Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

VI . Подведение итогов урока. Рефлексия.




1. Оценки за работу на уроке.

2. О чем мы сегодня узнали на уроке? Достигли ли мы цели урока?

3. Что на уроке вам показалось наиболее сложным?

 

 

The great people about the profit of physical exercises

(Великие люди о пользе физических упражнений)

 

    The great thinkers of antiquity Platon, Великие мыслители древности

 Aristotel, Socrates noted the profit of phy- Платон, Аристотель, Сократ гово-

sical exercises. They went in for gymnas-    рили о пользе физических упраж-    

tics their whole life.                                      нений.Они всю жизнь занимались

    Gymnastics was sprung up in Ancient гимнастикой.

China and India but especially it developed   Гимнастика возникла ещё в Дре-

in Ancient Greece. The naked Greek peop- внем Китае и Индии, но oсобенно 

le went in for sports in the sun. The word    развилась в Древней Греции. Гре-

“gymnastics” means «гимнос» обнажён-   ки обнажёнными занимались спо-

ный.                                                              ртом под лучами южного солнца.

    Progressive Russian people of 18th   Отсюда и происходит слово «гим- century spoke about motion’s necessity to  настика», что в переводе с древ- 

be healthy, called to struggle with the disea- негреческого значит «гимнос» - 

ses.                                                                обнажённый.  

                                                                      Передовые люди России 18 века 

                                                                      говорили о необходимости дви- 

                                                                      жения для сохранения здоровья,

                                                                      призывали к борьбе с болезнями.

 

    I know that,                                                     

Lomonossov was the first who raised his

voice for the protection of Russian people’s Первым поднял голос в защиту

health. He was strong and healthy. Lomonos- здоровья русского народа М.В.

sov wanted to introduce the Olympic Games Ломоносов. Он был сильный и

in Russia. The great scientist spoke about    здоровый. Ломоносов думал вве-

the profit of motive activity after hard brain- сти «Олимпийские игры» в Рос- 

work.                                                            сии. Великий учёный говорил о

                                                               пользе двигательной активности

                                                                     после напряжённой умственной  

                                                                     работы.

 

    Suvorov introduced and did himself    Суворов ввёл и сам делал воен-

military gymnastics, demanded to practise ную гимнастику, требовал трени-

and to training troops.                                 ровки и закаливания войск.

    Pushkin’s contemporaries wrote that Современники Пушкина А.С. пи-

he had been a sturdy, muscular, supple      сали о нём, что он был самого кре- person, because he was doing gymnastics. пкого сложения, мускулистый,

                                                                    гибкий, и этому во многом способ-

                                                                    ствовала гимнастика.

 

    L.N.Tolstoi was keen on riding a hor- Л.Н. Толстой увлекался ездой на

se, cycling. At the age of 82 years he rode a велосипеде, на лошади. В 82 года horse for a long time; he liked to mow, to  он за день совершал верхом про- saw, to dig.                                                  гулки по 20 и более вёрст; любил

    Tolstoi had a lot of work, that’s why косить, копать, пилить.

he did physical exercises a lot. He thought Толстой считал, что при усидчи-

that it was impossible to live without work вой умственной работе без движе-

and motions.                                                ния и телесного труда жить нево-

                                                                     зможно.

 

 

M. Gorki was keen on swimming, rowing. М. Горький увлекался плаванием, In winter he skated and skied.                     греблей. Зимой он катался на ко-

                                                                     ньках и лыжах.

Pavlov I.P. went in for sports till old-age   Павлов И.П. занимался спортом

and liked physical work. He led gymnastics до глубокой старости и любил фи-

doctors’ group in Petersburg for a long      зический труд. Он много лет руко-time.                                                             водил гимнастическим кружком

                                                                     врачей в Петербурге.

 

 

Vocabulary:

Discipline [´diciplin] – дисциплина, порядок

Liveliness [´lαivlinis] – живость, оживление

Muscle [´m^səl] - мышца

Strength [streŋθ] - сила

The importance of physical exercises for the

 formation of the foothold’s and motion’s system

(Значение физических упражнений для

формирования аппарата опоры и движения)

 

 

Английский язык + география

«США — англоязычная страна» 10 класс

Авторы: Анянова О. Б., учитель географии

           Гузеева И. В., учитель английского языка

Структура и ход занятий:

Мотивационно-целевой блок:

Учителя географии и английского предлагают на выбор обучающихся двух форм проведения урока на тему “США – англоязычная страна”: интегрированный урок географии и английского языка или отдельные уроки по этим предметам?

Обучающиеся с энтузиазмом выбирают первый вариант проведения урока – интегрированный урок географии и английского языка.

Учителя географии и английского языка мотивируют обучающихся на успех в познании англоязычной страны мира – США. (Слайд №1,2). (Приложение 1).

Процессуально-содержательный блок:

Учитель географии организует самостоятельную работу с источниками: географическими картами Атласа   и “Визитной карточкой” учебника географии.

Обучающиеся определяют общие сведения о США: площадь, численность населения, столицу, формы правления и устройства, соседние страны, место США по площади и по численности населения.

Учитель английского языка предлагает вопросы викторины:

(Слайд №2,3)

1. Where is the USA situated?

a) in the northern part of Asia
b) in the middle part of North America
c) in the middle part of South America

2. What is the total area of the country?

a) about 245. 000 km?
b) about 9. 363. 200 km?
c) about 17. 100. 000 km?

3.What is the capital of the state?

a) New York
b) Washington
c) Boston

4. What is the population of the United States of America?

a) about 286 million people
b) about 60 million people
c) about 145 million people

5. What countries on land does the USA border on?

a) Canada and Russia
b) Canada and Brazil
c) Canada and Mexico

6 How many states is the country made up of?

a) 52
b) 51
c) 50

7. Which is the biggest state of the USA?

a) b) c)
Alaska California Texas

Учитель английского языка повторяет совместно с обучающимися правила использования артикля “the” с географическими названиями и отрабатывает их умения использовать артикль “the” с географическими названиями США. Обучающиеся запоминают географические названия США: the USA, North America, the Pacific Ocean the Atlantic Ocean, Mexico in the South, Canada in the North, the United States of America, the five Great Lakes,

the Mississippi, the Gulf of Mexico, the Cordilleras, the Rocky Mountains, the Appalachian Mountains, the Great Plains, the Central Lowland, the Mississippi Valley. (Слайд №4)

Учителем английского языка предлагает текст [6]:

“Географическое положение США” (Слайд №5,6)

The USA is one of the English-speaking countries which occupies the middle part of North America and stretches from the Pacific to the Atlantic Ocean. The United States of America borders on Canada in the North and on Mexico in the South. It also has a sea border with Russia.

The continental part of the USA varies greatly because it is the fourth largest country in the world (after Russia, Canada and China). The Cordilleras are located on the coast of the Pacific Ocean. Between the Rocky Mountains in the West and the Appalachian Mountains in the East are the Great Plains, the Central Lowland and the Mississippi Valley.

The five Great Lakes, between the USA and Canada, are joined together by short rivers or canals, and the Saint Lawrence River joins them to the Atlantic Ocean. The main river of the country is the Mississippi, which flows into the Gulf of Mexico.

Обучающиеся проводят изучающее чтение текста на основе запоминания географических названий США.

Урок №2.

Процессуально-содержательный блок (продолжение):

Учитель географии организует практическую работу “Обозначение изученных географических названий на контурной карте США” (подписи делаются на русском языке).

Учителя английского языка и географии ставят проблемные вопросы (Слайд № 6,7)

Why does the USA have several types of climate?

Почему границы нескольких штатов на востоке страны выделены красным цветом?

Обучающиеся дают краткие монологические ответы на поставленные вопросы.

(Слайд № 8,9) Обучающиеся знакомятся с предложенными учителями достопримечательностями Вашингтона.

Учитель географии, посетивший США в 2005г., демонстрирует другие свои фотографии и отвечает на интересующие вопросы обучающихся о США, Вашингтоне.

Учитель английского языка предлагает вопросы о символике США, о флаге. (Слайд № 10). Обучающиеся вырабатывают гипотезы, версии для ответов на вопросы о флаге, уточняют свои предположения с помощью энциклопедического словаря “США” [5] и информации следующего слайда. (Слайд № 11)

Учитель английского языка проводит самоконтроль по вопросам о флаге США. Обучающиеся находят соответствия между вопросами и правильными ответами. (Слайд № 12)

Итоговый блок:

Учитель организует самостоятельную работу учеников с изученной презентацией на персональных компьютерах с целью повторения и закрепления. Обучающиеся заполняют лист опорного конспекта в рабочих тетрадях.

По окончании работы проходит рефлексия. Обучающиеся индивидуально отвечают на вопросы рефлексии.

Рефлексия: Ответьте, пожалуйста, на следующие вопросы: (вопросы можно выбрать учителю по своему усмотрению)

1. Что лучше: изучать страну, интегрировано, с другими предметами или отдельно? Почему?

2. Какой этап урока Вам больше всего понравился? Почему?

3. Что особенно запомнилось на уроках? Почему?

4. Что было трудным для Вас? Почему?

5. Было ли у Вас на уроке время для посторонних занятий?

Домашнее задание (на выбор):

1. Найти дополнительную информацию о достопримечательностях Вашингтона. Find the information about these sights at home!

2. Разработать проект “Туристический маршрут по США”.

                    

«США и Канада - англоязычные страны»

Авторы: Анянова О. Б., учитель географии

            Гузеева И. В., учитель английского языка

Ход урока

Учитель географии: Добрый день, ребята.

Учитель английского языка: Good morning boys and girls. We are glad to see you, sit down, please. The duty report, please.

Дежурный: I am on duty today. It is the 26th of March. All are present.                               Учитель географии: Сегодня мы проведем необычный урок – интегрированный, на котором объединяются знания из разных учебных предметов.                                         

Учитель английского языка: Today we are going to speak about English – speaking countries. What English – speaking countries do you know? (the USA, the UK, Canada, Australia, New Zealand).At our lesson there are 2 groups of people: Canadians and Americans. First we are going to visit the USA. Repeat the words: The North American continent, the Pacific Ocean, the Atlantic Ocean, the USA, Washington, New York, the Cordillera, the Colorado, the Columbia, Huron, Mexico in the South, Canada in the North, the United States of America, the five Great Lakes, the Mississippi, the Gulf of Mexico, the Cordilleras, the Rocky Mountains, the Appalachian Mountains, the Great Plains, the Central Lowland, the Mississippi Valley.

Учитель географии: В то же время я хочу проверить, как хорошо вы знаете США и Канаду. Вам предлагается обозначить называемые объекты на контурной карте.

Учитель английского языка.   Please, tell us about the geographical situation of the country. Who will begin?

  - The USA is situated on the North American continent. It is washed by 2 oceans. It is bounded by Canada in the North and Mexico in the South on land. It is bounded by Russia on water.

-  The USA has 3 parts: the Central part, Alaska, the Hawaii.

-  My country is rich in rivers. The longest river is the Mississippi. It flows into the Gulf of Mexico. The Colorado, the Columbia flow into the Pacific Ocean. The Saint Lawrence River and the Hudson River flow into the Atlantic Ocean.

-.In your country there are many cities, aren't there? I want you to name the largest ones.

- The capital of my country is Washington. I am from the capital. My town is not big. The population is about 1 million people. It is an administrative centre. The highest building is the Capitol. The White House is the residence of the president. Now the President of my country is Baraca Abama.

- The capital was named in honor of the first President George Washington. It was founded in 1790. In the town there are no sky-scrapers.

-  Sky-scrapers are in my town. It is New York. New York is a big city. The population is 8 million people. New York was founded in 1613. The first name was New Amsterdam. In 1626 it was renamed New York. For 5 years it was a capital of the country (1785-1790). New York consists of 5 districts. It is situated at the mouth of the Hudson river. New York is one of the biggest ports in the world. New York is a multi-national city, the people that live in it speak 75 different languages. One of the sightseeing is Statue of Liberty. It is a present from France.

Учитель географии: А вот теперь самое время отдохнуть и развлечься. Мы в знаменитом, известном во всем мире …, а впрочем, я передаю слово учителю английского языка.

 Учитель английского языка: Another sightseeing is "Disneyland». It is situated not far from Los Angeles. It was founded in 1955 by Walt Disney. Here you can meet all the heroes of Disney's cartoon films: Mickey Mouse, Minnie, Pluto, Donald Duck and others.

It's a large amusement park for children in Southern California created by the famous American film producer in 1955. Kids and adults like it very much. They meet their favorite characters from famous cartoons there. There is laughter, music everywhere...

1.I want you to show me the continent North America.                                                               2. Show me the longest river of the USA.                                                                                                3. Where does the Columbia flow?                                                                                                           4. What is the capital of the USA?                                                                                                          5. What is the largest city?                                                                                                             6. What oceans is it washed by?                                                                                                              7. What countries is it bounded by?                                                                                                          8. How many million people live in New York?

  - It is a flag of my country. It has 13 red and white stripes. The 13 stripes represent 13 states in 1777. Now there are 50 states. You can see 50 stars on the flag. One star for one state.

- The population of the USA is more than 230 million people. In the country live many people from Europe and Asia, Afro-Americans, Indians, people from Mexico, South American countries.

- Now you, Canadians, tell us about your country.

- My country is situated on the North American continent. It is the 3rd largest country in the world. It is washed by 3 oceans: the Arctic Ocean, the Pacific Ocean, the Atlantic Ocean. The capital is Ottawa. My friend Igor is from Ottawa.

- Please name the largest cities. (Quebec, Ottawa,..........................)

 - Hi! My town is not big. The population is about ////// million people. It is in the south of the country.

-  Here you can see the flag of my country. It has 3 vertical stripes: 2 red and 1 white stripe. On the white stripe there is a maple leaf. The maple leaf is an emblem of the country.

- I am from Vancouver. This year there were Olympic Games. They were wonderful! You are to be there. We were the first.

-  The national game is hockey. Girls and boys, young and old - all play hockey. That's why we were the first.

-.Niagara Falls is the best natural wonder in the USA. It is visited by many people. Niagara is an Indian word. It means "roaring waters". A mass of water is falling 57 meters down. The noise of the water is heard at a distance of 25 kilometers.

Test                                                         Name_____________________________

1. The capital of the USA is….

1. New York                             2. Los Angeles

3. Chicago                                 4. Washington

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...