Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Начало святаго и великаго поста




НАЧАЛО СВЯТАГО И ВЕЛИКАГО ПОСТА

В ПОНЕДЕЛЬНИК ПЕРВЫЯ СЕДМИЦЫ

Знаменает параекклисиарх к свету, коснее ради вечерняго утешения, и собираемся вси по обычаю в церковь. Поем полунощницу без поклонов, токмо в конец три поклоны великия, с молитвою, Го́ споди и Влады́ ко: Сие же бывает в 1-й день токмо. В прочия же дни святаго и великаго поста, поем полунощницу всю с поклоны 16, по обычаю. Таже востав иерей творит обычное метание настоятелю, и входит во святый олтарь, и прием кадильницу, станет пред святою трапезою, и кадя крестообразно, возгласит: Благослове́ н Бог наш: И нам отвещавшим: Ами́ нь, исходит иерей и кадит. А уставленный псалмопевец глаголет: Трисвятое, всегда кроме метаний. По О́ тче наш, возглашает иерей: Я́ ко Твое́ есть Ца́ рство: и по амине, Го́ споди поми́ луй, 12. Прииди́ те поклони́ мся: трижды, без метаний. И псалом 19 и 20, по конце их, Трисвятое, без метаний. По О́ тче наш: Тропари обычныя. Сим глаголемым, кадит иерей святый олтарь, и всю церковь. Таже, ектения: Поми́ луй нас Бо́ же: Таже, О вели́ ком господи́ не и отце́ на́ шем святе́ йшем патриа́ рхе: Возглас: Я́ ко ми́ лостив и человеколю́ бец: Чтец: Ами́ нь. И глаголет: И́ менем Госпо́ дним благослови́ о́ тче. И абие иерей: Сла́ ва Святе́ й, и Единосу́ щней: И прочая. Брат же, егоже есть день, став на уреченном месте, глаголет шестопсалмие со всяким вниманием, не борзяся, но со страхом Божиим, яко к Самому Богу беседующи невидимо.

И не имать кто власти шепты творити, ниже плюнути, или хракнути, но паче внимати от псаломника глаголемым, руце имуще согбены к персем, главы же преклонены, и очи имуще долу, сердечныма очима зряще к востоком, да молимся о гресех наших, поминающе смерть, и будущую муку, и жизнь вечную.

В начало же 102-го псалма, глаголет иерей утренния молитвы. По скончании же псалмов, Сла́ ва, и ны́ не, Аллилу́ иа, трижды. Таже, ектения великая, и возглас. Поет же учиненный монах Аллилу́ иа, во глас прилучившагося в Октоихе гласа. Стих 1: От но́ щи у́ тренюет дух мой к Тебе́, Бо́ же, зане́ свет повеле́ ния Твоя́. Стих 2: Пра́ вде научи́ теся живу́ щии на земли́. Стих 3: За́ висть прии́ мет лю́ ди ненака́ занныя. Стих 4: Приложи́ им зла, Го́ споди, приложи́ зла сла́ вным земли́. И по коемждо стихе, Аллилу́ иа, трижды. Таже Троичны гласа. Поем же со умилением велегласно и косно с пением. На 2-м стихе, Сла́ ва: а на третием, И ны́ не:

Таже стихословим едину кафисму Псалтира. По антифоне же, на Аллилу́ иа творим поклоны три, вси равно, последующе игумену, или екклисиарху. По первой кафисме седальны умилительныя Осмогласника.

Таже чтение во святом Ефреме, зане от того дне начинается святый Ефрем, и чтется до пятка Цветоносныя недели.

По 2-м стихословии седален Триоди господина Иосифа. Глас 2.
Подобен: Милосе́ рдия су́ щи:

Поста́ Боже́ ственным нача́ тком / умиле́ ние стя́ жим, от души́ вопию́ ще: / Влады́ ко Христе́, моли́ тву на́ шу приими́, я́ ко избра́ нное кади́ ло, / и изба́ ви нас, мо́ лимся, / злосмра́ дныя тли, и му́ ки стра́ шныя, / я́ ко еди́ н сый благоуве́ тливый.

Слава, тойже.

И ныне, Богородичен. Подобен: Милосе́ рдия су́ щи исто́ чник, / ми́ лости сподо́ би нас, Богоро́ дице, / при́ зри на лю́ ди согреши́ вшия, / яви́ я́ ко при́ сно си́ лу Твою: / на Тя бо упова́ юще, ра́ дуйся вопие́ м Ти, / я́ коже иногда́ Гаврии́ л безпло́ тных Архистрати́ г.

И паки чтение во святем Ефреме.

По 3-м стихословии седален господина Феодора. Глас 2.
Подобен: Пречи́ стому Твоему́ о́ бразу:

Всечестно́ е воздержа́ ние начне́ м све́ тло, / луча́ ми сия́ юще святы́ х за́ поведей Христа́ Бо́ га на́ шего, / любве́ све́ тлостию, моли́ твы блиста́ нием, / чистоты́ очище́ нием, благому́ жества кре́ постию: / я́ ко да светоно́ сни предвари́ м во свято́ е и тридне́ вное Воскресе́ ние, / осиява́ ющее нетле́ ние ми́ ру.

Слава, тойже.

И ныне, Богородичен. Подобен: Необори́ мую моли́ тву Твою́ стяжа́ в в лю́ тых, / свобожда́ юся от оскорбля́ ющих мя па́ че надежди чу́ дно. / О Ма́ ти Бо́ жия, предваря́ еши всегда́ прося́ щим Тя ве́ рно. / Отону́ дуже благода́ рно вопие́ м Ти: / приими́, Влады́ чице, кра́ ткая благода́ рственная, / вме́ сто сих бу́ ди ми во всех по́ мощь.

Таже чтение в Лавсаице. Псалом 50. И обычная молитва: Спаси́ Бо́ же лю́ ди Твоя́: Таже возглас: Посем начинаем: Го́ сподеви пое́ м: на глас канона Минеи, дне святаго. И глаголют стихи песней скоро, кийждо лик свой стих: дондеже достигнут до, Огусте́ ша: и от того начинают стих держати на 14. И поем Минеи со ирмосом на 6, поем же сице: Первый лик глаголет стих: Огусте́ ша: и поет ирмос. Вторый же лик глаголет 2 стих: Рече́ враг: И по нем тропарь канона. И поряду стихи по ликом до, Тогда́ потща́ шася: от стиха же Тогда́ потща́ шася, начинаем трипеснец господина Иосифа, на 4. На Госпо́ дь же ца́ рствуяй: поем другий трипеснец господина Феодора Студита: и поет 1-й лик тропарь. 2-й же лик 2 стих, и тропарь. Посем соединившимся двум ликом, поют, Сла́ ва, Троичен, вышшим гласом: И ны́ не, Богородичен. Таже глаголем высочайшим гласом: Сла́ ва Тебе́, Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. И поем иный тропарь господина Феодора. Понеже бо по пяти тропарей имать песнь. Последи же глаголем катавасию, ирмос втораго канона.

Сице поется осмая и девятая песни.

Третию же песнь поем сице:

Глаголет первый лик стих: Госпо́ дь взы́ де на небеса́: и тропарь канона Минеи. Вторый лик стих: И даст кре́ пость царю́: И вторый тропарь канона Минеи. Таже, Сла́ ва, и ны́ не, с тропари канона. И поет первый лик ирмос Минеи третия песни, последи канона.

Сим образом поем и 6-ю песнь.

Четвертую же, и пятую, и седмую песни сице поем:

Глаголи первее ирмос канона Минеи, таже конечныя два стиха песни поем к тропарем канона: и Сла́ ва, и ны́ не, ирмосом же не покрываем песни: зане ирмос глаголется прежде песни. Поются же ирмосы Минеи по каноне, токмо по третией и шестой песнех: занеже у тех песней первее ирмос не поется. В прочия же дни седмицы кроме понедельника, тако поется и 1-я песнь, якоже указася о 4-й, и 5-й, песнех. А в нихже песнех будет трипеснец, поется последи канона катавасия, ирмос трипеснца, якоже вышше изъявися.

Ведомо же буди: яко Осмогласник не поется во всю святую 40-цу, кроме Недель. Поется же точию Минеа, и трипеснец. А в нихже песнех несть трипеснца, поется токмо Минеа. По 3-й песни глаголет иерей ектению малую. Таже седален святаго единожды. Слава, и ныне, Богородичен: И чтение в Лавсаице. По 6-й песни ектения малая. Таже седален мученичен: аще же имать святый кондак, глаголем его зде: мученичен же глаголем по 1-й кафисме с седальнами, с припевом: Ди́ вен Бог во святы́ х свои́ х: И чтение в Синаксаре.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...