The longest river of the USA
1 the.Mississippi 2. the Colorado 3. the Columbia 4. the Hudson River The highest Mountain of the USA 1. the Appalachian Mountains 2.the Cordillera 3. the Rocky Mountains 4. the Caucasus How many states has the USA? 1. 48 2. 53 3. 51 4. 50 How many million people live in the USA? 1. about 230 million people 2. about 256 million people 3. about 145 million people 4. about 232 million people What country is Canada bounded by? 1. Mexico 2. Russia 3. the USA 4. the UK 7.The capital of Canada is …. 1.Vancouver 2. Ottawa 3. Winnipeg 4. Quebec How many oceans is Canada washed by? 1. 3 2. 2 3. 4 4. 6 The Great Lakes are: 1. Superior, Huron, Ontario, Erie, Michigan 2. Great Bear Lake Superior, Huron, Ontario, Erie, 3. Superior, Huron, Erie, Michigan Great Slave Lake 4 Superior, Huron, Winnipeg, Ontario, Michigan 10 The Yukon flows into …. 1. The Arctic Ocean 2. The Atlantic Ocean 3. The Indian Ocean 4. the Pacific Ocean Работы сдаются на проверку. Результаты будут объявлены на следующем уроке географии.
"США" Авторы: Литвиченко Т. А., учитель английского языка Сидорова И. И., учитель географии Ход урока Учитель географии: Сегодня мы проведем необычный урок – интегрированный, на котором объединяются знания из разных учебных предметов. Тема урока – “США. На каких учебных предметах вы знакомились с Америкой или США? (Учащиеся называют предметы). На одном учебном предмете трудно получить всесторонние знания, а если объединить знания разных предметов, то получается полное представление. И наоборот: то, о чем вы узнаете сегодня на уроке, пригодится вам в будущем в изучении экономической географии, истории, иностранного языка. На последних уроках географии мы с вами совершили интересное путешествие по Северной Америке, побывали в разных её уголках, познакомились с природой и населением этого материка. Все это позволяет создать образ Северной Америки, который, я надеюсь, останется у вас в памяти.
США – это часть материка. США – это государство, которое принадлежит к числу крупнейших государств в мире и заметно превосходит их в хозяйственном развитии. Главное впечатление – необъятность этой страны. Задача сегодняшнего урока: всестороннее изучение этой страны – открытие и природа, население и хозяйственное развитие. Вы узнаете много интересного о США, что выходит за рамки школьной программы. Начнем с истории открытия и заселения. Об этом вы говорили на уроке иностранного языка и на уроках географии. Что вам известно об открытии материка? (Ответ учащихся, просмотр видеофрагмента об истории открытия). Беседа учителя английского языка по содержанию видеофрагмента и текста. Who really discovered America? For centuries, Christopher Columbus has managed to capture the public imagination and is remembered in history as the man who discovered America. Despite the fact that this is clearly not true, it has become impossible to turn this 'history' on its head. Columbus had actually set off in search of India and it is clear from his diary that this is what he thought he had found. Moreover, people had been living in America, the land he 'discovered', for many thousands of years before he arrived. It is difficult to know why his reputation has survived so long. Columbus wasn't even the first European to reach America. That had already happened 500 years before. In 982, Eirik the Red, chief of the Viking tribes on the island of Iceland, set sail and with the many people who went with him, set up a colony on the coast of Greenland. It is in this light that we should judge the achievements of Columbus. In many ways he was certainly a hero, but the fact remains that he is famous for something that was achieved by someone 500 years before. 1. Why is Columbus remembered in history? 2. Is it true or not? 3. What can you say about this fact? 4. Where had he actually set off? 5. Why do people think so? 6. What about the people living on that land? 7. So Columbus wasn't even the first European to reach America, was he? 8. What had happened 500 years before? 9. But in many ways he was certainly a hero, wasn't he? Учитель географии: План характеристики ГП страны схож с планом характеристики ГП материка. Вы получаете задание более сложное: рассказать о ГП США на английском языке, используя план и информацию, которую вам укажет учитель английского языка.
(Учащиеся работают с раздаточным материалом, отвечают с места, один ученик сопровождает рассказ показом по карте) General Information About the Country
1. I am going to give a talk devoted to […]. 2. In my opinion, […] is (not) a very big <European/ Asian/ African/ North American/ South American> country). 3. The total area of […] is about <… thousand/ million> square kilometres. 4. In terms of size […] is (much) smaller than Russia. 5. The population of […] is about <… million> inhabitants. 6. The capital of […] is <…>. 7. In my opinion, <…> is (not) a very big city. 8. <…> is situated/ is located in the <northern/ southern/ eastern/ western/ central/ north-eastern/ north-western/ south-eastern/ south-western> part of […]. 9. <…> is situated/ is located on the banks of the River <…>. 10. The basic currency unit of […] is the <…>. 11. One <dollar> consists of 100 <cents>. 12. The official language (The state language) of […] is <…>. 3. Учитель географии: А сейчас нам предстоит совершить путешествие по маршруту, описать ПК территории США, установить взаимосвязи компонентов, выявить, в результате какой деятельности человека эти связи могли быть разрушены? Природные различия хорошо видны, если совершить путешествие от Атлантического до Тихого океана. На этой огромной площади можно выделить неодинаковые по природным условиям части: Восток, Центр, Запад, Юг (Тихоокеанское побережье), Аляска. (Учащиеся работают по группам, используя учебник географии). · 1 группа – Восток, с. 225 · 2 группа – Центр, с.226 · 3 группа – Запад, с. 226 – 227 · 4 группа – Юг (Тихоокеанское побережье), с. 227, (не говорить о Диснейлэнде) · 5 группа – Аляска (работают по текстам на английском языке) In March, some years ago… March 30, 1867: U.S. Purchased Alaska from Russia. Russia’s claim to Alaska went back to the early eighteenth century, when Vitus Jonassen Bering explored the region. However, the Russians considered their North American territory an economic wasteland, and made little effort to develop or colonize the region. Russia initially approached the United States about selling the territory in 1860, during President James Buchanan’s administration,but negotiations were delayed by the Civil War. The negotiations were concluded with the signing of a treaty on March 30, 1867. Under the terms of the treaty, the U.S. acquired full control of the former Russian possession for a price of $7,200,000, or approximately 2 cents an acre for the 586,412-square-mile territory.
Seward’s thinking appeared less foolish by the late 1890s, when the discovery of gold greatly increased Alaska’s value as a U.S. possession. America’sLast Great Wilderness. Many people have come north to the largest state in the U.S. to look for a more peaceful life, or to enjoy the beauty of nature and the freedom of Alaska’s wide open spaces. Some newcomers prefer a life alone in the wilderness. Other people come to Alaska’s growing cities to work in the fishing and lumber industries and the oil business. There are several very large national parks in Alaska. Mt. McKinley in Denali National Park is 20,230 feet high. It is the highest mountain in North America. At Glacier Bay National Park, huge walls of ice move slowly down from the mountains into the sea. The glacier walls are about two hundred feet high at the ocean’s edge. One of the most special things about Alaska is the wildlife. You can see thousands of caribou crossing the flat grasslands of the north, and huge grizzly bears in the forests. In the fall, salmon swim up the Chilkat River and bald eagles gather in the trees above. Both visitors and local people hunt the great wild animals for food and for sport. And many Alaskan Natives, including Eskimos, Aleuts and Athapascan tribal people, still live in the old way and catch animals, whales and fish. Notes: · salmon - лосось · wilderness - дикая местность · Mt. - short for mountain · wildlife - живая природа · caribou - карибу (северный канадский олень) Мы отправляемся в дальнее путешествие по США. Начинаем наше путешествие с Востока. (Рассказывает 1 группа). Сделаем остановку в Вашингтоне. (Просмотр видеофрагмента о столице, заслушивается сообщение учащегося на английском языке). Мы покидаем Восток. Нам нужно торопиться, ведь мы должны успеть посетить Ниагарский водопад. Во время остановки вам придется поработать. Учитель английского языка: You've got the texts about the Niagara Falls. But first of all listen to Irina Ivanovna. Follow her, make notes. Then look through the passages and add her story in Russia. Niagara Falls. The Niagara Falls are on the Niagara River between the United States and Canada. The Niagara Falls are the largest waterfalls in America. The Niagara Falls are very beautiful. Thousand of tourists come from all over the world to see them. Today the Niagara Falls make electricity, which goes to towns and cities in the United States and in Canada. The noise of the falling water is so great that it is heard as far as twenty-five kilometres away. The water of the Niagara River is falling from a hill fifty-seven metres high. The falls can move very large stones and throw them into the water. Учитель географии рассказывает о Ниагарском водопаде, учащиеся дополняют ее рассказ. Продвигаемся дальше, на Запад. Делаем остановку в Центральной части. (Рассказ 2 группы) Нам некогда отдыхать. Мы продолжаем наше путешествие. (Рассказ 3 группы)
Поворачиваем на юг. (Рассказ 4 группы). А вот теперь самое время отдохнуть и развлечься. Мы в знаменитом, известном во всем мире …, а впрочем, я передаю слово учителю английского языка. Учитель английского языка: It's a large amusement park for children in Southern California created by the famous American film producer in 1955. Kids and adults like it very much. They meet their favourite characters from famous cartoons there. There is laughter, music everywhere. (Звучит музыка, учащиеся называют этот парк) Учитель географии: Мы отправляемся к последнему пункту нашего путешествия – Аляске…. (5 группа рассказывает об Аляске на английском языке. Просмотр видеофрагмента об Аляске) 4. Учитель географии: Ну а теперь мы хотели бы проверить, как хорошо вы знаете природные объекты на территории США. Вам предлагается обозначить называемые объекты на контурной карте. (Учитель географии в замешательстве… Делает вид, что не может найти перечень объектов, обращается за помощью к учителю английского языка) Учитель английского языка: Don’t worry Irina Ivanovna. I’ve got it. Fortunately for us it is in English. 1. Listen carefully, understand what I’m speaking about and write the names of these places on the maps. 2. These mountains are in the east (The Appalachians). 3. These mountains are in the west. The highest peak is more than 4000 metres.(The Cordillera, Mt.Mckinley) 4. It is the territory where the greatest river of the USA flows (The Central Lowlands) 5. These lakes are between the USA and Canada (The Great Lakes) 6. These waterfalls are the largest in America. They are on the river between the USA and Canada (The Niagara Falls) 7. This river is the greatest one of the USA. It flows into the Gulf of Mexico. Native Americans called it “The father of waters” (The Mississippi). 8. This state is the largest. It’s situated in the north-west and separated from the USA by Canada (Alaska). 9. This city is in the District of Columbia. (Washington). 10. Работы сдаются на проверку. Результаты будут объявлены на следующем уроке географии. 5. Учитель географии: Представление о стране было бы неполным, если бы мы не познакомились с его населением. (Рассказ учителя о населении, составе и размещении населения, деловых качествах американцев) 6. Игра “Кто такой? Что такое? Учащиеся получают карточки на английском языке и выполняют задание. Match the words and the suffix from the columns.
Учитель географии просит дать объяснение значений следующих слов: · КОВБОИ · НЕБОСКРЕБЫ · УТЕЧКА МОЗГОВ · ФЕРМЕР · ИНДЕЙЦЫ · БРОДВЕЙ 7. Учитель географии рассказывает о роли США мировом хозяйстве, о богатстве природных ресурсов и их значении в развитии отдельных отраслей хозяйства, о высоком уровне развития хозяйства США, об экологических проблемах и причинах их возникновения, о создании национальных парков. Учитель английского языка: Now it’s time to get to know about the parks of the USA. Take the cards with the text about one of them. Look through the text, read the statements and write “true- false”. Yellowstone, the First National Park. Yellowstone is the United States’ first and most famous national park. This large wilderness area is very high in the Rocky Mountains of the northwestern U. S.
It includes large areas of Montana, Wyoming, and Idaho, and it is bigger than the smallest state in the U.S. Yellowstone became the world’s first national park in 1872. Yellowstone has many different kinds of unusual scenery. Although millions of people visit the park, the land is still unchanged – still a wilderness. The valley of the Yellowstone River has beautifully coloured rocks and three large waterfalls. In the early morning or evening, visitors sometimes see moose, large deer-like animals, or buffalo eating grass along the shores of Lake Yellowstone. In winter, Yellowstone Park is covered with heavy snow, but visitors still come to ski and skate. With clouds of steam above them and snow all around, Yellowstone’s hot springs look even more wonderful.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|