Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

На литии, яко обычно, самогласен святаго обители.




На литии, яко обычно, самогласен святаго обители.

Слава, глас 6: Со́ лнце лучи́ скры, / луна́ со звезда́ ми в кровь преложи́ ся, / го́ ры ужасо́ шася, хо́ лми вострепета́ ша, / егда́ рай заключи́ ся. / Исходя́ Ада́ м рука́ ма бия́ в лице́, глаго́ лаше: / Ми́ лостиве, поми́ луй мя, па́ дшаго.

И ныне, Богородичен. Подобен: Та́ инственно воспева́ ем Тя, Богоро́ дице Мари́ е, / яви́ лася бо еси́ престо́ л вели́ каго Царя́, / сень всесвята́ я, небе́ с ши́ ршая, / херуви́ мская колесни́ ца, / вы́ шшая же серафи́ мов, черто́ г сла́ вы: / из Тебе́ бо про́ йде воплоти́ выйся всех Бог. / Того́ моли́ спасти́ ся душа́ м на́ шим.

На стиховне, Осмогласника.

Слава, глас 6: Изгна́ н бысть Ада́ м из рая́ сне́ дию, / те́ мже и седя́ пря́ мо сего́ рыда́ ше, / стеня́ умили́ тельным гла́ сом, и глаго́ лаше: / увы́ мне, что пострада́ х окая́ нный аз: / еди́ ну за́ поведь преступи́ х Влады́ чню, / и благи́ х вся́ ческих лиши́ хся! / Раю́ святе́ йший, мене́ ра́ ди насажде́ нный быв, / и Е́ вы ра́ ди затворе́ нный, / моли́ тебе́ сотво́ ршаго, и мене́ созда́ вшаго, / я́ ко да твои́ х цвето́ в испо́ лнюся! / Те́ мже и к нему́ Спас: / Моему́ созда́ нию не хощу́ поги́ бнути, / но хощу́ сему́ спасти́ ся, / и в позна́ ние и́ стины приити́, / я́ ко гряду́ щаго ко Мне не изгоня́ ю вон.

И ныне, Богородичен. Подобен: Творе́ ц и Изба́ витель мой Пречи́ стая, / Христо́ с Госпо́ дь из Твои́ х ложе́ сн проше́ д, / в мя оболки́ йся, / пе́ рвыя кля́ твы Ада́ ма свободи́. / Те́ мже Ти Всечи́ стая, / я́ ко Бо́ жии Ма́ тери же и Де́ ве, / вои́ стинну вопие́ м немо́ лчно: / ра́ дуйся а́ нгельски, ра́ дуйся Влады́ чице, / предста́ тельство и покро́ ве, / и спасе́ ние душ на́ ших.

Ны́ не отпуща́ еши: По Трисвятом отпустительный, Богоро́ дице Де́ во: трижды. И прочее последование бдения, рядовому же святому поем на Повечерии.

НА УТРЕНИ

На Бог Госпо́ дь, тропарь воскресен дважды, и Богородичен, обычное стихословие. И полиелей. Обычныя два псалма, припеваем же к сим и третий псалом со аллилуиею красною:

Псалом 136.

На река́ х Вавило́ нских, та́ мо седо́ хом и пла́ кахом, внегда́ помяну́ ти нам Сио́ на. Аллилу́ иа. На ве́ рбиих посреде́ его обе́ сихом орга́ ны на́ ша. Аллилу́ иа. Я́ ко та́ мо вопроси́ ша ны пле́ ншии нас о словесе́ х пе́ сней и ве́ дшии нас о пе́ нии. Аллилу́ иа. Воспо́ йте нам от пе́ сней Сио́ нских. Аллилу́ иа. Ка́ ко воспое́ м песнь Госпо́ дню на земли́ чужде́ й? Аллилу́ иа. Аще забу́ ду тебе́, Иерусали́ ме, забве́ на бу́ ди десни́ ца моя́. Аллилу́ иа. Прильпни́ язы́ к мой горта́ ни моему́, а́ ще не помяну́ тебе́, а́ ще не предложу́ Иерусали́ ма, я́ ко в нача́ ле весе́ лия моего́. Аллилу́ иа. Помяни́, Го́ споди, сы́ ны Едо́ мския, в день Иерусали́ мль, глаго́ лющия: истоща́ йте, истоща́ йте до основа́ ний его́. Аллилу́ иа. Дщи Вавило́ ня окая́ нная. Блаже́ н и́ же возда́ ст тебе́ воздая́ ние твое́, е́ же воздала́ еси́ нам. Аллилу́ иа. Блаже́ н и́ же и́ мет, и разбие́ т младе́ нцы твоя́ о ка́ мень. Аллилу́ иа.

И Благослове́ н еси́ Го́ споди: Начинаем же чести первую книгу Шестодневца Златоустаго, и степенны гласа. Вся́ кое дыха́ ние: и утреннее Евангелие. Воскресе́ ние Христо́ во: псалом 50.

Слава, глас 8: Покая́ ния отве́ рзи ми две́ ри, Жизнода́ вче, / у́ тренюет бо дух мой ко хра́ му свято́ му Твоему́, / храм нося́ й теле́ сный весь оскверне́ н: / но я́ ко щедр, очи́ сти / благоутро́ бною Твое́ ю ми́ лостию.

И ныне, Богородичен: На спасе́ ния стези́ наста́ ви мя, Богоро́ дице, / сту́ дными бо окаля́ х ду́ шу грехми́, / и в ле́ ности все житие́ мое́ ижди́ х: / но Твои́ ми моли́ твами / изба́ ви мя от вся́ кия нечистоты́.

Таже, глас 6: Поми́ луй мя, Бо́ же, / по вели́ цей ми́ лости Твое́ й, / и по мно́ жеству щедро́ т Твои́ х, / очи́ сти беззако́ ние мое́.

Мно́ жества соде́ янных мно́ ю лю́ тых помышля́ я окая́ нный, / трепе́ щу стра́ шнаго дне су́ днаго: / но наде́ яся на ми́ лость благоутро́ бия Твоего́, / я́ ко Дави́ д вопию́ Ти: / поми́ луй мя, Бо́ же, / по вели́ цей Твое́ й ми́ лости.

Каноны Осмогласника: воскресен, крестовоскресен, и Богородицы, на 8, и Триоди на 6. Творение Христофора Протосигкрита. Глас 6. Песнь 1.

Ирмос: Я́ ко по су́ ху:

Гряди́ душе́ моя́ стра́ стная, пла́ чи твоя́ дея́ ния днесь, / помина́ ющи пе́ рвое обнаже́ ние во Еде́ ме, / и́ мже изгна́ на еси́ от сла́ дости, и непреста́ нныя ра́ дости.

От мно́ гаго благоутро́ бия и щедро́ т, / Созда́ телю тва́ ри, и Тво́ рче всех, / от пе́ рсти оживи́ в мя пре́ жде, / запове́ дал еси́ пе́ ти Тя со а́ нгелы Твои́ ми.

Ра́ ди бога́ тства бла́ гости, Ты сади́ ши, Созда́ телю и Го́ споди, / ра́ йскую сла́ дость во Еде́ ме, / повелева́ я ми наслажда́ тися кра́ сных и сла́ дких, / и немимотеку́ щих плодо́ в.

Слава: Увы́ мне душе́ моя́ окая́ нная, / су́ щих во Еде́ ме наслажда́ тися прия́ ла еси́ власть от Бо́ га, / не я́ сти же ве́ дения плода́ повеле́ на была́ еси́: / вску́ ю преступи́ ла еси́ зако́ н Бо́ жий?

И ныне, Богородичен: Богороди́ тельнице Де́ во, я́ ко Ада́ мова дщи по ро́ ду, / по благода́ ти же Христу́ Бо́ гу роди́ тельница, / мене́ изгна́ ннаго от Еде́ ма, ны́ не воззови́.

Катавасию же поем ирмосы настоящаго канона: Я́ ко по су́ ху пешеше́ ствовав Изра́ иль, / по бе́ здне стопа́ ми, / гони́ теля фарао́ на / ви́ дя потопля́ ема, / Бо́ гу побе́ дную песнь пои́ м, вопия́ ше.

Песнь 3.

Ирмос: Несть свят, я́ коже Ты, Го́ споди:

Змий льсти́ вый не́ когда че́ сти мое́ й позави́ дев, / пошепта́ ле́ стию Е́ ве во у́ ши, / от нея́ же аз прельсти́ вся изгна́ н бых, / увы́ мне, от ли́ ка жи́ зни.

Ру́ ку просте́ р де́ рзостно, вкуси́ х дре́ ва разу́ мнаго, / его́ же повеле́ мне Бог ника́ коже причасти́ тися, / и Боже́ ственныя сла́ вы отве́ ржен бых го́ рце.

Слава: Увы́ мне стра́ стная моя́ душе́, ка́ ко не позна́ ла еси́ пре́ лести? / Ка́ ко не ощути́ ла еси́ льще́ ния, и за́ висти вра́ жия? / Но помрачи́ лася еси́ умо́ м, и преступи́ ла еси́ за́ поведь Созда́ теля твоего́.

И ныне, Богородичен: Упова́ ние и покро́ в мой, Чи́ стая, / обнаже́ ние дре́ вле покры́ вшая, еди́ на, па́ дшаго Ада́ ма, / Рождество́ м Твои́ м, Чи́ стая, в нетле́ ние па́ ки облецы́ мя.

Катавасия: Несть свят, / я́ коже Ты, Го́ споди Бо́ же мой, / вознесы́ й рог ве́ рных Твои́ х, Бла́ же, / и утверди́ вый нас на ка́ мени / испове́ дания Твоего́.

Седален, глас 4.
Подобен: Удиви́ ся Ио́ сиф:

Изгна́ н бысть Ада́ м от ра́ йския сла́ дости, / сне́ дию го́ рькою в невоздержа́ нии / за́ поведи не сохрани́ Влады́ чни, / и осуди́ ся де́ лати зе́ млю, от нея́ же взят бысть сам: / по́ том же мно́ гим я́ сти хлеб свой. / Те́ мже мы возлю́ бим воздержа́ ние, / да не вне рая́ возрыда́ им, я́ коже он, но в него́ вни́ дем.

Слава, иный, глас 4.
Подобен: Вознесы́ йся:

Ны́ не вре́ мя доброде́ телей яви́ ся, / и при две́ рех Судия́, не скорби́ м, / но прииди́ те постя́ щеся принесе́ м сле́ зы, / умиле́ ние и ми́ лостыню, зову́ ще: / согреши́ хом па́ че песка́ морска́ го, / но осла́ би всем всех Свободи́ телю, / да восприи́ мем нетле́ нный вене́ ц.

И ныне, Богородичен. Подобен: Не умолчи́ м никогда́, Богоро́ дице, / си́ лы Твоя́ глаго́ лати недосто́ йнии: / а́ ще бо Ты не бы предстоя́ ла моля́ щи, / кто бы нас изба́ вил от толи́ ких бед, / кто же бы сохрани́ л до ны́ не свобо́ дны? / Не отсту́ пим, Влады́ чице, от Тебе́: / Твоя́ бо рабы́ спаса́ еши при́ сно от вся́ ких лю́ тых.

Таже чтение Богослова в язву града, егоже начало: Что решите́ чин похваля́ емый? И творим даяния два.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...