ довала еси́, / сове́ тника прии́ мши я́ ко пра́ ваго, льсти́ ваго? / О твоего́ прельще́ ния, душе́ моя́ всестра́ стная! И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь. Богородичен: Светоно́ сное селе́ ние Тя Бо́ жия воплоще́ ния, / воспева́ ем Мари́ е Богоблагода́ тная: / те́ мже мя лю́ те омраче́ нна страстьми́, / просвети́ све́ том ми́ лости, наде́ жде ненаде́ жных. Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки. Катавасия: Из пла́ мене преподо́ бным ро́ су источи́ л еси́ / и пра́ веднаго же́ ртву водо́ ю попали́ л еси́: / вся бо твори́ ши, Христе́, то́ кмо е́ же хоте́ ти. / Тя превозно́ сим во вся ве́ ки. Песнь 9. Ирмос: Бо́ га челове́ ком: Сла́ док вкус плод ра́ зума во Еде́ ме яви́ ми ся насы́ щшемуся сне́ ди, / в желчь же бысть коне́ ц его́. / Увы́ мне душе́ стра́ стная, / ка́ ко невоздержа́ ние тя ра́ йскаго яде́ ния стра́ нна сотвори́? Бо́ же всех, ми́ лости Го́ споди, / на мое́ смире́ ние благоутро́ бне при́ зри, / и не дале́ че посли́ мя Боже́ ственнаго Еде́ ма, / я́ ко да зря добро́ ты, отону́ дуже испадо́ х, / потщу́ ся па́ ки рыда́ ньми восприя́ ти я́ же погуби́ х. Рыда́ ю, стеню́ и пла́ чу, херуви́ мы с пла́ менным ору́ жием зря, / Еде́ ма вход стрещи́ повеле́ нныя, / всем престу́ пником, увы́! непристу́ пный, / а́ ще не Ты невозбране́ н Спа́ се той сотвори́ ши ми.
Слава: Дерза́ ю мно́ жеству ми́ лости Твоея́, Христе́ Спа́ се, / и Боже́ ственных ребр Твои́ х кро́ ви, / е́ юже освяти́ л еси́ естество́ челове́ ческое, / отве́ рзл же еси́ врата́ Тебе́ служа́ щим ра́ йская, Бла́ же, / пре́ жде заключе́ ная Ада́ му. И ныне, Богородичен: Жи́ зни две́ ре непроходи́ мая, у́ мная, / Де́ во Богоро́ дице Безневе́ стная, / ра́ йская врата́ заключе́ ная ми пре́ жде отве́ рзи Твои́ ми моли́ твами, / я́ ко да сла́ влю Тя по Бо́ зе мою́ помо́ щницу, / и держа́ вное прибе́ жище. Катавасия: Бо́ га / челове́ ком невозмо́ жно ви́ дети, / на Него́ же не сме́ ют чи́ ни А́ нгельстии взира́ ти; / Тобо́ ю бо, Всечи́ стая, яви́ ся челове́ ком / Сло́ во воплоще́ нно, / Его́ же велича́ юще, / с Небе́ сными во́ и Тя ублажа́ ем. Ексапостиларий воскресный. За́ поведь Твою́, Го́ споди, преслу́ шав окая́ нный, / и обнаже́ н Твоея́ сла́ вы, студа́ испо́ лнихся, увы́ мне! / и сла́ дости изринове́ н есмь ра́ йския благоутро́ бне. / Ми́ лостиве, поми́ луй лиши́ вшася пра́ ведно бла́ гости Твоея́. И ныне, иный. Изгна́ на бы́ вша Го́ споди рая́ пе́ рвее сне́ дию дре́ ва, / ввел еси́ па́ ки Кресто́ м и стра́ стию Твое́ ю, Спа́ се и Бо́ же мой, / и́ мже нас утверди́ пост соверши́ ти чистоле́ пно, / и Боже́ ственному воста́ нию поклони́ тися, Па́ сце спаси́ тельней, / Тя ро́ ждшия моли́ твами. На хвалитех стихиры Осмогласника воскресны 4, и анатолиев един, и Триоди сия самогласны. Глас 5: Увы́ мне, Ада́ м рыда́ нием возопи́, / я́ ко змий и жена́ Боже́ ственнаго дерзнове́ ния изри́ нуша мя, / и ра́ йския сла́ дости, дре́ ва снедь отчужди́. / Увы́ мне, не терплю́ про́ чее поноше́ ния, / иногда́ царь сый земны́ х всех созда́ ний Бо́ жиих, / ны́ не пле́ нник яви́ хся от еди́ наго беззако́ ннаго сове́ та, / и иногда́ сла́ вою безсме́ ртия облече́ н сый, / умерщвле́ ния ко́ жу я́ ко сме́ ртный окая́ нно обношу́. / Увы́ мне, кого́ рыда́ ний соде́ йственника сотворю́? / Но Ты, Человеколю́ бче, от земли́ созда́ вый мя, / во благоутро́ бие оболки́ йся, / рабо́ ты вра́ жия свободи́, и спаси́ мя.
Стих: Испове́ мся Тебе́ Го́ споди, всем се́ рдцем мои́ м, / пове́ м вся чудеса́ Твоя́. По́ прище доброде́ телей отве́ рзеся, / хотя́ щии страда́ льчествовати вни́ дите, / препоя́ савшеся до́ брым поста́ по́ двигом: / зако́ нно бо страда́ льчествующии, пра́ ведно венча́ ются. / И восприи́ мше всеору́ жие Креста́, врагу́ сопроти́ вимся, я́ ко сте́ ну неруши́ мую иму́ ще ве́ ру, / и я́ ко щит моли́ тву, и шлем ми́ лостыню, / вме́ сто меча́ пост, / и́ же отсека́ ет от се́ рдца всю зло́ бу. / Творя́ й сия́, и́ стинный прии́ мет вене́ ц / от Всецаря́ Христа́ в день су́ дный. Стих: Возвеселю́ ся и возра́ дуюся о Тебе́, / пою́ и́ мени Твоему́, Вы́ шний. Глас 6: Ада́ м из рая́ отго́ нится, пи́ щи причасти́ вся, я́ ко преслу́ шник, / Моисе́ й Богови́ дец бысть, / посто́ м о́ чи душе́ вныя очи́ стив. / Те́ мже рая́ жи́ телие бы́ ти возжеле́ вше, / измени́ мся от неполе́ зныя пи́ щи, / и Бо́ га зре́ ти жела́ юще, / Моисе́ йскую четвери́ цу десяти́ ц пости́ мся, / моли́ твою и моле́ нием чи́ сто терпя́ ще: / утоли́ м душе́ вныя стра́ сти, / отжене́ м плотски́ я сла́ сти, / ле́ гцы к го́ рнему ше́ ствию пре́ йдем, / иде́ же а́ нгельстии ли́ цы / немо́ лчными гла́ сы неразде́ льную воспева́ ют Тро́ ицу, / зре́ ти недоуме́ нную добро́ ту и Влады́ чню. / Та́ мо сподо́ би нас, Сы́ не Бо́ жий Жизнода́ вче, на Тя наде́ ющихся, / ликова́ ти со а́ нгельскими во́ инствы, / ро́ ждшия Тя Ма́ тере, Христе́, моли́ твами, / и апо́ стол, и му́ ченик, и преподо́ бных. Стих: Воскресни́, Го́ споди Бо́ же мой, да вознесе́ тся рука́ Твоя́, / не забу́ ди убо́ гих Твои́ х до конца́. Приспе́ вре́ мя, духо́ вных подвиго́ в нача́ ло, / на де́ моны побе́ да, всеору́ жное воздержа́ ние, / а́ нгельское благоле́ пие, к Бо́ гу дерзнове́ ние: / тем бо Моисе́ й бысть Зижди́ телю собесе́ дник, / и глас неви́ димо в слу́ хи прия́ т. / Го́ споди, тем сподо́ би и нас поклони́ тися / Твои́ м страсте́ м, и свято́ му Воскресе́ нию, / я́ ко Человеколю́ бец. Сла́ ва, тойже. И ны́ не: Преблагослове́ нна еси́ Богоро́ дице Де́ во: Славословие великое. И обычная лития в паперти, в нейже поем, Сла́ ва, и ны́ не: стихиру евангельскую. Совокупляем же и час 1-й. И чтутся оглашения преподобнаго отца нашего Феодора Студита, и отпуст.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|